Postat la data de: 06.03.2024, ora 15:43
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Concurs Șef GIS Detașamentul de Pompieri Bacău-Garda de intervenție

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Bacau organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Ordinul inspectorului general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență nr. 94106 din 26.01.2024 cu privire la aprobarea demarării procedurii de ocupare a postului de conducere vacant de Șef gardă intervenție stingere.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 128 - Șef gardă intervenție stingere prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Bacau - Detașamentul de Pompieri Bacău - Garda de intervenție , jud. BC, MUNICIPIUL BACAU, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major
  • pregătire de bază: Liceul cu diplomă de bacalaureat sau Școală de Subofițeri în specialitatea pompieri și / sau protecție civilă.
  • pregătire de specialitate: Curs de inițiere în carieră pentru personalul încadrat din sursă externă sau curs pentru schimbarea specialității din alte specialități în specialitatea pompieri - după încadrare;

    Curs de formare în acordarea primului ajutor medical calificat, în efectuarea procedurilor de descarcerare și alte operațiuni de salvare - după încadrare.
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizaţie de acces la informaţii clasificate nivel ”Secret de serviciu” (corespunzător atribuțiilor) potrivit principiului ”necesitatea de a cunoaște” - după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Nu este cazul.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcție de conducere.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical pentru funcție de conducere.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 2 ani / 2 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani în funcția de comandant de echipaj.
  • vechime în armă: 2 ani.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Conduce și coordonează activitatea turei de serviciu în îndeplinirea atribuțiilor funcționale când este în subunitate și asigură coordonarea forțelor și mijloacelor proprii la locul intervenției și fluxul informațional cu punctul de comandă;
    Se preocupă permanent pentru ridicarea nivelului de cunoștințe (militare și de specialitate), menținerea și dezvoltarea nivelului de pregătire fizică, dezvoltarea spiritului de inițiativă și stilului de lucru în echipă a personalului din tură.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Capacitate de planificare, organizare, coordonare şi control – dezvoltare foarte bună;
    Capacitate decizională - dezvoltare foarte bună;
    Discernământ – dezvoltare foarte bună;
    Curajul răspunderii – dezvoltare foarte bună;
    Spirit de observaţie – dezvoltare foarte bună;
    Tact – dezvoltare bună;
    Rezistenţă crescută la stres şi solicitări – dezvoltare bună;
    Abilităţi de comunicare – dezvoltare foarte bună;
    Capacitate de recepţionare şi prelucrare a informaţiilor – dezvoltare foarte bună;
    Capacitate de analiză, sinteză şi conceptualizare – dezvoltare foarte bună.
  • atitudini necesare/comportament: Echilibru emoţional şi stăpânire de sine – dezvoltare foarte bună;
    Moralitate / integritate caracterială – dezvoltare foarte bună;
    Loialitate faţă de instituţie – dezvoltare foarte bună;
    Obiectivitate – dezvoltare foarte bună;
    Spirit de iniţiativă – dezvoltare bună;
    Discreţie – dezvoltare bună;
    Flexibilitate în gândire – dezvoltare bună;
    Consideraţie faţă de reguli, spirit conformist – dezvoltare bună;
    Capacitate persuasivă şi de mobilizare a subordonaţilor – dezvoltare bună;
    Preocupare pentru perfecţionare/specializare profesională – dezvoltare bună.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
15.03.2024, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
22.03.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. În situaţia în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcţii de conducere, cu cel mult 6 luni anterior datei desfăşurării probei interviu, acest aspect se va menţiona în cererea de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 10.04.2024, ora 11:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Este declarat ” admis” candidatul care a fost declarat „promovat" la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, în limita posturilor scoase la concurs, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare şi a punctajului rezultat prin ponderea cu 70% a notei finale la proba interviului.

  6. Interviul va fi înregistrat audio-video.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.


Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviului.

  7. Evaluarea dosarelor de recrutare se va efectua pe baza criteriilor prevăzute în Anexa nr. 3^3 la O.M.A.I nr. 177/2016, candidaților declarați „promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestației este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis" candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis" candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile menţionate mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis".

