Postat la data de: 12.12.2023, ora 12:37
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs de recrutare funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior

Institutia Prefectului Judetului Harghita organizează:
| concurs de recrutare |
În conformitate cu:
  1. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici
  3. art. IV alin. (2) lit. b) din O.U.G. nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative precum și art. 618 alin. (3) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.
Posturi scoase la concurs:
Funcționar public
  • Funcționar public execuție

Durată: redusă

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 35 - Consilier, clasa I prevăzut cu gradul de Superior - arma: Administratie publica, unitatea: Inst.Pref.Jud.Harghita - Serviciul Financiar Contabil, Resurse Umane Şi Administrativ – Compartimentul Resurse Umane, jud. HR, MUNICIPIUL MIERCUREA CIUC, Domeniu de activitate: Resurse umane
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.


Cerințele postului:
  • Cerințe specifice: a) Studii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
    Domenii de studiu: Matematică şi ştiinţe ale naturii (Domeniul fundamental), Ştiinţa sportului şi educaţiei fizice (Domeniul fundamental), Ştiinţe biologice şi biomedicale (Domeniul fundamental), Ştiinţe inginereşti (Domeniul fundamental), Ştiinţe sociale (Domeniul fundamental), Ştiinţe umaniste şi arte (Domeniul fundamental.
    b) Condiții minime de vechime: vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice de execuţie: 7 ani;
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
03.01.2024, ora 16:30
Dosar recrutare

    Dosar concurs (general)
  1. *Formular de înscriere la concurs
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  4. *Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei
    (-conform modelului anexat;
    Adeverinţa trebuie să conţină, în clar, cel puțin următoarele informaţii:
    -numărul, data, numele angajatorului şi datele de identificare și de contact ale acestuia;
    -numele, prenumele, CNP, CI ale angajatului, funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii (actul administrativ de numire/contractul individual de muncă), vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
    )
  5. *Copii ale diplomelor de studii, copii ale certificatelor şi a altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări
  6. *Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului
    (Adeverinţa conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii)
  7. *Cazierul judiciar
    (documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere, caz în care candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Probe Concurs
Probă - Selecția dosarelor (Funcționar public)
  1. Etapa de selecție a dosarelor de concurs constă în selectarea dosarelor pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită de motivul respingerii dosarului.

  2. Etapa de selecție a dosarelor de concurs constă în selectarea dosarelor pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.

  3. Selecția dosarelor de înscriere - selecția dosarelor, în termen de 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor: 04 ianuarie 2024 - 10 ianuarie 2024

Probă - Test scris (Funcționar public)
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Criteriile de declarare a candidatului ca fiind admis/respins în urma susținerii probei scrise vor fi comunicate în cadrul secțiunii de fișiere a anunțului.

  3. Proba scrisă - va avea loc în data de 15 ianuarie 2024, ora 10.00, la sediul Institutiei Prefectului - Judetul Harghita, P-ţa Libertăţii nr.5, Miercurea Ciuc, jud. Harghita.

Probă - Interviu (Funcționar public)
  1. În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

  2. Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisă.

  3. Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.

  4. Criteriile de declarare a candidatului ca fiind admis/respins în urma susținerii probei interviu vor fi comunicate în cadrul secțiunii de fișiere a anunțului.

  5. Proba Interviului va avea loc în maxim 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, la data de 19 ianuarie 2024, ora 10.00, la sediul Institutiei Prefectului - Judetul Harghita, P-ţa Libertăţii nr.5, Miercurea Ciuc, jud. Harghita.


Contestații:
  1. După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data şi ora afişării rezultatului probei scrise ori a interviului, la locul desfăşurării concursului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

  2. Contestațiile se soluționează în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Informații suplimentare:
  1. Dosarele de înscriere la concurs se depun în termen de 20 zile de la data publicării anunțului pe site-ul ANFP şi al instituţiei, respectiv de la data de 12 decembrie 2023 până la data de 03 ianuarie 2024, ora 16.30, la sediul Instituţiei Prefectului -Judeţul Harghita, Miercurea Ciuc, P-ţa Libertăţii nr.5, Etaj 1, Cam. 116 sau prin e-mail: hajnalka.janos@prefecturahr.ro sau office@prefecturahr.ro

