Postat la data de: 18.04.2024, ora 16:24

Anunț concurs Adjunct șef inspecție prevenire - Inspecția de Prevenire

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Caras-Severin organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 94851 din 19.03.2024
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 31 - Adjunct șef inspecție prevenire prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Caras-Severin - Inspecția de Prevenire, jud. CS, MUNICIPIUL RESITA, Domeniu de activitate: Inspecția de prevenireIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Locotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare (militare sau civile) cu diplomă de licență, într-unul dintre domeniile de licență - „inginerie civilă”, „ingineria instalațiilor”, „inginerie electrică”, „arhitectură”, „urbanism”, „inginerie chimică”, „inginerie mecanică”, „inginerie industrială”, „inginerie energetică”, „ingineria materialelor”, „inginerie și management”, „ingineria autovehiculelor”, „inginerie geodezică”, „științe militare, informații și ordine publică”, „mine, petrol și gaze”.
  • pregătire de specialitate: Cursuri de perfecționare/specializare în securitate la incendiu, după încadrare.
  • alte cunoştinţe: nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizații de acces informații clasificate, de nivel „SECRET DE SERVICIU” (conform listei funcțiilor care necesită acces la informații clasificate a unității) după încadrare.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: nu este cazul.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: -Abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca în echipă;
    -Aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor;
    -Aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, autocontrol, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare „bun”.
  • atitudini necesare/comportament: Oferirea de opțiuni, direcție și suport subordonaților; spiritul de inițiativă, asumarea răspunderii; preocuparea pentru dezvoltarea personală; respectarea prevederilor legale și loialitate față de instituție; perseverență; obiectivitate; discreție.
    Nivel de dezvoltare „bun”.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 3 ani/3 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani.
  • vechime în armă: nu este cazul.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul.
  • definirea sumara a atributiilor postului: -coordonează Compartimentul Avizare-Autorizare și asigură elaborarea documentelor de conducere pentru îndeplinirea atribuțiilor ce revin acestuia;
    -asigură aplicarea unitară a legislației referitoare la avizarea/autorizarea construcțiilor;
    -urmărește îndeplinirea obiectivelor, direcțiilor de acțiune și măsurilor din concepția generală și cea specifică de desfășurare a activităților de prevenire, în părțile ce revin compartimentului;
    -conduce și participă în colectivele de control și în comisiile de recepție la terminarea lucrărilor.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
25.04.2024, ora 15:00
Dată limită depunere dosar: 
16.05.2024, ora 15:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
Nu există detalii legate de perioada de desfășurare a examinării.
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații au obligația de a participa la evaluarea psihologică, conform planificării în acest scop, iar în situația în care candidații au fost evaluați psihologic pentru ocuparea unor funcții de conducere cu cel mult 6 luni anterior desfășurării probei interviu, acest aspect se va menționa de candidat pe verso cererii de înscriere la concurs.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 21.05.2024, ora 12:00
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  6. Evaluarea dosarului de recrutare și acordarea punctajului aferent se realizează de către comisia de concurs cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de desfășurarea probei INTERVIU

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 28.05.2024, ora 12:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Interviul se va înregistra audio-video, accesul candidaților realizându-se pe baza documentelor de identitate.

Nivel III
Interviul este structurat pe următoarele capitole:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale;
b)capitolul III - evaluarea aptitudinilor şi abilităţilor specifice palierelor de conducere, precum şi a motivaţiilor relevante pentru îndeplinirea atribuţiilor asociate postului.

Nota minimă de promovare, pe fiecare capitol, este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire.
Nota minimă de promovare a probei de concurs este 7,00, calculată ca medie ponderată între notele obţinute la fiecare dintre cele două capitole, astfel: 80% nota la capitolul I şi 20% nota la capitolul III.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Nota acordată după soluționarea contestațiilor este definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat pentru a fi ocupat. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat „admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile prevăzute anterior, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat „admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, cartea de identitate, CV-ul și declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mail: resurseumane.cs@yahoo.com, în format PDF (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 MB), până în data de 25.04.2024, ora 15:00.
    2. Candidații vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (în intervalul normal de lucru, între orele 08:00-16:00 ale fiecărei zile lucrătoare), prin care li se va comunica un cod unic de identificare în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior.
    3. Documentele componente ale dosarului de recrutare se vor transmite respectându-se strict termenele stabilite anterior în prezentul anunț.
    4. Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă trebuie să cuprindă următoarele informaţii:
    - vechimea în muncă și armă;
    - vechimea în instituții din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    - vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    - funcţiile îndeplinite, unitatea-structura/angajatorul, perioada;
    - gradul militar deţinut;
    - calificativele obţinute pe întreaga perioadă a carierei;
    - sancţiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompensele acordate de-a lungul carierei;
    - dacă este cercetat disciplinar;
    - dacă se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - dacă este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din Anexa 7 la O.M.A.I. nr. 177/2016;
    - dacă deține autorizație la informații clasificate, precum și nivelul deținut și perioada de valabilitate.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfăşurarea concursului, se pot obține de la
    Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic” al
    Judeţului Caraș-Severin, exclusiv telefonic la nr. 0255/211213 / 0255211214, interior 27102
    / 27103, în fiecare zi lucrătoare, între orele 08:00-16:00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs Adjunct sef inspectie prevenire.pdf - Adăugat la: 18.04.2024, ora 14:24
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 18.04.2024, ora 10:07
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 18.04.2024, ora 10:07
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 18.04.2024, ora 10:07
  4. Tematica si bibliografie concurs Adjunct șef inspecție prevenire.pdf - Adăugat la: 18.04.2024, ora 14:29
  5. Anunț - 1578-Anunț concurs Adjunct șef inspecție prevenire - Inspecția de Prevenire - Anunț concurs Adjunct șef inspecție prevenire - Inspecția de Prevenire.pdf - Adăugat la: 26.04.2024, ora 12:16
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - ANUNT PLANIFICARE EVALUARE PSIHOLOGICA - ANUNT PLANIFICARE EVALUARE PSIHOLOGICA.pdf - Adăugat la: 26.04.2024, ora 12:15