Postat la data de: 02.11.2023, ora 12:32

Concurs Funcţie publică de execuţie Consilier, Grad Asistent - Structura de Securitate

Institutia Prefectului Judetului Covasna organizează:
| concurs de recrutare |
În conformitate cu:
  1. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Hotărârea Guvernului nr.611/2008 pentru aprobarea normelor privind organizarea și dezvoltarea carierei funcționarilor publici
  3. Ordonanţa de Urgenţă nr. 34/2023
Posturi scoase la concurs:
Funcționar public
  • Funcționar public execuție

Durată: redusă

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 5 - Consilier, clasa I prevăzut cu gradul de Asistent - arma: Administratie publica, unitatea: Inst.Pref.Jud.Covasna - Compartimentul Structura de Securitate, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Structura de securitate
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
d) are capacitate deplină de exerciţiu;
e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
g) îndeplineşte condiţiile specifice, conform fişei postului, pentru ocuparea funcţiei publice;
h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.


Cerințele postului:
  • Cerințe specifice: Studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă. Domeniul de studiu: Ştiinţe inginereşti (domeniul fundamental), Ştiinţe sociale (domeniu fundamental), Matematică şi Ştiinţe ale naturii (domeniul fundamental).
    Vechime minimă în specialitatea studiilor 1 an.
    Durată timp de muncă: 8h/zi - 40h/săptămână.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
21.11.2023, ora 16:30
Dosar recrutare

    Dosar concurs (general)
  1. *Formular de înscriere la concurs
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  4. *Copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei
    (-conform modelului anexat;
    Adeverinţa trebuie să conţină, în clar, cel puțin următoarele informaţii:
    -numărul, data, numele angajatorului şi datele de identificare și de contact ale acestuia;
    -numele, prenumele, CNP, CI ale angajatului, funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii (actul administrativ de numire/contractul individual de muncă), vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor;
    )
  5. *Copii ale diplomelor de studii, copii ale certificatelor şi a altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări
  6. *Copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului
    (Adeverinţa conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii)
  7. *Cazierul judiciar
    (documentul poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere, caz în care candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfăşurării concursului, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire)
  8. Declaraţie pe propria răspundere
    Declaraţie pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Selecția dosarelor (Funcționar public)
Perioada de desfășurare a probei: 22.11.2023 - 28.11.2023
  1. Etapa de selecție a dosarelor de concurs constă în selectarea dosarelor pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs. Rezultatele selecţiei dosarelor de înscriere se afişează cu menţiunea «admis» sau «respins», însoţită de motivul respingerii dosarului.

  2. Etapa de selecție a dosarelor de concurs constă în selectarea dosarelor pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs.

Probă - Test scris (Funcționar public)
Perioada de desfășurare a probei: 11.12.2023
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Criteriile de declarare a candidatului ca fiind admis/respins în urma susținerii probei scrise vor fi comunicate în cadrul secțiunii de fișiere a anunțului.

Probă - Interviu (Funcționar public)
  1. În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.

  2. Proba interviului poate fi susţinută doar de către acei candidaţi declaraţi admişi la proba scrisă.

  3. Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare.

  4. Criteriile de declarare a candidatului ca fiind admis/respins în urma susținerii probei interviu vor fi comunicate în cadrul secțiunii de fișiere a anunțului.

  5. În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise.


Contestații:
  1. După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor, proba scrisă sau interviu, candidaţii nemulţumiţi pot face contestaţie, în termen de cel mult 24 de ore de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data şi ora afişării rezultatului probei scrise ori a interviului, la locul desfăşurării concursului, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

  2. Contestațiile se soluționează în termen de maximum 24 de ore de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Informații suplimentare:
  1. Îndeplinește condiții specifice conform Fișei postului, pentru ocuparea funcției publice, respectiv:
    FIŞA POSTULUI


    Informaţii generale privind postul
    1.Denumirea postului: Consilier, clasa I, grad profesional asistent
    Compartimentul Structura de Securitate
    2. Nivelul postului: Funcționar public de execuție.
    3. Scopul principal al postului: Gestionarea şi managementul atributiile de protectie a informatiilor clasificate in cadrul autoritatilor, institutiilor publice, agentilor economici cu capital integral sau partial de stat si altor persoane juridice de drept public sau privat; aplicarea legislaţiei în vigoare privind domeniul informaţiilor clasificate

