Postat la data de: 30.06.2024, ora 12:48

Concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II P.C.F.A.

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Olt organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 31 - OFIȚER SPECIALIST II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Olt - SERVICIUL ORDINE ȘI SIGURANȚĂ PUBLICĂ, jud. OT, MUNICIPIUL SLATINA, Domeniu de activitate: Prevenirea și combaterea faptelor antisocialeIGJR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licență ciclul I sau studii universitare de lungă durată cu licenţă în domeniul juridic sau studii universitare cu licenţă în domeniul ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică
  • pregătire de specialitate: - curs de specialitate în domeniu (după numirea pe funcţie)
  • alte cunoştinţe: - cultură generală, cunoştinţe generale în domeniul juridic;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - delegare pentru activităţi de control;
    - certificat/autorizaţie de acces la informaţii clasificate (obţinută după numirea pe funcţie ) pentru nivelul „SECRET”;
    - neobținerea avizului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcție de drept;
    - încadrarea/schimbarea din funcție se face după obținerea avizului șefului Direcției Ordine și Siguranță Publică din I.G.J.R., în baza raportului argumentat întocmit de către unitate;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - engleza sau o altă limbă de circulaţie internaţională (citit, scris, vorbit - mediu) .
    Nu este necesar atestatul de competenţă lingvistică
  • vechime în funcţii de conducere: -
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - organizatorice, decizionale, de coordonare, îndrumare şi control, comunicare, planificare, dezvoltare foarte bună;
    - spirit de observaţie, fermitate, consecvenţă, dezvoltare foarte bună;
    - să lucreze sub presiunea timpului, dezvoltare foarte bună;
    - cunoaşterea temeinică a resurselor umane şi folosirea eficientă a acestora, motivarea subordonaţilor, dezvoltare foarte bună;
    - foarte bună gândire analitică şi conceptuală, lucru cu supervizare redusă, dezvoltare foarte bună;
    - operativitate în luarea deciziilor, tact; dezvoltare foarte bună;
    - abilităţi de orientare spaţio-temporală;
    - spirit de observaţie;
    - capacitate de înţelegere a semnificaţiei legale a unei fapte;
    - capacitate de evaluare a situaţiilor de risc;
    - capacitate de descriere a situaţiilor concrete;
    - abilităţi de comunicare verbală şi scrisă;
    - capacitate de autocontrol emoţional;
    - capacitate de reacţie adecvată la situaţia limită.
  • atitudini necesare/comportament: - conduită morală ireproşabilă; flexibilitate în acţiune şi gândire; iniţiativă şi responsabilitate; spirit de lucru în echipă; disponibilitate la schimbare;
    - fermitate şi consecvenţă, dezvoltare foarte bună;
    - utilizare la nivel bun a computerului;
    - loialitate faţă de instituţie;
    - solidaritate cu grupul profesional;
    - disponibilitate de a suporta privaţiunile mediului militar;
    - disponibilitate de respectare a normelor şi autorităţii legitime;
    - asumarea responsabilităţii actului profesional.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: - realism;
    - iniţiativă;
    - perseverenţă;
    - conştiinciozitate;
    - fermitate;
    - discreţie;
    - altruism;
    - dinamism.
  • alte cerințe: -
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - 2 ani vechime în structurile operative ale Jandarmeriei Române;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - minim doi ani de activitate în structurile operative ale Jandarmeriei Române;
  • vechime în armă: -
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: -
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: -
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: -
  • definirea sumara a atributiilor postului: - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la desfăşurarea activităţilor preventiv-educative;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la constatarea şi probarea faptelor de natura penală şi activităţile ulterioare;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la probarea faptelor antisociale;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. 4. Contestațiile se depun pe adresa de e- mail contact@jandarmeriaolt.ro

  5. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă.

  6. Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din această pagină.

Departajare:
  1. În situația în care la concursul pentru ocuparea unei funcții de execuție vacante mai mulți candidați obțin aceeași notă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obține nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, cartea de identitate, CV-ul şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit SCANATE la adresa de e-mail: contact@jandarmeriaolt.ro, în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească
    dimensiunea de 10 Mb), până la data de 03.07.2024 (inclusiv), ora 16:00.
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. cerere înscriere, CV, copie C.I. etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex.”OFITER_PCFA_TCO- POPESCU.Vasile”).

  2. Candidaţii care depun cererea de înscriere la concurs, cartea de identitate, C.V.-ul și declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare la adresa de e-mail: contact@jandarmeriaolt.ro în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (ulterior înscrierii), li se va acorda un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

  3. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANATE, în volum complet și în integralitatea lor (față-verso), cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail unde și-a depus cererea de înscriere, până la data de 12.07.2024 (inclusiv), ora 14:00.

  4. În perioada alocată conform graficului de concurs, candidaţii constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!

  6. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Serviciul Resurse Umane din cadrul I.J.J. Olt, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

  7. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menţionată în graficul organizării concursului nu vor fi luate în considerare.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare.

  8. În conformitate cu prevederile art. 30, lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii ori societăţi comerciale (condiţia trebuie îndeplinită înainte de intrarea în vigoare a ordinului de chemare în activitate).

  9. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  10. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor vizează doar maiștrii militari/subofițerii în activitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne

Date de contact:
  1. Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Olt , telefon 0249437901, interior 24526 sau 24535, luni-vineri, între orele 08:00-16:00

Grafic concurs:
  1. Graficul de concurs PCFA 2024 afisare.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:30
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:40
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:40
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 11:40
  4. TCO- PCFA - IJJ OLT 2024 afisare.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:26
  5. Anunț - 3654-Concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II P.C.F.A. - Concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II P.C.F.A..pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:48
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.