Postat la data de: 28.06.2024, ora 17:44

5 posturi de ofițer de poliție la IGPF - DPEC - trecere în corpul ofițerilor de poliție

Inspectoratul General al Politiei de Frontiera organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 140/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile de poliţie, cu modificările şi completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Polițist
  • Ofițer de poliție

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 49 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Platforme Europene de Cooperare - Serviciul Platforme de Cooperare, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Platforme europene de cooperare (doar pentru IGPF)IGPF
  • poz. 49/b - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Platforme Europene de Cooperare - Serviciul Platforme de Cooperare, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Platforme europene de cooperare (doar pentru IGPF)IGPF
  • poz. 51/b - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Platforme Europene de Cooperare - Serviciul Platforme de Cooperare - Compartimentul Punctele Centrale de Acces EES și ETIAS, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Platforme europene de cooperare (doar pentru IGPF)IGPF
  • poz. 51/c - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Platforme Europene de Cooperare - Serviciul Platforme de Cooperare - Compartimentul Punctele Centrale de Acces EES și ETIAS, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Platforme europene de cooperare (doar pentru IGPF)IGPF
  • poz. 81 - ofițer specialist I prevăzut cu gradul de Comisar șef de poliție - arma: Politia de Frontiera Romana, unitatea: Insp. Gen. al Pol. de Frontiera - Direcția Platforme Europene de Cooperare - Serviciul Semnalări Naționale și Schengen, jud. B , MUNICIPIUL BUCURESTI, Domeniu de activitate: Platforme europene de cooperare (doar pentru IGPF)IGPF
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Concursul NU ESTE organizat la nivel central cu comisii de recrutare la nivel teritorial
Condiții generale și criterii specifice:

Agentul de poliție poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) este declarat «apt» la evaluarea psihologică organizată în acest scop; (*)
b) nu este sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
c) nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h);
d) a obţinut calificativul de cel puţin «bine» la ultimele două evaluări anuale de serviciu;
e) a absolvit studii superioare și îndeplinește condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului.


(*) Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.


Cerințele postului:
  • gradul profesional: subinspector de poliție
  • pregătire de bază: 1. Poziția 49: studii superioare de lungă durată / studii universitare de licență (S), cu diplomă de licență sau echivalentă;
    2. Poziția 49/b: studii superioare de lungă durată / studii universitare de licență (S), cu diplomă de licență sau echivalentă;
    3. Poziția 51/b: studii superioare de lungă durată / studii universitare de licență (S), cu diplomă de licență sau echivalentă;
    4. Poziția 51/c: studii superioare de lungă durată / studii universitare de licență (S), cu diplomă de licență sau echivalentă;
    5. Poziția 81: studii superioare de lungă durată / studii universitare de licență (S), cu diplomă de licență sau echivalentă.
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: 1. Poziția 49: limba engleză, nivel de cunoaștere minim A2;
    2. Poziția 49/b: limba engleză, nivel de cunoaștere minim A2;
    3. Poziția 51/b: limba engleză, nivel de cunoaștere pentru citit/scris/vorbit: citit minim A2, scris minim - A2, vorbit minim A2;
    4. Poziția 51/c: limba engleză, nivel de cunoaștere pentru citit/scris/vorbit: citit minim A2, scris minim - A2, vorbit minim A2.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: Pentru posturile prevăzute la pozițiile 49, 49/b, 51/b, 51/c: 6 luni;
    Pentru postul prevăzut la poziția 81: 1 lună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical pentru funcția de ofițer de poliție
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru funcția de ofițer de poliție
  • definirea sumara a atributiilor postului: Poziția 49:
    - asigură derularea în bune condiții a schimbului de date și informații cu Agenția Frontex sau cu centrele Naționale de Coordonare ale celorlalte state membre ale Uniunii Europene implicate în sistemul EUROSUR;
    - asigură reprezentarea IGPF în grupurile de lucru cu caracter internațional organizate în legătură cu implementarea Regulamentului EUROSUR sau având alt obiect, circumscris specificului activității SPC;
    - participă la activitățile de cooperare desfășurate la nivel național, precum și cu instituții ale UE și SM, în domeniul de competență al serviciului.

    Poziția 49/b:
    - asigură reprezentarea IGPF în grupurile de lucru cu caracter internațional organizate în legătură cu implementarea Regulamentului UE 1240/2018 de instruire a Sistemului European de Informații și de Autorizare privind Călătoriile (ETIAS);
    - coordonează la nivelul PFR activitățile legate de operaționalizarea Sistemului European de Informații și de Autorizare privind Călătoriile (ETIAS);
    - participă la activitățile de cooperare desfășurate la nivel național, precum și cu instituții ale UE și SM, în domeniul de competență al serviciului.

    Poziția 51/b:
    - planifică, îndrumă și sprijină activitatea desfășurată la nivelul turelor de serviciu stabilite în cadrul compartimentului;
    - elaborează puncte de vedere cu privire la activitatea desfășurată la nivelul structurii, potrivit domeniului specific de activitate;
    - îndeplinește sarcini aferente pregătirii activității pe care Compartimentul Punctele Centrale de Acces EES și ETIAS o va desfășura după operaționalizarea sistemelor EES și ETIAS la nivel european.