    Ocuparea postului
    1. Studii de specialitate: Studii superioare de lungă durată.
    2. Perfecţionări/specializări: cursuri de perfecţionare/specializări
    3. Cunoştinţe de operare/programare calculator (necesitate şi nivel):
    necesitate: Da nivel: Avansați .
    4. Limbi străine (necesitate şi nivel de cunoaştere): Nu.
    5. Abilităţi, calităţi şi aptitudini necesare:
    - Cunoaşterea, aplicarea şi executarea legilor şi a celorlalte reglementări, capacitate organizatorică, abilităţi de comunicare şi colaborare;
    - Corectitudine în îndeplinirea atribuţiilor de serviciu;
    - Angajarea responsabilităţii;
    - Iniţiativă şi spirit de echipă;
    - Confidenţialitate în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care ia cunoştinţă în exercitarea funcţiei;
    6. Cerinţe specifice:
    - Răspundere promptă când este cazul delegărilor pentru problemele legate de sarcinile de serviciu;
    - Disponibilitate pentru program de lucru prelungit, în anumite cazuri;
    - Sunt posibile delegări în interesul instituției pentru desfășurarea de activități în specificul activității compartimentului sau al instituției.
    - Participare la cursuri de perfecţionare;
    - Participări în cadrul comisiilor dispuse prin ordin al prefectului la alte autorităţi sau instituţii publice, eventual din alte localităţi de pe raza judeţului.
    7. Competenţă managerială (cunoştinţe de management, calităţi şi aptitudini manageriale): nu este cazul.
    8. Condiții specifice pentru ocuparea postului/funcției publice:
    - obținerea unei autorizații/certificat de securitate privind accesul la informații clasificate de nivel Strict Secret, prevăzute de lege, pentru candidatul admis, după încadrare/numire în funcția publică.
    În cazul neobținerii autorizației/certificatului de securitate, prevăzute de lege, devin incidente prevederile art. 519, alin (1), lit. f) din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

    9. Atribuţiile postului
    Pe linia componentei de protecție a informațiilor clasificate (PIC).
    a. elaborează şi supune aprobării conducerii unităţii normele interne privind protecţia informaţiilor clasificate, potrivit legii;
    b. întocmeşte programul de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi îl supune spre avizare D.G.P.I. şi aprobării prefectului, iar după aprobare, acţionează pentru aplicarea acestuia;
    c. coordonează activitatea de protecţie a informaţiilor clasificate în toate componentele acesteia;
    d. asigură relaţionarea cu D.G.P.I. – S.J.P.I. Covasna pe linia protecţiei informaţiilor clasificate;
    e. monitorizează activitatea de aplicare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate şi modul de respectare a acestora;
    f. consiliază conducerea Instituţiei Prefectului în legătură cu toate aspectele privind securitatea informaţiilor clasificate;
    g. informează conducerea instituţiei şi D.G.P.I. – S.J.P.I. Covasna despre vulnerabilităţile şi riscurile existente în sistemul de protecţie a informaţiilor clasificate şi propune măsuri pentru înlăturarea acestora;
    h. acordă sprijin reprezentaţilor autorizaţi ai D.G.P.I. – S.J.P.I. Covasna pe linia verificării persoanelor pentru care se solicită accesul la informaţii clasificate;
    i. organizează activităţi de pregătire specifică a persoanelor care au acces la informaţii clasificate;
    j. asigură păstrarea şi organizarea evidenţei certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate;
    k. actualizează permanent evidenţa certificatelor de securitate şi autorizaţiilor de acces;
    l. întocmeşte şi actualizează listele informaţiilor clasificate elaborate sau păstrate de unitate, pe clase şi niveluri de secretizare;
    m. prezintă prefectului propuneri privind stabilirea obiectivelor, sectoarelor şi locurilor de importanţă deosebită pentru protecţia informaţiilor clasificate din sfera de responsabilitate, şi, după caz, solicită sprijinul D.G.P.I. – S.J.P.I. Covasna în realizarea acestor demersuri;
    n. efectuează, cu aprobarea conducerii unităţii, controale privind modul de aplicare a măsurilor legate de protecţia informaţiilor clasificate;
    o. exercită alte atribuţii în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate, potrivit legii:
    • întocmeşte Planul de pregătire pe linia protecţiei informaţiilor clasificate pentru personalul autorizat să aibă acces la informaţii clasificate şi după aprobare, desfăşoară activităţile de pregătire planificate;
    • întocmeşte planificarea anuală a activităţilor de control pe linia PIC;
    • prezintă conducătorului instituţiei propuneri privind măsurile de protecţie fizică ce urmează a fi adoptate la nivelul acesteia;
    • întreprinde activităţi specifice privind modul de respectare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate, în cadrul procedurilor de atribuire şi executare a contractelor clasificate;
    • participă la cercetarea incidentelor de securitate şi ţine evidenţa acestora;
    • pune la dispoziţia personalului formularele tip corespunzătoare nivelului de acces la informaţii clasificate şi acordă asistenţă de specialitate la completarea acestora;
    • verifică autenticitatea datelor cuprinse în recomandările şi referinţele necesare eliberării autorizaţiilor de acces la informaţii clasificate secrete de serviciu, anterior transmiterii acestora la structura D.G.P.I. competentă;
    • ţine evidenţa permiselor de acces în locaţiile de securitate;
    • coordonează activitatea de inventariere a documentelor ce conţin informaţii clasificate.


