Postat la data de: 13.12.2023, ora 14:08
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs functie vacanta de adjunct al sefului politiei municipiului III la Politia Mun. Sighisoara

Inspectoratul de Politie Judetean Mures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 0603 - adjunct sef politie mununicipiu III prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Mures - Politia Municipiului Sighisoara, jud. MS, MUNICIPIUL SIGHISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: ofiter de politie
  • pregătire de bază: - pentru cei care au absolvit anterior organizării studiilor universitare în sistem Bologna: studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă într-unul din următoarele domenii: ştiinţe juridice, ştiinţe administrative, ştiinţe economice, științe socio-umane, științe militare, informații și ordine publică.
    - pentru cei care au absolvit studii universitare în sistem Bologna: studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare în domeniul fundamental științe sociale, dupa caz.
  • pregătire de specialitate: - absolvent de studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției sau în domeniul management. Diploma de absolvire sau de licență a absolvenților învățământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicarii Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, respectiv în funcție de specializarea/programul de studii universitare, înainte de absolvirea promoțiilor care și-au finalizat studiile organizate pe cicluri universitare (sistem Bologna) sunt echivalente, de drept, în conformitate cu prev. art. 153 alin. 2 din Legea nr. 1/2011 cu diploma de studii universitare de „master în specialitate”.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - să dețină/să obțină aviz pentru desemnarea în structurile poliției judiciare
    - să dețină/să obțină autorizație pentru acces la informaţii clasificate clasa „Secret de Stat” nivelul „Strict Secret”;
  • vechime în muncă/din care în MAI: 3 ani din care in MAI cel putin 3 ani
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: -capacitate de a organiza, de a conduce, de a coordona si de a controla activitatea altora, de a motiva, de a influenta, de a delega, de a relationa si de a emite rationamente logice bine fundamentate.
    -gandire strategica si sistemica pentru primul nivel decizional, abilitati de gestionare si alocare a resurselor umane si materiale, abilitati de mediere, negociere si de solutionare a conflictelor, de a tine prezentari publice
    - capacitatea de planificare strategica, de lucru in echipa, de a discerne asupra unor situatii operative intempestive si de reactie prompta
    - spontaneitate, fler, flexibilitate in gandire, adaptabilitate, asumarea responsabilitatii
    - capacitate de analiza si sinteza, capacitate de auto - perfectionare, autocontrol, rezistenta la stres, rigurozitate, exigenta si fermitate, spirit critic, obiectivitate
    - atentie, memorie, inteligenta practica, imaginatie, gandire flexibila si deschisa la nou cu predominanta pozitiva in abordare
    - calitati de exprimare orala si in scris
    - capacitatea de a lucra independent dar si in echipa, utilizand birotica si tehnica de calcul, sub presiunea timpului in conditii de stres
  • atitudini necesare/comportament: - inovarea activitatii
    - simt organizatoiric, tact si discernamant
    - realizarea unui climat optim de munca, spirit de observare si de orientare foarte bine dezvoltat
    -adaptabilitate la modul de lucru în condiții de stres
    -flexibilitate în comportament
    -spirit de inițiativă bine dezvoltat
    -integritate morală în relațiile de serviciu și în societate
    -disponibilitatea de a lucra în echipă
    -asumarea responsabilității
    -obiectivitate
    -perseverență
    -prestanță
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical promovare in functie de conducere
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic conform baremelor MAI
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • definirea sumara a atributiilor postului: - desfasoara activitati de coordonare si control asupra activitatii lucratorilor politiei municipiului Sighisoara, si structurilor subordonate, asigura executarea activitatilor specifice conform atributiilor prevazute in actele normative, in ordinele si dispozitiile esaloanelor superioare si ale conducerii Inspectoratului de politie judeteane Mures
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
20.12.2023, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 27.02.2024, ora 12:00
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului șef al Inspectoratului de Poliție Județean Mureș și vor fi transmise la Inspectoratul de Poliție Județean Mureș - Serviciul Resurse Umane pe adresa de e-mail resurseumane@ms.politiaromana.ro în perioada 13.12-20.12.2023, iar în data de 20.12.2023, până la ora 15:00 (inclusiv în zilele nelucrătoare).
    Dosarele de recrutare vor fi constituite exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse prin transmiterea, în format electronic, până la aceeași dată, respectiv 20.12.2023, ora 15:00 (și în zilele nelucrătoare), (scanat, format PDF needitabil), la Inspectoratul de Poliție Județean Mureș - Serviciul Resurse Umane pe adresa de e-mail resurseumane@ms.politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016

Date de contact:
  1. Relații suplimentare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Mureș, la nr. de tel 0265/202412, int. 20112, în zilele lucrătoare, interval orar 08-16.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 13.12.2023, ora 14:05
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 13.12.2023, ora 13:43
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 13.12.2023, ora 13:43
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 13.12.2023, ora 13:43
  4. Tematica Adjunct Sighisoara.pdf - Adăugat la: 13.12.2023, ora 14:04
  5. Anunț - 573-Concurs functie vacanta de adjunct al sefului politiei municipiului III la Politia Mun. Sighisoara - Concurs functie vacanta de adjunct al sefului politiei municipiului III la Politia Mun. Sighisoara.pdf - Adăugat la: 13.12.2023, ora 14:08
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.