Postat la data de: 16.07.2024, ora 15:43

Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer specialitatea pază

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Bacau organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  1. poz. 195 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  2. poz. 196 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  3. poz. 200 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  4. poz. 227 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  5. poz. 234 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  6. poz. 236 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  7. poz. 245 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 2 Jandarmi Bacău , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  8. poz. 314 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 3 Jandarmi Onești, jud. BC, MUNICIPIUL ONESTI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  9. poz. 315 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 3 Jandarmi Onești, jud. BC, MUNICIPIUL ONESTI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  10. poz. 363 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 4 Jandarmi Moinești, jud. BC, MUNICIPIUL MOINESTI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  11. poz. 372 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detaşamentul 4 Jandarmi Moinești, jud. BC, MUNICIPIUL MOINESTI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  12. poz. 409 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  13. poz. 417 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  14. poz. 418 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  15. poz. 425 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  16. poz. 429 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
  17. poz. 441 - subofițer pază principal prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Bacau - Detașamentul 5 Jandarmi Bacău, jud. BC, ORAS BUHUSI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sergent major
  • pregătire de bază: studii liceale cu diplomă de bacalaureat
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizație de acces la informaţii clasificate „secrete de serviciu” (obținută înainte sau după ocuparea postului) pentru toate posturile
    - atestat pentru folosirea mitralierei (obținut după dotarea cu armamentul special), pentru poziția 314
  • pregătire de specialitate: - pentru poziția 314 sunt necesare cursuri pentru obținerea specializărilor necesare ocupării postului (ulterior numirii pe post, la solicitarea unității).
  • alte cunoştinţe: nu este necesar
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este necesar
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesar
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - rezistenţă adaptativă la factori stresori – dezvoltare bună;
    - comunicare verbală, scrisă – dezvoltare bună;
    - capacitate de lucru sub presiunea timpului – dezvoltare bună;
    - capacitate de luare a deciziei – dezvoltare normală;
    - flexibilitate cognitiv-acţională – dezvoltare normală;
  • atitudini necesare/comportament: - disponibilitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - conştiinciozitate în executarea sarcinilor – dezvoltare bună;
    - integritate, onestitate, discreţie în lucrul cu informaţii clasificate – dezvoltare normală.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru ocuparea postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru ocuparea postului.
  • alte cerințe: nu este necesar
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesar
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este necesar
  • vechime în armă: nu este necesar
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este necesar
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesar
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesar
  • definirea sumara a atributiilor postului: Pentru pozițiile 314 și 315 :
    - asigură paza, protecția, supravegherea și intervenția la conductele de transport produse petroliere și instalațiile aferente, aparținând operatorului licenția S.C. Conpet.S.A. Ploiești și servant la mitralieră.
    Pentru pozițiile 363, 372, 409, 417, 418, 425, 429 și 441:
    - execută misiuni de pază şi protecţie instituțională, prin controlul accesului în obiectiv, asigurarea ordinii şi siguranţei publice în obiectiv şi în zona de responsabilitate extinsă a acestuia, conform prevederilor planului de pază şi protecţie, dar poate participa și la alte misiuni, impuse de nevoile operative al unității;
    - răspunde de pregătirea individuală, starea tehnică și de întreținere a armamentului și a tehnicii din dotarea individuală/colectivă;
    - își desfășoară activitatea cu respectarea regulamentelor militare, eticii și deontologiei profesionale;
    - lucrează cu informaţii clasificate.
    Pentru pozițiile 195, 196, 200, 227, 234, 236 și 245:
    - asigură paza obiectivului, supravegherea / controlul accesului, menţine ordinea şi siguranţa publică în zona de responsabilitate stabilită prin planul de pază al obiectivului.
    - îndeplineşte atribuţiile ce îi revin din actele normative în vigoare pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, minimizării riscurilor, securităţii şi sănătăţii în muncă, prevenirii şi stingerii incendiilor, protecţiei civilă şi protecţiei mediului
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. Adeverință eliberată de unitatea de unde a trecut în rezervă în care să fie menționate perioadele de activitate, funcțiile îndeplinite,motivul și temeiul legal al trecerii în rezervă, arma și specialitatea militară de care a dobândit-o.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării nu vor fi replanificați.

  6. Nesusținerea evaluării psihologice din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de către instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 19.08.2024 - 30.08.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 07.09.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un, test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia centrală de concurs din cadrul I.G.J.R din tematica și bibliografia recomandate, având ca scop verificarea cunoștințelor de specialitate pe care le au candidații.

  6. Numărul de subiecte va fi stabilit de Comisia centrală de concurs.

  7. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

  8. Candidații nu vor avea asupra lor decât pix/stilou de culoatre albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, precum și cu orice mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum șî tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor la proba scrisă este definitivă.

