Întocmirea actului de deces

Furnizat de: Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor


Grad de sofisticare

Apasă aici să vezi ce înseamnă
1
Informare

Procent digitalizare (include fluxurile interne)

0 %

Beneficiari

Cetățeni
Mediul de afaceri
Instituții publice
Angajații MAI
Cetățeni români
Cetățeni străini
Fără limită de vârstă

Taxe

Se percep taxe

Scurtă descriere

Membrii familiei decedatului sau persoanele îndreptăţite, potrivit legii, în termen de 3 zile de la data încetării din viaţă a unei persoane, pentru situaţia în care cauza decesului este naturală şi în termen de 48 de ore când decesul se datorează unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente, precum şi în cazul găsirii unui cadavru, fie că este sau nu identificat, solicită înregistrarea actului de deces la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, de ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs decesul, pe baza certificatului medical constatator al decesului, a declaraţiei verbale şi a altor documente legale.

Taxele percepute pentru acest serviciu public se stabilesc prin hotărâre a consiliului local.


Pașii procedurali

1. Membrii familiei decedatului sau, în lipsa acestora, medicul, alt cadru din unitatea sanitară unde s-a produs decesul sau orice persoană care are cunoştinţă despre deces depune declaraţia verbală pentru întocmirea actului de deces la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor sau, după caz, de ofiţerul de stare civilă din cadrul primăriei unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs decesul, pe baza documentelor legale, în termenul stabilit de lege.
2. Ofiţerul de stare civilă, după întocmirea actului de deces, eliberează declarantului o adeverinţă de înhumare sau de incinerare a cadavrului şi după caz, certificatul de deces

Taxe

Valoare Descriere Plată online Platformă plată online Act normativ
0,00 RON Taxă Nu - Taxele percepute pentru acest serviciu public sunt diferite si se stabilesc prin hotărâre a consiliului local.

Statistici (estimări anuale)

Nu există statistici pentru acest serviciu public.

Baza legală

  • - Legea nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
    - Metodologia cu privire la aplicarea unitară a dispoziţiilor în materie de stare civilă, aprobată prin H.G. nr. 64/2011 cu modificările şi completările ulterioare

Documente electronice

Nu se gestionează (primesc/transmit) documente în format electronic în cadrul acestui serviciu public.

Alte instituții implicate

Nu sunt implicate alte instituții în furnizarea acestui serviciu public.

Timpii de livrare

Timp mediu de livrare Timp maxim de livrare Descriere
3 Zile lucrătoare 30 Zile calendaristice Analiza, procesare cerere şi eliberare certificat de stare civilă

Contact


Municipiul Bucureşti, str. Obcina Mare, nr. 2, sector 6