Postat la data de: 16.07.2024, ora 13:41

Anunț rechemare în activitate/încadrare directă - subofițer operativ principal - Ordine Publică

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Calarasi organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-raport nr. 175416 din 26.04.2024 privind solicitarea aprobării procedurilor de concurs, prin rechemare în activitate/încadrare directă, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de la nivelul Jandarmeriei Române
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 99 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Detașamentului 1 Jandarmi Mobil Călărași, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 100 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Detașamentului 1 Jandarmi Mobil Călărași, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 114 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Detașamentului 1 Jandarmi Mobil Călărași, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 116 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Detașamentului 1 Jandarmi Mobil Călărași, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 117 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Detașamentului 1 Jandarmi Mobil Călărași, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major.
  • pregătire de bază: Pregătire de bază: Şcoala Militară de Subofiţeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat.
  • pregătire de specialitate: curs tehnician de intervenţie profesională (TIP) / curs tehnician de trecere operaţională (TTO) - obţinut după ocuparea postului.
  • alte cunoştinţe: nu e cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Poziția 99 - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obţinută după numirea pe funcţie) și ,,atestat pentru folosirea armei lansator / mitralieră” (obținut după dotarea cu armament special).
    Poziția 100 - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obţinută după numirea pe funcţie) și atestat pentru folosirea pulverizatorului de gaze / servant mitralieră (obținut după dotarea cu armamentul special) .
    Poziția 114 - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obţinută după numirea pe funcţie) și ,,atestat pentru folosirea armei lansator / mitralieră” (obținut după dotarea cu armament special).
    Poziția 116 - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obţinută după numirea pe funcţie) și atestat pentru folosirea armei de vânătoare / aruncător de grenade (obținut după dotarea cu armamentul special).
    Poziția 117 - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul secret de serviciu (obţinută după numirea pe funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu e cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 - 6 luni
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este necesară.
  • vechime în armă: nu este necesară.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este necesară.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesară.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Orientare spaţio-temporală - dezvoltare bună;
    - Atenţie selectivă - dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă - dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme - dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv - dezvoltare bună;
    - Procesarea informaţiilor - dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare verbală şi scrisă - dezvoltare bună;
    - Capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită - dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă - dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare - dezvoltare medie;
    - Ascultare activă - dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament: - Atenţie la detalii - dezvoltare bună;
    - Responsabilitate - dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă - dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situaţiilor de risc şi a priorităţilor - dezvoltare bună;
    - Toleranţă la stres - dezvoltare bună;
    - Obiectivitate - dezvoltare bună;
    - Discreţie - dezvoltare bună;
    - Integritate - dezvoltare bună;
    - Iniţiativă - dezvoltare medie;
    - Cooperare - dezvoltare medie;
    - Independenţă - dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuţie.
  • definirea sumara a atributiilor postului: execută la timp şi în mod corespunzător activităţile, misiunile şi sarcinile încredinţate;
    se îngrijeşte de propria pregătire profesională, ordinea şi disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică şi de întreţinere a armamentului şi tehnicii din dotare;
    asigură protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Proba de evaluare a performanţei fizice se evaluează potrivit prevederilor Anexei nr. 3^1 din O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, candidatului acordându-i-se calificativul «promovat» sau «nepromovat».


Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 07.09.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi înregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail resurse_umane@jandarmeriacalarasi.ro, se denumește în mod corespunzător specialității funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele al candidatului (ex: Contestație_Vasile.Ion_OP). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. Vor fi declarați „admis” la concurs candidații care au obținut notele finale cele mai mari(minim nota 7,00). În situația în care, pe ultima poziție mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, în baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, activitate care va fi organizată și adusă la cunoștința celor interesați ulterior prin publicarea unui anunț în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din acest anunț. Declarat „admis” va fi candidatul care obține nota cea mai mare la interviu. Interviul nu se contestă. Departajarea candidaţilor care au luat note egale și în urma susținerii interviului se va face aplicând, în ordine, următoarele criterii: a) media generală obținută la examenul național de bacalaureat; b) nota obţinută la proba scrisă la Limba şi literatura română din cadrul examenului național de bacalaureat; c) nota obţinută la proba scrisă obligatorie a profilului din cadrul examenului național de bacalaureat; d) nota obţinută la proba scrisă la alegere a profilului și specializării din cadrul examenului național de bacalaureat; e) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la prima limbă străină, potrivit foii matricole; f) media aritmetică a mediilor anuale obținute pe parcursul studiilor liceale la a doua limbă străină, potrivit foii matricole.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă acestea sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  2. Documente solicitate în prezentul anunț depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, precum și cei care nu respectă modalitatea de denumire a documentelor și de transmitere a acestora nu vor fi luate în considerare.

