Postat la data de: 20.11.2023, ora 14:37

Concurs Șef gardă-intervenție stingere - Detașamentul de pompieri Botoșani

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Botosani organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa Inspectoratului General pentru Situații de Urgență înregistrată cu nr. 48697 din 27.10.2023
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 119 - Șef gardă intervenție-stingere prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Botosani - Detașamentului de pompieri Botoșani - Garda nr. 1 de intervenție Botoșani, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
  • poz. 121 - Șef gardă intervenție-stingere prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Botosani - Detașamentului de pompieri Botoșani - Garda nr. 1 de intervenție Botoșani, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sergent major
  • pregătire de bază: studii liceale cu diplomă de bacalaureat
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate/autorizație de acces pentru lucrul cu informații și documente clasificate, nivel ”secret de serviciu” (după încadrare - potrivit principiului nevoii de a cunoaște, cu îndeplinirea procedurilor specifice), conform PPSIC.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 2 ani/ 2 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcții de conducere
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de conducere
  • definirea sumara a atributiilor postului: Răspunde de pregătirea continuă, de educație și disciplină, îndeplinirea misiunilor specifice, starea morală și sănătatea efectivelor din tura de serviciu, menținerea ordinii interioare, de starea tehnică și de întreținerea tehnicii de intervenție, păstrarea armamentului, a tehnicii de intervenție și materialelor din dotare;
    Răspunde de funcționarea permanentă și la parametrii optimi a tehnicii de intervenție din dotarea subunităților.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
24.11.2023, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
04.12.2023, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  10. Cursuri
    Cursuri sau alte forme de pregătire absolvite, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs. Candidatul va întocmi și depune o declarație cu privire la forma de organizare și suportare a costurilor (organizate de instituții de formare ale M.A.I. ori ale celorlalte instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională/ organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați din învățământul public sau privat, precum și organizate în străinătate cu suportarea costurilor de către M.A.I/ organizate de instituții de învățământ public sau privat, precum și organizate în străinătate cu suportarea costurilor de către candidat.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării realizate în acest scop, ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel mult 6 luni anterior desfășurării interviului, acest aspect de va menționa în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 19.12.2023, ora 10:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 28.12.2023, ora 10:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Punctajul/ nota acordată după soluționarea contestației este definitiv/ definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situația în care nu se reușeșete departajarea candidaților pe criteriile prevăzute mai sus, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat ”admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs se face exclusiv în format electronic (pdf. într-un singur e-mail cu fișier unic) și se transmite pe adresa de e-mail resurse_umane@isubotosani.ro.

  9. Copia cărții de identitate însoțită de cererea de înscriere la concurs și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, vor fi completate de către candidați în mod lizibil, cu pix sau stilou cu pastă/ cerneală de culoare albastră, vor fi datate și semnate și transmise pe adresa de e-mail resurse_umane@isubotosani până la data de 24.11.2023 ora 15:00.

  10. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise pe adresa menționată anterior, până la data de 04.12.2023 ora 15:00.

  11. La subiectul e-mail-ului se va specifica numele și prenumele candidatului și denumirea funcției pentru care candidează.

  12. Documentele solicitate, eliberate de unitatea de proveniență a candidatului, care conțin date referitoare la situația acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunțului de concurs,

Informații suplimentare:
  1. Adverința eliberată de unitatea de proveniență a candidatului trebuie să conțină informații referitoare la:
    - vechimea în armă (calculată la data publicării anunțului);
    - vechimea în specialitatea structurii (calculată la data publicării anunțului);
    - vechimea în specialitatea studiilor (calculată la data publicării anunțului);
    - gradul militar deținut;
    - calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I nr. 177/2016.

  2. În intervalul alocat pentru înscriere, candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08:00 - 16:00 al fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un COD UNIC DE IDENTIFICARE, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la rezultatele etapelor concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.

Date de contact:
  1. Adresa: municipiul Botoșani, str. Calea Națională nr. 28A, județul Botoșani
    E-mail transmitere documente concurs: resurse_umane@isubotosani.ro
    Tel.: 0231508128, int. 27128

Grafic concurs:
  1. grafic concurs GIS.pdf - Adăugat la: 20.11.2023, ora 13:00
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 20.11.2023, ora 7:59
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 20.11.2023, ora 7:59
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 20.11.2023, ora 7:59
  4. Tematica si bibliografia concurs GIS.pdf - Adăugat la: 20.11.2023, ora 13:02
  5. Anunț - 436-Concurs Șef gardă-intervenție stingere - Detașamentul de pompieri Botoșani - Concurs Șef gardă-intervenție stingere - Detașamentul de pompieri Botoșani.pdf - Adăugat la: 29.12.2023, ora 12:54
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Anunț evaluare psihologica - Anunt evaluare psihologica sef GIS.pdf - Adăugat la: 27.11.2023, ora 11:37
  2. Rezultate probă - Rezultate evaluare psihologică - Rezultate evaluare psihologica sef GIS.pdf - Adăugat la: 14.12.2023, ora 15:02
  3. Rezultate probă - Rezultate evaluare dosare de recrutare - Rezultate proba evaluare dosare de recrutare sef GIS.pdf - Adăugat la: 19.12.2023, ora 11:58
  4. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Rezultate concurs sef GIS - Rezultate concurs sef GIS.pdf - Adăugat la: 28.12.2023, ora 12:33
  5. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Rezultate finale - Rezultate finale sef GIS.pdf - Adăugat la: 29.12.2023, ora 12:52