Postat la data de: 19.06.2024, ora 13:14

Concurs comandant pluton - Plt. 2 J. din cadrul Detașamentului 3 Jandarmi Brașov, poziția 306

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Brasov organizează:
| concurs - funcție de conducere |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota-raport a IGJR cu nr. 175825 din 22.05.2024.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Conducere - perioadă nedeterminată

  • poz. 306 - Comandant pluton prevăzut cu gradul de Plutonier adjutant sef - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Brasov - Detașamentul 3 Jandami Brașov, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

a) este declarat "apt medical" și "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale;
b) nu este cercetat disciplinar, nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau nu este pus la dispoziție în condițiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 177/2016 privind activitatea de resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
c) a obținut calificativul de cel puțin "foarte bun" la ultimele două aprecieri anuale de serviciu;
d) îndeplinește condițiile de vechime și studii.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major
  • pregătire de bază: Şcoala Militară de Subofiţeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat.
  • alte cunoştinţe: nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul “SECRET DE SERVICIU” (obținută după numirea pe funcție).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul.
  • vechime în funcţii de conducere: nu este necesară.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni.
  • aptitudini şi abilităţi necesare: conducere și planificare - dezvoltare bună, lucru sub presiunea timpului - dezvoltare bună, inteligenţă şi memorie durabilă - dezvoltare bună, atenţie selectivă– dezvoltare bună, atenţie distributivă - dezvoltare bună, receptivitate la probleme – dezvoltare bună, raţionament deductiv– dezvoltare bună, procesare a informaţiilor– dezvoltare bună, învăţare și ascultare activă – dezvoltare bună, rezolvare a conflictelor şi negociere cu alţii – dezvoltare bună, capacitate de înţelegere și de exprimare – dezvoltare medie, capacitate de comunicare– dezvoltare medie, gândire critică, analitică și conceptuală – dezvoltare medie.
  • atitudini necesare/comportament: atenţie la detalii - dezvoltare bună, responsabilitate și rigurozitate - dezvoltare bună, demnitate și solidaritate - dezvoltare bună, autocontrol - dezvoltare bună, toleranţa la stres - dezvoltare bună, obiectivitate și consecvență - dezvoltare bună, discreţie - dezvoltare bună, lucru în echipă - dezvoltare bună, integritate - dezvoltare bună, cooperare - dezvoltare medie, iniţiativă - dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz - apt psihologic pentru funcţia de conducere.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: cel puțin 2 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcției.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este necesară.
  • definirea sumara a atributiilor postului: răspunde de planificarea, organizarea, coordonarea, conducerea şi executarea misiunilor specifice încredinţate; răspunde de pregătirea subordonaţilor, starea de operativitate a subunităţii, ordinea şi disciplina militară, starea tehnică şi de întreţinere a armamentului şi tehnicii din dotare, precum şi de activitatea de ordine interioară în subunitate; îndrumă, coordonează şi verifică activitatea efectivului din subordinea sa.
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este necesară.
  • vechime în armă: nu este necesară.
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este necesară.
  • pregătire de specialitate: cursuri pentru obținerea specializărilor necesare ocupării postului - PAZĂ (pentru subofițerii proveniți din sursă externă), curs tehnician de intervenţie profesională (TIP), obținut după ocuparea postului.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
02.08.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - conducere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  6. *Adeverinţă care conţine rezultatul ultimului examen medical de bilanţ eliberată de medicul de unitate cu mențiunea ”apt medical promovare funcții de conducere”;
    (- adeverința este valabilă doar pentru promovarea în funcția de conducere pentru care a fost solicitată examinarea medicală)
  7. *Adeverinţă eliberată de unitatea de provenienţă
    (elementele pe care trebuie să le ateste adeverința sunt detaliate în secțiunea ”Informații suplimentare”)
  8. Documente care atestă realizări deosebite în carieră, cu impact semnificativ asupra activității/ imaginii instituției
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)
  9. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
    (Documente justificative care pot fi valorificate în cadrul probei de concurs ”evaluarea dosarului de recrutare”, având în vedere criteriile stabilite la Anexa nr. 3^3 din OMAI 177/2016.)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Evaluarea psihologică se susţine înainte de evaluarea dosarelor de recrutare, de către candidații care nu au participat (cu maximum 6 luni înainte de prima probă a concursului) la testarea psihologică pentru ocuparea unei funcții de conducere. Deoarece examinarea psihologică este de competenţa personalului specializat de la nivelu Ministerului Afacerilor Interne, data, ora, locul şi celelalte detalii vor fi comunicate ulterior candidatilor prin publicare in prezentul portal candidaţilor pin postare pe şi afișare la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Brașov. Lista cu rezultatele obținute de către candidați la testarea psihologică (conform codului unic de identificare) se va aduce la cunoștința candidaților prin afisare in prezentul portal şi afișare la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Brasov. Candidații care au fost deja planificați pentru susținerea evaluării psihologice de către altă unitate organizatoare de concurs, au obligația să aducă la cunoștință despre acest lucru, prin mesaj text la adresa de email ru@jandarmeriabrasov.ro odată cu depunerea cererii de înscriere, menționând unitatea care a făcut planificarea. Avizele psihologice comunicate de către instituția organizatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaților de către secretarul comisiei de concurs. În situaţia în care se constată inaptitudinea psihologică, procedura de recrutare încetează. Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării ori din motive care țin exclusiv de persoana candidatului sau ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică și care au ca efect neemiterea avizului psihologic, atrag după sine respingerea din concurs. ATENȚIE! Candidaţii nu vor fi anunţaţi personal cu privire la data, ora şi locul unde se va organiza testarea psihologică, aceștia fiind obligaţi să se informeze prin verificarea permanentă a anunturilor privind concursul la care s-au inscris, prin prezentul portal şi/sau prin consultarea avizierului Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Brasov.

