Eliberare aviz de înstrăinare a armei / muniției pe teritoriul României

Furnizat de: Poliţia Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

5 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 18 ani

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2005

Scurtă descriere

Persoana autorizată în vederea deținerii, respectiv portului și folosirii armelor, intrată pe teritoriul României, în baza unei invitaţii nominale de la o asociaţie de vânătoare din România, legal constituită, care doreşte ca, pe timpul cât se află în ţară, să înstrăineze una dintre armele introduse, trebuie să solicite în prealabil eliberarea avizului de înstrăinare.
Pentru obținerea avizului, solicitantul depune o cerere însoțită de documentele necesare la Direcția Generală de Poliție a Municipiului București sau la inspectoratul județean de poliție în a cărui rază teritorială se află armurierul prin intermediul căruia se va efectua operaţiunea.
Pe baza avizului de înstrăinare, deţinătorul poate înstrăina arma numai după efectuarea în prealabil a formalităţilor vamale prevăzute de lege.
Persoana care a înstrăinat arma pe teritoriul României prezintă, la ieşirea din ţară, organului poliţiei de frontieră originalul avizului de înstrăinare şi al documentului care atestă faptul că arma a fost înstrăinată în condiţiile legii.
Avizul de înstrăinare se eliberează cu o valabilitate care se stabileşte în funcţie de perioada de valabilitate a vizei de intrare ori a dreptului de şedere în România, precum şi, după caz, de datele cuprinse în invitaţia nominală emisă de asociaţia de vânătoare din România.

Pașii procedurali

1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. În cazul respingerii cererii, solicitantul este informat prin adresă de motivele care au stat la baza respingerii
4. În cazul aprobării, se emite avizul de către conducătorul unității și solicitantul este contactat telefonic în vederea ridicării avizului

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

  • Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 11/2018 – art. 69 alin. (1)

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
2 Zile calendaristice 3 Zile calendaristice Analizarea solicitării și respingerea / aprobarea acesteia

Contact


Șos. Ștefan cel Mare, nr. 13-15, sector 2, București