    Cu privire la activitatea pe linie INFOSEC.
    1. În calitate de șef al Componentei de Securitate pentru Tehnologia Informației și Comunicației - CSTIC:
    a) solicită acreditarea/reacreditarea SIC—urilor care procesează sau gestionează informații clasificate din instituție de la A.A.I.A.S ;
    b) solicită asistență de specialitate din partea A.A.I.A.S și A.A.I.S.I.C. pentru stabilirea cerințelor de securitate și procedurilor de aplicare necesare și respectării de către furnizorii de echipamente, pe durate întregului proces de dezvoltare, instalare și testare SIC;
    c) răspunde de alegerea, implementarea, justificarea și controlul facilităților de securitate, de natură tehnică, care reprezintă parte componentă a SIC ;
    d) asigură exploatarea în condiții de securitate a SIC;
    e) realizează legătura între contractant, A.A.I.S.I.C. și A.A.I.A.S.;
    participă la selecționarea, organizarea și realizarea pregătirii personalului cu atribuții în domeniul INFOSEC;
    g) organizează și desfășoară convocări de instruire cu utilizatorii din SIC;
    h) verifică periodic sau în timp real, implementarea măsurilor de protecție în SIC, din cadrul instituției, pentru a se asigura că securitatea acestuia este în concordanță cu cerințele de securitate aprobate de A.A.I.A.S.;
    i) ține evidența echipamentelor SIC, proprietate privată, autorizate să funcționeze în incinta unității;
    j) cercetează incidentele de securitate și raportează rezultatele, ierarhic, A.A.I.A.S și A.A.I.S.I.C., concomitent cu aplicarea unor măsuri de reducere a consecințelor.

    2. În calitate de administrator de securitate al SIC:
    a) elaborează și actualizează Procedurile Operaționale de Securitate PrOpSec;
    b) monitorizează permanent toate aspectele de securitate specifice SIC;
    c) participă la elaborarea și actualizarea « Cerințelor de Securitate Specifice » pentru sistemele de care răspunde;
    d) actualizează și ține evidența tuturor utilizatorilor autorizați;
    e) aplică măsurile adecvate de control al accesului la SIC respectiv;
    f) verifică elemente de identificare a utilizatorilor;
    g) asigură evidența evenimentelor legate de securitatea sistemului și a sesiunilor de lucru;
    h) evaluează implicațiile, în planul securității, privind modificările software, hardware, firmware și procedurile propuse pentru SIC;
    verifică dacă modificările de configurație a SIC afectează securitatea și dispune măsurile în consecință;
    j) verifică dacă personalul cu acces autorizat la SIC cunoaște responsabilitățile care revin în domeniul protecției informațiilor;
    k) verifică modul de executare a întreținerii și actualizării software-ului pentru a nu se periclita securitatea sistemului;
    l) asigură un control riguros al mediilor de stocare a informațiilor și documentației sistemului, verificând concordanța între clasa sau nivelul de secretizare a informațiilor stocate și marcajul de secretizare al mediilor stocate;
    m) ia măsuri tehnice și organizatorice pentru protecția mediilor de stocare a informațiilor față de câmpurile electromagnetice și accesul neautorizat la informațiile clasificate;
    n) execută controale privind modul de utilizare a mediilor de stocate a informațiilor;
    o) asigură păstrarea și consultarea documentației și a datelor de evidență și control, referitoare la securitate, în conformitate cu PrOpSec;
    p) stabilește proceduri de verificare pentru utilizarea în SIC numai a software-ului autorizat;
    q) asigură, împreună cu administratorul de sistem, proceduri de creare a copiilor de rezervă și de recuperare software;
    r) răspunde de asigurarea dezvoltării, implementării și menținerii măsurilor de securitate în SIC;
    s) raportează funcționarului de securitate orice breșe de securitate, vulnerabilități și încălcări ale măsurilor de securitate.

