Postat la data de: 25.06.2024, ora 22:31

Concurs trecere în corpul ofițerilor - 4 posturi de ofițer de poliție din cadrul D.C.J.S.E.O.

Poliția Română, aparat central organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
  3. Prevederile art. 9 alin. (2) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 1609 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă - Serviciul Cazier Judiciar și Evidență Operativă - C. Suport și Auditare a Sistemului ROCRIS, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Cazier judiciar, statistică și evidențe operative
  • poz. 1613 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă - Serviciul Cazier Judiciar și Evidență Operativă - C. Autoritatea Centrală Națională pentru Schimb Informatic de Date din Cazierul Judiciar, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Cazier judiciar, statistică și evidențe operative
  • poz. 1614 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă - Serviciul Cazier Judiciar și Evidență Operativă - C. Autoritatea Centrală Națională pentru Schimb Informatic de Date din Cazierul Judiciar, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Cazier judiciar, statistică și evidențe operative
  • poz. 1615 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia Romana, unitatea: Poliția Română, aparat central - Direcția Cazier Judiciar, Statistică și Evidență Operativă - Serviciul Cazier Judiciar și Evidență Operativă - C. Autoritatea Centrală Națională pentru Schimb Informatic de Date din Cazierul Judiciar, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Cazier judiciar, statistică și evidențe operative
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: minim subinspector de poliție
  • pregătire de bază: - studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă într-unul dintre următoarele domenii/profiluri/specializări: ştiinţe juridice/drept, ştiinţe economice/economic, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică, știința/ingineria sistemelor și a calculatoarelor, informatică, matematică-informatică;
    sau
    - studii universitare de licenţă ciclul I de studii (în sistem Bologna), absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, într-unul din următoarele domenii de licență: drept, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică, matematică, informatică, ingineria sistemelor, calculatoare și tehnologia informației, cibernetică, statistică și informatică economică, administratea afacerilor, economie, management.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: să dețină/să obțină autorizaţie de acces la informaţii clasificate secrete de stat, nivelul „secret”
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
05.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 20.07.2024
  1. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  2. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  3. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  4. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă, elaborat de către Comisia centrală de concurs, din cadrul I.G.P.R., din tematica şi bibliografia recomandate, având ca scop verificarea cunoştinţelor de specialitate pe care le au candidaţii.

  6. Durata de rezolvare a testului este de 3 ore.

  7. Candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, dicţionare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri/stilouri care permit ştergerea şi rescrierea. Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/ candidaţilor în cauză.


Contestații:
  1. Candidatul, nemulțumit de rezultatul obținut la testul scris, poate formula contestație, o singură dată, în termen de 24 de ore de la afișare

  2. La proba scrisă, candidatul poate contesta numai nota propriei lucrări

  3. Contestaţiile se depun la adresa de e-mail rl@politiaromana.ro

  4. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere de către comisia constituită în acest scop

  5. Nota acordată după soluţionarea contestaţiei la proba scrisă este definitivă

  6. Admiterea/respingerea contestaţiei se va comunica prin postarea unui anunț în secțiunea ”Fișiere Anunț” din această pagină.

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota obţinută la proba scrisă.

  2. Sunt declarați „admis” candidații care au obţinut nota finală cea mai mare, în ordine descrescătoare, dintre candidații înscriși, în limita locurilor scoase la concurs.

  3. În situaţia în care între doi sau mai mulţi candidaţi există egalitate la proba scrisă, departajarea candidaților în vederea declarării ,,admis” sau ,,respins” la concurs se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborate din tematica şi bibliografia recomandate.

  4. Interviul de departajare se susține în vederea departajării candidaților, astfel că va fi declarat „admis” candidatul care a obținut nota cea mai mare, indiferent de aceasta.

  5. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obţinute se va afişa în secțiunea ”Fișiere Anunț” din această pagină.

  6. Candidaţii declaraţi "respins", în urma interviului de departajare, la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant, nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Prin înscrierea la acest concurs, candidaţii îşi manifestă implicit acordul cu privire la condiţiile şi modul de organizare şi desfăşurare a concursului.

