Postat la data de: 01.07.2024, ora 13:15

Șef birou I la Biroul Pază și protecție instituțională

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Mehedinti organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-raport 175825 din 22.05.2024 cu privire la aprobarea demarării procedurii de concurs pentru ocuparea postului de conducere vacant de șef birou I la Biroul Pază și protecție instituțională.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 52 - șef birou I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Mehedinti - Biroul Pază și protecție instituțională, jud. MH, MUNICIPIUL DROBETA-TURNU SEVERIN, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: minim sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență – ciclul I de studii universitare sau studii universitare militare sau civile de lungă durată cu licență, din domeniul fundamental ştiinţe sociale cuprinse în ramura: științe juridice, ştiinţe administrative, ştiinţe ale comunicării, sociologie, ştiinte politice, științe militare, informații și ordine publică, ştiinţe economice, psihologie şi ştiinţe comportamentale.
  • pregătire de specialitate: cursuri de specialitate / perfecţionare în domeniul pazei
    ( se pot urma și după numirea pe funcție);
  • alte cunoştinţe: - de cultură generală și referitoare la organizarea și funcționarea Jandarmeriei Române / structurilor din M.A.I.;
    - cunoștințe de operare pe P.C.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - certificat sau autorizaţie de acces la informaţii clasificate din clasa ,,secrete de stat”, nivel „ STRICT SECRET”, se poate obţine şi după numirea în funcţie (neavizarea sau retragerea autorizației de acces la informaţii clasificate atrage schimbarea din funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Atenţie selectivă şi distributivă – dezvoltare bună; Receptivitate la probleme - dezvoltare bună; Raţionament deductiv – dezvoltare bună; Capacitate de înţelegere şi de exprimare - dezvoltare bună; Gândire critică - dezvoltare bună; Monitorizare – dezvoltare bună; Negocierea – dezvoltare bună; Luarea deciziilor – dezvoltare bună; Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună; Coordonare - dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament: - Leadership – dezvoltare bună; Iniţiativă – dezvoltare
    bună; Responsabilitate – dezvoltare bună; Independență– dezvoltare bună; Ascultare activă – dezvoltare bună; Orientare socială – dezvoltare bună; Preocupare faţă de alţii – dezvoltare bună; Autocontrol – dezvoltare bună; Toleranţă la stres – dezvoltare bună; Obiectivitate, discreţie, loialitate – dezvoltare bună; Integritate – dezvoltare bună; Perseverenţă - dezvoltare bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: -,,Apt medical” pentru ocuparea unei funcţii de conducere astfel încât să poată îndeplini în bune condiţii sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specific postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: - AVIZ Apt psihologic pentru funcții de conducere.
    -fără afecţiuni psihice cu stabilitate comportamentală.
  • alte cerințe: nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - minim 2 ani în muncă/ minim 2 ani în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - 2 ani
  • vechime în armă: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: -organizează şi coordonează întreaga activitate a personalului din subordine şi le reprezintă în relaţiile cu celelalte servicii (birouri/compartimente) ale unităţii potrivit competenţelor;
    - elaborează documentele de conducere, organizare şi planificare a muncii la nivelul biroului;
    -participă la realizarea managementului pe linie de pază prin organizarea, coordonarea, planificarea, îndrumarea şi controlul activităţilor, conform prevederilor actelor normative în vigoare, Regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii în scopul realizării cu maximă eficienţă a obiectivelor de îndeplinit;
    - analizează factorii care influenţează calitatea îndeplinirii misiunilor de pază la nivelul unității şi identifică principalele riscuri şi vulnerabilităţi la adresa obiectivelor din competenţă, prezentând propuneri pentru îmbunătăţirea activităţii pe această linie.
    - execută activităţi de îndrumare metodologică pentru realizarea standardelor de control intern/managerial din competenţă.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
10.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
02.08.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 08.08.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 03.09.2024, ora 13:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. (1) În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. (2) În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. (3) În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute la alin. (1) şi (2), preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat <>

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. 1. Adeverinţă eliberată ulterior publicării anunțului de structura de resurse umane a unităţii
    din care face parte candidatul, din care să reiasă următoarele:
    -vechime în muncă;
    -vechime în M.A.I.;
    -vechime în armă;
    -vechime în specialitatea structurii;
    -vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate şi perioada de valabilitate;
    -gradul militar deținut;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    -sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    -recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    -dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    -dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. 2 din anexa nr. 7 la Ordinul M.A.I. nr.
    177/2016, privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale
    M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare;
    2. adeverințe sau acte de studii referitoare la cursuri sau alte forme de pregătire absolvite,
    cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs,
    altele decât cele necesare pentru ocuparea postului, organizate de instituţii de formare
    ale MAI ori ale celorlalte instituţii din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi
    securitate naţională, organizate de instituţii de învăţământ sau formatori autorizaţi, din
    învăţământul public sau privat, precum şi cele organizate în străinătate, cu suportarea
    costurilor de către MAI sau de către candidat pentru aplicarea criteriilor de apreciere
    prevăzute la pct. 3 din Anexa 3^3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016, privind activitatea de
    management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I., cu modificările şi completările
    ulterioare;
    Documente din care să rezulte realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ
    asupra activităţii/imaginii instituţiei, aplicabile criteriilor de apreciere prevăzute la pct. 7
    din Anexa 3^3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016, privind activitatea de management resurse
    umane în unităţile militare ale M.A.I., cu modificările şi completările ulterioare.
    3. În perioada alocată conform graficului de concurs, candidaţii constituie dosarul de
    recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere, preferabil în format
    .pdf (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb.) care să cuprindă
    documentele enunţate în prezentul anunţ.
    4. Documentele vor fi transmise în forma lor completă la adresa de e_mail prevăzută la
    secțiunea „date de contact” ale prezentului anunț și se denumesc în mod corespunzător,
    în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al
    candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: Cerere inscriere - TATARU.Gheorghe, C.V. -
    TATARU. Gheorghe, copie C.I. - TATARU. Gheorghe, etc.), iar în titlul mesajului electronic
    se va înscrie structra unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concursul,
    precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: BPPI_TATARU GHEORGHE)
    5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!
    SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE
    ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw,
    .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR
    PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!
    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză.
    Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de denumire ale fișierelor, al titlului
    mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate,
    independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Inspectoratul de Jandarmi
    Județean Mehedinți, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea
    candidaţilor în concurs.
    Cererile de înscriere,precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.
    La înscriere, candidaților li se atribuie un cod unic de identificare folosit pe întreaga procedură de concurs. Codul unic de identificare se transmite prin e-mail fiecărui candidat înscris.
    Candidații la concursul în cauză se vor prezenta cu cel puțin o oră înainte de termenul
    stabilit în graficul de concurs la punctul de control-acces nr. 1 al I.J.J. Mehedinți, strada
    Portului, nr.2, județul Mehedinți pentru susținerea probei ”interviu”.

Date de contact:
  1. resurse_um0524@jandarmeriamehedinti.ro;
    Relaţii suplimentare se pot obţine la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului
    de Jandarmi Judeţean Mehedinți, telefon 0252/311078, interior 052/24507, luni-vineri,
    între orele 08:00-16.00

Grafic concurs:
  1. Grafic_BPPI_MH.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:47
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:53
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:53
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:53
  4. TEMATICA_BIBLIOGRAFIA_BPPI_MH.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:47
  5. Anunț - 3720-Șef birou I la Biroul Pază și protecție instituțională - Șef birou I la Biroul Pază și protecție instituțională.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:15
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.