Probe Concurs
Probă - Evaluarea dosarului de recrutare (cadre militare - funcții de conducere)
Perioada de desfășurare a probei: 06.08.2024
  1. Evaluarea dosarelor de recrutare, ca probă de concurs, are drept scop aprecierea, cuantificarea şi valorificarea în procesul de selecţie a experienţei profesionale a candidaţilor, a conduitei şi evoluţiei în carieră, precum şi a cunoştinţelor profesionale dobândite prin diverse forme de pregătire, cu utilitate directă pentru îndeplinirea eficientă a atribuţiilor postului scos la concurs.

  2. Aprecierea candidaţilor se realizează prin raportare la documentele supuse evaluării, depuse la dosarul de recrutare.

  3. Aprecierea candidaţilor se realizează prin verificarea îndeplinirii de către aceştia a condiţiilor de participare la concurs, precum şi prin aplicarea criteriilor şi punctajelor prevăzute în anexa la prezentul anunț.

  4. Candidaţii care îndeplinesc condiţiile de participare la concurs sunt declaraţi «promovat» și li se acordă un punctaj care se valorifică în cadrul notei finale.

  5. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, precum şi tabelul nominal cu rezultatele obţinute de candidaţii care au promovat proba se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

Proba - Interviu (funcții conducere cadre militare)
Perioada de desfășurare a probei: 17.08.2024, ora 10:00
  1. Interviul are drept scop aprecierea cunoştinţelor profesionale, în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, precum şi a aptitudinilor, abilităţilor şi motivaţiilor relevante în raport cu atribuţiile specifice postului.

  2. Aprecierea cunoştinţelor profesionale se realizează în acord cu tematica şi bibliografia de concurs, pe baza unor întrebări adresate candidatului de membrii comisiei, ce vizează evaluarea capacităţii acestuia de a aplica în activitate cunoştinţele profesionale dobândite şi nu expunerea unor noţiuni teoretice.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele interviului se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Nivel IV
Interviul este structurat pe următorul capitol:
a)capitolul I - aprecierea cunoştinţelor profesionale.

Nota minimă de promovare a probei este 7,00, calculată ca medie aritmetică a notelor acordate de fiecare evaluator, cu două zecimale, fără rotunjire, reprezentând 100% nota de la capitolul I.



Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. Este declarat ”admis” la concurs, candidatul care a fost declarat ”promovat” la fiecare probă și a obținut cea mai mare notă finală, calculată prin însumarea punctajului obținut la proba de evaluare a dosarelor și a punctajului rezultat din ponderea cu 70% a notei finale la proba interviu. În situația în care la concursul pentru ocuparea unui post de conducere vacant, mai mulți candidați obțin aceeași notă, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în specialitatea postului vizat a fi ocupat. În situația în care mai mulți candidați au aceeași vechime în specialitatea postului, este declarat ”admis” candidatul care are cea mai mare vechime în studiile postului vizat a fi ocupat. În situația în care nu se reușește departajarea candidaților pe criteriile prevăzute anterior, președintele comisiei analizează datele înscrise în dosarele de recrutare ale candidaților și rezultatele obținute la interviu, pe fiecare item, și decide cu privire la candidatul ce urmează a fi declarat ”admis”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. În situația prezentării unor acte de studii, adeverințe, diplome, caracterizări oficiale sau altor documente redactate într-o limbă străină, candidații vor prezenta și o traducere autorizată a acestora.
    2. Toate documentele emise de către structurile de resurse umane ale unităților în care sunt încadrați candidații, care conţin date referitoare la situaţia acestora, sunt valabile doar dacă au fost emise ulterior publicării prezentului anunţ (conform art. 22, Anexa 3 la OMAI 177/2016).
    3. Până în data de 03.07.2024, ora 16:00, candidații se vor înscrie la concurs prin depunerea cererii de înscriere (completata in mod lizibil si semnata), a CV-ului, copiei actului de identitate și declarației privind cunoașterea și acceptarea condițiilor de recrutare.
    4. Celelalte documente constitutive dosarului de recrutare vor fi depuse până în data de 02.08.2024, ora 16:00.
    5. Adeverința eliberată de structura de resurse umane a unității în care este încadrat candidatul trebuie să cuprindă urmatoarele mențiuni: gradul militar deținut, nu este cercetat disciplinar; nu se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare, nu este pus la dispoziţie în condiţiile art. 17 alin. (2) din anexa nr. 7 la O.M.A.I. nr. 177 / 2016, vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei, vechimea totală în specialitatea structurii postului scos la concurs, calificativele obținute la aprecierile anuale de serviciu pentru întreaga perioadă a carierei profesionale, sancțiunile disciplinare aplicate și recompensele acordate de-a lungul carierei, nivelul de acces la informații clasificate și perioada de valabilitate, vechimea în armă, vechimea în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională.
    6. Dosarul de recrutare se constituie exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fișiere în format PDF (scanat) care să cuprindă documentele mentionate, la adresa de email ru@jandarmeriabrasov.ro
    7. Cererile de inscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunt, transmise la orice alta adresa de e-mail decat cea prevazuta in prezentul anunt, nu vor fi luate în considerare.
    8. Orice problema de natura tehnica privind transmiterea documentelor solicitate, independent de persoana candidatului, se anunta telefonic la Inspectoratul de Jandarmi Judetean Brasov, Serviciul resurse umane, cu scopul identificarii unei solutii care sa nu impieteze inscrierea candidatilor la concurs.
    9. La subiectul e-mail-ului prin care se transmit cererea de înscriere și documentele dosarului de recrutare, candidații își vor specifica gradul, numele și prenumele.
    10. Având în vedere necesitatea asigurării confidențialității și securității datelor cu caracter personal, numărul cererii de înscriere devine și cod unic de identificare a candidatului, acest cod urmând a fi folosit pentru identificarea acestuia pe întreaga durată a desfășurării concursului.
    11. Codul unic de identificare va fi comunicat candidaților prin transmiterea unui e-mail de răspuns la e-mail-ul prin care aceștia au înaintat cererea de înscriere în concurs, in timp util (între orele 08:00 – 16:00, în zilele lucrătoare).
    12. Primirea e-mail-ului de catre IJJ Brasov prin care vor fi depuse celelalte documente solicitate la dosarul de recrutare, va fi confirmată de secretarul comisiei de concurs prin transmiterea unui e-mail de răspuns cu cuvântul ”confirm” (între orele 08:00 – 16:00, în zilele lucrătoare).
    13. ATENȚIE! Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau transmise / scanate.
    14. Concursul se va desfăşura la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov din str. Vasile Goldiș nr. 1-3, mun. Brașov şi va consta in:
    - evaluarea dosarelor de recrutare, conform Anexei nr. 3^3 la OMAI 177/2016, actualizat;
    - susținerea unui interviu pentru aprecierea cunoștințelor profesionale, conform tematicii și bibliografiei prevăzută în Secțiunea IV din anunț.
    15. Fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați la sediul Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov din str. Vasile Goldiș nr. 1-3, mun. Brașov.
    16. Inspectorul șef al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, precum şi preşedintele comisiei de concurs pot emite precizări sau erate cu privire la desfăşurarea concursului, pe care le aduc la cunoştinţa candidaţilor, în timp util, prin postare pe actualul portal şi afișare la avizierul Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Brașov.
    17. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate.

Date de contact:
  1. Inspectoratul de Jandarmi Județean Brașov, mun. Brașov, str. Vasile Goldiș, nr. 1-3, jud. Brașov.
    Documentele se trimit de către candidat la adresa de e-mail ru@jandarmeriabrasov.ro
    Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov , telefon: 0268/545898 interior 24557 respectiv interior 24535, în zilelele lucrătoare, între orele 09.00-15.00.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC concurs Cdt.plt - Dt. 3 J. Brașov.pdf - Adăugat la: 18.06.2024, ora 15:11
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 17.06.2024, ora 14:59
  2. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 17.06.2024, ora 14:59
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 17.06.2024, ora 14:59
  4. Tematica și bibliografia concurs - Cdt. plt. - Dt. 3 Jand. Brașov.pdf - Adăugat la: 18.06.2024, ora 12:47
  5. Anunț - 2663-Concurs comandant pluton - Plt. 2 J. din cadrul Detașamentului 3 Jandarmi Brașov, poziția 306 - Concurs comandant pluton - Plt. 2 J. din cadrul Detașamentului 3 Jandarmi Brașov, poziția 306.pdf - Adăugat la: 19.06.2024, ora 13:14
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.