Postat la data de: 16.07.2024, ora 14:41

Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer operativ principal la Batalionul 2

Brigada Speciala de Interventie a Jandarmeriei organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-Raport privind solicitarea aprobării procedurilor de concurs, prin rechemare în activitate / încadrare direct, în vederea încadrării unor postur de execuție vacante de la nivelul Jandarmeriei Române nr. 175416 din 26.04.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 421 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-Bg.Sp.Interv.Jd. - Batalionului 2 Jandarmi Special Intervenție, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 482 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-Bg.Sp.Interv.Jd. - Batalionului 2 Jandarmi Special Intervenție, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 543 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-Bg.Sp.Interv.Jd. - Batalionului 2 Jandarmi Special Intervenție, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Ordine publică
  • poz. 604 - subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ-Bg.Sp.Interv.Jd. - Batalionului 2 Jandarmi Special Intervenție, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru mai multe posturi distincte (la alegerea candidatului)
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sergent major
  • pregătire de bază: Scoala Militara de subofiteri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat
  • pregătire de specialitate: Scoala Militara de subofiteri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat
  • alte cunoştinţe: Nu e cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: -autorizație de acces la informații clasificate, nivelul „secret de serviciu” (obținută după numirea pe funcții)
    - permis de conducere de categoria B, C, D, E;
    - aviz psihologic privind acordarea dreptului de a conduce autovehiculele aparținând MAI.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu e cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este necesar
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Orientare spațio-temporală - dezvoltare bună;
    -Atenție selectivă - dezvoltare bună;
    - Atenție distributivă - dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme - dezvoltare bună;
    - Raționament deductiv - dezvoltare bună;
    - Procesarea informațiilor - dezvoltare bună;
    - Abilități de comunicare verbală și scrisă - dezvoltare bună;
    - Capacitatea de reacție adecvată la situații limită - dezvoltare bună;
    - Învățarea activă - dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare - dezvoltare medie;
    - Ascultare activă - dezvoltare medie;
  • atitudini necesare/comportament: - Atenție la detalii - dezvoltare bună;
    - Responsabilitate - dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă - dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situațiilor de risc și a priorităților - dezvoltare bună;
    - Toleranță la stres - dezvoltare bună;
    - Obiectivitate - dezvoltare bună;
    - Discreție - dezvoltare bună;
    - Integritate - dezvoltare bună;
    - Inițiativă - dezvoltare medie;
    - Cooperare - dezvoltare medie;
    - Independență - dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să-și poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz apt psihologic pentru funcția de execuție.
  • alte cerințe: Nu sunt.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este necesară.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este necesară.
  • vechime în armă: Nu este necesară.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este necesară.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este necesară.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este necesară.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - execută la timp și în mod corespunzător activitățile, misiunile și sarcinile încredințate;
    - se îngrijește de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreținere a armamentului și tehnicii din dotare;
    - asigură protecția informațiilor clasificate, în conformitate cu legislația în vigoare.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. Adeverință eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă

    (Document obligatoriu doar pentru cadrele militare în rezervă) în care să fie menționate:
    -gradul militar deținut în rezervă (această informație poate fi valorificată și de pe livretul
    militar);
    -perioadele de activitate și funcțiile îndeplinite;
    - motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă;
    - arma și specialitatea militară pe care a dobândit-o;

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

  5. Atenție! Candidații trebuie să se prezinte în ziua, data, ora și locul în care au fost planificați pentru susținerea examinării medicale.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore

  6. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia
    Centrală de Concurs din tematica și bibliografia recomandate, având ca scop
    verificarea cunoștințelor de specialitate pe care le au candidații.

  7. Numărul de subiecte va fi stabilit de către Comisia Centrală de Concurs

  8. Candidații vor avea asupra lor doar documentul de identitate și nu vor avea voie
    cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, precum și orice alte
    mijloace de calcul sau de comunicare. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire
    a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a
    candidatului/candidaților în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestațiile se depun la adresa de email resurseumanel@brigadaspeciala.ro

  5. Nota acordată după soluționarea contestației la proba scrisă este definitivă.

  6. Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea "Fișiere publicate ulterior activării anunțului" din această pagină.

Departajare:
  1. În situația în care se impune departajarea candidaților întrucât au obținut aceiași notă, aceasta se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior și comunicată prin anunț, fiind declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul nu se contestă!

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Pentru completarea anexei (Model - Îndrumar autobiografie), publicată în secțiunea
    „Fișiere anunț” din această pagină:
    • Autobiografia se întocmește de către candidat, olograf, cu un instrument de scris cu
    pastă/cerneală albastră și se scanează, preferabil în format PDF. Se va urmări întocmai
    îndrumarul, parcurgându-se toate punctele din conținutul acestuia (și acolo unde nu sunt
    date de menționat se precizează în scris acest aspect – exemplu: „nu am avut deplasări
    în străinătate”, „nu am efectuat stagiu militar” etc.
    • Obligatoriu se vor consemna pentru fiecare perioadă descrisă 2-3 persoane care cunosc
    activitatea candidatului (cu nume, prenume).
    • Obligatoriu la capitolul Date despre rude se vor consemna informațiile solicitate despre
    toate rudele enumerate în îndrumar, respectând ordinea.
    • Fraza de încheiere a autobiografiei va fi transcrisă întocmai ca în îndrumar.

