Postat la data de: 16.07.2024, ora 8:27

Concurs 4 posturi de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Harghita organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa I.G.J.R. cu nr. 175643 din 15.05. 2024 privind ocuparea unor funcții de execuție vacante prin rechemare în activitate sau încadrare directă.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 125 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Harghita - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil, jud. HR, MUNICIPIUL MIERCUREA CIUC, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 223 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Harghita - Detașamentului 3 Jandarmi Odorheiu - Secuiesc, jud. HR, MUNICIPIUL ODORHEIU SECUIESC, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 225 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Harghita - Detașamentului 3 Jandarmi Odorheiu - Secuiesc, jud. HR, MUNICIPIUL ODORHEIU SECUIESC, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 235 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Harghita - Detașamentului 3 Jandarmi Odorheiu - Secuiesc, jud. HR, MUNICIPIUL ODORHEIU SECUIESC, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major
  • pregătire de bază: Şcoala Militară de Subofiţeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat;
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Orientare spaţio-temporală – dezvoltare bună;
    - Atenţie selectivă – dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă – dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv – dezvoltare bună;
    - Procesarea informaţiilor – dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare verbală şi scrisă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită - dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă – dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare – dezvoltare medie;
    - Ascultare activă – dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament: - Atenţie la detalii – dezvoltare bună;
    - Responsabilitate – dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situaţiilor de risc şi a priorităţilor – dezvoltare bună;
    - Toleranţă la stres – dezvoltare bună;
    - Obiectivitate – dezvoltare bună;
    - Discreţie – dezvoltare bună;
    - Integritate – dezvoltare bună;
    - Iniţiativă – dezvoltare medie;
    - Cooperare – dezvoltare medie;
    - Independenţă – dezvoltare medie
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuție.
  • alte cerințe: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - execută la timp și în mod corespunzător activităţile, misiunile şi sarcinile încredinţate;;
    - se îngrijeşte de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreţinere a armamentului și tehnicii din dotare;;
    - asigură protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu legislaţia în vigoare..
  • pregătire de specialitate: poziția 128:
    - curs tehnician de intervenţie profesională (TIP) / curs tehnician de trecere operaţională (TTO) (după ocuparea postului);
    pozițiile 223, 225 și 235:
    - curs tehnician de intervenție profesională (TIP) / curs tehnician de trecere operațională (TTO) - obținut după ocuparea postului;
    - cursuri pentru obținerea specializărilor necesare ocupării postului (ulterior numirii pe post, la solicitarea unității).
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: poziția 125:
    - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu;
    - atestat pentru folosirea P.S.L., obținut după dotarea cu armament, ulterior numirii în funcție.
    poziția 223:
    - autorizație de acces la informații clasificate, nivelul "Secret de serviciu" (obținută după numirea pe funcție);
    - atestat pentru folosirea aruncătorului de grenade (obținut după dotarea cu armament special);
    - Certificat de absolvire sau atestat pentru exercitarea atribuțiilor de negociator (obținut după numirea pe post)
    poziția 225 și 235:
    - autorizație de acces la informații clasificate, nivelul "Secret de serviciu" (obținută după numirea pe funcție);
    - atestat pentru folosirea PSL / pușca cu repetiție (obținut după dotarea cu armament special);

  • vechime în funcţii de conducere: Nu este necesară
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este necesară
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este necesară
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este necesară
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este necesară
  • vechime în armă: Nu este necesară
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este necesară
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. *Adeverință
    Adeverință eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă (document obligatoriu doar pentru cadrele militare în rezervă) în care să fie, menționate:
    - gradul militar deținut;
    - perioadele de activitate și funcțiile îndeplinite;
    - motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă;
    - arma și specialitatea militară pe care a dobândit-o

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Evaluarea performanței fizice are caracter eliminatoriu și se face potrivit probei, normelor și baremelor specifice prevăzute în anexa nr. 3^1 la ordinul MAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  5. Evaluarea performanței fizice a candidaților constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ și a elementelor care îl compun și abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită, conform documentului atașat în secțiunea fișiere a prezentului anunț.

  6. Proba se desfășoară numai în săli de sport.

  7. Pe timpul şi după susţinerea probei, indiferent de cauze/motive, nu se admit reexaminări sau repetări.

  8. Proba se execută în ţinută sportivă decentă adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening).

  9. Proba de evaluare a performanței fizice se înregistrează audio şi/sau video.

  10. Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.

  11. Este declarat "promovat" candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3'10".

  12. Candidații declarați ,,nepromovat” la proba de evaluare a performanţei fizice nu vor fi planificați la proba scrisă

  13. Candidații care nu se prezintă la data, ora și locul indicate pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice, vor fi declarați ,,NEPREZENTAT" și vor fi eliminați din concurs. Atragem atenția cu privire la respectarea strictă de către
    candidați a prevederilor prezentului anunț, în vederea bunei desfășurări a procedurii de concurs.

