Postat la data de: 12.03.2024, ora 12:15

Comandant pluton I la Detașamentul 2 jandarmi Suceava

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Suceava organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 166 - comandant pluton I prevăzut cu gradul de Capitan - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Suceava - Detașamentului 2 Jandarmi Suceava/ Plutonul 1 Jamdarmi Suceava, jud. SV, MUNICIPIUL SUCEAVA, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată cu licenţă sau studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare), în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică/ ştiinţe juridice/ştiinţe administrative;
  • pregătire de specialitate: curs de formare a monitorilor de intervenţie profesională (după numirea în funcţie);
  • alte cunoştinţe: cultură generală bogată, cunoştinţe militare cu privire la misiunile de ordine şi siguranţă publică, pază, managementul structurilor M.A.I. şi de operare P.C.;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate, clasa „secret de stat” -nivelul „secret” (obţinută după numirea pe funcţie);
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni/6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - de conducere – dezvoltare bună, organizatorice – dezvoltare bună, decizionale– dezvoltare bună, de coordonare şi control – dezvoltare bună, spirit de observaţie – dezvoltare bună, de dialog – dezvoltare bună, de cooperare-dezvoltare, – dezvoltare bună, inteligenţă, memorie durabilă;
    - prevedere – dezvoltare bună, flexibilitate – dezvoltare bună, claritate a ideilor – dezvoltare bună;
    - tact – dezvoltare bună, amabilitate – dezvoltare bună, calm – dezvoltare bună, disponibilitate pentru dialog şi negociere – dezvoltare bună;
    - receptivitate faţă de nou – dezvoltare bună, perspicacitate – dezvoltare bună, stabilitate emoţională – dezvoltare bună;
    - capacitate de lucru sub presiunea timpului – dezvoltare bună;
    - capacitate de motivare a subalternilor în muncă – dezvoltare bună;
  • atitudini necesare/comportament: - să aibă conduită morală şi să dea dovadă de integritate si responsabilitate în exercitarea atribuţiilor – dezvoltare bună;
    - să aibă iniţiativă şi să aibă capacitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - să fie perseverent în muncă – dezvoltare bună;
    - să fie exigent cu sine şi cu subalternii – dezvoltare bună;
    - să fie dominat de dorinţa autodepăşirii de sine şi luării măsurilor de perfecţionare a muncii – dezvoltare bună;
    - să fie disciplinat, să manifeste interes în îndeplinirea obiectivelor propuse – dezvoltare bună;
    - să manifeste fermitate, perseverenţă şi stabilitate în relaţia cu subordonaţii săi şi în îndeplinirea sarcinilor de serviciu – dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiţii sarcinile, îndatoririle şi responsabilităţile specifice postului.
  • alte cerințe: - de cultură generală, militară și de specialitate
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - specialitatea studiilor necesare exercitării funcției: cel puțin 2 ani
  • vechime în armă: - nu este necesară
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este necesară
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este necesară
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: Organizează, planifică, conduce şi controlează întreaga activitate a subunităţii pentru executarea misiunilor date în competenţă şi răspunde de modul de executare al acestora, de menţinerea unei capacităţi de intervenţie şi operaţionale ridicată a efectivelor subordonate, vigilenţei, combativităţii, ordinii şi disciplinei militare şi de starea morală a personalului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - apt psihologic pentru încadrarea unei funcţii de conducere de ofiţer în cadrul M.A.I.;
    - rezistenţă şi stabilitate psihică, echilibru emoţional, fără tendinţe psiho-patologice(impulsivitate crescută, sindrom anxios-depresiv, de ipohondrie, fobio-obsesive, etc.).
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
22.03.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
05.04.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 17.04.2024, ora 12:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 25.04.2024, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. - În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. - În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute anterior, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat -admis-.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Documentele solicitate, eliberate de structura de resurse umane a unității în care este încadrat candidatul, care conțin date referitoare la situația acestuia, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării anunțului, conform dispozițiilor art. 22 alin. (2^2) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16 noiembrie 2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  2. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la OMAI nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  3. Anunţul privind organizarea şi desfăşurarea concursului va fi studiat, însușit şi respectat de candidaţi în totalitate. Necunoașterea şi nerespectarea prevederilor anunţului mai sus menţionat nu atrag răspunderea comisiei de concurs sau a altor terțe persoane.

