Postat la data de: 01.07.2024, ora 14:11

Anunț concurs TCO ofițer specialist II Serviciul Ordine și Siguranță Publică

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Arad organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 25 - Ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Serviciului Ordine şi Siguranţă Publică - Compartimentul Misiuni Ordine Publică, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I, universitare, absolvite cu diplomă de licență, în una din ramurile: ştiinţe juridice, științe administrative, științe politice, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică.
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul
  • alte cunoştinţe: Cultura generala, militara si de specialitate.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ,,STRICT SECRET”, (după numirea în funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: -de planificare - dezvoltare bună;
    -inteligență și memorie durabilă - dezvoltare bună;
    -atenție selectivă - dezvoltare bună;
    -atenție distributivă - dezvoltare bună;
    -receptivitate la probleme - dezvoltare bună;
    -raționament deductiv - dezvoltare bună;
    -procesare a informațiilor - dezvoltare bună;
    -învățare și ascultare activă - dezvoltare bună;
    -rezolvare a conflictelor și negociere cu alții - dezvoltare bună;
    -capacitatea de înțelegere și de exprimare - dezvoltare medie;
    -capacitatea de comunicare - dezvoltare medie;
    -gândire critică, analitică și conceptuală - dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament: -atenție la detalii - dezvoltare bună;
    -demnitate și solidaritate - dezvoltare bună;
    -autocontrol - dezvoltare bună;
    -toleranță la stres - dezvoltare bună;
    -obiectivitate și consecvență - dezvoltare bună;
    -discreție - dezvoltare bună;
    -lucrul în echipă - dezvoltare bună;
    -integritate - dezvoltare bună;
    -rigurozitate și responsabilitate - dezvoltare bună;
    -cooperare - dezvoltare medie;
    -inițiativă - dezvoltare medie;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: ”Apt medical” pentru ocuparea postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcția de execuție
  • alte cerințe: Nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul.
  • vechime în armă: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: -organizează și coordonează misiunile de menținere, asigurare și restabilire a ordinii publice;
    -conduce/participă la misiunile de asigurare și restabilire a ordinii publice;
    -elaborează documentele operative pentru misiunile de ordine publică și coordonează elaborarea documentelor de către subunități a documentelor de planificare și executare a misiunilor;
    -elaborează documente de suport: analize, rapoarte, informări periodice cu privire la evoluția situației operative și eficiența activităților desfășurate la nivelul structurilor de ordine publicfă și acțiuni speciale;
    -îndeplinește atribuțiile ofițerului de informare în domeniul manifestărilor sportive;
    -desfășoară activități specifice de negociere și dialog, conform reglementărilor în materie;
    -desfășoara activități specifice pentru operaționalizarea aplicației S.U.R.E.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Adeverință medicală care conține rezultatul ultimului examen medical de bilanț, eliberată de medicul de unitate, cu mențiunea de valabilitate pentru funcția scoasă la concurs.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării psihologice nu vor fi replanificați.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui și a prenumelui candidatului și se vor transmite, în termen de 24 ore de la afișare rezultatelor, pe adresa resurseumane@jandarmeriaarad.ro

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota obținută la proba scrisă. Este declarat ADMIS candidatul care a obținut nota finală cea mai mare. În situația în care, mai mulți candidați obțin aceeași notă finală, la proba scrisă,departajarea lor se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat, pe subiecte profesionale, fiind declarat „ADMIS” candidatul care obține nota cea mai mare. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea „Fișiere publicate ulterior publicării anunțului” din aceasta pagină. Interviul de departajare nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Personalul care solicită înscrierea la concurs, va transmite cererea de înscriere şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmiarad.ro, până la data de 03.07.2024, ora 16.00.

  2. Candidații înscriși vor primi un cod unic de identificare în baza căruia se vor putea regăsi în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, în termen de 24 de ore lucrătoare de la data transmiterii documentelor de înscriere. În situaţia în care aceştia nu vor recepţiona mail-ul de confirmare a înscrierii prin transmiterea codului unic sunt rugaţi să contacteze personalul desemnat cu activitatea de recrutare, telefon: 0257/514950, int. 24535 sau 24557, în vederea clarificării situaţiei.

  3. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi depuse tot prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmiarad.ro, până la data de 12.07.2024, ora 14.00.
    Documente se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, în format .PDF, iar ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 12Mb.

  4. Candidaţii sunt rugaţi să nu transmită alte documente în afara celor menţionate la capitolul "Dosarul de recrutare" din prezentul anunţ, sau documente fotografiate, deoarece există posibilitatea de a depăşi dimensiunea specificată şi a nu recepţiona documentele transmise de candidaţi.

  5. Documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca ataşamente la e-mail, deoarece, din motive de securitate nu vom accesa link-uri şi nici nu vom activa conturi pe diverse platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidaţi.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului, pot fi obținute de la Inspectoratul de Jandarmi Județean Arad, telefon: 0257/514950, int. 24535 sau 24557, luni-vineri, între orele 09.00-15.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs SOSP.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:50
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:23
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:23
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:23
  4. Tematică și bibliografie SOSP.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:34
  5. Anunț - 3729-Anunț concurs TCO ofițer specialist II Serviciul Ordine și Siguranță Publică - Anunț concurs TCO ofițer specialist II Serviciul Ordine și Siguranță Publică.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:11
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.