Persoanele care deţin, în condiţiile Legii, arme letale şi care doresc să călătorească cu acestea în statele membre, trebuie să solicite în prealabil organului de poliţie competent care a acordat permisul de armă, eliberarea paşaportului european pentru arme de foc şi vor depune în acest sens, un dosar cuprinzând următoarele documente:
- cerere-tip, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 14;
- două fotografii color cu dimensiunea 4x5 cm;
- actul de identitate al solicitantului, în original şi în copie;
- permisul de armă al solicitantului, în original şi în copie.
În vederea eliberării paşaportului european pentru arme de foc, clubul sau asociaţia sportivă va depune la organul de poliţie competent o cerere însoţită de următoarele documente:
- certificatul de identitate sportivă, eliberat de Ministerul Tineretului şi Sportului, precum şi actul de afiliere la una dintre federaţiile sportive naţionale de specialitate, în original şi în copie;
- autorizaţia de deţinere şi folosire a armelor, în original şi în copie;
- pentru fiecare sportiv ce face obiectul cererii, un dosar cuprinzând următoarele documente:
- documentele prevăzute la art. 52 alin. (1) lit. a)-c);
- legitimaţia de sportiv de tir, vizată pe anul în curs, în original şi în copie;
- un document din care rezultă că arma de tir ce urmează să fie înscrisă în paşaportul european pentru arme de foc este în dotarea sportivului, conform Legii, în original şi în copie.
- împuternicire de reprezentare cu privire la persoana care depune documentele.
În situaţia în care sportivii sunt minori, armele din dotarea acestora se înscriu, la cerere, în paşaportul european pentru arme de foc aparţinând conducătorului delegaţiei.
Pașaportul european pentru arme de foc conferă titularului dreptul de a circula pe teritoriul statelor membre împreună cu armele și, după caz, muniția aferentă înscrise în acest document, numai în măsura în care deținerea armelor înscrise în acest document este permisă în statul în care urmează să călătorească sau, după caz, dacă este autorizat de autoritățile competente ale acelui stat să introducă pe teritoriul său armele respective.
Pașaportul european pentru arme de foc se acordă cu o valabilitate de 5 ani, perioadă care poate fi prelungită cu încă 5 ani.
Pașaportul european pentru arme de foc se retrage în cazul anulării sau suspendării dreptului de deținere, port și folosire a armelor de foc.
Furtul pașaportului european pentru arme de foc se declară, în termen de 48 de ore de la constatare, la organul de poliție în a cărui rază teritorială de competență a fost constatat, iar pierderea, distrugerea sau deteriorarea se declară la organul de poliție care l-a eliberat.
1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. Solicitantul este informat cu privire la eliberarea pașaportului european.
4. Solicitantul se prezintă la sediu pentru ridicarea pașaportului european.
La persoanele fizice, numai armele letale se trec în pașaportul european.
La persoanele juridice, se înscriu și armele letale, și armele neletale.
Documentul se eliberează în baza permisului de armă pentru persoanele fizice.
Documentul se eliberează în baza autorizației de folosire pentru persoanele juridice.
Link detalii suplimentare: |
https://www.politiaromana.ro/ro/utile/documente-eliberari-acte/formulare-tipizate-privind-activitatea-directiei-arme-explozivi-si-substante-periculoase |
Nu există statistici pentru acest serviciu public.
Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.
Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.
Timp mediu de livrare | Timp maxim de livrare | Descriere |
---|---|---|
25 Zile calendaristice | 30 Zile calendaristice | Analizarea solicitării și aprobarea acesteia |