Avizarea activităților ce urmează a se desfășura în punctele de trecere a frontierei (rutiere, portuare, feroviare), altele decât efectuarea controlului de frontieră

Furnizat de: Poliţia de Frontieră Română


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
4
Tranzacție

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

70 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Vârsta minimă: 14 ani

Taxe

Gratuit

Serviciu public înființat în anul

2001

Scurtă descriere

Sunt supuse avizării toate activitățile care urmează a se desfășura în punctele de trecere a frontierei, altele decât efectuarea controlului de frontieră, care prin natura lor nu afectează desfășurarea activității specific de control, ordinea publică, mediul înconjurător și siguranța traficului în punctele de trecere a frontierei de stat.
Avizele se acordă la solicitarea persoanelor fizice sau juridice interesate. Solicitarea se va adresa Serviciilor Teritoriale ale Poliției de Frontieră sau Gărzii de Coastă. Solicitarea poate fi depusă prin poștă, curier, fax sau e-mail.

Pașii procedurali

Serviciile Teritoriale ale Poliției de Frontieră (STPF) sunt organizate la nivelul fiecărui județ din zona de frontieră.
(1) Cererile de avizare se transmit prin poștă, curier, fax sau e-mail către unitatea teritorială (STPF din județul vizat, respectiv Garda de Coastă).
(2) Depunerea / primirea dosarului de avizare (în prezent acest lucru se poate face prin: poștă, curier, fax, e-mail).
(3) Dosarul solicitării de avizare trebuie să cuprindă:
(a) cererea de solicitare a avizului, din care să rezulte în mod clar activitatea/ activităţile ce urmează să se desfăşoare în punctul de trecere a frontierei;
(b) statutul societăţii /copie, după caz;
(c) tabel nominal cu personalul ce urmează să lucreze în perimetrul punctelor de trecere şi datele de identificare a acestora, inclusiv CNP;
(d) tabel cu autovehiculele ce urmează să intre în perimetrul punctelor de trecere şi numerele de identificare ale acestora;
(4) Cererile de avizare se înregistrează la nivelul unității teritoriale solicitate.
(5) În situația în care ofițerul responsabil cu avizarea constată că dosarul înregistrat este incomplet, va lua legătura cu solicitantul pentru completarea acestuia cu documentele necesare.
(6) Poliţistul de frontieră va analiza materialele din dosarul de avizare și va întocmi, în dublu exemplar, avizul de activitate, precum şi adresa de înaintare.
(7) Înmânarea avizului/transmiterea avizului către solicitant (prin poștă sau e-mail).

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

Nu au fost adăugate actele normative care stau la baza acestui serviciu.

Documente electronice

Tip document Se poate transmite prin Tip semnătură Observații
Solicitarea de emitere a avizului, însoțită de documentele aferente E-mail
PCUe
Nu necesită semnătură electronică
Adresele de e-mail ale unităților teritoriale se regăsesc la https://www.politiadefrontiera.ro/ro/main/pg-structuri-teritoriale-19.html
Avizul eliberat de STPF/Garda de Coastă E-mail
Nu necesită semnătură electronică

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
15 Zile calendaristice 30 Zile calendaristice Termenul de acordare a avizelor solicitate este de maximum 30 de zile şi începe să curgă din ziua lucrătoare următoare zilei depunerii documentaţiei, numai dacă aceasta este completă şi conformă cu prevederile legale în vigoare. (2) Termenul de valabilitate a avizelor acordate este de un an.

Contact


Detalii cu privire la datele de contact ale structurilor teritoriale competente se găsesc pe site-ul de internet al Poliției de Frontieră Române: www.politiadefrontiera.ro/ro/main/pg-structuri-subordonate-19.html