Postat la data de: 01.07.2024, ora 9:25

Anunț concurs-Ofițer specialist II la Centrul Operațional -A.E.C.I.-poz. 7

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Braila organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Notă - raport 96064 din 17.06.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 7 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Braila - Centrul Operațional compartimentul Analiză Evaluare și Coordonare Intervenție, jud. BR, MUNICIPIUL BRAILA, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată ( anterior aplicării legislației referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare de licenţă (S), militare sau civile, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul dintre domeniile fundamentale: matematică și stiințe ale naturii, stiințe inginerești și stiințe sociale, stiințe umaniste și arte, știința sportului și educației fizice.
  • pregătire de specialitate: nu este cazul ;
  • alte cunoştinţe: nu este cazul ;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizație de acces la informații clasificate, nivel “SECRET”, după încadrare;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: -
  • atitudini necesare/comportament: -
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical;
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - gestionează activitatea de avizare a planurilor de intervenție în caz de incendiu întocmite de operatorii
    economici sau instituții, conform reglementărilor legale în vigoare ;
    - asigură participarea la activitățile de cooperare în vederea stabilirii concepției/planului de acțiune a
    forțelor participante la evenimentele ce presupun cooperarea interinstituțională;
    - centralizează, prelucrează, execută analize, evaluări, sinteze referitoare la tipurile de risc și situațiile de
    urgență produse în zona de competență și evoluția acestora;
    - la ordin, conduce acțiunile de intervenție în situații de urgență și coordonează activitatea grupei
    operative și a structurilor de intervenție.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
08.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
15.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Evaluarea psihologică a candidaţilor se susţine înainte de perioada de evaluare a dosarelor de recrutare, doar cu candidaţii care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susţinut, în ultimele 6 luni până la data susţinerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de ofiţer.

  6. Avizele psihologice comunicate de către instituţia examinatoare se introduc la dosarele de recrutare ale candidaţilor de către compartimentul cu sarcini de recrutare.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă la testul scris, fiind singura probă din concurs, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale (dacă este cazul). Va fi declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare. Atât proba testul scris, cât și interviul de departajare vor fi înregistrate audio şi video.

  2. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. În perioada alocată, conform graficului desfăşurării concursului din prezentul anunț, candidaţii constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere în format PDF (ataşamentele să nu depăşească dimensiunea de 25 Mb) care să cuprindă documentele enunţate la Dosar Recrutare din prezentul anunţ, la adresa de e-mail: resurse_umane@isubraila.eu
    SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE, SAU NU POT FI DESCHISE/CITITE.

  2. Candidatul declarat admis depune în vederea constituirii dosarului de recrutare în formă fizică, documentele transmise în format electronic la înscriere, astfel:
     în original:
    o cererea de înscriere;
    o CV-ul;
    o declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
    o adeverinţa eliberată de unitatea de provenienţă .
     prezintă originalul pentru:
    o copiile documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (însoţite
    în mod obligatoriu de suplimentele la diplomă/foile matricole, după caz);
    o copia actului de identitate;
    o copia certificatului de naştere al candidatului, soţului/soţiei şi fiecărui copil, certificatului de căsătorie,
    precum şi, după caz, hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă.
    ATENŢIE! Documentele constitutive ale dosarului de recrutare pot fi depuse în formă fizică şi în copie legalizată, situaţie în care nu mai este necesar a se prezenta documentul în original.

  3. E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”dosar” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu: Dosar_Popescu_Ioan, candidat post Ofițer sp. II –COP-A.E.C.I. poz. 7).

  4. Documentele de înscriere la concurs vor fi completate personal, olograf. Pentru formularele tip se completează toate rubricele, cerințele, citeț, cu majuscule, se vor semna și data. Pentru rubricile unde nu există informații, acestea se barează cu o linie.
    Documentele depuse se denumesc corespunzător, în funcție de conținutul acestora, (ex. cerere înscriere, declarația de confirmare a cunoșterii și acceptării condițiilor de recutare, copie C.I, etc).
    Cererile de înscriere înaintate ulterior datei și orei stabilite conform graficului, nu vor fi acceptate.

