Postat la data de: 15.02.2024, ora 12:59
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs șef secție III Detașamentul 4 Jandarmi Beiuș

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Bihor organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: Să fie absolvent de studii universitare de lungă durată /studii superioare de licenţă ciclu I de studii universitare Bologna, în domeniile: drept, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică, sociologie, psihologie, administraţie publică, educaţie fizică şi sport, pedagogie şi management;
  • pregătire de specialitate: curs de formare monitor intervenţie profesională (MIP), după ocuparea postului
  • alte cunoştinţe: cultură generală, cunoştinţe generale cu privire la misiunile de pază şi protecţie şi cele de ordine şi siguranţă publică;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate pentru acces la informaţiile clasificate „SECRET DE SERVICIU”; (se obţine după numirea în funcţie) Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcţie de drept
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este obligatoriu cunoașterea unei limbi străine de circulație internațională
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară vechime în funcţii de conducere
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: între 3 - 6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: • O bună rapiditate în reacţii;
    • Capacitate medie de a grupa / organiza elemente (flexibilitate în gândire);
    • Capacitatea de comutare a atenţiei – mediu dezvoltată;
    • Capacitate crescută de înţelegere, operare şi combinarea a conţinuturilor verbale sau scrise;
    • Abilităţi funcţionăreşti de nivel mediu;
    • Capacitate medie de a efectua simultan mai multe sarcini (memorie de lucru);
  • atitudini necesare/comportament: Competenţe sociale de nivel mediu precum : înclinaţie spre ambianţă socială, orientare spre acţiune, uşurinţă în comunicare; bunăvoinţă, atitudine amabilă, abilitatea de comportare politicoasă;
    • Capacitate de muncă în echipă – de nivel mediu: siguranţă de sine; sociabilitate;
    • Nivel crescut de conştiinciozitate, corectitudine, seriozitate, meticulozitate, în realizarea sarcinilor prin conştientizarea regulilor;
    • O bună capacitate de control al impulsului: (responsabilitate, hotărâre);
    • O capacitate medie de autoreglare emoţională (Echilibru emoţional în situaţii de stres;
    • Capacitate de decizie – crescută : (de a alege alternative rationale de rezolvare a problemelor; de a judeca lucrurile şi de a acţiona în mod independent, neinfluenţat de alţii;
    Trăsături caracteriale precum: loialitate şi devotament în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu; discreţie; obiectivitate în ceea ce priveşte acţiunile proprii şi ale celorlalţi; respectarea prevederilor legale, a normelor de etică şi deontologie profesională: dezvoltare foarte bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: puternic, echilibrat, mobil, rezistent la stres şi eforturi prelungite, motivat profesional, comunicativ, capacitate de adaptare
  • alte cerințe: nu sunt
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară vechime în muncă sau în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: cel puţin 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei
  • vechime în armă: nu este necesară vechime în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu sunt necesare condiţii suplimentare de vechime
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesară
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară
  • definirea sumara a atributiilor postului: - răspunde de planificarea, organizarea, coordonarea, conducerea şi executarea misiunilor specifice încredinţate;
    - răspunde de pregătirea subordonaţilor, starea de operativitate a subunităţii, ordinea şi disciplina militară, starea tehnică şi de întreţinere a armamentului şi tehnicii din dotare, precum şi de activitatea de ordine interioară în subunitate;
    - îndrumă, coordonează şi verifică activitatea comandanţilor de grupă şi a efectivului din subordinea sa.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
08.03.2024, ora 12:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 23.03.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 30.03.2024
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. adeverinţa eliberată de către compartimentul resurse umane din unitatea de unde face parte candidatul, care să cuprindă aspecte privind::
    - vechimea în armă;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare încadrării postului;
    - cursuri sau alte forme de pregătire absolvite, cu utilitate directă pentru îndeplinirea atribuțiilor postului scos la concurs;
    - dacă se află în curs de urmărire penală;
    - dacă este în curs de cercetare disciplinară, ori dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - calificative obţinute pe întreaga perioadă a carierei profesionale;
    - sancțiuni disciplinare aplicate;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - nu este pus la dispoziţie sau suspendat din funcţie, în condiţiile articolului 89 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările ţi completările ulterioare;
    - realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/imaginii instituției; pentru a dovedi realizările deosebite în carieră, candidatul/a va depune documente din care să rezulte eventuale realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/imaginii instituției, dacă este cazul. De asemenea, candidatul va depune un raport în care va expune reperele principale ale realizărilor deosebite, cu indicarea elementelor evaluabile şi verificabile. Pentru susţinerea respectivelor realizări, se va depune la dosarul de recrutare o caracterizare întocmită la nivelul unităţii în care candidatul a avut realizările deosebite

  2. Candidaţii care îndeplinesc cumulativ condițile și care solicită înscrierea la concurs, pot depune cererea de înscriere până la data de 26.02.2024, inclusiv, ora 12.00.

  3. Cererea de înscriere, precum și dosarul de candidat, se constituie exclusiv în format electronic (scanat, format PDF), și vor fi transmise deasemenea și pe adresa de e.mail
    resurseumane@jandarmeriabihor.ro

  4. Se studiază actele normative indicate, cu toate completările şi modificările ulterioare.

  5. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv de maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  6. Adeverința care conține date referitoare la situația candidatului , eliberată de structura de resurse umane a unității în care acesta este încadrat, este valabilă dacă a fost emisă ulterior publicării anunțului.

  7. La data prezentării la interviu, candidaţii vor avea asupra lor actul de identitate și un pix de culoare albastră.

  8. Toate probele de concurs se vor desfășura la sedfiul Inspectoratului de Jandarmi Județean Bihor.

Date de contact:
  1. adresa de e.mail resurseumane@jandarmeriabihor.ro

Grafic concurs:
  1. grafic concurs.pdf - Adăugat la: 15.02.2024, ora 11:54
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 15.02.2024, ora 11:29
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 15.02.2024, ora 11:29
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 15.02.2024, ora 11:29
  4. tematica bibliografie de publicat.pdf - Adăugat la: 15.02.2024, ora 11:53
  5. Anunț - 934-Concurs șef secție III Detașamentul 4 Jandarmi Beiuș - Concurs șef secție III Detașamentul 4 Jandarmi Beiuș .pdf - Adăugat la: 15.02.2024, ora 12:59
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.