Postat la data de: 18.12.2023, ora 13:21
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs ocupare post vacant de conducere comandant pluton, Plutonul 1 Jandarmi Carei- IJJ Satu Mare

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Satu Mare organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 247 - comandant pluton-Plutonul 1 Jandarmi Carei prevăzut cu gradul de Capitan - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Satu Mare - Detasamentul 3 Jandarmi Tășnad, jud. SM, MUNICIPIUL SATU MARE, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent;
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată cu licenţă sau studii universitare de licenţă – ciclul I Bologna, în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de ştiinţă : ştiinţe juridice, științe militare, informații și ordine publică;
  • pregătire de specialitate: curs de formare monitori de interventie profesionala (MIP), după ocuparea postului;
  • alte cunoştinţe: cultură generală; în domeniul legislatie ordinii şi siguranţei publice şi în domeniul pazei obiectivelor;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: aviz pentru accesul la informatii clasificate nivel ”secret”, după numirea în funcţie. Neacordarea accesului la documente clasificate la nivelul solicitat, atrage eliberarea din funcţia de drept;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: a) Atenţie selectivă. Aptitudinea de concentrare asupra unei sarcini fără a fi distras, presupunând şi concentrare asupra un ei sarcini plictisitoare – dezvoltare bună;
    b) Atenţie distributivă. Aptitudinea de a trece de la o sursă de informaţie la altele, presupunând utilizarea a numeroase surse pentru a recepţiona rapid informaţiile complexe - dezvoltare bună.
    c) Receptivitatea la probleme. Aptitudinea de a constata că ceva estte greşit sau că ceva riscă să funcţioneze greşit, presupunând recunoaşterea faptului că există o problemă, sesizarea problemelor foarte rare sau complexe, identificarea tuturor elementelor problemei, în cele mai mici detalii – dezvoltare bună.
    d) Raţionament deductiv. Aptitudinea de a aplica reguli generale la probleme specifice în scopul găsirii unor răspunsuri care au au sens, presupunând mai multe etape logice în care se utilizează reguli generale pentru a găsi răspunsuri la probleme complexe – dezvoltare bună;
    e) Capacitatea de înţelegere. Aptitudinea de a înţelege ideile prezentate prin intermediul limbajului scris şi vorbit, presupunând înţelegerea informaţiilor complexe sau a deteliilor care conţin diferenţierile subtile ale sensurilor – dezvoltare bună.
    f) Capacitate de exprimare. Aptitudinea de a comunica informaţii şi idei prin intermediul vorbirii sau scrisului astfel încât alţii să înţeleagă, presupunând utilizarea clară şi bine organizată a cuvintelor şi frazelor în scopul comunicării ideilor subtile şi complexe altor ppersoane – dezvoltare bună.
    g) Gândirea critică. Capacitatea de utilizare a logicii şi raţiunii pentru a identifica punctele forte şi slabe ale soluţiilor, concluziilor şi abordărilor alternative – dezvoltare bună.
    h) Monitorizare. Capacitatea de monitorizare/evaluare a propriilor performanţe, ale altora sau ale organizaţiei pentru a face îmbunătăţiri sau a iniţia acţiuni corective – dezvoltare bună.
    i) Negocierea. Capacitatea de aducere totală a părţilor divergente şi încercarea de aplanare a punctelor de vedere diferite – dezvoltare bună.
    j) Luarea deciziilor. Capacitatea de evaluare comparativă a costurilor şi beneficiilor acţiunilor potenţiale pentru a o alege pe cea mai potrivită – dezvoltare bună.
    k) Evaluarea sistemelor. Capacitatea de identificare a criteriilor şi indicatorilor de performanţă ai sistemului, precum şi a acţiunilor necesare pentru a-i îmbunătăţi sau corecta performanţele, comparativ cu scopurile acestuia – dezvoltare bună.
    l) Coordonare. Capacitatea de ajustare a propriilor acţiuni în funcţie de acţiunile altora– dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: a) Leadership. Disponibilitatea de a conduce, a avea controlul, a oferi opţiuni şi direcţie – dezvoltare bună.
    b) Iniţiativă. Disponibilitate pentru asumarea de responsabilităţi şi provocări - dezvoltare bună.
    c) Responsabilitate. Seriozitate şi un comportament de nădejde în îndeplinirea sarcinilor- dezvoltare bună.
    d) Independenţă. Un mod personal de a face lucrurile, o activitate cu puţină îndrumare sau deloc supervizată, depinzând numai de propria persoană pentru a rezolva sarcinile - dezvoltare bună.
    e) Ascultare activă. Acordare a întregii atenţii cuvintelor altor persoane, disponibilitatea de apătrunde semnificaţia acestora, punerea întrebărilor adecvate şi evitarea întreruperilor la momente nepotrivite - dezvoltare bună.
    f) Orientarea socială. Preferinţa de a lucra alături de ceilalţi mai degrabă decât singur, fiind conectat permanent cu ceilalţi asupra activităţii - dezvoltare bună.
    g) Preocuparea faţă de alţii. Receptivitate faţă de nevoile şi sentimentele altora, cât şi înţelegerea şi ajutarea colegilor de muncă - dezvoltare bună.
    h) Autocontrol. Menţinerea calmului, neafişarea emoţiilor, controlarea mâniei şi evitarea comportamentului agresiv, chiar în situaţii foarte dificile- dezvoltare bună.
    i) Toleranţa la stres. Acceptarea criticilor şi abordarea calmă şi eficace a situaţiilor foarte stresante- dezvoltare bună.
    j) Obiectivitate. Atitudine imparţială şi nepărtinitoare în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi - dezvoltare bună.
    k) Discreţie. Păstrarea confidenţialităţii actului profesional, a datelor şi documentelor de uz intern - dezvoltare bună.
    l) Loialitate. Corectitudine şi devotament în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu - dezvoltare bună.
    m) Integritate. Un comportament onest şi etic - dezvoltare bună.
    n) Perseverenţă. Perseverenţă în faţa obstacolelor - dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical;
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz-Apt pentru functii de conducere;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: cel puțin 2 ani;
  • vechime în armă: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - este şeful întregului personal din cadrul plutonului şi răspunde de executarea misiunilor încredinţate, menţinerea unei capacităţi de intervenţie ridicate a efectivelor din subordine, vigilenţei, combativităţii, ordinii şi disciplinei militare, de starea morală şi de sănătate a personalului, păstrarea cu grijă a tehnicii, armamentului, muniţiei, documentelor clasificate şi a celorlalte bunuri din dotare execută paza şi protecţia instituţională a obiectivului încredinţat în conformitate cu planul de pază al obiectivului ;
    - execută controlul şi supravegherea accesului în obiectiv.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
04.01.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
11.01.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, ori în situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfășurării interviului, acest aspect se va menționa în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 22.01.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviului.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 30.01.2024, ora 11:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se înregistrează audio și video.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute la alin. (1) şi (2), preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat «admis».