  5. Admiterea/respingerea contestației se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea "Fișiere anunț" din această pagină.

Departajare:
  1. În situaţia în care la concursul pentru ocuparea unei funcții de execuție vacante mai mulţi candidaţi obțin aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta. Candidații declarați "respins" la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  9. În cazul în care ocuparea posturilor vacante pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obţinute.

  10. Candidații au obligația de a verifica portalul de servicii electronice al MAI ( hub.mai.gov.ro), zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începînd cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs.

  11. În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, ori nu se prezintă la unitate în termen de 30 de zile de la data înștiințării privind emiterea actului administrativ de acordare a gradului atrag respingerea candidatului din concurs.

  12. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Informații suplimentare:
  1. După depunerea documentelor fiecărui candidat i se va atribui un cod unic de identificare, care va deveni singurul mijloc de identificare a acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs. Acesta va fi comunicat candidatului prin intermediul adresei de e-mail de pe care a transmis cererea de înscriere la concurs în timp util.

  2. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) la Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr./2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, proba de concurs test scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

  3. Recrutarea în vederea încadrării posturilor vacante prin rechemare în activitate are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care au calitate de cadre militare în rezervă, care corespund condițiilor legale și criteriilor specifice pentru ocuparea posturilor vacante. În acest sens, candidații vor transmite în mod obligatoriu livretul militar și adeverința prevăzută la punctul 21 de la secțiunea ,,dosar recrutare"

  4. Recrutarea în vederea încadrării posturilor vacante prin încadrare directă are drept scop identificarea și atragerea persoanelor care îndeplinesc condițiile legale, criteriile specifice și cerințele pentru ocuparea posturilor vacante, altele decât cele care au calitatea de cadru militar/polițist.

  5. Cadrele militare, respectiv polițiștii, în activitate nu pot participa la concurs.

  6. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la datele derulării activităților prilejuite de desfășurarea concursului, aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a secțiunii „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din cadrul prezentului anunț de concurs ce se regăsește la secțiunea „Carieră MAI” a portalului de servicii electronice al MAI (hub.mai.gov.ro) și la secțiunea carieră de pe pagina web a Inspectoratului Județean de Jandarmi Bacău (www.jandarmeriabacau.ro) precum și a documentelor afișate la avizierul Inspectoratului Județean de Jandarmi Bacău cu sediul în municipiul Bacău, strada Constantin Mușat nr. 4, județ Bacău.

  7. ATENȚIE!
    În perioada alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fișiere, preferabil în format .pdf (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb.) care să cuprindă documentele enunțate în prezentul anunț.

  8. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului ŞI NU DACĂ DOCUMENTELE SUNT CORECT ÎNTOCMITE SAU SCANATE CORESPUNZĂTOR! (ex.:Cerere înscriere – POPESCU Vasile, C.V. – POPESCU Vasile, copie C.I. – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului (ex.: CONCURS_PAZA_IJJBC_POPESCU_Vasile).

  9. SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE
    ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!

  10. În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului numărul e-mail-ului și câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: CONCURS_PAZA_IJJBC_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  11. Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de denumire ale fișierelor, al titlului mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!

  12. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la compartimentul Resurse Umane a IJJ Bacău, în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.

  13. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea indicată, nu vor fi luate în considerare.

  14. În ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probei de concurs pot surveni modificări, în raport de numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

  15. 15. Numirea în funcție se va realiza în ordine descrescătoare a mediilor obținute de candidați la concurs, în conformitate cu ordinea consecutivă a pozițiilor din statul de organizare a I.J.J Bacău.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare pot fi obținute la Inspectoratul de Jandami Județean Bacău, Serviciul Resurse Umane:
    Telefon 0234/543131, interior 24537 sau 24407, pe toată perioada concursului de luni până vineri în intervalul orar 08.00-16.00.
    Adresă de e-mail: resurse.umane@jandarmeriabacau.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 15:18
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  2. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  3. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  4. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  5. Model - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  6. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  7. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 16.07.2024, ora 13:54
  8. Tematica si bibliografie SOF PAZA incadrare directa sau rechemare - data concurs 07.09.2024.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 15:17
  9. Alte informări pentru candidați - Model - Cerere participare concurs - Model - Cerere participare concurs.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 15:24
  10. Alte informări pentru candidați - Barem proba evaluare performante fizice - Barem proba evaluare performante fizice.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 15:25
  11. Anunț - 4072-Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer specialitatea pază - Concurs încadrare directă/rechemare în activitate subofițer specialitatea pază.pdf - Adăugat la: 16.07.2024, ora 15:43
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.