Postat la data de: 01.07.2024, ora 14:43

Anunț concurs TCO ofițer specialist II Informare Relații Publice și cu Publicul

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Arad organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 20 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Compartimentul IRPP, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare)
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: -autorizație de acces la informații clasificate, clasa ”Secret de serviciu”, (obținută după numirea pe funcție)
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: -3 luni
  • atitudini necesare/comportament: Leadership- dezvoltare bună; Inițiativă- dezvoltare bună; Responsabilitate- dezvoltare bună; Independență- dezvoltare bună; Ascultare activă- dezvoltare bună; Orientarea socială- dezvoltare bună; Preocuparea față de alții- dezvoltare bună; Autocontrol-dezvoltare bună; Toleranța la stres- dezvoltare bună; Obiectivitate- dezvoltare bună; Discreție- dezvoltare bună; Loialitate- dezvoltare bună; Integritate- dezvoltare bună; Perseverență- dezvoltare bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: -apt medical, astfel încât să-și poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: -apt psihologic pentru funcții de execuție;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: -nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: -nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: -nu este cazul;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: -nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează şi desfășoară activităţile pe linie de relaţii publice şi participă direct la misiunile de asigurare şi restabilire a ordinii publice sau la orice alte acţiuni ale instituţiei, asigurând transmiterea către mass-media a informaţiilor destinate publicităţii, în mod operativ, cu respectarea reglementărilor în domeniu, în vederea îndeplinirii misiunilor specifice pentru reprezentarea şi apărarea intereselor instituţiei în faţa autorităţilor publice;
    - asigură un dialog permanent cu reprezentanţii mass-media, astfel încât aceştia să intre, în timp util, în posesia datelor şi informaţiilor de interes public;
    - stabileşte şi permanentizează relaţiile amiabile, bazate pe principiile echidistanţei, transparenţei şi deschiderii cu reprezentanţii mass-media locale, teritoriale şi centrale;
    - concepe, elaborează şi redactează planuri de măsuri privind gestionarea activităţii de relaţii publice, ale campaniilor media şi de informare internă şi ale crizelor mediatice şi asigură sau participă la punerea în executare ale acestora;
    - gestionează comunicarea internă la nivelul unităţii şi informează personalul instituţiei despre proiectele, strategiile şi acţiunile în desfăşurare;
    - analizează informațiile apărute în spațiul public cu referire la activitatea unității, impactul acestora asupra imaginii instituționale şi propune măsuri în consecinţă;
    - îndeplinește atribuțiile purtătorului de cuvânt;
    - gestionează activitatea de relații cu publicul la nivelul unității.
  • pregătire de specialitate: curs sau program formativ/studii universitare de master (ciclul II de studii universitare) ori altă formă de pregătire în domeniul științelor comunicării, desfășurate în tară sau străinătate, după numirea în funcție. Pregătirea de specialitate nu este necesară în cazul în care cel care urmează să ocupe postul sau pregătirea de bază/ a dobândit competențe certificate recunoscute printr-un act de studiu în domeniul științelor comunicării.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: -nu e cazul;
  • alte cunoştinţe: -nu e cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: -nu e cazul;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenţie selectivă - dezvoltare bună; Atenţie distributivă - dezvoltare bună; Receptivitatea la probleme - dezvoltare bună;
    Raţionament deductiv - dezvoltare bună; Capacitatea de înţelegere - dezvoltare bună; Capacitate de exprimare - dezvoltare bună; Gândirea critică - dezvoltare bună; Monitorizare - dezvoltare bună; Negocierea - dezvoltare bună; Luarea deciziilor - dezvoltare bună; Evaluarea sistemelor - dezvoltare bună; Coordonare - dezvoltare bună;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024 - 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. - Proba scrisă va consta în într-un test scris, de tip grilă, elaborate de către comisia de concurs, din tematica şi bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le au candidaţii şi va fi înregistrată audio-video.
    - în cadrul probei scrise, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou cu pasta/cerneală de culoare albastră. Candidaţilor nu li se va permite accesul în sala de concurs cu orice tip de materiale documentare, orice mijloace de calcul sau de comunicare de tip telefon, smartwatch, tablet, căşti, etc.
    - nu este permisă utilizarea instrumentelor de scris (pix, stilou, etc) care permit ştergerea şi rescrierea;
    - fraudele, precum şi tentative de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din
    concurs a candidatului/candidaţilor în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă

  5. Rezultatul la contestaţie se comunică candidaţilor prin afişarea în secţiunea "Fişiere anunţ" din această

Departajare:
  1. 1. În caz de egalitate a candidaţilor clasaţi pe primul loc, departajarea se va realiza în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale din tematica și bibliografia anexată. Rezultatul interviului nu se contestă. Data , ora şi locul de desfăşurare a interviului va fi adusă la cunoştinţa candidaţilor în timp util, prin postarea pe HUB-ul de serviciii al M.A.I.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. 1. Personalul care solicită înscrierea la concurs, va transmite cererea de înscriere şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmeriaarad.ro, până la data de 03.07.2024, ora 16.00.
    2. Candidații înscriși vor primi un cod unic de identificare în baza căruia se vor putea regăsi în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, în termen de 24 de ore lucrătoare de la data transmiterii documentelor de înscriere. În situaţia în care aceştia nu vor recepţiona mail-ul de confirmare a înscrierii prin transmiterea codului unic sunt rugaţi să contacteze personalul desemnat cu activitatea de recrutare, la tel. 0257/215950, int. 24535 sau 24557, în vederea clarificării situaţiei.
    3. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi depuse tot prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmeriaarad.ro, până la data de 12.07.2024, ora 14.00.
    Documente se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, în format .PDF, iar ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 12Mb.
    4. Candidaţii sunt rugaţi să nu transmită alte documente în afara celor menţionate la capitolul "Dosarul de recrutare" din prezentul anunţ, sau documente fotografiate, deoarece există posibilitatea de a depăşi dimensiunea specificată şi a nu recepţiona documentele transmise de candidaţi.
    5. Documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca ataşamente la e-mail, deoarece, din motive de securitate nu vom accesa link-uri şi nici nu vom activa conturi pe diverse platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidaţi.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului, pot fi obținute de la Inspectoratul de Jandarmi Județean Arad, telefon: 0257/514922, int. 24535 sau 24557, luni-vineri, între orele 09.00-14.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:56
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:40
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:40
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:40
  4. Tematica si bibliografia concurs IRPP.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:02
  5. Anunț - 3715-Anunț concurs TCO ofițer specialist II Informare Relații Publice și cu Publicul - Anunț concurs TCO ofițer specialist II Informare Relații Publice și cu Publicul .pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:43
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.