Descrierea gradelor de sofisticare
1 - Informare
Implică doar disponibilitatea online a informațiilor necesare pentru a demara procedurile aferente serviciului public. Prin accesarea paginii web a unei instituții publice și vizualizarea informațiilor referitoare la un anumit serviciu public oferit de acea instituție, cetățeanul beneficiază de un serviciu electronic aflat la nivelul 1 de sofisticare
2 - Interacțiune unilaterală
Indică faptul că paginile web ale instituției oferă posibilitatea ca cetățeanul să obțină, prin descărcarea formularelor, formatul documentelor necesare demarării procedurilor specifice serviciului public.
3 - Interacțiune bilaterală
Reprezintă posibilitatea de a transmite online un formular necesar demarării serviciului, însă este necesară prezența fizică a cetățeanului pentru finalizarea acestuia.
4 - Tranzacție
Indică faptul că serviciul public este livrat integral electronic (nu este necesară deplasarea cetățeanului la ghișeu sau efectuarea vreunei proceduri formale prin implicarea documentelor în format fizic), inclusiv prin oferirea posibilității de a efectua plata online.
5 - Personalizare
Construit în jurul conceptelor de pro-activitate și personalizare, indică existența unor proceduri electronice complet integrate (de exemplu, prin interconectarea sistemelor informatice ale instituțiilor publice implicate în furnizarea serviciului electronic).
0 - Nu se aplică
Nu se regăsesc informații în Internet/Intranet despre serviciul public (procedura, documentatie, formular etc.)).