  3. În perioadă alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea documentelor, preferabil în format .PDF(atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10mb) la adresa de e-mail resurse_umane@jandarmeriacalarasi.ro
    Cu excepția adeverinței medicale, documentele se vor descărca din prezentul anunț și se vor completa personal de candidat, cu pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră, lizibil, fără ștersături sau corecturi, datate și semnate.
    Adeverința medicală se va descărca și va fi completată de medicul de familie al candidatului(doar FAȚA!).

  4. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex.: cerere de înscriere, CV, certificat de naștere, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului ( ex. Vasile.Ion_OP). În cazul în care atașamentele depășesc dimensiunea de 10mb, documentele se vor transmite în mai multe mesaje, iar în titlul mesajelor va fi menționat numărul de mesaje necesare transmiterii documentelor( ex. Vasile.Ion_OP 1/3 sau 1/2, respectiv 2/3, 3/3 sau 2/2). Celelalte precizări în legătură cu denumirea documentelor și modalitatea de transmitere rămân aceleași.

  5. În urma depunerii cererii de înscriere, candidații vor primi un e-mail de confirmare ce va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mailului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător

  6. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Biroul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași( telefon:0242/317771, interior 24535 sau 042 24535 - RCVD), în scopul identificării de soluții care să nu afecteze înscrierea candidaților în concurs.

  7. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentele de identitate și pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră(nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.). Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  8. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs

  9. Este declarat «admis» la concurs candidatul care a fost declarat «promovat» la toate probele concursului şi a obţinut nota cea mai mare la testul scris, în limita numărului de posturi pentru care a candidat.
    Ocuparea locurilor se face descrescător în baza notelor finale. Astfel, candidatul de pe primul loc va ocupa poz. 99, al doilea candidat poz. 100, al treilea poz. 114, al patrulea poz. 116, al cincilea poz. 117.
    În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concursul nu este posibilă, motive care țin exclusiv de persoana candidatului admis, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  10. Conform art. 1 alin. (3) din Anexa 2 la O.M.A.I. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare: „Recrutarea în vederea rechemării în activitate are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă, care corespund condiţiilor legale şi criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante.”
    Conform art. 1 alin. (4) din Anexa 2 la O.M.A.I. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare: „Recrutarea în vederea încadrării directe are drept scop identificarea şi atragerea persoanelor care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice şi cerinţele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/poliţist.”

  11. În conformitate cu art. 5^1 din Anexa 3 la O.M.A.I. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare: „Numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.”

  12. Conform art. 30 din Anexa 3 la O.M.A.I. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare: „La concursurile pentru ocuparea posturilor vacante pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, precum şi condiţiile prevăzute de prezenta secţiune, respectiv cei ale căror dosare de recrutare sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.”

  13. Conform art. 57^1 alin. (6) din Anexa 3 la O.M.A.I. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare: „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.”

  14. Nu pot face obiectul încadrării directe persoanele care la data emiterii actului administrativ de chemare în activitate au atins vârsta standard de pensionare, așa cum este prevăzută de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare pot fi obținute la Biroul Resurse Umane al Inspectoratului de jandarmi județean Călărași, telefon: 0242/317771, interior 24535 sau RCDV 0242 24535, în fiecare zi lucrătoare, între orele 09:00 - 15:00

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS OP SURSA EXTERNA.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:35
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 9:20
  2. Tematica si bibliografie op.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:35
  3. Model - Cerere înscriere - Anexa nr.1 CERERE DE INSCRIERE.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:39
  4. Model - Declarație confirmare și acceptare condiții concurs - Anexa nr. 2 DECLARATIE.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:40
  5. Model - Consimțământ cazier - Anexa nr. 3 - Consimtamant solicitare cazier.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:41
  6. Model - Ghid întocmire autobiografie - Anexa nr. 4 - Ghid intocmire autobiografie.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:44
  7. Model - Tabel cu rude - Anexa nr. 5 - Tabel cu rudele candidatului.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:44
  8. Model - Adeverința medicală și consimțământ informat - Anexa nr. 6 si 7- Adeverinta medicala si consimtamant.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:44
  9. Model - Baremul, probele și schița probei fizice - Anexa nr. 8 Schița cu traseul pentru evaluarea performanțelor fizice.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 10:45
  10. Anunț - 4022-Anunț rechemare în activitate/încadrare directă - subofițer operativ principal - Ordine Publică - Anunț rechemare în activitate/încadrare directă - subofițer operativ principal - Ordine Publică.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:41
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.