Postat la data de: 17.04.2024, ora 15:04

Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Brasov organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 663 - Comandant secție prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Brasov - Secția de Pompieri Zărnești, jud. BV, ORAS ZARNESTI, Domeniu de activitate: Comandă/conducere
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență
    militare sau civile absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă, în unul dintre domeniile
    fundamentale: „științe inginerești” în domeniul ingineria instalațiilor „matematică și științe
    ale naturii” în domeniile de licență „Matematică”, „Informatică”, „Fizică”, „Chimie”
    „Inginerie chimică”; „științe inginerești” în domeniile de licență „Inginerie civilă” „Ingineria
    instalațiilor” „Inginerie mecanică” „Inginerie electrică” „Inginerie energetică” „Inginerie
    electronică, telecomunicații și tehnologia informației” „Ingineria sistemelor” „Inginerie
    genistică” „Inginerie industrială” „Științe inginerești aplicate” „Ingineria materialelor”
    „Ingineria mediului” „Inginerie și management”; „științe sociale” în domeniile de licență
    „Drept” „Științe administrative” „Științe militare, informații și ordine publică” „Cibernetică,
    statistică și informatică economică” „Contabilitate” „Economie” „Finanțe” „Management”;
    „știința sportului și educației fizice” în domeniul de licență „Educație fizică și sport”.
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul.
  • alte cunoştinţe: Nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate de nivel SECRET, după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu e cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: Nu e cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Conform prevederilor legale în vigoare.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Apt psihologic.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 (doi) ani.
  • vechime în armă: Nu este cazul.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: Se regăsește în conținutul fișei postului, care poate fi consultată de către candidați la sediul ISU Brașov, cu respectarea prevederilor
    referitoare la informațiile clasificate.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
10.05.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
20.05.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidatul are obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop. În situația în care candidatul a fost evaluat psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere, cu cel puțin 6 luni anterior datei desfășurării interviului, acest aspect se va menționa în cererea de înscriere la concurs. Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării, ori din motive care țin exclusiv de persoana candidatului sau ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică și care au ca efect neemiterea avizului psihologic, atrage după sine respingerea din concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 28.05.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarelor de recrutare şi acordarea punctajului aferent se realizează
    de către comisia de concurs cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de desfăşurarea
    probei interviului. Pe baza criteriilor prevăzute în Anexa nr. 3^3 la O.M.A.I. nr.
    177/2016, candidaţilor declaraţi „promovat” li se acordă un punctaj care se
    valorifică în cadrul notei finale.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 04.06.2024, ora 11:30
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se înregistrează audio-video, accesul candidaților în sală realizându-se
    pe baza documentelor de identitate.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Este declarat „admis” candidatul care a fost declarat „promovat” la fiecare probă şi a obţinut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obţinut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare şi a punctajului rezultat prin ponderarea cu 70% a notei finale la proba interviului. În situaţia în care, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute anterior, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, CV-ul, copia actului de identitate și declaraţia de
    confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare vor fi transmise de către
    candidați, exclusiv online, în format .pdf, la adresa de e-mail: concurs_zn@isujbv.ro, până
    la data de 10.05.2024 (inclusiv), ora 14.00.

  2. Candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru,
    respectiv între orele 08.00-16.00 ale fiecărei zile lucrătoare) și li se va comunica un cod
    unic de identificare, folosit pe întreaga perioadă a concursului, în baza căruia se pot
    identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât
    nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.

  3. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare vor fi transmise scanat, în
    volum complet și în integritatea lor, la adresa concurs_zn@isujbv.ro,
    până la data de 20.05.2024, ora 14:00.

  4. Adeverinţ eliberată de stuctura de resurse umane a unității unde este încadrat
    candidatul, va cuprinde următoarele informații:
    a. vechimea în muncă;
    b. vechimea în armă;
    c. vechimea în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională;
    d. vechimea în specialitatea structurii;
    e. vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    f. gradul militar deținut;
    g. calificativele obținute pe întreaga perioadă a carierei;
    h. sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    i. recompensele acordate de-a lungul carierei;
    j. dacă este cercetat disciplinar;
    k. dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    l. dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016, cu modificările și completările ulterioare;
    m. istoricul funcțiilor deținute de către candidat, pe parcursul carierei sale profesionale.

  5. În vederea obținerii punctajului stabilit pentru criteriile 3 și 7 din Anexa nr. 3^3 din
    O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile
    militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare,
    candidații vor depune, după caz, următoarele documente:
    a. copii ale documentelor care atestă absolvirea de cursuri/ alte forme de pregătire, cu
    utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuțiilor postului scos la concurs, altele
    decât cele necesare pentru ocuparea postului, astfel:
    - organizate de instituții de formare ale M.A.I. ori ale celorlalte instituții din sistemul
    național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    - organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public
    sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către
    M.A.I.;
    - organizate de instituții de învățământ sau formatori autorizați, din învățământul public
    sau privat, precum și cele organizate în străinătate, cu suportarea costurilor de către
    candidat.
    b. Realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii
    instituției, dacă este cazul, se prezintă de către candidat sub formă de raport personal,
    adresat către comisia de concurs, însoțit de documente justificative.

  6. Toate documentele vor fi transmise conform Graficului desfășurării concursului, scanate
    lizibil, în integritatea lor, în format .pdf, la adresa de e-mail concurs_zn@isujbv.ro.
    Atașamentele nu pot depăși dimensiunea de 10 MB.

Date de contact:
  1. Informații suplimentare se pot obține la Serviciul Resurse Umane al inspectoratului, la
    numărul de telefon 0268/428888, interior 27129 sau 27130, în zilele lucrătoare, între
    orele 08:00-16:00 sau la sediul din municipiul Brașov, strada Mihai Viteazul nr. 11, județul
    Brașov.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 17.04.2024, ora 14:41
Fișiere anunț:
  1. Anexa 1 Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 17.04.2024, ora 14:40
  2. Cerere de înscriere - Anexa 2 Cerere de inscriere.pdf - Adăugat la: 17.04.2024, ora 14:44
  3. Declarație - Anexa 3 Declaratie.pdf - Adăugat la: 17.04.2024, ora 14:45
  4. Model - CV - Model - CV.docx - Adăugat la: 17.04.2024, ora 14:46
  5. Anunț - 1573-Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești - Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești.pdf - Adăugat la: 04.06.2024, ora 14:48
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Anunț privind planificarea la evaluarea psihologică - comandant secție - Anunt evaluare psihologica_cmdt Zărnești.pdf - Adăugat la: 13.05.2024, ora 14:51
  2. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba de concurs ,,Evaluarea dosarelor de recrutare” - Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești - Tabel rezultate probă.pdf - Adăugat la: 28.05.2024, ora 12:51
  3. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele finale obținute la proba de concurs ,,Evaluarea dosarelor de recrutare” - Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești - Tabel .pdf - Adăugat la: 29.05.2024, ora 15:47
  4. Rezultate probă - Tabel cu rezultatele obținute la proba de concurs ,,interviu” - Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești. - Tabel rezultate proba interviu.pdf - Adăugat la: 04.06.2024, ora 14:48
  5. Tabel cu rezultatele obținute la concurs - Tabel cu rezultatele finale la concursul organizat pentru ocuparea postului de conducere vacant - Comandant secție - Secția de Pompieri Zărnești. - Tabel rezultate finale.pdf - Adăugat la: 05.06.2024, ora 15:25