  2. Atribuţiile postului:
    1. elaborează documentele necesare privind încheierea, modificarea, suspendarea şi încetarea raportului de serviciu şi /sau a contractului de muncă, precum şi acordarea tuturor drepturilor prevăzute în legislaţia muncii;
    2. întocmeşte şi supune aprobării, documentaţia cu privire la stabilirea sau modificarea drepturilor salariale, conform legislaţiei în vigoare, pentru aparatul propriu al Instituţiei Prefectului – Judeţul Harghita;
    3. întocmeşte, actualizează şi păstrează dosarele profesionale ale funcţionarilor publici şi ale personalului contractual din cadrul instituţiei;
    4. gestionează şi completează registrul general de evidenţă al salariaţilor pentru aparatul propriu;
    5. întocmeşte documentaţia aferentă stabilirii drepturilor salariale pentru personalul instituţiei;
    6. întocmeşte proiectele de ordin ale Prefectului, precum şi referatele de motivare, privind numirea, modificarea, suspendarea şi încetarea raporturilor de serviciu / de muncă, precum şi exercitarea cu caracter temporar a funcţiilor publice;
    7. întocmeşte contractele individuale de muncă şi actele adiţionale corespunzătoare acestora pentru personalul contractual din cadrul instituţiei prefectului;
    8. furnizează datele necesare fundamentării Planului anual al bugetului şi previziunile pe anii următori cu privire la resursele umane şi cheltuielile de personal;
    9. la solicitarea conducerii Instituţiei Prefectului - Judeţul Harghita participă la întocmirea organigramei instituţiei, a Regulamentul de ordine interioară pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din aparatul propriu şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare;
    10. întocmeşte statul de funcţii şi actualizează statul de personal, lunar sau ori de câte ori este cazul;
    11. asigură, în colaborare cu conducătorii celorlalte compartimente funcţionale ale instituţiei, întocmirea fişelor posturilor conform funcţiilor publice existente în statul de funcţii;
    12. întocmeşte documentaţia privind modificările intervenite în baza de date privind personalul contractual din cadrul aparatului propriu, în programul e-REVISAL, ca utilizator de cont SIC eMRU şi efectuează informări către M.A.I. potrivit solicitărilor ;
    13. introduce, actualizează şi verifică corectitudinea datelor de personal în SIC eMRU programul e-REVISAL, pentru personalul contractual din instituţie;
    14. coordonează activităţile de formare profesională a salariaţilor din aparatul propriu al Instituţiei Prefectului – Judeţul Harghita şi întocmeşte Formatul standard de transmitere a datelor şi informaţiilor către Ministerul Afacerilor Interne –Direcţia Generală Management Resurse Umane şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici;
    15. asigură întocmirea, cu sprijinul celorlalte compartimente, a documentaţiei necesare organizării şi desfăşurării concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, asigură respectarea şi aplicarea legislaţiei în vigoare privind ocuparea funcţiilor publice şi a posturilor ocupate pe bază de contract de muncă individual;
    16. asigură secretariatul comisiilor de concurs /soluţionare a contestaţiilor, participă în calitate de membru/secretar la activitatea de concurs /soluţionare a contestaţiilor pentru concursurile organizate la sediul instituţiei prefectului ;
    17. colaborează cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, întocmeşte şi supune aprobării celor în drept documentele privind avizarea, modificarea sau oricare alte situaţii care privesc funcţiile şi funcţionarii publici, în condiţiile legii;
    18. întocmeşte şi transmite la A.N.F.P. lista reprezentanţilor desemnaţi din cadrul Instituţiei prefectului de către şefii nemijlociţi ai acestora , în comisii de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor, la concursurile organizate în cadrul instituţiei sau la alte instituţii;
    19. operează modificările intervenite în gestionarea raporturilor de serviciu pe Portalul de management al funcţiilor publice, gestionat de A.N.F.P.
    20. gestionează şi completează portalul de management al funcţiei publice al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici situația salariilor angajaților instituției;
    21. comunică la Ministerul Afacerilor Interne - Direcţia Generală Resurse Umane şi Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici ordinele prefectului pe linie de resurse umane;
    22. asigură implementarea deciziilor manageriale ale conducerii instituţiei în legătură cu previzionarea necesarului de personal, formarea, selecţionarea, încadrarea, evaluarea, motivarea, perfecţionarea şi promovarea personalului din aparatul propriu;
    23. stabileşte durata concediului de odihnă pentru personalul din instituţie şi monitorizează efectuarea acestuia;
    24. întocmeşte şi gestionează procedurile specifice programării anuale a concediilor de odihnă şi a concediilor de odihnă suplimentare pentru personalul din aparatul propriu
    25. întocmeşte documentaţia pentru acordarea sporului pentru condiţii vătămătoare şi îl transmite spre aprobare ordonatorului principal de credite;
    26. solicită personalului din cadrul aparatului propriu şi pentru cel din serviciile publice comunitare din subordine, întocmirea şi/sau actualizarea declaraţiilor de avere şi a declaraţiilor de interese, asigură gestionarea acestor documente conform legislaţiei în vigoare pe portalul d-avere, pentru personalul şi asigură transmiterea lor către Agenţia Naţională de Integritate şi direcţiile de resort;
    27. asigură implementarea, la nivelul Instituţiei Prefectului-Judeţul Harghita a prevederilor legale privind declarațiile de avere și de interese;
    28. verifică situaţiile de incompatibilitate şi conflict de interese pentru personalul din cadrul instituţiei;
    29. întocmeşte adeverinţe la solicitarea angajaţilor din cadrul Instituţiei Prefectului – Judeţul Harghita privind calitatea de angajat sau cu privire la drepturile salariale ale acestora, precum şi la solicitarea altor categorii de persoane, în vederea dobândirii unor drepturi conform legislaţiei în vigoare; la solicitarea angajaţilor instituţiei prefectului diferite adeverinţe;
    30. soluţionează cererile, reclamaţiile, memoriile, rapoartele şi petiţiile repartizate;
    31. întocmeşte documentele necesare emiterii legitimaţiilor de serviciu personalului din aparatul propriu şi ţine evidenţa acestora;
    32. coordonează activitatea de evaluare profesională individuală a funcţionarilor publici şi a personalului contractual din aparatul propriu;
    33. asigură consiliere etică, monitorizează respectarea normelor de conduită a funcţionarilor publici şi întocmeşte Formatul standard de transmitere a informaţiilor privind respectarea Normelor de conduită de către funcţionarii publici, precum şi Raportul privind situaţia implementării procedurilor disciplinare în cadrul instituţiei prefectului;
    34. întocmeşte Codul de conduită etică şi profesională a angajaţilor din cadrul Instituţiei Prefectului-Judeţul Harghita;
    35. întocmeşte proiectul de ordin al Prefectului pentru constituirea Comisiei paritare, Comisiei de disciplină şi pentru desemnarea consilierului de etică;
    36. actualizează permanent documentaţia aferentă evidenţei funcţiilor sensibile die la nivelul instituţiei şi a riscurilor asociate acestora;
    37. asigură implementarea şi dezvoltarea în cadrul instituţiei şi a sistemului de control intern/managerial şi întocmirea documentelor de raportare, precum şi de autoevaluare a acestuia;
    38. asigură evidenţa militară în baza H.G. nr.1204/2007 privind asigurarea forţei de muncă necesare pe timpul stării de asediu, la mobilizare şi pe timpul stării de război, prin persoana special desemnată în acest sens prin ordin al prefectului;
    39. prelucrează date cu caracter personal, respectând prevederile legale în vigoare;
    40. gestionează şi creează documente ce conţin informaţii clasificate ;
    41. asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate din domeniul de competenţă;
    42. elaborează proceduri operaţionale în domeniul de competenţă;
    43. desfăşoară activităţi de arhivare şi predare la arhiva instituţiei a documentelor efectuate şi rezolvate în anul anterior;
    44. îndeplineşte atribuţiile ce decurg din aplicarea legii privind securitatea şi sănătatea în muncă, conform Anexei la fişa postului;
    45. îndeplineşte şi alte sarcini stabilite prin ordin al prefectului .

