Postat la data de: 16.07.2024, ora 9:54

5 funcții de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Covasna organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 99 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil Sfântu Gheorghe, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 116 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil Sfântu Gheorghe, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 119 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil Sfântu Gheorghe, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 147 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil Sfântu Gheorghe, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 149 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Covasna - Detașamentul 1 Jandarmi Mobil Sfântu Gheorghe, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar:
    Sergent major
  • pregătire de bază:
    Şcoala Militară de Subofiţeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat
  • pregătire de specialitate:
    Curs tehnician de intervenţie profesională (TIP) / curs tehnician de trecere operaţională (TTO) – obţinut după ocuparea postului.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului:
    Autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obținută după numirea pe funcție)
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului:
    3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare:
    - Orientare spaţio-temporală – dezvoltare bună;
    - Atenţie selectivă – dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă – dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv – dezvoltare bună;
    - Procesarea informaţiilor – dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare verbală şi scrisă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită - dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă – dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare – dezvoltare medie;
    - Ascultare activă – dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament:
    - Atenţie la detalii – dezvoltare bună;
    - Responsabilitate – dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situaţiilor de risc şi a priorităţilor – dezvoltare bună;
    - Toleranţă la stres – dezvoltare bună;
    - Obiectivitate – dezvoltare bună;
    - Discreţie – dezvoltare bună;
    - Integritate – dezvoltare bună;
    - Iniţiativă – dezvoltare medie;
    - Cooperare – dezvoltare medie;
    - Independenţă – dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice:
    Apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate:
    Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuție.
  • definirea sumara a atributiilor postului:
    - execută la timp și în mod corespunzător activităţile, misiunile şi sarcinile încredinţate;
    - se îngrijeşte de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreţinere a armamentului și tehnicii din dotare;
    - asigură protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 23:59
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. *Adeverință eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă (obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
    Cadrele militare în rezervă care fac obiectul recrutării prin rechemare în activitate vor depune la dosarul de recrutare și o adeverință eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă, în care să fie menționate:
    - gradul militar în rezervă deținut;
    - perioadele de activitate;
    -funcțiile îndeplinite;
    -motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Evaluarea performanței fizice are caracter eliminatoriu și se face potrivit probei, normelor și baremelor specifice prevăzute în anexa nr. 3^1 la ordinul MAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare

  5. Evaluarea performanței fizice a candidaților constă în parcurgerea în întregime a traseului practic-aplicativ și a elementelor care îl compun și abordarea obligatorie a tuturor obstacolelor, în ordinea stabilită, conform documentului atașat în secțiunea fișiere a prezentului anunț.

  6. Proba se desfășoară numai în săli de sport

  7. Pe timpul şi după susţinerea probei, indiferent de cauze/motive, nu se admit reexaminări sau repetări.

  8. Proba se execută în ţinută sportivă decentă adecvată condiţiilor de desfăşurare a probelor în sala de sport (pantofi de sport, tricou, pantaloni scurţi sau trening).

  9. Proba de evaluare a performanței fizice se înregistrează audio şi/sau video.

  10. Rezultatele obţinute se aduc la cunoştinţa candidaţilor, la finalul probei, pe bază de semnătură.

  11. Este declarat "promovat" candidatul care îndeplineşte baremul minim de 3'10".

  12. Candidații declarați ,,nepromovat” la proba de evaluare a performanţei fizice nu vor fi planificați la proba scrisă

  13. Candidații care nu se prezintă la data, ora și locul indicate pentru susținerea probei de evaluare a performanței fizice, vor fi declarați ,,NEPREZENTAT" și vor fi eliminați din concurs. Atragem atenția cu privire la respectarea strictă de către candidați a prevederilor prezentului anunț, în vederea bunei desfășurări a procedurii de concurs

  14. La proba de evaluare a performanței fizice candidații vor avea asupra lor, în mod obligatoriu, actul de identitate.

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 07.09.2024
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Testul scris se va desfășura la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Covasna (mun. Sfântu Gheorghe, bld. Gen. Grigore Bălan, nr. 71, jud. Covasna).

  5. Ora începerii testului scris, se va stabili la o dată ulterioară și se va comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Testul scris constă în aplicarea unui test-grilă privind verificarea cunoştinţelor necesare îndeplinirii atribuţiilor postului. În funcţie de atribuţiile postului scos la concurs, testul scris poate cuprinde, în limitele tematicii şi bibliografiei de concurs, subiecte prin care se solicită analiza unor situaţii specifice ori identificarea de soluţii la speţele profesionale prezentate sau care cuprind elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, precum şi exercitarea controlului decizional.

  7. Testul scris se înregistrează/supravegheză audio şi/sau video.

  8. În cadrul probei scrise, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și instrumente de scris cu pastă de culoare albastră(nu vor avea voie cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, pecum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit instrumente de scris care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba de evaluare a performanței fizice sau la testul scris, poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere

  4. Contestația se transmite, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: recrutare@jandarmeriacovasna.ro

  5. Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea fișiere a prezentului anunț.

  6. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la testul scris este definitivă

  7. Admiterea contestației la proba de evaluarea performanțelor fizice are drept consecinţă replanificarea candidatului şi susţinerea din nou a probei de către candidat

  8. În cazul admiterii contestației, candidații vor fi anunțați printr-un anunț postat în secțiunea fișiere, cu privire la ziua, ora și locul reexaminării

  9. În situaţia în care, comisia de contestaţii sesizată constată faptul că grila de apreciere/corectare şi notare/baremul de apreciere conţine erori şi/sau au fost aplicate întrebări/subiecte din afara tematicii şi bibliografiei de concurs/greşit formulate/care se repetă, aceasta sesizează comisia centrală care, în soluţionare, emite o hotărâre, obligatorie pentru toate comisiile de soluţionare a contestaţiilor. Comisiile de soluţionare a contestaţiilor se activează, din oficiu, în vederea punerii în aplicare a hotărârii pentru toţi candidaţii la concurs, indiferent dacă au fost sau nu depuse contestaţii în termenul legal.