  9. Pentru completarea anexei (Model - Tabel nominal cu rudele), publicată în secțiunea „Fișiere anunț” din această pagină:
    • Deasupra tabelului se va consemna obligatoriu pe spațiul alocat numele și prenumele
    candidatului, iar sub tabel se va trece data și semnătura acestuia.
    • Prima rubrică/rând a/al tabelului va fi completată cu datele candidatului.
    • În următoarele rânduri se vor trece datele solicitate aferente rudelor în ordinea
    menționată în subsolul tabelului (părinții, frații, surorile, soția/soțul, copiii, părinții
    soției/soțului), iar acolo unde persoana este decedată se consemnează acest aspect în
    ultima coloană.
    • În ultima coloană a tabelului (cea destinată exprimării consimțământului pentru
    prelucrarea datelor cu caracter personal – coloana 9) se va regăsi semnătura rudei ale
    cărei date au fost furnizate pe rândul respectiv. În situația în care rudele menționate în
    tabelul nominal sunt în imposibilitatea de a-și exprima consimțământul în rubrica
    destinată (prin semnătură!), candidatul va anexa acordul acestora
    exprimat în scris cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal conform Directivei
    (UE) 2016/680 a Parlamentului European și al Consiliului și Regulamentului (UE)
    2016/279 al Parlamentului European și al Consiliului (adică un document redactat de
    persoana în cauză, semnat și datat, ulterior scanat și trimis prin internet dacă persoana
    se află de exemplu în străinătate, pentru a fi anexat la tabelul nominal cu rudele
    candidatului de către acesta).

  10. Pe avizul psihologic (punctul 18 de la secțiunea „dosar cadre militare”) trebuie să se
    regăsească exact terminologia solicitată (apt/inapt pentru deţinerea, portul şi folosirea
    armelor şi muniţiilor letale sau neletale supuse autorizării), iar parafa psihologului
    examinator trebuie să facă dovada deținerii dreptului de liberă practică în specialitatea
    „psihologie aplicată în domeniul securității naționale”.
    Acest aviz nu înlocuiește avizarea psihologică pentru ocuparea postului care va avea loc
    ulterior declarării candidatului ca fiind admis, ci este doar o etapă preliminară.

  11. Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de
    recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului, model prevăzut în anexa (Model - Consimțământ extras cazier judiciar) și publicat în secțiunea „fișiere anunț”
    din această pagină. Consimţământul expres al candidatului se obţine odată cu depunerea
    cererii de înscriere. În lipsa consimţământului expres, candidatul va depune la dosarul de
    recrutare un certificat de cazier judiciar, aflat în termen de valabilitate.

  12. Cadrelor militare în activitate le este interzis să fie asociat unic ori să participe direct la
    administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale (condiția trebuie
    îndeplinită înainte de intrarea în vigoare a ordinului de chemare în activitate sau
    rechemare în activitate, după caz).

