Postat la data de: 25.06.2024, ora 22:51

Anunț concurs sursă externă pentru ocuparea a 15 posturi de ofițer de poliție - relații publice

Poliția Română, aparat central organizează:
| concurs - încadrare directă |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Art. 9 alin. (3) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările şi completările ulterioare.
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  1. poz. 787 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Centrul Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare și Informare Publică, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  2. poz. 798/A - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Centrul de Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare Strategică, Internă și Interinstitutională, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  3. poz. 327 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Dir. Gen. de Poliție a Mun.Buc. - Serviciul Informare și Relații Publice, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  4. poz. 27 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Arad - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  5. poz. 23 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Botosani - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  6. poz. 34 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Brasov - Serviciul Cabinet - Compartimentul Relații Publice, purtător de cuvânt, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  7. poz. 42 - ofițer specialist II (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Cluj - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. CJ, MUNICIPIUL CLUJ-NAPOCA, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  8. poz. 20 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Constanta - Serviciul Relații Publice și Cazier Judiciar - Compartimentul Relații Publice, jud. CT, MUNICIPIUL CONSTANTA, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  9. poz. 21 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Constanta - Serviciul Relații Publice și Cazier Judiciar - Compartimentul Relații Publice, jud. CT, MUNICIPIUL CONSTANTA, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  10. poz. 29 - ofițer specialist II (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Covasna - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. CV, MUNICIPIUL SFANTU GHEORGHE, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  11. poz. 34 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Iasi - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. IS, MUNICIPIUL IASI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  12. poz. 26 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Maramures - Serviciul Cabinet - Compartimentul Relații Publice, jud. MM, MUNICIPIUL BAIA MARE, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  13. poz. 27 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Olt - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. OT, MUNICIPIUL SLATINA, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  14. poz. 35 - ofițer specialist I (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Prahova - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. PH, MUNICIPIUL PLOIESTI, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
  15. poz. 20 - ofițer specialist II (purtător de cuvânt) prevăzut cu gradul de Comisar de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Insp.de Politie Jud.Salaj - Serviciul Cabinet - Relații Publice, jud. SJ, MUNICIPIUL ZALAU, Domeniu de activitate: Informare și relații publice, purtător de cuvânt
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru o parte dintre posturi (grupate pe unitate) – poate alege câte unități dorește
Concursul ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Pentru a participa la concursul cu recrutare prin încadrare directă, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;(*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)
m) prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu dobândeşte un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă.

(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***)Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de polițist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Pentru a participa la acest concurs, polițistul căruia i-au încetat raporturile de serviciu trebuie să îndeplinească următoarele condiții:

a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; (*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)
m) dacă prin reîncadrare, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate, nu dobândeşte un grad profesional mai mic decât gradul militar echivalent deţinut în rezervă;
n) nu le-au încetat raporturile de serviciu în condiţiile art. 69 alin. (1) lit. a), c), g)-i), k), l) şi n) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare. (****)

(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***) Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.

(****) „a) la împlinirea vârstei şi a celorlalte condiţii necesare pensionării în sistemul public de pensii pentru instituţiile din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;
c) la împlinirea limitei de vârstă în grad profesional;
g) la destituirea din poliţie;
h) la acordarea calificativului nesatisfăcător, de două ori;
i) când este condamnat prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă, cu excepţia cazurilor în care s-a dispus suspendarea executării pedepsei sub supraveghere sau amenzii penale pentru infracţiuni săvârşite din culpă, pe baza aprobării persoanelor care au acordat gradele profesionale prevăzute la art. 15;
k) când nu promovează examenul de definitivare prevăzut la art. 21 alin. (5);
l) când s-a stabilit că a fost încadrat în mod fraudulos în poliţie, chiar dacă aceasta situaţie a fost depistată ulterior;
n) când poliţistul nu a susţinut, din motive imputabile, evaluarea psihologică în termen de 3 luni de la data suspendării raportului de serviciu în condiţiile art. 27^25 lit. h).”
(n.n. „art. 27^25 – (1) Raportul de serviciu al poliţistului se suspendă de drept în următoarele situaţii: (…) h) nu susţine evaluarea psihologică care se efectuează periodic, la reluarea activităţii, la solicitarea comisiilor de expertiză/evaluare a capacităţii de muncă sau când este dispusă ca urmare a constatării motivate a existenţei unor indicii comportamentale temeinice care ar putea reclama necesitatea examinării psihologice;”)


ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de polițist nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Pentru a participa la acest concurs, în vederea transferului din cadrul instituţiilor din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; (*)
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) îndeplinesc condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului;
g) să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist; (**)
h) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
i) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
j) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
k) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege.
l) nu are tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; (***)


(*) Îndeplinirea condiţiei se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. În cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiei, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.