  5. Candidații care au transmis documentele menționate mai sus în perioada alocată pentru înscriere, la adresa de e-mail resurse_umane@isubraila.eu, vor primi din partea Serviciului Resurse Umane un email de confirmare a înscrierii la aceeași adresă de e-mail de pe care au transmis documentele (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08.00 – 16.00, ale fiecărei zi lucrătoare) prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căreia se pot identifica în anunțurile postate ulterior referitoare la desfășurarea concursului.

  6. Data-limită până la care se pot depune documentele solicitate şi compartimentul care gestionează problematica specifică concursului:
    Restul documentelor dosarului de recrutare constituit de candidat se transmit în format SCANAT (PDF) la adresa de e-mail: resurse_umane@isubraila.eu până la data de 15.07.2024 inclusiv (ora 16:00).
    E-mailul de înaintare al documentelor de mai sus va cuprinde la rubrica ”subiect” sintagma ”Completare dosar” urmat de numele şi prenumele candidatului (Exemplu: Completare Dosar_Popescu_Ioan, candidat post Ofițer sp. II – COP-A.E.C.I poz. 7).
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. copie C.I., copie documente studii, copie certificat naştere candidat, copie certificat naştere soţie etc.).
    Documentele transmise ulterior datei și orei stabilite conform graficului, respectiv data de 15.07.2024,ora 1600, inclusiv, nu vor fi acceptate.

  7. ATENŢIE!
    Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate!

  8. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

  9. Nu va fi acceptat dosarul de recrutare în cazul în care documentele scanate și transmise nu mai sunt valabile (în cazul documentelor de studii, adeverințe, etc,), nu sunt completate corect, sau lipsesc următoarele: numele emitentului, nr. și data înregistrării, semnătura și ștampila emitentului, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului, a emitentului sau sunt ilizibile din cauza scanării sau alte motive. Nu se admit documente plastifiate sau țiplate.
    După scanare candidatul este obligat să verifice calitatea documentelor scanate, dacă sunt vizibile, se poate înțelege conținutul și au fost scanate în întregime.
    Toate documentele dosarului de recrutare, vor fi scanate față-verso, în funcție de modul cum au fost întocmite, acolo unde este cazul.
    ATENȚIE ! Diploma de studii (diploma de licență) va fi însoţită obligatoriu de foaia matricolă/ supliment care vor fi scanate în integralitate ambele față/verso!
    Candidații vor avea o adresă de e-mail validă, personală, pentru a primi codul unic de identificare. Nu se recomandă folosirea altor adrese de e-mail.
    Pe parcursul concursului, persoana candidatului va fi indicată doar prin folosirea numărului în cauză.

  10. Pe cererea de înscriere, este înscris postul pentru care se candidează și poziția din statul de organizare conform datelor din anunțul de concurs.

  11. Cererile de înscriere și documentele constitutive ale dosarului de recrutare înaintate ulterior datelor și orelor stabilite conform graficului din prezentul anunț, nu vor fi acceptate.

  12. Prin depunerea dosarului de recrutare, candidaţii îşi exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal, în condiţiile prevăzute de Regulamentul UE nr. 679/2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi pentru ca testul scris și interviul (dacă este cazul) să fie înregistrate audio-video.

  13. În cadrul probei de concurs, testul scris, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi un pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau comunicare).
    Nu se admit pixuri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în cauză. La informaţiile cuprinse în anunţ şi la graficul desfăşurării concursului, inclusiv data de susținere a testului scris pot surveni modificări sau completări, caz în care acestea vor fi publicate în timp util prin metodele: afişare la sediul inspectoratului şi publicare pe pagina de internet http://hub.mai.gov.ro.

  14. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor vizează doar maiștrii militari/ subofițerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

Date de contact:
  1. e-mail: resurse_umane@isubraila.eu
    nr. telefon: 0742 063 719

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs Ofițer specialist II COP AECI TCO-01.07.2024.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 9:18
Fișiere anunț:
  1. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE OFITER AECI.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:54
  2. Model - Formnular cerere înscriere - Formular cerere înscriere concurs.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:56
  3. Model - CV - Model CV Europass - editabil.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:56
  4. Model - Formular declaratie conditii recrutare - Formular declaratie conditii recrutare.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 8:57
  5. Anunț - 3683-Anunț concurs-Ofițer specialist II la Centrul Operațional -A.E.C.I.-poz. 7 - Anunț concurs-Ofițer specialist II la Centrul Operațional -A.E.C.I.-poz. 7.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 9:25
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.