Postat la data de: 16.07.2024, ora 8:53

Concurs pentru ocuparea a 10 funcții de subofițer operativ principal (O.P.) prin încadrare directă

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Arad organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  1. poz. 119 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  2. poz. 120 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  3. poz. 133 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  4. poz. 137 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  5. poz. 141 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  6. poz. 148 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  7. poz. 154 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  8. poz. 157 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Ordine publică
  9. poz. 303 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 3 Jandarmi Arad, jud. AR, ORAS LIPOVA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  10. poz. 305 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Arad - Detașamentul 3 Jandarmi Arad, jud. AR, ORAS LIPOVA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: - sergent major
  • pregătire de bază: - școala militară de subofițeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat
  • pregătire de specialitate: - curs de trecere operațională TTO și curs de tehnician de intervenție profesională – TIP (după numirea pe funcție).
  • alte cunoştinţe: - nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizaţie de acces la informații clasificate - nivel „secret de serviciu” (obținută după încadrarea pe post)
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 3 -6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - orientare spațio-temporară - dezvoltare bună;
    - atenție selectivă - dezvoltare bună;
    - atenție distributivă - dezvoltare bună;
    - receptivitatea la probleme - dezvoltare bună;
    - raționament deductic - dezvoltare bună;
    - procesarea informațiilor- dezvoltare bună;
    - abilități de comunicare verbală și scrisă - dezvoltare bună;
    - capacitate de reacție adecvată la situații limită - dezvoltare bună;
    - învățarea activă - dezvoltare medie;
    - capacitate de exprimare - dezvoltare medie;
    - ascultare activă - dezvoltare medie.
  • atitudini necesare/comportament: - atenție la detalii - dezvoltare bună;
    - responsabilitate - dezvoltare bună;
    - capacitate de a lucra în echipă - dezvoltare bună;
    - capacitate de evaluare a situațiilor de risc și a priorităților - dezvoltare bună;
    - toleranță la stres - dezvoltare bună;
    - obiectivitate - dezvoltare bună;
    - discreție - dezvoltare bună;
    - integritate - dezvoltare bună;
    - inițiativă - dezvoltare medie;
    - cooperare - dezvoltare medie;
    - independență - dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical , astfel încât să-și poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: - aviz - apt psihologic pentru funcție de execuție
  • alte cerințe: - nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - nu este cazul
  • vechime în armă: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - execută la timp și în mod corespunzător activitățile, misiunile și sarcinile încredințate;
    - se îngrijește de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreținere a armamentului și tehnicii din dotare;
    - asigură protecția informațiilor clasificate în conformitate cu legislația în vigoare.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 07.09.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă finală, departajarea între aceştia se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu pe subiecte profesionale în baza aceleaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior şi comunicată prin anunţ.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea-tip de înscriere la concurs și documentele constitutive ale dosarului de recrutare se transmit, exclusiv în format scanat pdf. (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriaarad.ro, în perioada 15.07.2024 – 31.07.2024, ora 16,00, inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică.
    - E-mail-ul de înaintare al documentelor va cuprinde la rubrica „subiect” sintagma „SOP” urmat de numele și prenumele candidatului (Exemplu: SOP_Popescu_Ioan).
    -Toate documentele vor fi scanate și salvate într-un singur fișier pdf., denumirea fișierului fiind compusă din structura la care se face înscrierea şi numele candidatului (ex. SOP-Popescu-Ioan).
    -Documentele se transmit într-un singur e-mail.
    -După transmiterea e-mail-ului de înaintare al documentelor mai sus menționate, în maxim 2 zile lucrătoare se va formula un răspuns de tip „reply” care va conţine codul unic de identificare atribuit, folosit pe întreaga procedură de concurs și confirmarea de primire a documentelor.
    -Atenție! Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ;
    -Atenție! Verificarea depunerii documentelor solicitate precum şi faptul că acestea sunt scanate integral (ex. diploma de bacalaureat dacă este scanată față/verso sau dacă conține foaia matricolă), înainte de transmiterea e-mailului revine candidatului.
    -Secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului nu și dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.
    -Nu se transmit documentele de mai multe ori şi nu se transmit documente care nu sunt solicitate în anunț.
    -Candidaţii care au constatat că au trimis dosarul incomplet sau cu documente neconforme sunt rugaţi să retransmită doar documentele lipsă sau documentele refăcute(doar în perioada alocată depunerii documentelor constitutive ale dosarului de recrutare, respectiv până la data de 31.07.2024, orele 16.00).
    -Cererea-tip de înscriere la concurs și documentele constitutive ale dosarului de recrutare, transmise după data de 31.07.2024, orele 16.00, nu vor fi luate în considerare.
    -Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la 0257/514922, int. 24535 sau 24557, luni-vineri, între orele 08.00-16.00.
