Postat la data de: 16.11.2023, ora 15:38
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs Șef Centru Operațional I din cadrul Centrului Operațional - I.S.U. ARAD.

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Arad organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Ordinul IGSU cu nr. 48610 din 13.10.2023 privind aprobarea demarării concursului pentru aprobarea postului vacant de conducere de Șef Centru Operațional I.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 4 - Șef Centru Operațional I - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Arad - Centrului Operațional , jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Căpitan
  • pregătire de specialitate: Studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizație de acces la informații clasificate secrete de stat nivel ”STRICT SECRET” (conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Nu este cazul.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcții de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: minim 5 ani / 3 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani (prin vechime în specialitatea structurii se înțelege vechimea în Centrul Operațional Național, Direcția Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților, Direcția Planificare Exerciții și Management Stări Excepționale, centrul operațional județean/București-Ilfov, structura de pregătire pentru intervenție și reziliența comunităților, conducerea centrului pentru formarea formatorilor, pregătire în descarcerare și asistență medicală de urgență, conducerea subunităților de intervenție.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, muncă în echipă.
    - aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor.
    - aptitudini sociale/ interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, autocontrolul, dezvoltatea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare: „bun”.
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, militare sau civile, absolvite cu diplomă de licență sau echivaneltă, în una dintre specializările următoarelor domenii de licență: ”Matematică”, ”Fizică”, ”Chimie”, ”Inginerie chimică”, ”Inginerie civilă”, ”Ingineria instalațiilor”, ”Inginerie electrică”, ”Inginerie mecanică”, ”Inginerie energetică”, ”Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale”, ”Ingineria autovehiculelor”, ”Calculatoare și tehnologia informației”, ”Ingineria sistemelor”,”Inginerie genistică”, ”Inginerie industrială”, ””Ingineria transporturilor”,” Științe inginerești aplicate”, ”Ingineria materialelor”, ”Ingineria mediului”, ”Inginerie și management”, ”Inginerie de armament, rachete și muniții”,”Drept”, ”Științe administrative”,”Științe militare, informații și ordince publică”, ”Cibernetică, statistică și informatică economică”, ”Contabilitate”,”Economice”, ”Finanțe”, ”Management”.
  • atitudini necesare/comportament: oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților; spiritul de inițiativă; asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvoltarea personală; respectarea prevederilor legale și loialitate față de instituție; perseverență; prestanță; obiectivitate; discreție.
    Nivel de dezvoltare: „bun”.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de hotărârile luate și de ordinele date în asigurarea conducerii și îndeplinirii atribuțiilor specifice structurilor din componența Centrului Operațional;
    -conduce Centru Operațional al inspectoratului, iar pe linia îndeplinirii misiunilor din competență, structurile de intervenție;
    - răspunde în mod direct de monitorizarea evoluției situațiilor de urgență, de aplicare a prevederilor regulamentelor privind gestionarea situațiilor de urgență și a planurilor de intervenție/cooperare specifice tipurilor de risc din competența M.A.I;
    - răspunde de transmiterea operativă a deciziilor, dispozițiilor și ordinelor, menținerii fluxului informațional cu Centrul Operațional Național, cu centrele operative și cu celelalte organisme implicate în gestionarea situațiilor de urgență, precum și cu forțele proprii aflate în îndeplinirea misiunilor;
    - la ordin, conduce acțiunile de intervenție în situații de urgență, și coordonează activitatea grupei operative și a structurilor de intervenție;
    - asigură elaborarea concepției specifice privind planificarea, pregătirea, organizarea și desfășurarea acțiunilor de răspuns, precum și a documentelor operative subsecvente ori în relație cu aceasta.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
29.11.2023, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere cu cel mult 6 luni anterior desfășurării probei interviu, acest aspect se va menționa în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 13.12.2023
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviu.

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se va efectua pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016, candidaților declarați ”promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 20.12.2023, ora 13:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentelor de identitate

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat pentru a fi ocupat. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe baza celor două criterii enumerate, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat ”admis”

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, C.V.-ul, cartea de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mail: resurse.umane@isuarad.ro, în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), până la data de 22.11.2023, ora 14:00.
    2. Candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08:00 - 16:00 ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la rezultatele etapelor concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.
    3. Dosarul de recrutare, va fi transmis SCANAT, în volum complet (cu excepția cererii de înscriere la concurs, C.V.-ul, cartea de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare), cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail a unității (resurse.umane@isuarad.ro), până la data de 29.11.2023, ora 14:00;
    4. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul, care cuprinde următoarele informații:
    - vechimea în armă;
    - vechimea în specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor;
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în instituții de apărare ordine publică și securitate națională;
    - gradul militar deținut;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sanțiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. 2 din anexa 7 la OMAI 177/2016;
    5. În vederea obținerii punctajului stabilit pentru criteriul 3 și 7 din anexa 3^3 ”criterii pentru evaluarea dosarului de recrutare” la OMAI 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare, candidații vor depune (dacă este cazul și este oportun) diplome/adeverințe care să ateste absolvirea de cursuri sau alte forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs și altele decât cele necesare pentru ocuparea postului, astfel:
    - Organizate de instituții de formare ale MAI ori ale celorlalte instituții din sistemul național de apărare ordine publică și securitate națională;
    - Organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către MAI;
    - Organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământ public sau privat, precum și cele organizate în străinătate cu suportarea costurilor de către candidat

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare la concurs, documentele necesare, tematica și bibliografia, se pot obține la nr. de telefon 0257/251212 (interior) 0257/27109 în zilele lucrătoare între orele 09:00 - 15:00 și la avizierul Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Vasile Goldiș” al județului Arad, cu sediul în municipiul Arad, strada Andrei Șaguna, nr. 66-72, județul Arad

Grafic concurs:
  1. 1_ Grafic interviu_ șef COP - site.pdf - Adăugat la: 16.11.2023, ora 15:22
Fișiere anunț:
  1. Tematica si bibliografia concurs Sef COP.pdf - Adăugat la: 15.11.2023, ora 13:59
  2. Model - Cerere de înscriere - Cerere inscriere.doc - Adăugat la: 15.11.2023, ora 14:00
  3. Model - Curriculum Vitae - Formularul Curriculum vitae.doc - Adăugat la: 15.11.2023, ora 14:01
  4. Model - Formularul declaraţiei de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare - Formularul declaraţiei de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare.doc - Adăugat la: 15.11.2023, ora 14:01
  5. Anunț - 369-Concurs Șef Centru Operațional I din cadrul Centrului Operațional - I.S.U. ARAD. - Concurs Șef Centru Operațional I din cadrul Centrului Operațional - I.S.U. ARAD..pdf - Adăugat la: 22.12.2023, ora 10:43
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - ANUNȚ TESTARE PSIHOLOGICĂ. - ANUNT TESTARE PSIHO -pt SITE.doc - Adăugat la: 27.11.2023, ora 14:29
  2. Anunț - Rezultate TESTARE PSIHOLOGICĂ. - Rezultate psiho_postare.docx - Adăugat la: 12.12.2023, ora 14:31
  3. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la evaluarea dosarelor. - Tabel rezultate obtinute la verificare dosare cu cod - Postare site.doc - Adăugat la: 13.12.2023, ora 13:33
  4. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel nominal cu rezultatele obţinute la proba ”Interviu structurat pe subiecte profesionale” - 11. Tabel rezultate INTERVIU ȘEF COP - site.doc - Adăugat la: 20.12.2023, ora 18:34
  5. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultatele finale. - 8. Tabel cu rezultate obtinute.doc - Adăugat la: 22.12.2023, ora 10:43