Informații suplimentare:
  1. Înscrierea candidaților se va realiza pe structură.
    Ex.: Vă rog să îmi aprobați participarea la concursul organizat de I.G.P.R., pentru ocuparea posturilor vacante de ofițer de poliție din cadrul Direcției Cazier Judiciar, Statistică și Evidențe Operative, pe linia de muncă cazier judiciar și evidențe operative.
    Înscrierea se realizează în perioada 25.06 – 05.07.2024 (inclusiv în zilele nelucrătoare, iar pe data de 05.07.2024, înscrierea se va realiza până la ora 16:00), online, la adresa de e-mail rl@politiaromana.ro.
    Cererile de înscriere, însoțite de documentația solicitată și transmise după data de 05.07.2024, ora 16:00, nu vor fi luate în considerare.

  2. Reguli privind transmiterea documentelor necesare înscrierii:
    - documentele care necesită a fi completate (ex.: cererea de înscriere, declarații etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format pdf și transmise în format electronic pe adresa de e-mail indicată mai sus (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral);
    - fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului (exemplu: Popescu Ioan-act identitate, Popescu Ioan-cerere înscriere etc.);
    - toate documentele vor fi scanate în format pdf, candidații urmând a verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral (corespunde cu documentul original; ex: diploma de licență este scanată față-verso) și este lizibil;
    - toate documentele menționate mai sus vor fi transmise în format electronic printr-un singur e-mail (ca atașamente la e-mail), mărimea totală a tuturor documentelor transmise de către candidat (fișierele pdf atașate e-mailului) pentru înscriere la concurs nu trebuie să depășească 50 MB;
    - e-mailul transmis de către candidat va avea subiect (titlu) de următoarea formă: nume, prenume candidat, conținutul e-mailului și concursul la care se înscrie, menționând linia de muncă pentru care optează (Ex: Popescu Ioan - dosar de recrutare - cazier judiciar și evidențe operative - TCO).

  3. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere însoțită de documentația aferentă, candidaților li se va transmite un e-mail de confirmare a primirii cererii de la aceeași adresă, respectiv rl@politiaromana.ro, precizându-se codul atribuit candidatului.

  4. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se poate adresa Serviciului Încadrare Resurse Umane din cadrul Direcției Management Resurse Umane, la nr. de tel. 0212082525/interior 26378, iar în cazul în care situația nu s-a soluționat, are posibilitatea de a se prezenta fizic la Serviciul Încadrare Resurse Umane din cadrul Direcției Management Resurse Umane, str. Mihai Vodă nr. 6, sector 5, mun. București, în vederea clarificării.

  5. Fișele posturilor scoase la concurs pot fi consultate de către candidați, în urma unei solicitări scrise, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, la sediul Serviciului Încadrare Resurse Umane din cadrul Direcției Management Resurse Umane.

  6. Agenților de poliție, declarați „admis” la concurs şi care îndeplinesc condiţiile legale pentru trecerea în corpul ofițerilor de poliție, li se vor acorda gradele profesionale prin raportare la prevederile legale în vigoare și vor fi încadrați în funcțiile minime prevăzute de lege, corespunzătoare gradelor profesionale acordate, dar nu mai mare decât funcția pentru care au candidat, conform prevederilor Legii nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

  7. Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, poliţistul este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, potrivit art. 57 ind. 1 alin. (6) din Anexa 3 la O.m.a.i. nr. 140/2016.

Date de contact:
  1. I.G.P.R. - Direcția Management Resurse Umane - Serviciul Încadrare Resurse Umane
    021/2082525
    int. 26378
    e-mail: rl@politiaromana.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFICUL DE DESFASURARE A CONCURSULUI TCO.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 20:26
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:21
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:21
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 25.06.2024, ora 17:21
  4. Alte informări pentru candidați - Completare bibliografie: Ordinul M.A.I. nr. 650/2005 privind organizarea și administrarea fondului arhivistic al M.A.I. - Ordin privind organizarea si administrarea Fondului arhivistic al MAI 650 din 16.05.2005.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 21:55
  5. DCJSEO Tematica_si_bibliografie cazier j. și e.o.pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 22:13
  6. Anunț - 2859-Concurs trecere în corpul ofițerilor - 4 posturi de ofițer de poliție din cadrul D.C.J.S.E.O. - Concurs trecere în corpul ofițerilor - 4 posturi de ofițer de poliție din cadrul D.C.J.S.E.O..pdf - Adăugat la: 25.06.2024, ora 22:31
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erată la tematică și bibliografie - ERATĂ - CAZIER JUDICIAR - TEMATICA ȘI BILBIOGRAFIE.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 16:01
  2. Erată - Erată desfășurare concurs - Erata - grafic desfășurare concurs.pdf - Adăugat la: 27.06.2024, ora 16:07