Postat la data de: 12.04.2024, ora 13:54

Anunț concurs șef Serviciu Comunicații și Tehnologia Informației

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al jud.Maramures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 94908 din 27.03.2024 cu privire la aprobarea demarării procedurilor de ocupare a postului de conducere vacant și a avizării Notei raport nr. 250685 din 26.03.2024, înregistrată la IGSU cu nr. 94900 din 26.03.2024.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 54 - Șef serviciu I prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Maramures - Serviciul Comunicații și Tehnologia Informației, jud. MM, MUNICIPIUL BAIA MARE, Domeniu de activitate: Comunicații și tehnologia informației
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: locotenent
  • pregătire de bază: - Studii superioare de lungă durată (anterior aplicării legislației referitoare la cele trei cicluri de studii universitare) sau studii universitare de licență, militare sau civile, în unul dintre domeniile fundamentale:
    - matematică și știință ale naturii, în domeniile de licență "Matematică", "Informatică", "Fizică";
    - științe inginerești, în domeniile de licență "Inginerie electrică", "Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale", "Calculatoare și tehnologia infomației", "Ingineria sistemelor", "Mecatronică și robotică", "Științe inginerești aplicate" - specializările "Informatică industrială" și "Matematică și informatică aplicată în inginerie", "Ingineria autovehiculelor" - specializarea "Echipamente și sisteme de comandă și control pentru autovehicule", "Ingineria transporturilor" - specializarea "Ingineria sistemelor de circulație feroviară", "Ingineria materialelor" - specializarea "Informatică aplicată în ingineria materialelor";
    - științe sociale, în domeniile de licență "Științe administrative" - specializarea "Administrație publică" (pentru această specializare obligatoriu și brevet/ diplomă de ofițer specialitatea "comunicații și informatică" sau "transmisiuni"), "Științe militare, informații și ordine publică" - specializarea "Managementul sistemelor de comunicații militare", "Cibernetică, statistică și informatică", "Contabilitate" - specializarea "Contabilitate și Informatică de gestiune", "Științe militare, informații și ordine publică" - specializarea "Managementul organizației" (pentru această specializare obligatoriu și brevet/ diplomă de ofițer specialitatea "comunicații și informatică" sau "transmisiuni").
  • pregătire de specialitate: studii postuniversitare sau studii universitare de master în domeniul management sau în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției.
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat sau autorizație de acces la informații clasificate Strict secret (conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității), după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Nu este cazul.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 5 ani/ 3 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 3 ani.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca în echipă.
    - Aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor;
    - Aptitudini sociale/ interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, autocontrolul, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare: "bun".
  • atitudini necesare/comportament: oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonațiilor; respectarea prevederilor legale și loialitate față de instituție; perseverență; prestanță; obiectivitate; discreție.
    Nivel de dezvoltare: "bun".
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - asigură organizarea, conducerea, coordonarea, reglementarea și controlul privind funcționarea, dezvoltarea, modernizarea, înzestrarea, investițiile și aprovizionarea tehnico-materială pentru rețetele de comunicații, transmisii de date ale inspectoratului, precum și pentru secretizarea comunicațiilor.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
22.04.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 27.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarului de recrutare și acordarea punctajului aferent, se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei interviu.

  7. Pe baza criteriilor prevăzute în anexa nr. 3^3 din O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, candidaţilor declaraţi “promovat” li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 04.06.2024, ora 14:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul va fi înregistrat audio-video.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

  4. În situația în care nu s-a dispus invalidarea concursului în ceea ce privește candidatul declarat "admis" care nu îndeplinește condițiile de participare la concurs ori al cărui dosar de recrutare este incomplet, precum și în celelalte situații în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concursul nu este posibilă din motive care țin exclusiv de persoana candidatului declarat "admis" sau nu se prezintă în termenul de 30 de zile de la data înștiințării, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Nu va fi acceptat dosarul de recrutare în cazul în care documentele solicitate în orginal prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, în acest caz fiind aplicate prevederile OMAI 177/2016, cu modificările și completările ulterioare.

