Pentru a putea beneficia de anumite servicii publice electronice disponibile prin HUB, trebuie să ai un cont validat. Validarea contului se poate realiza pentru cetățenii români prin două metode:

1. Prin ghiseul.ro

Pentru această metodă, trebuie să deții un card bancar românesc și un act de identitate românesc (aflat în perioada de valabilitate).

Pașii pe care îi vei urma:

  1. În pagina de autentificare în HUB, apeși pe logo-ul ghiseul.ro
  2. După ce te autentifici în ghiseul.ro, vei selecta secțiunea ”Cazier judiciar/rutier” și vei trece la pasul următor, de validare a cardului bancar.
  3. După ce treci de pasul de validare 3D Secure, vei fi redirecționat în hub.mai.gov.ro, într-o pagină de verificare suplimentară a informațiilor.
  4. Dacă verificarea informațiilor are loc cu succes, vei avea un cont de utilizator validat în HUB.
Această metodă funcționează chiar dacă ai deja un cont în HUB. Trebuie doar să verifici că numărul de telefon și adresa de e-mail din formularul de verificare informații (completat parțial cu datele din contul ghiseul.ro) sunt aceleași cu cele aferente contului tău din HUB.
În formularul de verificare a informațiilor trebuie să completezi numărul actului de identitate. Dacă nu ai CI/BI sau acesta a expirat, vei completa numărul cărții de identitate provizorii (CIP). Dacă nu ai CIP, vei completa numărul pașaportului. Dacă nu deții un act de identitate valabil, nu vei putea trece mai departe de pasul de verificare a informațiilor.

2. Prin deplasarea la un ghișeu al Poliției Române

Pașii pe care îi vei urma:

  1. Îți creezi un cont în acest portal (HUB).
  2. Te deplasezi la un ghișeu al Poliției Române care eliberează certificat de cazier judiciar sau istoricul sanțiunilor rutiere.
    Ghișee_eliberare_certificat_cazier_judiciar.pdf
    Ghișee_eliberare_istoric_sancțiuni_rutiere.pdf
  3. Te identifici prin prezentarea cărții/buletinului de identitate. Dacă nu ai CI/BI sau acesta a expirat, vei prezenta cartea de identitate provizorie (CIP). Dacă nu ai CIP, vei prezenta pașaportul. Dacă nu deții un act de identitate valabil, contul nu poate fi validat.
  4. Comunici codul de activare a contului din HUB. Acest cod este afișat în secțiunea ”Contul meu” din HUB, secțiune vizibilă doar dacă ești autentificat în HUB.
  5. Dacă verificarea informațiilor are loc cu succes, vei avea un cont de utilizator validat în HUB.
Atenție! Codul de activare nu se trimite prin e-mail. La ghișeu vei prezenta codul din secțiunea ”Contul meu” din HUB.

Te întrebi de ce mai este nevoie să faci încă un drum și, pe deasupra, te întrebi care este sensul să îți validezi contul din moment ce poți să obții documentul dorit direct de la ghișeu?

HUB-ul de servicii este în continuă dezvoltare, inclusiv în ceea ce privește extinderea opțiunilor de validare a conturilor. Specialiștii noștri sunt în continuu proces de implementare a noi servicii publice, așadar, prin validarea contului, vei putea descărca, în viitorul apropiat, alte tipuri de certificate, avize, documente, direct din acest portal.

question_mark_image