Eliberare autorizație de import a armelor și munițiilor

Furnizat de: Poliţia Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
2
Interacțiune unilaterală

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

5 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 18 ani

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2005

Scurtă descriere

Armurierii şi intermediarii care doresc să tranzacţioneze arme de foc, piese, componente esenţiale ale acestora precum şi muniţii pe teritoriul României din state terţe, trebuie să solicite în prealabil eliberarea autorizație de import la Inspectoratul General al Poliţiei Române - Direcția Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase.
Persoanele fizice / juridice, titulari ai dreptului de deţinere sau, după caz, de port şi folosire a armelor letale sau neletale supuse autorizării, care doresc să achiziționeze arme dintr-un stat terţ, trebuie să solicite eliberarea autorizației de import la Direcția Generală de Poliție a Municipiului București sau la inspectoratul județean de poliție în a cărui rază teritorială își are domiciliul ori reședința.
Avizul pentru import se acordă individual, pentru fiecare transport și numai pentru tipul, marca și cantitățile de arme, componente esențiale și muniții care fac obiectul fiecărei operațiuni.
Termenul de valabilitate al autorizației de import a armelor de foc, a pieselor şi componentelor esenţiale, precum şi a muniţiilor corespunzătoare acestora destinate uzului civil, este de 6 luni, însă nu poate depăşi perioada de valabilitate a autorizaţiei de procurare, în cazul persoanelor fizice.
Neefectuarea în termen a operațiunii pentru care s-a acordat avizul, indiferent de motiv, duce la anularea acestuia.
În baza autorizaţiei de import, titularul (persoană fizică) poate procura dintr-un stat terț, prin mijloace proprii, un număr de cel mult 2 arme în acelaşi timp, transportul unui număr mai mare de arme este permis numai prin intermediul unui armurier.

Pașii procedurali

1. Cererea însoțită de documentele aferente se depun la sediu de către solicitanți
2. Cererea este înregistrată
3. În cazul respingerii cererii, solicitantul este informat prin adresă de motivele care au stat la baza respingerii
4. În cazul aprobării, se emite autorizația de către conducătorul unității și solicitantul este contactat telefonic în vederea ridicării autorizației

Statistici (estimări anuale)

50

Autorizații eliberate

Baza legală

  • Legea nr. 295/2004 - art. 106, alin. (3)
    Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 295/2004, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 11/2018 – art. 168

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
9 Zile calendaristice 10 Zile calendaristice Analizarea solicitării și respingerea / aprobarea acesteia

Contact


Șos. Ștefan cel Mare, nr. 13-15, sector 2, București