    -După afișarea /postarea tabelului cu rezultatele finale, candidaţii declaraţi «admis» la concursul pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare directă susţin examinarea medicală şi evaluarea psihologică.
    -Examinarea medicală și evaluarea psihologică se va susţine de către candidații declarați «admis» la concurs, la o dată ce va fi comunicată acestora.
    -În situația în care din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat «admis», respectiv acesta este declarat inapt la examinarea medicală sau evaluarea psihologică, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute, aceștia fiind contactați de personalul structurii de resurse umane din cadrul unității în care este prevăzut postul pentru care s-a organizat concurs.
    -Conform art. 22 alin. (2), lit.(d) din Anexa 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, la sediul unităţii organizatoare.
    -Locul, datele și orele de desfășurare a probelor de concurs pot suferi modificări, în raport de numărul candidaților, locul de desfășurare al probelor și activitățile specifice desfășurate la nivelul unității.
    -Candidații nu vor fi anunţaţi personal cu privire la data derulării activităților prilejuite de desfășurarea concursului aceștia fiind obligaţi să se informeze prin verificarea permanentă a portalului hub.mai.gov.ro și pe pagina de internet a unității care desfășoară activitățile de recrutare.
    -Legitimarea candidaţilor prezenți pentru susținerea probei de concurs se va face cu un document de identitate valabil (carte de identitate, pașaport, etc.), iar ţinuta va fi decentă, conform anotimpului.
    -Aducerea la cunoştinţa candidaţilor a oricăror informaţii cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului se va face prin intermediul portalului hub.mai.gov.ro și pe pagina de internet a unității precum şi la avizier, candidaţii nu vor fi anunţaţi personal, aceştia având obligaţia să se informeze permanent cu privire la apariţia oricăror modificări în desfăşurarea concursului.
    -Se impune verificarea permanentă a portalului hub.mai.gov.ro și pagina de internet a unității, întrucât comunicarea informaţiilor referitoare la concurs se va realiza prin aceste modalități.
    -Nu pot face obiectul încadrării directe persoanele care la data emiterii actului administrativ de chemare/rechemare în activitate, au atins vârsta standard de pensionare, așa cum este prevăzută de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completările ulteriore;
    -În cadrul probei „test scris” candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate/pașaport(după caz), un pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ștergerea și rescrierea.
    -Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.
    -În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane unitățile militare ale M.A.I, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soți/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
    - Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995”.
    -IMPORTANT! Încadrarea celor 10 posturi de execuție vacante de subofițer operativ principal se va face strict în ordinea descrescătoare a mediilor de la concurs.
    -IMPORTANT! Adresăm rugămintea de a nu solicita informaţii suplimentare folosind adresa de e-mail pentru a evita îngreunarea procesului de înscriere şi depunere a documentelor constitutive ale dosarelor de recrutare.
    -ATENȚIE! Atât proba evaluării performanței fizice a testului scris,, cât și interviul de departajare (dacă este cazul) va fi înregistrat audio și video.
    - Atenție! Procedura și rezultatele verificării dosarelor de recrutare nu se contestă.
    - Atenție! Având în vedere că, proba scrisă a concursului va avea loc la aceeaşi dată pentru toate posturile scoase la concurs de Inspectoratul de Jandarmi Județean Arad, candidații se pot înscrie doar la un singur post.
    - Atenție! Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare a concursului.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului, pot fi obținute de la Inspectoratul de Jandarmi Județean Arad, telefon: 0257/514950, int. 24535 sau 24557, luni-vineri, între orele 08.30-15.30.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs - final.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:14
Fișiere anunț:
  1. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE concurs incadrare directa OP_2024.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 15:39
  2. Model - 1 - Anexa 1 - Cerere înscriere concurs O.P..docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:03
  3. Model - 2 - Anexa 2.1 - Model CV_necompletat.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:04
  4. Model - 3 - Anexa 2.2 - Indicatii completare CV.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:05
  5. Model - 4 - Anexa 3 - Autobiografia si indrumar completare autobiografie.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:05
  6. Model - 5 - Anexa 4 - Tabel rude.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:06
  7. Model - 6 - Anexa 5 - Adeverinta medicala.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:06
  8. Model - 7 - Anexa 6 - Consimtamant informat.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:07
  9. Model - 8 - Anexa 7 - Declaratia de confirmare.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:07
  10. Model - 9 - Anexa 8 - Consimtamant extras cazier judiciar.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:07
  11. Alte informări pentru candidați - 10 - Anexa 9 - Traseu aplicativ pentru evaluarea performantei fizice.doc - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:09
  12. Anunț - 3853-Concurs pentru ocuparea a 10 funcții de subofițer operativ principal (O.P.) prin încadrare directă - Concurs pentru ocuparea a 10 funcții de subofițer operativ principal (O.P.) prin încadrare directă .pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:53
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
    Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.