Postat la data de: 22.08.2024, ora 12:38

Anunt concurs TCO 1 post ofiter specialist principal I (consilier juridic)

Directia Suport Decizional organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 48 - ofițer specialist principal I (consilier juridic) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Aparat Central, unitatea: Dir. Suport Decizional - Serviciul Reglementări și Avizări, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Juridic
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) și h^1);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.

(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliţie
  • pregătire de bază: studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în domeniul fundamental al științelor sociale, ramura științe juridice
  • alte cunoştinţe: competențe digitale - utilizarea suitei Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Access, Publisher), dovedit cu acte justificative
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: o limbă de circulație intenațională (citit/scris/vorbit), nivel de complexitate A2, dovedit cu acte justificative
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: să dețină / obțină autorizaţie de acces la informaţii clasificate din clasa secret de stat, nivel “SECRET”
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - capacităţi organizatorice, oportunitate şi operativitate în luarea deciziilor, capacitatea de previziune, de planificare;
    - rigurozitate, flexibilitate, exigenţă, hotărâre şi promptitudine în luarea deciziilor;
    - atenţie, memorie, inteligenţă practică/teoretică – aplicativă;
    - capacitate de analiză şi sinteză;
    - spirit de inovare/imaginaţie, gândire pozitivă în abordări;
    - calităţi de exprimare orală şi în scris;
    - spirit de observaţie – dezvoltare foarte bună.
    - rezistenţă la acţiunea factorilor stresori – dezvoltare foarte bună;
    - abilităţi de comunicare şi relaţionare - dezvoltare foarte bună;
    - putere de mobilizare şi influenţare a subalternilor în realizarea sarcinilor – dezvoltare bună;
    - gândire analitică şi conceptuală – dezvoltare foarte bună;
    - abilităţi de utilizare a computerului – dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament: - atitudine pozitivă faţă de muncă: interes profesional, spirit de iniţiativă conştiinciozitate, rigurozitate, exigenţă, perseverenţă, solicitudine, curaj în asumarea responsabilităţii;
    - atitudine pozitivă, obiectivitate, cinste;
    - alte atitudini necesare: devotament şi loialitate faţă de instituţie, tact, stăpânire, atitudine de cooperare socială şi disponibilitatea de a lucra în echipă.
    - prestanţă (limbaj şi vestimentaţie adecvată, respectarea regulilor de politeţe);
    - comportament echilibrat şi stăpânire de sine;
    - trăsături pozitive de caracter: integritate morală, sociabilitate, discreţie, spirit critic, adaptabilitate, răbdare și fermitate.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic
  • definirea sumara a atributiilor postului: - participă la elaborarea, completarea și modificarea legislației specifice în domeniul medicinei de urgență, protecție civile, prevenirii, pregătirii și răspunsului în situații de urgență, rezilienței comunităților, în colaborare cu personalul Direcției, Direcției Generale Urgențe Medicale și Direcției Generale pentru Protecție Civilă, cu structurile componente din cadrul sau din subordinea Ministerului Afacerilor Interne și Ministerului Sănătății;
    - analizează propunerile de reglementări și de acte normative care au impact asupra activității în domeniul medicinei de urgență, protecție civile, prevenirii, pregătirii și răspunsului în situații de urgență, rezilienței comunităților, în colaborare cu personalul Direcției Generale Urgențe Medicale și Direcției Generale pentru Protecție Civilă;
    - acordă asistență juridică pe domeniul de componență al Departamentului pentru Situații de Urgență, Direcției, Direcției Suport Decizional, Direcției Generale Urgențe Medicale și Direcției Generale pentru Protecție Civilă;
    - asigură legalitatea actelor emise/semnate de persoanele competente potrivit legii, legalitatea contractelor și actelor care angajează patrimonial departamentul, reprezentarea și apărarea intereselor departamentului, în fața instanțelor de judecată și a altor organe cu atribuții jurisdicționale.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu e cazul
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
11.09.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  12. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b), h) și h^1) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  13. Declarație pe propria răspundere (testare psihologică)
    Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (APT/INAPT), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție a agenților de poliție care îndeplinesc condițiile legale, vor completa, în acest sens, o declarație pe propria răspundere.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului de Psihosociologie al MAI şi se depune la adresa de e-mail concursuri.dsd@dsu.mai.gov.ro, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (APT/INAPT), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție a agenților de poliție care îndeplinesc condițiile legale, vor completa, în acest sens, o declarație pe propria răspundere.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 12.10.2024, ora 13:00
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia de concurs din tematica şi bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoștințelor de specialitate pe care le au candidații.

  6. În cadrul probei scrise, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicționare, notițe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ștergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/ candidaților în cauză.

  7. Din momentul comunicării subiectelor niciun candidat nu mai poate intra în sală și niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea și semnează de predarea acesteia. Candidații pot părăsi sala și în situații de urgență, caz în care aceștia vor fi însoțiți de unul din membrii comisiei de concurs.