  9. Prin înscrierea la acest concurs, candidații iși manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare al acestuia.

  10. Prin înscrierea la acest concurs candidații își manifestă acordul cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului European nr. 679/26 aprilie 2016.

Informații suplimentare:
  1. În perioada alocată pentru înscriere, candidaţii depun dosarele de recrutare în volum complet, exclusiv la adresa de e-mail: resurse_isumm@yahoo.com.
    Candidaţii care depun dosarele de înscriere la adresa de e-mail: resurse_isumm@yahoo.com, în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, respectiv între orele 08.00 – 16.00 ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la rezultatele etapelor concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.
    Dimensiunea maximă a fişierelor ce pot fi ataşate într-un e-mail este de 10 Mb.

  2. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat candidatul (solicitată de cadrul militar în baza unui raport personal) cuprinde următoarele informații:
    • vechimea în armă (calculată la data publicării anunțului);
    • vechimea în specialitatea studiilor (calculată la data publicării anunțului);
    • vechimea în specialitatea structurii (calculată la data publicării anunțului);
    • gradul militar deţinut;
    • calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei profesionale;
    • sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;

  3. Candidatul declarat admis depune în vederea constituirii dosarului de recrutare în formă fizică, documentele transmise în format electronic la înscriere, astfel:
    a) în original:
    • cererea de înscriere;
    • CV-ul;
    • declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare;
    • adeverinţa eliberată de unitatea de provenienţă prevăzută la pct. 5 al lit. C. din anunţ;
    • adeverinţa care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate;
    • documentul întocmit de șeful nemijlocit și aprobat de inspectorul șef/ comandantul unității de proveniență a candidatului din care să reiasă realizările deosebite în carieră cu impact semnificativ asupra activităţii/ imaginii instituţiei.
    b) prezintă originalul pentru:
    • copia actului de identitate;
    • copiile documentelor care atestă nivelul şi specializarea studiilor impuse de cerinţele postului (însoţite în mod obligatoriu de suplimentele la diplomă/ foile matricole, după caz și ale cursurilor sau a altor forme de pregătire absolvite cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs).

Date de contact:
  1. Relații privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obtinute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Gheorghe Pop de Băsești" al județului Maramureș sau la telefon 0262/ 211212, interioare 27010 și 27140 în zilele lucrătoare, între orele 08:00 - 16:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs.pdf - Adăugat la: 12.04.2024, ora 11:13
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 12.04.2024, ora 9:29
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 12.04.2024, ora 9:29
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 12.04.2024, ora 9:29
  4. Tematică și bibliografie.pdf - Adăugat la: 12.04.2024, ora 13:31
  5. Anunț - 1526-Anunț concurs șef Serviciu Comunicații și Tehnologia Informației - Anunț concurs șef Serviciu Comunicații și Tehnologia Informației.pdf - Adăugat la: 04.06.2024, ora 17:45
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Evaluare psihologică - programare psihologic pentru concurs Șef Serviciu Comunicații și Tehnologia Informației.pdf - Adăugat la: 25.04.2024, ora 9:37
  2. Rezultate probă - Tabel nominal - Rezultate evaluare psihologică.pdf - Adăugat la: 10.05.2024, ora 9:46
  3. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba de concurs - Evaluarea dosarelor de recrutare.pdf - Adăugat la: 27.05.2024, ora 14:48
  4. Alte informări pentru candidați - Anunț desfășurare probă interviu - Loc și oră desfășurare probă interviu.pdf - Adăugat la: 03.06.2024, ora 15:20
  5. Rezultate probă - Rezultate proba interviu - Tabel rezultate proba interviu.pdf - Adăugat la: 04.06.2024, ora 17:43
  6. Tabel cu rezultatele finale obținute la concurs - Tabel - Rezultate finale.pdf - Adăugat la: 05.06.2024, ora 18:04