    3. În calitate de administrator COMSEC:
    a) verifică și răspunde de instalarea echipamentelor SIC folosite în transmiterea informațiilor clasificate în conformitate cu cerințele COMSEC;
    b) verifică și răspunde de aplicarea în mod corespunzător a măsurilor de securitate a emisiilor — EMSEC și a trasnmisiilor — TRANSEC;
    c) ține evidența echipamentelor și sistemelor folosite la transmiterea informațiilor clasificate.

    4. În calitate de administrator TRANSEC:
    a) asigură implementarea procedurilor de securitate și eficacitatea măsurilor de securitate a transmisiilor ;
    b) coordonează elaborarea programelor TRANSEC ;
    c) elaborează, verifică și aprobă rapoarte TRANSEC ;
    d) prezintă probleme de specialitate în cadrul ședințelor de pregătire pe tema vulnerabilității unui sistem de comunicații deschis, neprotejat și pe alte teme TRANSEC.

    5. În calitate de administrator EMSEC:
    a) asigură măsurile tehnice de instalare a echipamentelor din SIC, în conformitate cu cerințele de securitate stabilite ;
    b) supraveghează ca executarea întreținerilor și modificările aduse echipamentelor protejate TEMPEST să se execute de personal calificat utilizându-se numai piese de schimb și componente avizate de șeful INFOSEC și aprobate de funcționarul de securitate M.A.I. ;
    c) solicită efectuarea controalelor periodice pe linie de TEMPEST sau când apar premise de scurgere a informațiilor prin radiații electromagnetice compromițătoare.

    6. În calitate de custode cripto:
    a) ține evidența sistemelor criptografice deținute de CSTIC din Instituția Prefectului Județul Covasna;
    b) distribuie materialele criptografice numai persoanelor autorizate;
    c) solicită asigurarea cu echipamente și materiale criptografice necesare funcționării sistemului de asigurare a protecției informațiilor clasificate;
    d) raportează funcționarului de securitate toate aspectele de insecuritate legate de gestionarea sistemelor criptografice.

    7. Îndeplineşte şi alte sarcini stabilite prin ordin al prefectului.
    8. Funcționarul public, răspunde administrativ-disciplinar, material, civil și penal pentru neîndeplinirea atribuțiilor de servici, ori, după caz, îndeplinirea defectuoasă a acestora.

    Identificarea funcţiei publice corespunzătoare postului

    1. Denumire: consilier, Compartimentul Structura de Securitate
    2. Clasa: I
    3. Gradul profesional: asistent
    4. Vechimea minimă în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției publice: 1 an

Date de contact:
  1. Stan Marița - Consilier, 0267315190, 0267315191, marieta.stan@prefecturacv.ro

Grafic concurs:
    Nu sunt încărcate fișiere.
Fișiere anunț:
  1. Model - Formular înscriere.docx - Adăugat la: 31.10.2023, ora 15:23
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 31.10.2023, ora 15:23
  3. Model - Adeverință privind vechimea în muncă.doc - Adăugat la: 31.10.2023, ora 15:23
  4. Bibliografie concurs.pdf - Adăugat la: 31.10.2023, ora 16:16
  5. Anunț - 201-Concurs Funcţie publică de execuţie Consilier, Grad Asistent - Structura de Securitate - Concurs Funcţie publică de execuţie Consilier, Grad Asistent - Structura de Securitate.pdf - Adăugat la: 02.11.2023, ora 12:32
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.