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin încadrare directă are drept scop
    identificarea și atragerea persoanelor care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice
    și cerințele pentru ocuparea postului vacant, altele decât cele care au calitatea de cadru
    militar/polițist.
    2. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin rechemarea în activitate are drept
    scop identificarea și atragerea persoanelor care au calitatea de cadre militare în rezervă,
    care corespund condițiilor legale și criteriilor specifice pentru ocuparea postului vacant.
    În acest sens, candidații vor transmite în mod obligatoriu livretul militar și adeverința
    prevăzută la punctul 21 de la secțiunea „dosar cadre militare”.
    3. Notă: Cadrele militare, respectiv polițiștii, în activitate nu pot participa la concurs.
    4. REGULI PRIVIND TRANSMITEREA DOCUMENTELOR CONSTITUTIVE ALE DOSARULUI DE
    RECRUTARE:
    - pentru copiile documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de
    cerinţele postului, candidatul va depune diploma de bacalaureat – față-verso însoțită de
    foaia matricolă/suplimentul la diploma de bacalaureat, precum și orice alte documente
    care susțin pregătirea în specialitatea postului;
    - documentele care necesită a fi completate (ex. cererea de înscriere, declarații, etc) vor
    fi printate de către candidat, completate olograf (de mână), datate și semnate, iar
    ulterior vor fi scanate (de preferință în format .pdf) și transmise în format electronic pe
    adresa de e-mail resurseumane@brigadaspeciala.ro (candidații vor manifesta atenție
    maximă ca documentele să fie completate corect și integral);
    - fiecare document va fi scanat separat (de preferință în format .pdf), denumirea fișierului
    fiind compusă din numele și prenumele complet al candidatului, precum și de conținutul
    fișierului, fără a conține diacritice (ex. POPESCU Ion - cerere de inscriere);
    - candidații au obligația de a verifica dacă conținutul documentelor scanate, înainte de a
    fi transmise, sunt scanate în format integral (corespunde cu documentul original, ex.:
    adeverința medicală eliberată de medicul de familie este scanată față-verso), precum și
    dacă acestea sunt lizibile;
    - ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb;
    5. După afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale, candidatul declarat „admis” la
    concursul pentru ocuparea postului vacant prin rechemare în activitate sau încadrare
    directă susține examinarea medicală și evaluarea psihologică.
    În situația în care, din motive care țin exclusiv de persoana candidatului declarat admis,
    respectiv acesta este declarat inapt la examinarea medicală sau evaluarea psihologică,
    se aplică în mod corespunzător prevederile art. 57^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr.
    177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale
    Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, oferta de
    ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, dacă a obținut nota 7.00
    (nota minimă de promovare a concursului), în ordinea descrescătoare a notelor
    obținute, acesta fiind contactat de personalul structurii de resurse umane din cadrul
    unității în care este prevăzut postul pentru care s-a organizat concurs.
    În situația în care candidatul declarat „ADMIS”prezintă toate documentele solicitate și se
    constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări
    ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau
    sunt plastifiate, ori nu se prezintă în termen de 30 de zile de la data înștiințării,
    prevederile art. 57^1 alin. 5 din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea
    de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu
    modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
    6. Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind
    activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor
    Interne, cu modificările și completările ulterioare: „Dacă pentru ocuparea unor posturi
    vacante este necesară obținerea unor avize/autorizații speciale pentru exercitarea
    atribuțiilor, iar dacă acestea nu se obțin ulterior numirii în funcție, cadrul militar este
    eliberat din funcție și pus la dispoziție în condițiile legii, cu excepția
    situațiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul
    cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare”.
    7. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind
    activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor
    Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în
    situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I.
    Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și
    șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta
    este încadrat.
    8. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de
    valabilitate, respectiv maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de
    valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la
    data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.
    Candidații care au absolvit studiile impuse de cerințele postului în alte state vor prezenta
    documentele echivalate de CENTRUL NAȚIONAL DE RECUNOAȘTERE ȘI ECHIVALARE A
    DIPLOMELOR, din cadrul Ministerului Educației Naționale.
    9. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere însoțită de
    documentația aferentă, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii
    cererii de la ceeași adresă, precizându-se codul unic de identificare atribuit candidatului.
    În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus,
    acesta se poate adresa structurii de Resurse Umane a unității, unde este prevăzut postul
    vacant scos la concurs pentru care a optat, în vederea clarificării situației.
    10. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț,
    depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, nu vor fi luate în
    considerare.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț,
    transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi
    luate în considerare.
    11. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine candidatului,
    iar răspunusl primit din partea B.S.I.J. confirmă doar recepția e-mail-ului, nu și dacă
    documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!
    12. Conform art. 22 alin. (2), lit. d) din Anexa 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016
    privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului
    Afacerilor Interne, fișele posturilor scoase la concurs pot fi consultate de către candidați,
    cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, la
    sediul unității organizatoare.
    13. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la apariția oricăror modificări în
    desfășurarea concursului, aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea
    permanentă a secțiunii „FIȘIERE PUBLICATE ULTERIOR ACTIVĂRII ANUNȚULUI”
    14. În perioada concursului, pe paginile de internet se vor posta informații privind mai multe
    concursuri, situație în care este necesară verificarea atentă a tuturor informațiilor
    postate, astfel încât să se evite omiterea luării la cunoștință de către candidați a datelor
    și informațiilor legate de concurs.
    15. Legitimarea candidaților prezenți pentru susținerea probei de concurs se va face cu un
    document de identitate valabil (carte de identitate, pașaport), iar ținuta va fi decentă,
    conform anotimpului.
    16. Adresăm rugămintea de a nu solicita informații suplimentare folosind adresa de email
    resurseumane@brigadaspeciala.ro pentru a evita îngreunarea procesului de înscriere și
    depunere a documentelor constitutive ale dosarelor de recrutare.
    17. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate,
    independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la numărul 021.409.63.46,
    021.409.63.32 în scopul identificării de soluţii care să nu împiedice înscrierea candidaţilor
    în concurs.

Date de contact:
  1. Documentele candidaților se vor transmite la adresa de e-mail
    resurseumanel@brigadaspeciala.ro Nr. de telefon: tel. 021.409.63.46, 021.409.63.32,
    interior 16346, 16332

Grafic concurs:
  1. Grafic subofițer B2.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:38
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  2. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  3. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  4. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  5. Model - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  6. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  7. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:07
  8. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE concurs sof Batalionul 2.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:37
  9. Model - Cerere de înscriere la concurs - Cerere de înscriere la concurs subofițer-B2.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:40
  10. Probă sportivă - Proba sportiva subofițer B2.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 14:24
  11. Anunț - 4064-Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer operativ principal la Batalionul 2 - Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer operativ principal la Batalionul 2.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 14:41
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - nr. 1 - Erata 1 Copie permis de conducere B2.pdf - Adăugat la: 18.07.2024, ora 16:09