Postat la data de: 05.01.2024, ora 12:45
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs șef birou I la Serviciul de Investigații Criminale - Biroul Supravegheri Judiciare

Inspectoratul de Politie Judetean Brasov organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 0306/A - șef birou I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Brasov - Serviciului de Investigații Criminale, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată cu diplomă de licență sau echivalentă sau studii superioare de licență, ciclul I de studii universitare cu diplomă de licență
  • pregătire de specialitate: nu este cazul
  • alte cunoştinţe: nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - să dețină/să obțină autorizație specială pentru acces la informații clasificate, clasa de secretizare „secret de stat”, nivel „strict secret”;
    - să dețină/să obțină aviz pentru includerea în poliția judiciară;
    - să dețină/să obțină permis de conducere minim categoria B;
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în MAI: 3 ani
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - cunoașterea sistemului instituțional din Ministerul Afacerilor Interne, a tehnicilor specifice de lucru, a terminologiei specifice, a regulilor de bune practici care operează în domeniu - dezvoltare foarte bună;
    - rezistență la acțiunea factorilor stresori (lucrul în condiții de solicitare psihică intensă sub presiunea timpului) - dezvoltare foarte bună;
    - gândire analitică și conceptuală - dezvoltare foarte bună;
    - spirit de observație - dezvoltare foarte bună;
  • atitudini necesare/comportament: - atitudine pozitivă față de muncă: interes profesional, spirit de inițiativă, conștiinciozitate, rigurozitate, exigență, perseverență, solicitudine, curaj în asumarea responsabilității;
    - atitudine pozitivă față de alții: obiectivitate (capacitatea de a fi imparțial în ceea ce privește acțiunile proprii și ale celorlalți, de a nu favoriza sau defavoriza o parte sau alta);
    - devotament și loialitate față de instituție, tact, stăpânire, disponibilitate de a lucra în echipă;
    - trăsături pozitive de caracter: integritate morală, sociabilitate, discreție, spirit critic, adaptibilitate, răbdare, fermitate.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcție de ofițer de poliție/funcții de conducere, conform baremelor medicale din Ministerul Afacerilor Interne
  • trăsături psihice şi de personalitate: - apt psihologic pentru funcție de ofițer de poliție/funcții de conducere;
    - să aibă un temperament care să-i permită îndeplinirea atribuțiilor în condiții normale și de eficență;
    - să aibă capqacitatea de a anticipa, de a intui orice situație cu care se confruntă, să aibă cult pentru adevăr, sinceritate și dreptate; nu trebuie să manifeste tendințe depresive sau impulsive;
    - permanent trebuie să dovedească tact, calm, atenție, receptivitate la problemele ce i se prezintă și să aibă capacitatea de a memora esența aspectelor.
  • alte cerințe: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: minim 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției sau 3 ani vechime în calitate de organ de cecetare al poliției judiciare
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: 3 ani
  • vechime în funcţii de conducere în unități ale MAI: nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - Exercită conducerea efectivelor din subordine și asigură executarea de către acestea a atribuțiilor specifice prevăzute în actele normative, dispozițiile, ordinele de linie și Regulamentul de Organizare și Funcționare al Inspectoratului de Poliție Județean Brașov și răspunde față de șeful serviciului pentru modul în care s-au organizat și executat sarcinile biroului pe linia supravegherii persoanelor față de care s-au dispus măsuri preventive de interdicție;
    - Elaborează strategii și programe de acțiune, evaluări care să contribuie la îmbunătățirea indicatorilor muncii de investigații criminale din competență;
    - Coordonează, monitorizează , îndrumă și sprijină activitatea structurilor teritoriale ale Inspectoratului de Poliție Juețean Brașov pe linia supravegherii persoanelor față de care s-au dispus măsuri de interdicție;
    - Reprezintă Serviciul de Investigații Criminale în relațiile cu celelalte unități ale Ministerului Afacerilor Interne și alte insituții ale statului;
    - Înlocuiește la comandă prin dispoziție, pe șeful serviciului și contribuie la respectarea ordinelor prevăzute de regulamentele în vigoare în cadrul subunității.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
16.01.2024, ora 13:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
Perioada de desfășurare a examinării: 22.01.2024, ora 8:15 - Nu este setată data de final
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 12.02.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Candidații sunt declarați „admis” în ordinea descrescătoare a notelor obținute la interviul structurat pe subiecte profesionale. În situația în care mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat „admis” la concurs candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate inspectorului șef al Inspectoratului de Poliție Județean Brașov și vor fi trimise online, la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane resurse.umane@bv.politiaromana.ro până la data de 16.01.2024, ora 13:00 .
    Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la aceeași dată, respectiv 16.01.2024, ora 13:00, exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Serviciului Resurse Umane resurse.umane@bv.politiaromana.ro și vor cuprinde documentele prevăzute de art. 60 alin. (1) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, astfel:
    a) cerere de înscriere și curriculum vitae, model comun european;
    b) copia actului de identitate;
    c) copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului (diplome de studii și suplimentele aferente);
    d) adeverință care conține rezultatul ultimului examen medical de bilanț, eliberată de medicul de unitate, cu mențiunea ,,apt medical promovare în funcție de conducere”;
    e) declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare;
    f) adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unității de provenienţă, din care să rezulte îndeplinirea condițiilor de participare la concurs, pentru candidații care nu sunt încadrați la S.R.P.T Brașov și I.P.J. Brașov, emisă la o dată ulterioară publicării prezentului anunț

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare sau documentele necesare se pot obține de la Serviciul Resurse Umane, la nr. de telefon 0268/407500, int. 20.361 sau 20.360, în zilele lucrătoare.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs.pdf - Adăugat la: 04.01.2024, ora 10:43
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 03.01.2024, ora 14:58
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 03.01.2024, ora 14:58
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 03.01.2024, ora 14:58
  4. Tematica si bibliografie SIC - Biroul Supravegheri Judiciare.pdf - Adăugat la: 04.01.2024, ora 10:30
  5. Anunț - 668-Concurs șef birou I la Serviciul de Investigații Criminale - Biroul Supravegheri Judiciare - Concurs șef birou I la Serviciul de Investigații Criminale - Biroul Supravegheri Judiciare.pdf - Adăugat la: 15.02.2024, ora 15:45
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț programare testare psihologică candidați - Anunt Testare psihologica 22.01.2024.pdf - Adăugat la: 17.01.2024, ora 14:43
  2. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel cu rezultatele obtinute la concurs - sef birou I la SIC - Biroul Supravegheri Judiciare - Tabel cu rezultatele obtinute la concurs.pdf - Adăugat la: 12.02.2024, ora 17:54
  3. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Final - Tabel cu rezultatele FINALE jud.pdf - Adăugat la: 15.02.2024, ora 15:44