Postat la data de: 23.10.2023, ora 15:46
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Șef serviciu - Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Giurgiu

Directia Generala de Pasapoarte organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Hotărârea Guvernului nr. 1693/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, cu modificările și completările ulterioare.
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 1 - șef serviciu prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Pasapoarte, unitatea: Inst.Pref.Jud.Giurgiu - Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte , jud. GR, MUNICIPIUL GIURGIU, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: Minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: Învăţământ superior militar, de informaţii, de ordine publică şi de securitate naţională sau studii universitare de licenţă (S) cu diplomă de licenţă/inginer/urbanist, sau să fie posesor al unei diplome de licenţă/inginer/urbanist, corespunzător învăţământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, cu modificările şi completările ulterioare.
  • pregătire de specialitate: Să fi absolvit studii de masterat sau studii postuniversitare în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management, sau
    să fie posesor al unei diplome de licenţă/inginer/urbanist a învăţământului superior de lungă durată din perioada anterioară aplicării Legii nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, în funcţie de specializarea/programul de studii universitare, în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei sau în domeniul management.
  • alte cunoştinţe: Cultură generală şi cunoştinţe cu privire la legislaţie şi normele metodologice pe linie de paşapoarte.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate secrete de stat, nivelul „strict secret” (poate fi obținută și după încadrarea postului).
    Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii.”, potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Nu este cazul.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Aptitudini cognitive: Înţelegerea verbală, înţelegerea limbajului scris, exprimarea orală, fluenţa ideilor, ordonarea informaţiilor, memorarea, identificarea problemelor, viteza de percepţie, concentrarea atenţiei, clasificarea informaţiilor
    Nivelul tuturor aptitudinilor cognitive: mediu
    Aptitudini sociale Flexibilitatea comportamentală, responsabilitatea, auto-controlul, obţinerea de informaţii prin conversaţie, perseverenţa, capacitatea de coordonare, capacitatea decizională
    Nivelul tuturor aptitudinilor sociale: mediu
    Abilităţi necesare:
    - manageriale: calităţi de lider, instruieşte şi îndrumă subordonaţii, adoptă şi implementează decizii, deleagă responsabilităţi, soluţionează conflicte: dezvoltare bună;
    - de planificare: stabileşte şi îndeplineşte obiectivele structurii, poate previziona evoluţii în timp, identifică resursele, adună informaţiile de interes, defineşte necesităţile, minimizează vulnerabilităţile şi evaluează situaţiile: dezvoltare bună;
    - organizaţionale: atent la detalii, coordonarea mai multor sarcini în acelaşi timp, managementul proiectelor, respectarea termenelor limită: dezvoltare bună;
    -de comunicare: abilităţi în tehnica negocierii, îşi exprimă ideile în mod deschis, ascultă cu atenţie, se exprimă clar şi corect gramatical, oferă soluţii eficiente, vorbeşte în public: dezvoltare bună;
    - interpersonale: colaborează eficient cu alte persoane, empatic, oferă sprijin, motivează colectivul, cooperează, îşi asumă responsabilitatea: dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: Conduită morală ireproşabilă, exigenţă, obiectivitate, corectitudine, fermitate, tenacitate, responsabilitate, tact, ţinută, disponibilitate la schimbare, iniţiativă, lucru în echipă, flexibilitate în gândire: dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcții de conducere.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Rezistență și stabilitate psihică, echilibru emoțional, fără tendințe impulsive, ipohondrice, fobico-obsesive, apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • vechime în muncă/din care în MAI: Minim 2 ani vechime în specialitatea exercitării funcției.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani vechime în specialitatea pașapoarte.
  • vechime în funcţii de conducere în unități ale MAI: Nu este cazul.
  • alte cerințe: Nu este cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Desfăşoară activităţi de fundamentare, elaborare şi realizare a politicilor privind implementarea performantă şi dezvoltarea continuă a sistemului de management al calităţii la nivelul serviciului public comunitar de paşapoarte şi răspunde pentru modul în care acestea sunt cunoscute şi aplicate de către întregul personal din subordine.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
27.10.2023, ora 23:55
Dată limită depunere dosar: 
02.11.2023, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. *Observații
    În conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 140/2016, dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, documentele necesare fiind depuse exclusiv în perioada stabilită potrivit Graficului concursului anexat prezentului anunț, în format electronic scanat (fișiere tip .pdf), la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte concursuri.dgp@mai.gov.ro.
    Cererile de înscriere la concurs vor fi adresate directorului general al Direcţiei Generale de Paşapoarte și se vor transmite însoțite de Curriculum-vitae, declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare și declarația privind acordul de înregistrare audio și/sau video a probei de concurs, în format electronic scanat (fișiere tip .pdf), la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte concursuri.dgp@mai.gov.ro, exclusiv în perioada stabilită potrivit Graficului de desfășurare a concursului.
    Candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de participare la concurs de la aceeași adresă, respectiv concursuri.dgp@mai.gov.ro, precizându-se numărul de înregistrare al acesteia.
    La solicitarea candidaţilor, numărul de înregistrare al cererii de participare la concurs poate deveni şi cod unic de identificare a acestuia, ca alternativă în prelucrarea datelor personale, urmând a fi folosit pentru identificarea candidatului pe întreaga procedură de concurs.
    Totodată, codul unic de identificare alocat fiecărui candidat va fi utilizat în orice document afișat în spațiul public (avizierul unității, site-ul Direcției Generale de Pașapoarte, după caz).
    În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termen de 2 zile lucrătoare de la transmiterea ererii de înscriere, acesta se poate adresa telefonic Serviciului Resurse Umane, utilizând datele de contact precizate în prezentul anunț.
    Atenţie! Verificarea transmiterii documentelor solicitate în anunțul de concurs revine candidatului. Secretarul comisiei de concurs confirmă doar primirea e-mailului, nu și dacă documentele sunt corect întocmite.
    Atenţie! Este interzisă înscrierea la concurs precum și transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare prin orice altă modalitate decât cea în format electronic la adresa de e-mail a Direcției Generale de Pașapoarte indicată, documentele urmând a nu fi luate în considerare în situaţia adoptării altei modalităţi decât cea reglementată în prezentul paragraf sau în cazul depășirii termenului de transmitere.
    Atenție! După încheierea perioadei de transmitere a cererilor de înscriere și a dosarelor de recrutare, potrivit Graficului de desfășurare a concursului, nu vor mai fi luate în considerare orice alte documente transmise de către candidați.
    Reguli pivind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
    - Documentele care necesită a fi completate (exemplu: cererea de înscriere, declaraţia, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate şi semnate, iar ulterior scanate în format pdf şi transmise în format electronic la adresa de e-mail indicată mai sus (candidaţii vor manifesta atenţie maximă ca documentele să fie completate corect şi integral);
    - Fiecare document va fi scanat şi salvat în fişierul pdf separat, denumirea fişierului fiind compusă din numele candidatului şi conţinutul fişierului (exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan- cerere înscriere, etc.);
    - Toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidaţii urmând a verifica înaintea transmiterii conţinutul fişierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original: exemplu – diploma de licenţă este scanată faţă verso) şi este lizibil;
    - Toate documentele menţionate mai sus vor fi transmise în format electronic prin e-mail (ca ataşament la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fişierele pdf ataşate e-mailului) pentru înscrierea la concurs nu trebuie să depăşească 25MB;
    - E-mailul/E-mailurile transmis/e de către candidat va/vor avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conţinutul e-mailului şi concursul la care se înscrie (exemplu: Popescu Ioan – Dosar de recrutare concurs şef serviciu Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Giurgiu).

