Postat la data de: 29.03.2024, ora 13:54
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

Anunt sef serviciu la Serviciul Rutier Calarasi

Inspectoratul de Politie Judetean Calarasi organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 105 - SEF SERVICIU prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Calarasi - SERVICIUL RUTIER, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Rutieră
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat «apt medical» şi «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de acesta nu a fost pusă în mişcare acţiunea penală;
c) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
d) îndeplineşte condiţiile de vechime şi studii.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: inspector de politie
  • pregătire de bază: • studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau echivalentă
    sau
    • studii superioare de licenţă, ciclul I de studii universitare (sistem ,,Bologna”) într-unul din următoarele domenii fundamentale: ştiinţe inginereşti, ştiinţe juridice, ştiinţe sociale sau ştiinţe umaniste şi arte.
  • pregătire de specialitate: • cursuri postuniversitare sau de masterat (studii de master) într-unul din domeniile/specializările sau conexe acestora: matematică şi ştiinţe ale naturii, informatică, ştiinţe juridice, ştiinţe sociale şi politice, ştiinţe economice, ştiinţe umaniste, ştiinţe inginereşti, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică sau management.
    sau
    • studii universitare de lungă durată, cu diplomă de licenţă, absolvite anterior aplicării celor trei cicluri de tip „Bologna” într-unul din domeniile/specializările sau conexe acestora: matematică şi ştiinţe ale naturii, informatică, ştiinţe juridice, ştiinţe sociale şi politice, ştiinţe economice, ştiinţe umaniste, ştiinţe inginereşti, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică.
    sau
    • studii universitare de master, ciclul II de studii universitare, într-unul din domeniile universitare de masterat: matematică, informatică, inginerie electrică, inginerie energetică, inginerie electronică şi telecomunicaţii, ingineria transporturilor, calculatoare şi tehnologia informaţiei, ingineria sistemelor, inginerie mecanică, inginerie industrială, ştiinţe inginereşti aplicate, mecatronică şi robotică, ingineria materialelor, inginerie şi management, inginerie de armament, rachete şi muniţii, drept, ştiinţe administrative, ştiinţe ale comunicării, sociologie, relaţii internaţionale şi studii europene, ştiinţe politice, informaţii şi securitate naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, ştiinţe militare, administrarea afacerilor, cibernetică şi statistică, informatică economică, contabilitate, economie, finanţe, marketing, economie şi afaceri internaţionale, psihologie, ştiinţe ale educaţiei, Ştiinţe ale comunicării, Ingineria mediului, Silvicultură, Inginerie forestieră, Ştiinţa mediului, Inginerie civilă sau management.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - să dețină/să obțină autorizaţie de acces la informaţii clasificate până la nivelul “secret” cu avizul prevăzut de procedurile în vigoare ;
    - să dețină/să obțină aviz pentru desemnarea în structurile poliţiei judiciare şi ca poliţist rutier;
    - să dețină/să obțină aviz psihologic pentru riscuri psihosociale;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - capacitate de analiză şi sinteză foarte bine dezvoltate;
    - raţionament logic;
    - flexibilitate în gândire;
    - cunoaşterea legislaţiei şi a normelor specifice muncii;
    - cunoaşterea în amănunţime a problemelor specifice muncii;
    - deprinderi practice necesare culegerii, verificării, prelucrării şi interpretării calitative şi cantitative a informaţiilor;
    - nivel de cultură generală bine dezvoltat;
    - abilitate de comunicare şi relaţionare la nivel interpersonal;
  • atitudini necesare/comportament: - spirit de observare şi de orientare foarte bine dezvoltat;
    - adaptabilitate la modul de lucru în condiţii de stres;
    - flexibilitate în comportament;
    - spirit de iniţiativă bine dezvoltat;
    - integritate morală în relaţiile de serviciu şi în societate;
    - disponibilitatea de a lucra în echipă;
    - asumarea responsabilităţii;
    - obiectivitate;
    - perseverenţă;
    - prestanţă.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: „APT” medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: „APT” psihologic, conform baremelor de încadrare în MAI
  • vechime în muncă/din care în MAI: 3 ani
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani
  • definirea sumara a atributiilor postului: a) planifică ,organizează, analizează şi controlează activitatea poliţiştilor din subordine şi dispune măsuri pentru creşterea eficienţei acestora;
    b) organizează şi desfăşoară activităţile necesare pentru cunoaşterea situaţiei operative din zona de competenţă şi în funcţie de evoluţia acesteia organizează şi conduce acţiuni punctuale în locurile, mediile şi zonele de interes operativ, coordonează acţiunile cu efective mărite ori cu caracter de campanie dispuse de către conducerea Inspectoratului General al Poliţiei Române, a Direcţiei Rutiere sau a inspectoratului de poliţie judeţean ;
    c) îndrumă şi evaluează munca informativă desfăşurată de poliţiştii din subordine, conform reglementărilor în vigoare;
    d) implementează programele de prevenire şi reducerea riscului rutier în zona de competenţă;
    e) urmăreşte respectarea prevederilor legale în domeniile date în competenţă;
    f) după caz, participă la efectuarea cercetării la faţa locului în cazul accidentelor rutiere complexe produse în zona de responsabilitate;
    g) verifică sesizările cetăţenilor îndreptate împotriva poliţiştilor din subordine, repartizate de şefii structurilor ierarhice;
    h) desfăşoară activităţi de urmărire penală în dosarele penale repartizate de şeful/adjunctul şefului inspectoratului;
    i) coordonează activităţile de prevenire şi reducere a riscului rutier în vederea asigurării siguranţei şi fluenţei traficului rutier pe raza de responsabilitate;
    j) asigură cooperarea cu celelalte servicii de poliţie, cu alte structuri de poliție şi informează conducerea inspectoratului cu privire la activităţile desfăşurate şi măsurile dispuse;
    k) întocmeşte planul unic de organizare , supraveghere şi controlul circulaţiei rutiere pe raza de competenţă;
    l) organizează activitatea de pregătire profesională a poliţiştilor din subordine;
    m) evaluează periodic activitatea desfăşurată de poliţiştii din subordine
  • alte cerințe: Să dețină permis de conducere categotia B
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
08.04.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (Din adeverință trebuie să rezulte:
    - nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare sau faţă de candidat nu s-a pus în mişcare acţiunea penală;
    - a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
    - vechimea în muncă/ specialitatea structurii;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei;
    - nivelul de acces la informaţii clasificate;
    - alte informații solicitate de comisia de concurs în funcție de nivelul funcției de conducere pentru care se organizează concurs.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  8. *Permis de conducere, fata-verso, în termenul de valabilitate