  8. La finalizarea lucrării sau la expirarea timpului alocat probei, fiecare candidat va preda, pe baza actului de identitate, comisiei, foaia de concurs și ciornele, subiectele rezolvate pe ciorne nefiind luate în considerare la corectare. Până la predarea ultimei lucrări, în sală vor rămâne permanent 5 (cinci) candidați sau, dacă numărul acestora este mai mic, toți candidații. Corectarea testului tip grilă se face în prezența candidaților.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la testul-grilă poate formula contestație, o singură dată, in termen de 24 de ore de la afișare rezultatelor. Contestația datată și semnată se depune la adresa de e-mail concursuri.dsd@dsu.mai.gov.ro Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere. Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor prin prin postarea unui anunț în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină. Nota acordată după soluționarea contestației la testul grilă este definitivă.

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota cea mai mare la testul scris (cu condiția să fie minim 7,00) și care indeplinește cerintele de ocupare a postului. În situația în care, mai mulți candidați au aceeași notă la proba test grilă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” la concurs candidatul care obține nota cea mai mare, indiferent de nota obținută. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa la secțiunea „Fișiere anunt”. Interviul se va susține după expirarea termenului de soluționare a eventualelor contestații la proba test scris tip grilă, pe baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru testul scris, la o dată ce va fi comunicată prin postare în secțiunea „Fișiere anunt” din această pagină. Interviul se poate contesta în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor. Eventualele contestații la interviul structurat pe structurat pe subiecte profesionale se depun la adresa de email: constructii.dgl@mai.gov.ro și se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere. Nota acordată după soluționarea eventualelor contestații la interviu este definitivă. Este declarat admis la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Transmiterea documentelor de înscriere, respectiv a celor care constituie dosarul de recrutare după data și ora prevăzute în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare care au menţiuni sau înscrisuri pe ambele părţi, se transmit scanate faţă-verso.

  9. Atenție! Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și / sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă sunt obligatorii pentru candidatii care au / au avut raporturi juridice de muncă.

Informații suplimentare:
  1. Pentru constituirea dosarului de recrutare în vederea participării la concurs, candidaţii vor depune documentele exclusiv în format electronic la adresa de e-mail:concursuri.dsd@dsu.mai.gov.ro, până la data de 11.09.2024, ora 12:00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).

    Documentele care necesită a fi completate (cererea de înscriere, CV-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare ) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic la aceeași adresă de email (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

    Toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de licentă este scanată față-verso) și este lizibil.

    E-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Ionescu Ion-Dosar de recrutare concurs TCO - Directia Suport Decizional poz. 48).

    Ulterior depunerii cererii de înscriere, candidaților li se va transmite un e-mail de la aceeași adresă (concursuri.dsd@dsu.mai.gov.ro), în care se va preciza numărul de înregistrare al cererii de înscriere la concurs. Numărul de înregistrare va deveni cod unic de identificare al candidatului pe întreaga procedură de concurs. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în maxim 2 zile lucrătoare, acesta se poate adresa unității organizatoare la nr. de telefon 021.303.70.80; interior 10373/10832

    În cazul în care avizele/autorizațiile nu sunt deținute și nu se obțin ulterior, după numirea în funcție, polițistul va fi pus la dispoziție conform prevederilor art. 27^21 alin. (1) lit.d) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului și ale art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I. , ambele cu modificările și completările ulterioare.

    În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive ce țin exclusiv de persoana candidatului declarat admis, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe locul următor, în ordinea descrescătoare a notelor obținute, cu condiția să fi obținut minimum nota 7,00.

    Candidatului declarat „admis” la concurs şi care îndeplinește condiţiile legale de încadrare, i se va acorda gradul profesional prin raportare la prevederile legale în vigoare și va fi încadrat în funcția minimă prevăzută de lege corespunzătoare gradului profesional acordat, conform prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

    Prin înscrierea la acest concurs, candidaţii îşi manifestă implicit acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare şi desfăşurare a concursului.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare se pot obţine în zilele lucrătoare, între orele 10.00 - 14.00, la tel. 021.303.70.80, interior 10373/11437.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 22.08.2024, ora 11:53
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 22.08.2024, ora 10:57
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 22.08.2024, ora 10:57
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 22.08.2024, ora 10:57
  4. Model - Declarație pe propria raspundere (testare psihologică) - Declarație testare psihologica TCO.pdf - Adăugat la: 22.08.2024, ora 11:09
  5. Tematica si Bibliografie.pdf - Adăugat la: 22.08.2024, ora 11:45
  6. Anunț - 5142-Anunt concurs TCO 1 post ofiter specialist principal I (consilier juridic) - Anunt concurs TCO 1 post ofiter specialist principal I (consilier juridic).pdf - Adăugat la: 22.08.2024, ora 12:38
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.