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 21.11.2023, ora 14:00
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Concursul se va desfășura la sediul Direcției Generale de Pașapoarte din municipiul București, Str. Nicolae Iorga nr. 29, sector 1.

  5. Accesul în sala unde se va desfăşura concursul va fi permis candidaţilor exclusiv pe baza actului de identitate, în termen de valabilitate.
    Interviul structurat pe subiecte profesionale are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor, atitudinilor şi motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor postului, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs.
    Interviul cuprinde, în principal, cu respectarea tematicii şi bibliografiei de concurs, subiecte prin care se solicită analiza unor situaţii specifice ori identificarea de soluţii la speţele profesionale prezentate. De asemenea, interviul poate să cuprindă elemente referitoare la capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora, exercitarea controlului decizional, precum şi capacitatea managerială.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă. Rezultatele la contestaţii se comunică candidaţilor prin postare în secțiunea "Fișiere anunț" și prin afişare la sediul acestei unităţi. În situaţia în care, în urma analizei contestaţiei se constată că grila de apreciere conţine erori, comisia de soluţionare a contestaţiilor dispune anularea întrebării, precum şi a răspunsurilor formulate pentru respectiva întrebare şi acordă, din oficiu, punctajul maxim corespunzător întrebării tuturor candidaţilor.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului scos la concurs. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului scos la concurs, este declarat "admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului scos la concurs.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu vor fi acceptate în vederea certificării pentru conformitate documentele în original care prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă ce nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau care sunt plastifiate!

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind condițiile de participare și documentele necesare se pot obține la telefon 021/2128626, interior 25735, în zilele lucrătoare între orele 08:00-16:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic desfasurare concurs SPCP Giurgiu 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 23.10.2023, ora 14:31
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 23.10.2023, ora 12:28
  2. Tematica si bibliografie sef serviciu SPCP Giurgiu 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 23.10.2023, ora 14:18
  3. Model - Cerere înscriere concurs SPCP GIURGIU - Cerere participare concurs sef serviciu SPCP GIURGIU 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 23.10.2023, ora 14:37
  4. Model - Declarație confirmare a cunoasterii și acceptării condițiilor de recrutare - Declaratie de confirmare a cunoasterii și acceptare condiții de recrutare șef serviciu - SPCP Giurgiu 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 23.10.2023, ora 14:43
  5. Model - Declarație privind acordul de înregistrare audio si/sau video a probei de concurs sef serviciu SPCP GIURGIU 21.11.2023 - Declaratie privind acordul de înregistrare audio video concurs sef serv SPCP GIURGIU 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 23.10.2023, ora 14:52
  6. Anunț - 94-Șef serviciu - Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Giurgiu - Șef serviciu - Serviciul Public Comunitar de Pașapoarte al județului Giurgiu.pdf - Adăugat la: 22.11.2023, ora 15:50
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Informare examinare psihologică - Informare testare psiho 06.11.2023 concurs sef serv SPCP GR 21.11.2023 postare.pdf - Adăugat la: 30.10.2023, ora 15:07
  2. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel cu rezultate concurs sef SPCP GR 21.11.2023 - Tabel cu rezultate concurs sef SPCP GR 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 21.11.2023, ora 15:50
  3. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel cu rezultate FINALE concurs sef SPCP GR 21.11.2023 - Tabel cu rezultate FINALE concurs sef SPCP GR 21.11.2023.pdf - Adăugat la: 22.11.2023, ora 15:50