Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată
Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”
Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.
Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.
Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.
Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.
ATENȚIE! Evaluarea psihologică a candidaților se susține înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, doar cu candidații care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susținut, în ultimele 6 luni, până la data susținerii testului scris, o evaluare psiholgică pentru ocuparea unui post de ofițer. Avizele psihologice comunicate de către instituția examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaților de către unitatea beneficiară. IMPORTANT! Nesusținerea evaluării psihologice, conform planificării sau din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.
Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.
Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.
Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).
Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.
Proba scrisă va consta în într-un test scris, de tip grilă, elaborate de către comisia de concurs, din tematica şi bibliografia
recomandată, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le au candidaţii şi va fi înregistrată audio-video.
- În cadrul probei scrise, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare
albastră. Candidaţilor nu li se va permite accesul în sala de concurs cu orice tip de materiale documentare, orice mijloace de calcul
sau de comunicare de tip telefon, smartwatch, tabletă, căşti, etc.
- nu este permisă utilizarea instrumentelor de scris (pix, stilou, etc) care permit ştergerea şi rescrierea;
- fraudele, precum şi tentative de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în
cauză.
Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.
Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.
Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.
Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă
Rezultatul la contestaţie se comunică candidaţilor prin afişarea în secţiunea "Fişiere anunţ" din această pagină.
Este declarat admis candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare. În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă la testul scris, departajarea între aceştia se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior şi comunicată prin anunţ. Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.
Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.
Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.
La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.
Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.
Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.
Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.
Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.
În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat
Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995, privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
Documentele solicitate, eliberate de structura de resurse umane a unității în care este încadrat candidatul, care conțin date referitoare la situația acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunțului, conform dispozițiilor art. 22 alin. (2^2) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16 noiembrie 2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.
Personalul care solicită înscrierea la concurs, va transmite cererea de înscriere şi declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmeriaarad.ro, până la data de 03.07.2024, ora 16.00.
2. Candidații înscriși vor primi un cod unic de identificare în baza căruia se vor putea regăsi în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, în termen de 24 de ore lucrătoare de la data transmiterii documentelor de înscriere. În situaţia în care aceştia nu vor recepţiona mail-ul de confirmare a înscrierii prin transmiterea codului unic sunt rugaţi să contacteze personalul desemnat cu activitatea de recrutare, la tel. 0257/514950, int. 24535 sau 24557, în vederea clarificării situaţiei.
3. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi depuse tot prin poştă electronică, scanate format PDF, la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Arad, la adresa de internet, resurseumane@jandarmeriaarad.ro, până la data de 12.07.2024, ora 14.00. Documente se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, în format PDF, iar ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 12Mb.
4. Candidaţii sunt rugaţi să nu transmită alte documente în afara celor menţionate la capitolul "Dosarul de recrutare" din prezentul anunţ, sau documente fotografiate, deoarece există posibilitatea de a depăşi dimensiunea specificată şi a nu recepţiona documentele transmise de candidaţi.
5. Documentele vor fi transmise în mod obligatoriu doar ca ataşamente la e-mail, deoarece, din motive de securitate nu vom accesa link-uri şi nici nu vom activa conturi pe diverse platforme externe pentru a putea descărca documentele transmise de candidaţi.
Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea concursului, pot fi obţinute de la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Arad, telefon: 0257/514950, interior 24535 sau 24557, de luni până vineri, între orele 09.00 - 15.00.