(**) Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.

(***) Verificarea criteriului specific, se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul.


Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • pregătire de bază: • Pentru cei care au absolvit anterior sistemului Bologna:
    - studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele profiluri/domenii de licenţă/specializări: științe juridice/drept, științe ale comunicării/jurnalistică, științe politice, științe administrative, științe economice/economic, sociopsihopedagogie, psihologie, științele educației, filologie, istorie, filosofie, sociologie, psihosociologie, teologie, relații internaționale, științe militare, informații și ordine publică.
    • Pentru cei care au absolvit în sistem Bologna:
    - studii universitare de licenţă, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) într-unul dintre următoarele domenii fundamentale/ramuri de științe: științe sociale sau filologie, filosofie, istorie, teologie, studii culturale.
  • vechime în muncă/din care în MAI: - minimum 1 an vechime în posturi cu atribuții în comunicare/jurnalism, informare și relații publice.
    În cadrul M.A.I. – nu este cazul.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - să dețină / să obțină autorizație / certificat pentru accesul la informații clasificate, nivelul „Secret de serviciu”.
  • alte cerințe: 1. DOAR PENTRU POSTUL DE OFIȚER SPECIALIST I din cadrul I.G.P.R. - Centrul Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare Strategică, Internă și Interinstituțională, poziția 798/A:

    Pregătire de bază:
    • Pentru cei care au absolvit anterior sistemului Bologna:
    - studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele profiluri/domenii de licenţă/specializări: științe juridice/drept, științe ale comunicării/jurnalistică, științe politice, științe administrative, științe economice/economic, sociopsihopedagogie, psihologie, științele educației, filologie, istorie, filosofie, sociologie, psihosociologie, teologie, relații internaționale, științe inginerești, științe militare, informații și ordine publică;
    • Pentru cei care au absolvit în sistem Bologna:
    - studii universitare de licenţă, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) într-unul dintre următoarele domenii fundamentale/ramuri de științe: științe sociale sau filologie, filosofie, istorie, teologie, studii culturale.

    Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: - să obţină/să deţină acces la informaţiile clasificate, nivel SECRET DE SERVICIU.

    Vechime în muncă, din care în Ministerul Afacerilor Interne: minimum 1 an vechime în posturi cu atribuții în comunicare/jurnalism, informare și relații publice.
    În cadrul M.A.I. – nu este cazul.

    2. DOAR PENTRU POSTUL DE OFIȚER SPECIALIST I din cadrul I.P.J. Brașov - Serviciul Cabinet - Compartimentul Relații Publice (purtător de cuvânt), poziția 34:

    Pregătire de bază:
    • Pentru cei care au absolvit anterior sistemului Bologna:
    - studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele profiluri/domenii de licenţă/specializări: științe juridice/drept, științe ale comunicării/jurnalistică, științe politice, științe administrative, științe economice/economic, sociopsihopedagogie, psihologie, științele educației, filologie, istorie, filosofie, sociologie, psihosociologie, teologie, relații internaționale, științe militare, informații și ordine publică;
    • Pentru cei care au absolvit în sistem Bologna:
    - studii universitare de licenţă, ciclul I de studii universitare (în sistem Bologna) într-unul dintre următoarele domenii fundamentale/ramuri de științe: științe sociale sau filologie, filosofie, istorie, teologie, studii culturale.

    Autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor: să obţină/să deţină acces la informaţiile clasificate, nivel SECRET.

    Vechime în muncă, din care în Ministerul Afacerilor Interne: minimum 1 an vechime în posturi cu atribuții în comunicare/jurnalism, informare și relații publice.
    În cadrul M.A.I. – nu este cazul
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - incadrare directa + reincadrare + transfer
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  21. *Copii ale documentelor din care rezultă îndeplinirea condiției de minim 1 an vechime
    Copii ale documentelor din care rezultă îndeplinirea condiției de minim 1 an vechime în posturi cu atribuții în comunicare/jurnalism, informare și relații publice, respectiv vechimea acumulată în temeiul unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau ca profesie liberală corespunzătoare activității desfășurate într-o funcție cu atribuțiile solicitate în prezentul anunț.