  3. Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână, 5 zile /săptămână.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare se pot obţine de la persoana de contact:
    JÁNOS HAJNALKA – Consilier superior - telefon 0266-371114, fax 0266-371114,
    e-mail: hajnalka.janos@prefecturahr.ro
    e-mail: office@prefecturahr.ro

Grafic concurs:
    Nu sunt încărcate fișiere.
Fișiere anunț:
  1. Model - Formular înscriere.docx - Adăugat la: 12.12.2023, ora 10:50
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 12.12.2023, ora 10:50
  3. Model - Adeverință privind vechimea în muncă.doc - Adăugat la: 12.12.2023, ora 10:50
  4. Bibliografie Tematica Consilier RU IP HR 12 dec 2023.pdf - Adăugat la: 12.12.2023, ora 11:14
  5. Anunț - 550-Concurs de recrutare funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior - Concurs de recrutare funcție publică de execuție de Consilier, clasa I, grad profesional superior.pdf - Adăugat la: 22.01.2024, ora 15:33
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - Rezultat selecţiei dosarelor de înscriere la concursul de recrutare - Rezultat selectie.pdf - Adăugat la: 11.01.2024, ora 11:56
  2. Rezultate probă - REZULTATUL PROBEI SCRISE 16 ianuarie 2024 - REZULTATUL PROBEI SCRISE 16 ian 2024.pdf - Adăugat la: 16.01.2024, ora 11:39
  3. Rezultat soluționare contestații probă - Rezultat contestatie proba scrisa - 10.1 -REZULTATUL CONTESTATIEI FORMULATE LA PROBA SCRISA.pdf - Adăugat la: 17.01.2024, ora 13:40
  4. Rezultate probă - Rezultatul probei interviu la concursul de recrutare - 12- REZULTATUL PROBA interviu.pdf - Adăugat la: 19.01.2024, ora 12:03
  5. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Rezultatul final al concursului de recrutare - 14-REZULTATUL FINAL 22.01.2024.pdf - Adăugat la: 22.01.2024, ora 15:32

< Înapoi la anunțuri