Departajare:
  1. Este declarat «admis» la concurs, candidatul care a fost declarat «promovat» la cele două probe ale concursului şi a obţinut nota cea mai mare la testul scris, în limita numărului de posturi pentru care a candidat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă la testul scris, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborate din tematica și bibliografia de concurs, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Conform prevederilor art. 30 alin.(2) lit.b) din Legea nr. 80/1995: ,,cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic ori sa participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii ori societãţi comerciale, cu excepţia celor numite în consiliile de administraţie ale regiilor autonome şi societăţilor comerciale din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea Ministerului Apărării Naţionale şi ale filialelor acestora, din cadrul industriei de apărare sau în legătură cu aceasta".

  9. În conformitate cu prevederile art.5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul m.a.i. nr. 177/2016: ,,Numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat".

  10. Potrivit prevederilor art. 1 alin. (4) din anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016: ,,Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/poliţist".

  11. Potrivit prevederilor art. 1 alin. (3) din anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016: ,,Recrutarea în vederea rechemării în activitate are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condiţiilor legale şi criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante".

  12. Potrivit prevederilor art. 57^1 alin. (6) din anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 ,,Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare”.

Informații suplimentare:
  1. Dosarul de recrutare se constituie și se depune exclusiv în format electronic, preferabil prin depunerea unor fișiere în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 20 Mb) la adresa de e-mail: recrutare@jandarmeriacovasna.ro, inclusiv în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează.

    Documentele care necesită a fi completate (Ex.: Cererea de înscriere, declarații, etc) vor fi printate de către candidat, vor fi completate în mod lizibil, datate și semnate olograf, iar ulterior scanate în format .pdf.

    Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf, denumirea fișierelor fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (ex: Popescu George – act de identitate, Popescu George–certificat casatorie, etc.).

    E-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Popescu Ioan-dosar de recrutare concurs 5 funcții O.P.)

    În cazul în care atașamentele depășesc dimensiune de 20Mb, se pot transmite mai multe e-mailuri, iar subiectul (titlul) va avea următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie, partea (Ex: Popescu Ioan-dosar de recrutare concurs 5 funcții O.P._partea 1).

    Candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral.

  2. Fiecărui candidat i se va atribui un cod unic de identificare (cod de concurs), care va deveni singurul mijloc de identificare a acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs.

    Codul unic de identificare va fi comunicat candidatului prin intermediul adresei de e-mail de pe care a transmis cererea de înscriere la concurs, în următoarea zi lucrătoare, ulterioară depunerii cererii de înscriere. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se va adresa Biroului Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Covasna la nr. de telefon 0267313603, interior 24520, pentru preîntâmpinarea anumitor disfuncționalități.

  3. Documentele solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă adresă de e-mail decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  4. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în prezentul anunț nu vor fi luate în calcul.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului nu și dacă documentele sunt corect și complet întocmite sau scanate!

  6. Prin înscrierea la acest concurs, candidații își manifestă implicit acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare a concursului.

  7. Pentru întocmirea dosarului de recrutare, candidații pot întocmi orice tip de Curriculum Vitae, model comun european.

  8. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independent de persoana candidatului, se anunță telefonic la Inspectoratul de Jandarmi Județean Covasna – Biroul resurse umane, interior 067/24520, în scopul identificării unei soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților la concurs.

  9. Înscrierea candidaților se va realiza pentru toate cele 5 posturi de subofițer operativ principal, urmând ca repartizarea pe posturi a candidaților declarați ,,admis” să se realizeze în ordinea descrescătoare a notelor finale, în funcție de opțiunea candidatului.

  10. După afişarea/postarea tabelului cu rezultatele finale, respectiv depunerea în formă fizică și verificarea documentelor care constituie dosarul de recrutare, candidatul declarat «admis» la concurs susţine evaluarea psihologică şi examinarea medicală.

    În situaţia constatării inaptitudinii psihologice sau medicale, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului, se pot obține apelând numărul de telefon 0267/313603 - interior 24520, în zilele lucrătoare, între orele 08.30 – 15.30.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs.pdf - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:17
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs - Cerere participare concurs.pdf - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:42
  2. Model - CV - Model - CV_.docx - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:44
  3. Model - Îndrumar autobiografie - Îndrumar autobiografie_.docx - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:45
  4. Model - Tabel nominal cu rudele candidatului - Tabel nominal cu rudele candidatului.docx - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:46
  5. Model - Consimțământ extras cazier judiciar - Consimțământ extras cazier judiciar.pdf - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:47
  6. Model - Adeverință medicală - Adeverință medicală_.docx - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:49
  7. Model - Consimțământ informat examinare medicală - Consimțământ informat examinare medicală_.docx - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:49
  8. Model - Declarație confirmare cunoaștere condiții recrutare - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 13.07.2024, ora 10:50
  9. Alte informări pentru candidați - Descrierea traseului practic-aplicativ privind evaluarea performanței fizice - Proba, normele si baremele pentru evaluarea performantei fizice.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 6:18
  10. Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 7:18
  11. Anunț - 3877-5 funcții de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică - 5 funcții de subofițer operativ principal, specialitatea ordine și siguranță publică.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 9:54
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.