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Proba - Interviu pe subiecte profesionale (funcții conducere polițiști)
Perioada de desfășurare a probei: 08.05.2024, ora 13:00
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Concursul va consta în susținerea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, potrivit prevederilor art. 26 din Anexa nr. 3 la O.MAI. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile de poliție ale M.A.I., care se înregistrează audio și/sau video și se va desfășura la sediul Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, cu sediul în Municipiul Călărași, b-dul Republicii nr.44, în data de 08.05.2024, după următorul grafic:
    • instructajul candidaților: ora 13.00;
    • desfășurarea interviului pe subiecte profesionale: ora 13.15;
    • afișarea grilei de apreciere: la finalizarea interviului desfășurat cu ultimul candidat;
    • afișarea rezultatelor: după finalizarea probei de concurs (în raport de numărul candidaților);
    Orice modificare privind orele precizate mai sus, va fi adusă la cunoștință candidaților în timp util, prin grija secretarului concursului.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la interviul structurat pe subiecte profesionale poate formula contestație o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare, ce va fi depusă în format electronic (semnată și scanată în format electronic needitabil) la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Călărași - Serviciul Resurse Umane, respectiv resurseumane@cl.politiaromana.ro.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererile de participare la concurs (conform modelului anexat) vor fi adresate șefului inspectoratului și vor fi depuse la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Călărași - Serviciul Resurse Umane, respectiv resurseumane@cl.politiaromana.ro.

  2. ATENTIE: Documentele vor fi transmise într-o arhivă cu numele candidatului, iar dimensiunea acestuia nu trebuie să depășească 50 MB.