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, C.V.–ul, cartea de identitate și declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriasatumare.ro în format .pdf (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb.), până la data de 04.01.2024 ora 14.00.

  2. Documentele transmise în scopul înscrierii la concurs se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: Cerere inscriere, C.V., Declarație, etc Popescu Vasile), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie numele și prenumele complet al candidatului și unitatea de proveniență (ex.: Popescu_Vasile IJJ_SM).

  3. La primirea cererii de înscriere, C.V.–ului, cărții de identitate și declaraţiei de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare, candidații vor primi un e-mail de confirmare a înregistrării cererii și codul unic de înregistrare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior pe pagina de internet a unității, referitoare la desfășurarea concursului

  4. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise SCANAT în volum complet și în integralitatea lor, în format .pdf (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb.) la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriasatumare.ro, până la data de 11.01.2024 ora 14.00.

  5. Cererea de contestare a probei/concursului se denumește în mod corespunzător și va avea atașat numele și prenumele candidatului și nu va conține diacritice. (Ex.: Contestatie Popescu_Vasile IJJ_SM )

  6. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane din unitatea de provenienţă a candidatului va cuprinde următoarele informații:
     gradul militar deținut;
     perioada de valabilitate a autorizaţiei de acces la informaţii clasificate şi nivelul de acces;
     dacă sunt cercetaţi disciplinar, dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
     vechimea în muncă / din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
     vechimea în armă;
     vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
     vechimea în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs;
     calificativele obţinute cu ocazia aprecierii anuale de serviciu pe întreaga perioadă a carierei profesionale;
     sancțiuni disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
     recompense acordate de-a lungul carierei

  7. Adeverința eliberată de unitatea de proveniență este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării prezentului anunț.

Date de contact:
  1. Inspectoratul de Jandarmi Județean Satu Mare
    str. Ecaterina Teodoroiu nr. 1, telefon 0261/769760, interior 24535, 24550 (între orele 08.00 – 16.00)
    E-mail: resurseumane@jandarmeriasatumare.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFIC.pdf - Adăugat la: 12.12.2023, ora 13:57
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere de înscriere - 1.pdf - Adăugat la: 11.12.2023, ora 14:34
  2. Model - Declaratie de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recutare - 2.pdf - Adăugat la: 11.12.2023, ora 14:34
  3. Model - CV Europass - 3.pdf - Adăugat la: 12.12.2023, ora 12:46
  4. Tematica si bibliografia de concurs.pdf - Adăugat la: 14.12.2023, ora 11:23
  5. Anunț - 548-Concurs ocupare post vacant de conducere comandant pluton, Plutonul 1 Jandarmi Carei- IJJ Satu Mare - Concurs ocupare post vacant de conducere comandant pluton, Plutonul 1 Jandarmi Carei- IJJ Satu Mare.pdf - Adăugat la: 18.12.2023, ora 13:21
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.