  22. Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Copii ale documentelor din care rezultă îndeplinirea condiției de minim 1 an vechime
    Copii ale documentelor din care rezultă îndeplinirea condiției de minim 1 an vechime în posturi cu atribuții în comunicare/jurnalism, informare și relații publice, respectiv vechimea acumulată în temeiul unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau ca profesie liberală corespunzătoare activității desfășurate într-o funcție cu atribuțiile solicitate în prezentul anunț.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă practică (eliminatorie)
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  3. Pentru posturile din cadrul I.G.P.R. - Centrul Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare și Informare Publică (pozitia 787), D.G.P.M.B., I.P.J. Arad, I.P.J. Botoșani, I.P.J. Brașov, I.P.J. Cluj, I.P.J. Constanța, I.P.J. Covasna, I.P.J. Iași, I.P.J. Maramureș, I.P.J. Olt, I.P.J. Prahova, I.P.J. Sălaj, proba practică va fi proiectată astfel încât să se aprecieze cât mai corect potențialul de utilizare în context profesional a acelor aptitudini și abilități personale care sunt indispensabile realizării atribuțiilor postului și poate consta, în funcție de atribuțiile postului scos la concurs, în demonstrarea unor abilități, cum ar fi: redactarea unor instrumente de lucru în relația cu presa, intervenție într-o situație standard, descrierea unei situații standard observate etc.

    Pentru postul din cadrul I.G.P.R. – Centrul Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare Strategică, Internă și Interinstituțională (pozitia 798/A) proba practică va fi proiectată astfel încât să se aprecieze cât mai corect potențialul de utilizare în context profesional a acelor aptitudini și abilități personale care sunt indispensabile realizării atribuțiilor postului și poate consta, în funcție de atribuțiile postului scos la concurs, în demonstrarea unor abilități, cum ar fi: redactarea unor instrumente de lucru în situația organizării unor evenimente media, intervenție într-o situație standard cu prilejul unor evenimente media/manifestări științifice, cultural-artistice, comemorative etc., descrierea unei situații standard observate etc.

Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia de
    concurs din cadrul I.G.P.R. din tematica şi bibliografia recomandate, având ca
    scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le au candidaţii.

  6. Numărul de subiecte va fi stabilit de Comisia de concurs.

  7. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

  8. Candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou de
    culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe,
    însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se
    admit pixuri/stilouri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi
    tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a
    candidatului/ candidaţilor în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba eliminatorie (practică) sau la proba scrisă, poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare. Admiterea contestaţiei la proba practică determină replanificarea candidatului şi susţinerea din nou a probei.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere de către comisia constituită în acest scop.

  4. Contestaţiile se depun pe adresa de e-mail car@politiaromana.ro

  5. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la proba scrisă este definitivă.

  6. Admiterea/respingerea contestaţiei se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota obţinută la proba scrisă.

  2. Sunt declarați „admis” candidații care au obţinut nota finală cea mai mare, în ordine descrescătoare, dintre candidații înscriși, în limita locurilor scoase la concurs.

  3. În situaţia în care mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă finală la proba scrisă va fi declarat „admis”, candidatul care a obţinut nota mai mare la proba practică. În caz de egalitate și după aplicarea acestui criteriu de departajare, se va organiza interviu pe subiecte profesionale, elaborate din tematica și bibliografia recomandate.

  4. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obţinute se va afişa în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  5. Interviul de departajare se susține în vederea departajării candidaților, astfel că va fi declarat admis candidatul care a obținut nota cea mai mare, indiferent de aceasta.

  6. Candidaţii declaraţi "respins", în urma interviului de departajare, la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

Informații suplimentare:
  1. Concursul se organizează în sistem centralizat la nivelul Inspectoratului General al Poliției Române, iar la nivelul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București și ale inspectoratelor de poliţie judeţene Arad, Botoșani, Brașov, Cluj, Constanța, Covasna, Iași, Maramureș, Olt, Prahova, Sălaj, în ale căror state de organizare sunt prevăzute posturile vacante pentru care se organizează concurs, se constituie comisii de recrutare

  2. „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii”, potrivit art. 57 ind. 1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la OMAI 140/2016.