    La rubrica ”Subiectul e-mailului” fiecare candidat va trece numele și prenumele lui, precum si funcția pentru care candidează . Ex: Popa Ion – șef serviciu la Serviciul Rutier.
    Fiecare candidat înscris la concurs va primi un cod unic de identificare, ca alternativă în prelucrarea datelor cu caracter personal, care va fi folosit pentru identificarea lui pe întreaga procedură de concurs. (afișare rezultate, etc.).
    Candidaţilor li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de înscriere la concurs, precizându-se codul unic de identificare.
    Candidatul declarat „admis” va prezenta documentele din dosarul de recrutare, în original, în vederea certificării pentru conformitate și semnării de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor se restituie candidatului, după certificarea copiilor.
    Documentele menționate pot fi depuse online și în copie legalizată, situație în care activitățile de certificare nu se mai realizează.
    După transmiterea dosarului de recrutare, fiecare candidat va primi în termen de două zile lucrătoare un e-mail care conține codul unic de concurs generat din acronimul structurii și numărul de înregistrare al cererii, cod care va fi folosit în toate comunicările referitoare la candidatul respectiv, în scopul asigurării protecției datelor cu caracter personal.

  3. E-mail-ul de confirmare nu certifică primirea în volum complet și corect a documentelor, aceasta fiind responsabilitatea exclusivă a candidaților. Verificarea documentelor transmise se realizează ulterior datei limită de transmitere a dosarelor de către comisia de concurs în vederea validării.
    Dosarele incomplete sau depuse după încheierea perioadei de înscriere nu vor fi luate în considerare.
    Este interzisă înscrierea prin orice altă modalitate decât cea prevăzută în prezentul anunț, cum ar fi prin depunere personală, prin fax, prin poștă civilă sau militară, etc.
    În situația în care candidatul declarat „admis” nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute. Dacă nu există un alt candidat care să fi obținut nota necesară pentru a fi declarat „admis” la concurs, se poate organiza un nou concurs, potrivit actelor normative incidente.

Date de contact:
  1. Dosarele de recrutare vor fi depuse, până la data de 08.04.2024, ora 16.00 (și în zilele nelucrătoare), exclusiv în format electronic (scanat, format PDF needitabil), la adresa de e-mail a Inspectoratului de Poliție Județean Călărași - Serviciul Resurse Umane resurseumane@cl.politiaromana.ro.
    Candidații care nu primesc mail de confirmare sunt rugați să apeleze în cel mai scurt timp nr. de telefon 0242 306 018.

Grafic concurs:
  1. 2. Anexa 2 GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:29
Fișiere anunț:
  1. Anexa 1 TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE.pdf - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:28
  2. Model - Cerere inscriere - 3. Anexa 3 CERERE INSCRIERE.pdf - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:31
  3. Model - Declaratie acceptare conditii - 4. Anexa 4 DECLARATIE ACCEPTARE CONDITII.pdf - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:32
  4. Model - CV - 5. Anexa 5 -CV - model.docx - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:33
  5. Model - Declaratie inregistrare filmare - 5. Anexa 6 DECLARATIE ACCEPTARE INREGISTRARE AUDIO VIDEO.pdf - Adăugat la: 29.03.2024, ora 13:35
  6. Anunț - 1362-Anunt sef serviciu la Serviciul Rutier Calarasi - Anunt sef serviciu la Serviciul Rutier Calarasi.pdf - Adăugat la: 14.05.2024, ora 11:45
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Planificare examinare psihologica - ANUNT_planificare_psihologică_candidați_SEF SERVICIU RUTIER (DE POSTAT).doc - Adăugat la: 12.04.2024, ora 11:16
  2. Anunț - anunt - ANUNT amanare proba interviu pt postat.doc - Adăugat la: 24.04.2024, ora 11:59
  3. Anunț - stabilire data interviu - ANUNT_stabilire data proba interviu.doc - Adăugat la: 14.05.2024, ora 11:42
  4. Lista candidaților care nu îndeplinesc condițiile de participare la concurs - anunt - Anunt validare-invalidare candidati concurs SEF SERVICIUL RUTIER.doc - Adăugat la: 14.05.2024, ora 11:44