  4. Cererea de înscriere la concurs, CV.-ul, copia actului de identitate și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit SCANATE la adresa de e-mail: concursuri@jandarmeriasuceava.ro, de regulă în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), până la data de 22.03.2024, ora 16.00.
    Documentele depuse se denumesc corespunzător, în funcție de conținutul acestora, iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concursul, precum și numele și prenumele candidatului.
    Candidaților înscriși li se va comunica prin e-mail un cod unic de identificare în baza căruia se vor putea regăsi în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului.
    Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise tot în format SCANAT în volum complet, de regulă în format PDF (atașamente care nu trebuie să depășească 10 Mb), la adresa de e-mail concursuri@jandarmeriasuceava.ro, până la data de 05.04.2024, ora 16.00.

  5. Adeverinţa trebuie să conțină următoarele aspecte:
    - gradul militar deținut;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate şi perioada de valabilitate;
    - vechimea în muncă;
    - vechimea în instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    - vechimea în armă;
    - vechimea în specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale M.A.I.;
    - elementele necesare pe baza cărora urmează a fi acordat punctajul pe baza criteriilor de apreciere prevăzute în Anexa nr. 3^3 la Ordinul MAI nr. 177/2016 (calificativele obţinute la aprecierile anuale de serviciu pe întreaga perioadă a carierei profesionale, sancţiunile disciplinare aplicate, recompensele acordate de-a lungul carierei, certificate/adeverințe/diplome privind formele de pregătire absolvite, etc.).
    Atenție! Se va calcula vechimea avută la data de 17.04.2024, data desfășurării primei probe a concursului – evaluarea dosarelor de recrutare.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea concursului, pot fi obţinute de la Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Suceava, str. Traian Vuia, nr. 7 bis, mun. Suceava, jud. Suceava, sau la telefon: 0230/522998, interior 24557, 24535, de luni până vineri, între orele 08.00 - 16.00.

Grafic concurs:
  1. grafic desfasurare concurs cdt plt I.pdf - Adăugat la: 12.03.2024, ora 12:05
Fișiere anunț:
  1. CERERE DE ÎNSCRIERE - ANEXA 1 cerere inscriere cdt plt I la DT 2.docx - Adăugat la: 12.03.2024, ora 10:06
  2. CV - ANEXA 2 CV.doc - Adăugat la: 12.03.2024, ora 10:07
  3. DECLARAȚIE DE CONFIRMARE - ANEXA 3 DECLARATIE CONFIRMARE cdt plt I la DT 2.doc - Adăugat la: 12.03.2024, ora 10:08
  4. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIA comandant pluton I.pdf - Adăugat la: 12.03.2024, ora 12:05
  5. Anunț - 1165-Comandant pluton I la Detașamentul 2 jandarmi Suceava - Comandant pluton I la Detașamentul 2 jandarmi Suceava.pdf - Adăugat la: 25.04.2024, ora 12:38
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Rezultate probă - Rezultate evaluare dosare - tabel nominal rezultate proba evaluare dosare DT 2.pdf - Adăugat la: 17.04.2024, ora 12:00
  2. Alte informări pentru candidați - Tabel nominal rezultate proba evaluare dosare DT 2 dupa termen contestatii - tabel nominal rezultate proba evaluare dosare DT 2 dupa contestatii.pdf - Adăugat la: 18.04.2024, ora 12:01
  3. Rezultate probă - Rezultate interviu - tabel nominal rezultate interviu cdt plt Dt 2 cu cod pt afisare.pdf - Adăugat la: 25.04.2024, ora 12:38