Postat la data de: 01.07.2024, ora 10:37

OFIȚER SPECIALIST I - INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Calarasi organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 109 - OFIȚER SPECIALIST I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Calarasi - INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: SUBLOCOTENENT
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în domeniile fundamentale: științe inginerești, științe sociale, științe umaniste și arte.
  • pregătire de specialitate: Cursuri de perfecționare / specializare în domeniul informare și relații publice.
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces pentru lucru cu informații clasificate de nivel .......... (conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Nu este cazul
  • atitudini necesare/comportament: Nu este cazul
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic
  • alte cerințe: Nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul
  • vechime în armă: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - Prezintă poziția oficială a inspectoratului județean pentru situații de urgență/unității, dezvoltă și asigură relaționarea cu reprezentanții mass-media;
    - Asigură consilierea comenzii inspectoratului județean pentru situații de urgență/unității și personalului acestuia/acesteia, în relațiile cu mass-media;
    - Prezintă poziția oficială a Comiterului Județean pentru Situații de Urgență în relația cu mass-media și pune în aplicare mandatul de a furniza date și informații privind deciziile și acțiunile CJSU, sub coordonarea prefectului, dar și despre instituția din care face parte, conform competențelor și dinamicii situației operative;
    - Asigură transparența, crearea și menținerea imaginii veridice și favorabile a instituției pe planurile extern și internațional;
    - Elaborează analize, sinteze pentru optimizarea activității de relații publice, informează șeful nemijlocit/comanda instituției asupra potențialelor subiecte cu impact mediatic și propune soluții pentru remedierea acestora;
    - Organizează, participă și susține briefing-urile/conferințele de presă, vizitele de lucru la redacțiile mass-media, călătoriile de informare și documentare, simpozioanele, colocviile și mesele rotunde organizate în țară și străinătate;
    - Participă la materializarea proiectelor și programelor de dezvoltare instituțională;
    - Participă, la ordin, la seminarii, simpozioane, conferințe sau cursuri interne și internaționale, respectiv exerciții și activități planificate la nivelul instituției și asigură promovarea acestora;
    - Sprijină promovarea activităților și misiunilor inspectoratului general și unităților subordonate în mediul on-line (social-media).
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
08.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
15.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care mai mulți candidați au obținut aceeași notă maximă la testul scris pentru postul scos la concurs, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale pe baza tematicii și bibliografiei anexate, stabilite pentru proba scrisă, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.

  2. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererile de înscriere înaintate ulterior datei și orei stabilite, conform graficului, nu vor fi acceptate!

  9. Potrivit art. 57^1, alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, cu modificările şi completările ulterioare „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea atribuțiilor, iar acestea nu se obțin ulterior numirii în funcție, cadrul militar este eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii”.

  10. Nesusţinerea evaluării psihologice conform planificării, ori din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului sau ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituţia care efectuează evaluarea psihologică şi care au ca efect neemiterea avizului psihologic, atrage după sine respingerea din concurs.

Informații suplimentare:
  1. Candidații trebuie să aibă o vechime de cel puţin doi ani în cadrul M.A.I. şi să fi obţinut calificativul de cel puţin „foarte bun” la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.

  2. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  3. Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și defășurare a concursului.

  4. Atât proba testului scris, cât și interviul de departajare (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidaților) se înregistrează audio/video.

  5. Informații referitoare la procedura de înscriere la concurs:
    - cererea de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul și Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit printr-un singur e-mail completate și scanate la adresa e e-mail menționată în Graficul de desfășurare a concursului, în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb);
    - documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. cerere de înscriere, CV, copie C.I. etc.);
    - candidații care depun cererile de înscriere la concurs, copia actului de identitate, CV-ul și Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare la adresa de e-mail menționată în Graficul de desfășurare a concursului în intervalul alocat pentru care au fost transmise documentele (în intervalul programului normal de lucru, respectiv între orele 08.00 - 16.00, ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului;
    - celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise printr-un singur e-mail în volum complet, în format PDF (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb), la adresa menționată în Graficul de desfășurare a concursului din prezentul anunț;
    - orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță exclusiv telefonic la Serviciul Resurse umane din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Stirbei” al județului Calarasi în scopul identificării de soluții care să nu împiedice înscrierea candidaților la concurs, la numărul de telefon 0242311818, interior 27123 / 27011.

  6. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate.

  7. Candidatul declarat „admis” în urma susținerii probei scrise, respectiv a interviului de departajare (după caz), va fi anunțat să se prezinte în vederea constituirii dosarului de recrutare în formă fizică. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare pot fi depuse și în copie legalizată, situație în care nu mai este necesar a se prezenta documentul în original.
    Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  8. De asemenea, candidații NU vor fi anunțați personal cu privire la data, locul și/ sau alte informații referitoare la desfășurarea etapelor de concurs, aceștia fiind obligați să se informeze prin consultarea secțiunii Fișiere publicate ulterior activării anunțului (HUB) și a avizierului de la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al Județului Călărași amplasat în str. Oborului nr. 2, Mun. Călăraşi (incinta Liceului Auto).

  9. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maistrilor militari/ subofițerilor în corpul ofițerilor, vizează doar maistrii militari/ subofițerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

  10. Candidații care au depus cererile de înscrire si doresc să consulte fișa postului aferentă funcției scoase la concurs, pot realiza acest lucru la sediul inspectoratului din str. Oborului nr. 2, mun. Călărași, jud. Călărași, intervalul luni-vineri / 08:00-16:00.

Date de contact:
  1. Alte date şi informaţii suplimentare cu privire la organizarea concursului şi depunerea documentelor se mai pot obţine şi în timpul programului de lucru la Serviciul Resurse Umane al inspectoratului, tel. 0242-314079, sau pe adresa de e-mail concursuriG@isucalarasi.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs ofiter IRP (1).pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:27
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 9:58
  2. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE -OFITER- IRP(1).pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:15
  3. Model - CERERE DE INSCRIERE - Cerere de înscriere la concurs.doc - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:30
  4. Model - DECLARATIE CONFIRMARE CONDITII - Declarație de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare.doc - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:32
  5. Anunț - 3706-OFIȚER SPECIALIST I - INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE - OFIȚER SPECIALIST I - INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:37
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.