  14. La proba de evaluare a performanței fizice candidații vor avea asupra lor, în mod obligatoriu, actul de identitate

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 07.09.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris constă în rezolvarea unui test-grilă, care poate fi înregistrat/supravegheat video.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se transmit la adresa de e-mail: contact@jandarmeriaharghita.ro.

  5. În situaţia în care, comisia de contestaţii sesizată constată faptul că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, aceasta sesizează comisia centrală care, în soluţionare, emite o hotărâre, obligatorie pentru toate comisiile de soluţionare a contestaţiilor. Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se activează, din oficiu, în vederea punerii în aplicare a hotărârii pentru toţi candidaţii la concurs, indiferent dacă au fost sau nu depuse contestaţii în termenul legal.

  6. Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. Este declarat ”admis” candidatul care a obținut cea mai mare nota finală la testul scris.

  2. În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă finală, departajarea între aceştia se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu pe subiecte profesionale în baza aceleiaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior şi comunicată prin anunţ, fiind declarat ”admis” candidatul care obține nota cea mai mare.

  3. Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În constituierea dosarului de candidat, candidații vor avea în vedere obținerea consimțămâtului rudelor prevăzute în „Tabelul nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului” privind prelucrarea datelor cu caracter personal, materializat prin semnătura acestora în rublica„Consimt la prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului UE 679/2016”.

  9. Extrasul de pe cazierul judiciar/certificatul de cazier judiciar, devine document obligatoriu la dosarul de candidat, în situația în care candidatul nu depune consimțământul privind obținerea certificatului de cazier

  10. Conform prevederilor art. 30 alin. (2) lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu
    modificările și completările ulterioare, ”Cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic
    ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale, cu
    excepția celor numite în consiliile de administrație ale regiilor autonome și societăților comerciale din
    subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Apărării Naționale și ale filialelor acestora, din
    cadrul industriei de apărare sau în legătură cu acestea”.

  11. În conformitate cu prevederile art. 57^1 alin (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind
    activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu
    modificările și completările ulterioare,”Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară
    obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior
    numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu
    excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor
    militare, cu modificările şi completările ulterioare.

  12. Potrivit prevederilor art. 1 alin. (3) și (4) din Anexa nr. 2 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind
    activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu
    modificările și completările ulterioare,”recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop
    identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele
    pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/poliţist”;
    ”Recrutarea în vederea rechemării în activitate are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor
    care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condiţiilor legale şi criteriilor specifice
    pentru ocuparea posturilor vacante”.

  13. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea
    de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și
    completările ulterioare, ”numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi
    ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul
    dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a
    compartimentului în care acesta este încadrat”.

  14. În situația în care din motive care țin exclusiv de persoana candidatului declarat ,,admis”, respectiv
    acesta este declarat inapt la examinarea medicală sau la evaluarea psihologică, oferta de ocupare a
    postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute,
    aceștia fiind contactați de personalul structurii de resurse umane din cadrul unității.

Informații suplimentare:
  1. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise scanat, în volum complet și în
    integralitatea lor, cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail contact@jandarmeriaharghita.ro, până la
    data de 31.07.2024, ora 16.00.

  2. Candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (ulterior înscrierii), care va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului.

  3. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex. copie cerere de înscriere, copie CV, copie declarație etc), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului( ex, O.P_Popescu Alexandru).

  4. ATENȚIE: Candidații se vor asigura de trasmiterea în timp util al dosarelor de recrutare la adresa de e-mail menționată mai sus.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului. secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  6. Orice natură tehnică privind trasmiterea documentelor solicitate, idependentă de persoana candidatului se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane al I.J.J. Harghita (tel. 0266 372317 interior 24535) în scopul identificării de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților la concurs.

  7. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identificare și un pix cu pastă albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau comunicare etc).Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  8. Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinţei de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Harghita apelând numărul de telefon 0266 372317 interior 24535. în zilele lucrătoare, între orele 08.00 - 16.00 sau la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Harghita, str. Bulevardul Timișoarei, nr. 3, jud. Harghita.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:16
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs - Cerere de înscriere la concurs.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:15
  2. Model - CV - CV.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:19
  3. Model - Îndrumar autobiografie - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:20
  4. Model - Tabel nominal cu rudele - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:20
  5. Model - Adeverință medicală - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:21
  6. Model - Consimțământ informat examinare medicală - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:22
  7. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare - Declarație de confirmare a cunoașterii şi acceptării condi....doc - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:25
  8. Model - Consimțământ extras cazier judiciar - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 11:27
  9. Tematică și bibliografie concurs - subofițer operativ principal.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 15:38
  10. - - Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanței fizice.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 15:57
  11. Anunț - 3856-Concurs 4 posturi de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică - Concurs 4 posturi de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 8:27
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.