Postat la data de: 26.06.2024, ora 17:43
Anunțul nu mai este valabil întrucât procedura pentru acesta a fost încheiată

ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist II - Adăpostire-asanare pirotehnică

Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 26 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Arad - Centrul Operațional Județean, jud. AR, MUNICIPIUL ARAD, Domeniu de activitate: Centru operațional
  • poz. 26 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Calarasi - Centrul Operațional Județean, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Centru operațional
  • poz. 26 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Situatii de Urgenta, unitatea: ISU al Jud.Teleorman - Centrul Operațional Județean, jud. TR, MUNICIPIUL ALEXANDRIA, Domeniu de activitate: Centru operațional
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență, absolvite cu diplomă de licență sau echivalentă în unul dintre domeniile fundamentale:
    - matematică și științe ale naturii;
    - științe inginerești;
    - științe sociale;
    - științe umaniste și arte - domeniile de licență „arhitectură” și „urbanism”.
  • pregătire de specialitate: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - curs de perfecționare în domeniul pirotehnic, după încadrare
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - autorizare în vederea executării misiunilor pirotehnice, după încadrare, în termen de cel mult 6 luni după absolvirea cursului de perfecționare în domeniul pirotehnic.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - apt psihologic
  • definirea sumara a atributiilor postului: Pentru toate posturile care fac obiectul concursului:
    - participă la elaborarea și actualizarea concepției de adăpostire a populației și personalului salariat, cu materializarea măsurilor în conținutul documentelor operative de protecție civilă;
    - participă la verificarea modului de aplicare a cadrului normativ și organizatoric privind protecția prin adăpostire a populației, bunurilor materiale și valorilor de patrimoniu și pe linie de asanare pirotehnică;
    - centralizează la nivel județean situația fondului de adăpostire pentru populație, salariați și autorități județene / locale, precum și situațiile pe linie de asanare pirotehnică;
    - verifică modul de aplicare, la nivel județean a normelor și instrucțiunilor privind asanarea teritoriului național de muniția rămasă neexplodată și executarea lucrărilor de distrugere a zăpoarelor;
    - propune măsuri pentru modernizarea tehnicii și a mijloacelor necesare asanării terenului de munițiile neexplodate și distrugerii zăpoarelor;
    - participă, în vederea autorizării, la Sesiunea de pregătire, verificare și autorizare a ofițerilor cu atribuții pe linie de asanare pirotehnică și adăpostire de la inspectoratele pentru situații de urgență județene;
    - participă la misiuni de asanare a terenurilor de munițiile neexplodate, descoperite pe teritoriul județului;
    - coordonează activitatea de depozitare a muniției asanate;
    - conduce și coordonează activitatea de distrugere a muniției descoperite neexplodată, precum și activitatea de distrugere a zăpoarelor.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
01.07.2024, ora 12:00
Dată limită depunere dosar: 
08.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

  13. Dosar test - test
  1. *Formular de înscriere la concurs
    (conform modelului anexat)
  2. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. ATENȚIE! Evaluarea psihologică a candidaţilor se susţine înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, doar cu candidaţii care în cuprinsul cererii de înscriere au bifat că nu au mai susţinut, în ultimele 6 luni până la data susţinerii testului scris, o evaluare psihologică pentru ocuparea unui post de ofiţer. Avizele psihologice comunicate de către instituţia examinatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaţilor de către unitatea beneficiară. IMPORTANT! Nesusţinerea evaluării psihologice conform planificării sau din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituţia care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situația în care mai mulți candidați înscriși pe același post, au promovat proba test scris cu aceeași notă, departajarea se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborat din aceeași tematică și bibliografie, fiind declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare.

  2. ATENȚIE! Interviul structurat pe subiecte profesionale nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea din sursă internă în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea şi atragerea candidaţilor care corespund cerinţelor postului, din rândul personalului încadrat în unitatea în care este prevăzut postul sau în alte unităţi ale MAI, potrivit prevederilor de la art. 1 alin. (2) din Anexa nr. 2 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare.

  9. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  10. În situaţia în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele depuse la constituirea dosarului de recrutare şi/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor şi/sau în situaţia în care se constată că
    documentele prezentate nu sunt autentice, prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, ori nu se prezintă la unitate în termen de 30 de zile de la data înștiințării privind emiterea actului administrativ de acordare a gradului militar, prevederile art. 57^1 alin. (5) din Anexa nr. 3 la OMAI nr.177/2016 se aplică în mod corespunzător.

  11. Dacă pentru ocuparea unor posturi este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

  12. ATENȚIE! Se depune o singură cerere de înscriere la concurs, candidații putând opta să participe doar pentru un post din cele 3 posturi vacante ale unităților beneficiare menționate mai sus. În situaţia în care un candidat depune cereri de înscriere pentru mai multe posturi vacante, se ia în considerare doar prima cerere de înscriere, conform datei și orei la care s-a recepţionat e-mail-ul.

Informații suplimentare:
  1. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs revine candidatului, iar unitatea beneficiară are obligația de a confirma primirea documentelor transmise prin e-mail şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă exclusiv telefonic la structura de Resurse Umane a unității beneficiare, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor la concurs, la numărul de telefon de la secțiunea Date de Contact.

  2. Potrivit prevederilor art. 22 alin. (2) lit. d) din Anexa 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016, fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate (fişa postului nu se transmite prin e-mail, consultarea acesteia se realizează la sediul fiecărei unități beneficiare, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 09.00-15.00).

  3. Candidaţii declaraţi „respins" la concurs nu pot ocupa, în baza notei finale obţinute, alte posturi vacante în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.

Date de contact:
  1. ATENTIE! A se respecta mențiunile din Graficul de concurs!
    1. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist II - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Vasile Goldiș” al județului Arad:
    E-mail: resurse.umane@isuarad.ro
    Telefon: 0257.251.212 sau 0755112305
    2. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist II - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Știrbei” al județului Călărași:
    E-mail: concursuriL@isucalarasi.ro
    Telefon: 0242.314.079
    3. Pentru înscriere pe postul de Ofiter specialist II - Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Alexandru Dimitrie Ghica” al județului Teleorman:
    E-mail: resurse.umane@isuteleorman.ro
    Telefon: 0247.311.113 Interior: 27129 / 27122

Grafic concurs:
  1. Graficul desfășurării concursului.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 16:47
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 26.06.2024, ora 8:36
  2. Tematica și bibliografia.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 9:06
  3. Model - Declarație - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 9:20
  4. Model - Cerere - Cerere de participare la concurs.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 10:44
  5. Anunț - 3236-ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist II - Adăpostire-asanare pirotehnică - ANUNȚ - TCO - 3 posturi de Ofițer specialist II - Adăpostire-asanare pirotehnică.pdf - Adăugat la: 26.06.2024, ora 17:43
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Anunț - Invalidare concurs - Anunț invalidare concurs.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 16:53