  4. În situația în care s-a dispus invalidarea concursului în ceea ce privește candidatul declarat ”admis” care nu îndeplinește condițiile de participare la concurs ori al cărui dosar de recrutare este incomplet precum și în celelalte situații în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concursul nu este posibilă din motive care țin exclusiv de persoana candidatului declarat ”admis” sau nu se prezintă în termen de 30 de zile de la data înștiințării, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu va fi acceptat dosarul de recrutare, în cazul în care documntele solicitate în orginal prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastificate, în acest caz fiind aplicate prevederile O.M.A.I. 177 / 2016, cu modificările și completările ulterioare.

  9. Prin înscriere la acest concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare al acestuia.

  10. Prin înscriere la acest concurs, candidații își exprimă acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului European nr. 679/2016 și cu privire la înregistrarea audio-video a probei de concurs.

Informații suplimentare:
  1. Pentru înscrierea la concurs, candidații vor transmite cererea de înscriere, CV-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare exclusiv în format electronic (scanat în format .pdf.) la adresa de e-mail: resurseumane@isubacau.ro.

  2. În intervalul alocat pentru înscriere, candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv orele 08:00 – 16:00 al fiecărei zi lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțul postat ulterior, referitor la rezultatele etapelor concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.

  3. Adeverința eliberată de structura resurse umane (data la care se calculează vechimile candidatului este data publicării prezentului anunț) a unității de proveniență a candidatului, trebuie să cuprindă următoarele informații:
    • gradul militar deținut;
    • funcțiile îndeplinite, structura, cu menționarea perioadelor;
    • vechimea în muncă;
    • vechimea în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională;
    • vechimea în armă;
    • vechimea în specialitatea structurii;
    • vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016.

  4. Potrivit art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa nr. 3 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, la Serviciul Resurse Umane al unităţii organizatoare.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului se pot obține la tel. 0234/550000, interior 27010 sau 27116, în zilele lucrătoare, între orele 09:00 – 15:00 și de la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă “Mr. CONSTANTIN ENE” al Judeţului Bacău din mun. Bacău, str. Milcov, nr. 49.

Grafic concurs:
  1. Anexa nr. 1 - Graficul concursului șef GIS.pdf - Adăugat la: 06.03.2024, ora 13:56
Fișiere anunț:
  1. Anexa nr. 2 - Tematica si bibliografie concurs sef GIS.pdf - Adăugat la: 06.03.2024, ora 13:56
  2. Model - Anexa nr. 3 - Cerere inscriere concurs sef GIS - Anexa nr. 3 - Cerere inscriere concurs sef GIS.pdf - Adăugat la: 06.03.2024, ora 14:34
  3. Model - Anexa nr. 4 - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare - Anexa nr. 4 - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 06.03.2024, ora 14:34
  4. Model - CV - Model - CV.docx - Adăugat la: 06.03.2024, ora 14:36
  5. Anunț - 1115-Concurs Șef GIS Detașamentul de Pompieri Bacău-Garda de intervenție - Concurs Șef GIS Detașamentul de Pompieri Bacău-Garda de intervenție.pdf - Adăugat la: 11.04.2024, ora 15:54
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - ANUNT PLANIFICARE TESTARE PSIHOLOGICA - ANUNT PLANIFICARE TESTARE PSIHOLOGICA.pdf - Adăugat la: 21.03.2024, ora 9:23
  2. Rezultate probă - Rezultate evaluarea psihologica - Rezultate evaluarea pshilogică.pdf - Adăugat la: 01.04.2024, ora 15:42
  3. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele la evaluarea dosarelor - TABEL REZULTATE EVALUARE DOSARE.pdf - Adăugat la: 01.04.2024, ora 15:50
  4. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele la evaluarea dosare de concurs dupa expirarea termenului de depunere a contestatiilor - Tabel rezultate evaluare dosare dupa contestatii.pdf - Adăugat la: 03.04.2024, ora 10:42
  5. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute de către candidați la proba de concurs interviu - TABEL REZULTATE INTERVIU.pdf - Adăugat la: 10.04.2024, ora 14:50
  6. Rezultate probă - TABEL cu rezultatul final la proba interviuc, după expirarea termenului de depunere a contestațiilor - TABEL CU REZULTATUL FINAL AL INTERVIULUI.pdf - Adăugat la: 11.04.2024, ora 15:50