Postat la data de: 07.06.2024, ora 15:08

Anunt concurs comandant detasament la Detasamentul de Pompieri Reghin

Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Mures organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa IGSU nr. 95431 din 10.05.2024 cu privire la aprobarea demarării procedurilor de ocupare a postului de conducere vacant
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 436 - Comandant detasament prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Mures - Detasamentul de Pompieri Reghin, jud. MS, MUNICIPIUL REGHIN, Domeniu de activitate: Intervenție situații de urgențăIGSU
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: locotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licență într-unul din domeniile fundamentale: științe inginerești, științe sociale.
  • pregătire de specialitate: cursuri de dezvoltare a carierei în domeniul managementului situațiilor de urgență și/sau domenii conexe sau complementare, precum și alte cursuri necesare îndeplinirii atribuțiilor postului sau evoluției în carieră prevăzute de Ghidul carierei sau alte acte normative (după încadrarea funcției de bază);
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate/autorizație de acces pentru lucrul cu informații și documente clasificate secret de stat, de nivel ”Secret” (după încadrarea funcției, potrivit principiului nevoii de cunoaștere, cu îndeplinirea procedurilor specifice).
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: 3 ani/2 ani.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: 2 ani.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Abilități de conducere: viziune strategică, planificare, organizare, decizie, coordonare și control, empatie, inițiativă, eficiență, delegarea de sarcini și responsabilități, managementul timpului, munca în echipă.
    - Aptitudini cognitive: atenție selectivă și distributivă, raționament inductiv și deductiv, gândire analitică și conceptuală, capacitatea de a comunica oral și scris, flexibilitate în gândire, înțelegerea textelor.
    - Aptitudini sociale/interpersonale: capacitatea de coordonare, responsabilitate, autocontrolul, dezvoltarea celorlalți, independența și autonomia, persuasiunea, perseverența.
    Nivel de dezvoltare: ”bun”.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcții de conducere.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - Conduce și participă personal la activitățile de intervenție pentru stingerea incendiilor, la acțiuni de salvare, evacuare, protejare a oamenilor, animalelor și bunurilor aflate în pericol, de limitare și înlăturare a urmărilor accidentelor catastrofelor și calamităților naturale, precum și la activități de urgență medicală și de protecție civilă;
    - Planifică, organizează, conduce, analizează, evaluează și răspunde de pregătirea efectivelor din subordine; asigură utilizarea eficientă și gestionarea patrimoniului subunității; asigură respectarea reglementărilor privind accesul și lucrul cu informațiile clasificate, confidențiale sau nedestinate publicității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
14.06.2024, ora 14:00
Dată limită depunere dosar: 
28.06.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulţi candidaţi obţin aceeaşi notă, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat.

  2. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi vechime în specialitatea postului, este declarat «admis» candidatul care are cea mai mare vechime în studiile necesare postului vizat a fi ocupat.

  3. În situaţia în care nu se reuşeşte departajarea candidaţilor pe criteriile menționate mai sus, preşedintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaţilor şi rezultatele obţinute la interviu, pe fiecare item, şi decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat «admis».

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Prin înscrierea la acest concurs, candidaţii îşi manifestă acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare şi desfăşurare a concursului, respectiv cu privire la înregistrarea audio-video a probei de concurs.

  9. În cazul în care documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, acestea nu vor fi acceptate.

  10. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

Informații suplimentare:
  1. Adeverinţa eliberată de structura de resurse umane a unității unde este încadrat candidatul, care să cuprindă următoarele informații:
    • vechime în muncă;
    • vechime în armă;
    • vechime în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională;
    • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției;
    • vechime în specialitatea structurii;
    • gradul militar deținut;
    • calificativele obținute, pe întreaga perioadă a carierei;
    • sancțiunile disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    • recompensele acordate de-a lungul carierei;
    • dacă este cercetat disciplinar;
    • dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare;
    • dacă este pus la dispoziție în condiţiile art.17 alin.(2) din Anexa nr.7 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016;
    Documentul este solicitat în scopul evaluării dosarelor de recrutare conform prevederilor Anexa nr.3^3 din Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurselor umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării anunțului.

  2. Este declarat „admis” candidatul care a fost declarat „promovat” la fiecare probă și a obținut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obținut la proba de evaluare a dosarelor de recrutare și a punctajului rezultat prin ponderea cu 70% a notei finale la proba interviu.

  3. Candidații constituie dosarele de recrutare exclusiv în format electronic prin depunerea unor fișiere, scanate în mod obligatoriu în format .pdf la adresa de e-mail: concursuriconducere@isumures.ro, fără să depășească dimensiunea de 10 Mb.
    Fișierul .pdf va fi denumit NUME PRENUME, FUNCȚIA ȘI STRUCTURA (Exemplu: IONESCU MIHAI COMANDANT DETASAMENT REGHIN).
    Candidații se vor asigura de faptul că, documentele scanate și transmise sunt lizibile.

  4. Fiecare candidat care depune documentele aferente dosarului de recrutare în perioada alocată înscrierii, va primi un e-mail de confirmare a înscrierii și i se va atribui un cod unic de identificare, folosit pe întreaga perioadă a concursului.

  5. Serviciul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Horea” al județului Mureș, anterior desfășurării primei probe de concurs, introduce avizul psihologic în dosarul de recrutare al fiecărui candidat.

Date de contact:
  1. Telefon: 0265/269661
    Interior 27227
    E-mail: concursuriconducere@isumures.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs comandant detasament.pdf - Adăugat la: 07.06.2024, ora 12:20
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 06.06.2024, ora 9:48
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 06.06.2024, ora 9:48
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 06.06.2024, ora 9:48
  4. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE CDT DET REGHIN.pdf - Adăugat la: 07.06.2024, ora 14:35
  5. Anunț - 2502-Anunt concurs comandant detasament la Detasamentul de Pompieri Reghin - Anunt concurs comandant detasament la Detasamentul de Pompieri Reghin.pdf - Adăugat la: 07.06.2024, ora 15:08
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Evaluare psihologica - EVALUARE PSIHOLOGICA CDT REGHIN.pdf - Adăugat la: 18.06.2024, ora 13:43
  2. Alte informări pentru candidați - REZULTATE evaluare psihologica CONCURS CDT DET REGHIN - REZULTATE EVALUARE PSIHOLOGICA cdt Reghin.pdf - Adăugat la: 02.07.2024, ora 11:46