  3. Înscrierea candidaților se va realiza pe post, menţionând unitatea în care se regăsește postul, precum și poziția din statul de organizare pentru care candidează. (Exemplu: Vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la concursul organizat de Inspectoratul General al Poliţiei Române pentru ocuparea postului de ofițer specialist I, prevăzut la poziția 787 din cadrul I.G.P.R. - Centrul Informare și Relații Publice - Serviciul Comunicare și Informare Publică,

    DOAR PENTRU POSTURILE DIN CADRUL INSPECTORATULUI DE POLIȚIE JUDEȚEAN CONSTANȚA înscrierea candidaților se va realiza pe structură (Exemplu: Vă rog să-mi aprobaţi înscrierea la concursul organizat de Inspectoratul General al Poliţiei Române pentru ocuparea posturilor de ofițer specialist I (purtător de cuvânt), respectiv ofițer specialist II, prevăzute la pozițiile 20, respectiv 21 din cadrul I.P.J. Constanța.

  4. Proba scrisă a concursului va avea loc la aceeași dată pentru toate posturile scoase la concurs, la nivel național, astfel candidatul va putea susține această probă doar pentru ocuparea unui singur post (dacă înscrierea este pe post) / mai multor posturi (dacă înscrierea s-a realizat pe mai multe posturi din aceeași structură).

  5. Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
    - documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresele de e-mail ale I.G.P.R. / inspectoratelor de poliție județene / D.G.P.M.B. (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);
    - fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Popescu Ioan - act identitate, Popescu Ioan - cerere înscriere, etc.);
    - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original Ex: diploma de bacalaureat este scanată față verso) și este lizibil;
    - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 50 MB;
    - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie (Ex: Popescu Ioan - Dosar de recrutare concurs relații publice IPJ Arad)

  6. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere însoțită de documentația aferentă, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de la aceeași adresă, precizându-se codul atribuit candidatului.

  7. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se poate adresa structurii de Resurse Umane din cadrul I.G.P.R. / D.G.P.M.B. / inspectoratelor de poliție județene, în vederea clarificării situației

  8. Fișele posturilor scoase la concurs pot fi consultate de către candidați, în urma unei solicitări scrise, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate la sediul structurii de Resurse Umane din cadrul I.G.P.R. / D.G.P.M.B / inspectoratelor de poliție județene.

  9. Candidaților declarați „admis” la concurs şi care îndeplinesc condiţiile legale de încadrare în Poliţia Română, li se vor acorda gradele profesionale prin raportare la prevederile legale în vigoare și vor fi încadrați în funcțiile minime prevăzute de lege, corespunzătoare gradelor profesionale acordate, dar nu mai mari decât funcțiile pentru care au candidat, conform prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

  10. După postarea tabelului cu rezultatele finale, candidatul declarat „admis” la concursul pentru ocuparea postului vacant prin încadrare directă susţine examinarea medicală şi evaluarea psihologică. În situaţia constatării inaptitudinii medicale sau psihologice, se aplică în mod corespunzător prevederile art. 57 ind. 1 alin. (5) din O.m.a.i. nr. 140/2016, respectiv în cazul neîndeplinirii uneia dintre aceste condiții, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notei obținute.

  11. Adresele de e-mail destinate înscrierilor sunt următoarele:
    • pentru posturile din cadrul I.G.P.R. - Centrul Informare si Relatii Publice:
    car@politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București:
    sirpconcurs@b.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Arad:
    roxana.burzo@ar.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani:
    sursaexterna@bt.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Brașov:
    concurs@bv.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj:
    concursuri@cj.politiaromana.ro
    • pentru posturile din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Constanța:
    cirp.concurs@ct.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Covasna:
    resurse.umane@cv.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Iași:
    tco@is.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș:
    sursaexterna@mm.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Olt:
    sursaexterna@ot.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Prahova:
    resurseumane@ph.politiaromana.ro
    • pentru postul din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Sălaj:
    resurseumane@sj.politiaromana.ro

Date de contact:
  1. Pentru informații suplimentare contactați structura de resurse umane a unității în cadrul căreia se regăsește postul / se regăsesc posturile pe care v-ați înscris.

Grafic concurs:
  1. GRAFICUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI IRP.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 22:23
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  3. Model - Îndrumar autobiografie.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  4. Model - Tabel nominal cu rudele.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  5. Model - Consimțământ extras cazier judiciar.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  6. Model - Adeverință medicală.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  7. Model - Consimțământ informat examinare medicală.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  8. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 14:57
  9. Tematica si bibliografie - relatii publice.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:05
  10. Anunț - 2782-Anunț concurs sursă externă pentru ocuparea a 15 posturi de ofițer de poliție - relații publice - Anunț concurs sursă externă pentru ocuparea a 15 posturi de ofițer de poliție - relații publice.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 22:51
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Alte informări pentru candidați - Persoană de contact - Persoană de contact.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 15:00
  2. Erată - perioadă înscrieri - Erata grafic 2 probe.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 16:11