    Poziția 51/c:
    - colaborează cu Compartimentul pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal atât pe linie de verificare a legalității prelucrării datelor în sistemele centrale EES și ETIAS, cât și pentru orice alte responsabilități pe linie de protecția datelor cu caracter personal care revin compartimentului, potrivit legislației naționale și europene în domeniu;
    - planifică, îndrumă și sprijină activitatea desfășurată la nivelul turelor de serviciu stabilite în cadrul compartimentului;
    - elaborează puncte de vedere cu privire la activitatea desfășurată la nivelul structurii, potrivit domeniului specific de activitate.

    Poziția 81:
    - analizează solicitările organelor abilitate privind instruirea/revocarea de consemne în legătură cu persoane, mijloace de transport sau documente și, după caz, stabilește tipul semnalării care trebuie implementată în sistemul informatic al PFR (eSIF);
    - participă la gestionarea în condițiile legii a bazei de consemne instituite la frontieră asupra unor persoane, mijloace de transport și documente executând, permanent, operațiunile specifice actualizării acesteia: introduceri de consemne, modificări ale acestora, revocări;
    - la raportarea telefonică a unui consemn descoperit la controlul de frontieră comunică ofițerului de serviciu din PTF datele de interes în raport cu natura consemnului, eventualele solicitări legale ale acestuia referitoare la efectuarea unor activități care completează măsura consemnului, astfel încât, la nivelul punctului de trecere să fie posibilă luarea deciziilor legale în procesul de soluționare a consemnului/alertei;
    - menține legătura cu Biroul SIRENE pentru actualizarea datelor de interes pentru controlul de frontieră, respectiv pentru soluționarea cu celeritate a formularelor transmise IGPF de către Biroul SIRENE la realizarea unui hit.
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
07.07.2024, ora 23:55
Dosar recrutare

    Dosar politisti - agent
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - candidatul nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 27^21 alin. (2) sau art. 27^25 lit. a), b) şi h) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două evaluări anuale de serviciu.

    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. Adeverința de studii
    Adeverința de studii prevăzută la pct. 3 are valabilitate 12 luni de la data finalizării studiilor, și nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.
  14. *document privind nivelul de cunoaștere pentru limba engleză
    document privind nivelul de cunoaștere pentru limba engleză

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Agenții de poliție pentru care s-a emis un aviz psihologic (APT/INAPT), aflat la momentul înscrierii în perioada de valabilitate de 6 luni, ca urmare a evaluării psihologice pe care au susținut-o pentru același scop, respectiv în cadrul altor proceduri de concurs, prin modalitatea trecerii în corpul ofițerilor de poliție care îndeplinesc condițiile legale, vor completa în acest sens o declarație pe proprie răspundere.

  6. Evaluarea psihologică va fi planificată începând cu data de 03.07.2024, candidații fiind obligați să se informeze permanent în perioada de înscriere despre completările la prezentul anunț cu privire la data în care sunt planificați.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Proba scrisă va consta într-un test scris de tip grilă, având ca scop verificarea cunoștințelor de specialitate ale candidaților.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Rezultatele la contestații se comunică prin postarea unui anunț în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină. Nota acordată după soluționarea contestației la testul tip grilă este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care între doi sau mai mulți candidați există egalitate la proba scrisă, departajarea se va realiza prin organizarea unui interviu structurat pe subiecte profesionale, elaborate din tematica și bibliografia de concurs. Interviul se va suține după expirarea termenului de soluționare a contestațiilor, la o dată ce va fi comunicată ulterior. Interviul se poate contesta în termen de 24 de ore de la afișarea rezultatelor, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail: cariera2@igpf.ro. Eventualele contestații vor fi soluționate în termen de două zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere. Este declarat admis la concurs candidatul care a obținut nota cea mai mare la interviu, indiferent de nota obținută. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele finale obținute se va afișa în secțiunea ”Fișiere anunț”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Documentele care necesită a fi completate (Ex. cererea de înscriere, declarații, etc.) vor fi printate de către candidat, completate olograf, datate și semnate, iar ulterior scanate în format *.pdf și transmise electronic la aceeași adresă de e-mail: cariera2@igpf.ro (candidații vor manifesta atenție maximă ca documentele să fie completate corect și integral).

  9. Fiecare document va fi scanat și salvat într-un fișier *.pdf separat, denumirea fișierului fiind compusă din numele candidatului și conținutul fișierului. Din motive tehnice, fișierele transmise pe e-mail nu pot avea o dimensiune mai mare de 25MB.

  10. Candidații vor verifica înaintea transmiterii, conținutul fișierului *.pdf scanat, respectiv faptul că acesta este scanat integral și este lizibil.

  11. În următoarele două zile lucrătoare, ulterioare depunerii cererii de înscriere, candidaților li se va transmite un e-mail de la aceeași adresă, în care se va preciza numărul de înregistrare al cererii de înscriere la concurs. Numărul de înregistrare va deveni cod unic de identificare al candidatului pe întreaga procedură de concurs.

  12. În situația în care candidatul nu primește confirmarea în termenul prevăzut mai sus, acesta se va adresa structurii de resurse umane din IGPF la nr. de telefon 021-3162598; interior 19389, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 08,00-14,00.

  13. Transmiterea documentelor prevăzute în prezentul anunț (cerere și dosarul de recrutare) după data și ora prevăzute, nu vor fi luate în considerare.

Informații suplimentare:
  1. În situația în care candidatul declarat ”admis” nu depune toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  2. În conformitate cu prevederile art. 21 alin. (5) din Legea nr. 360/2002, cu modificările şi completările ulterioare, agentul de poliție care intră în corpul ofiţerilor de poliţie în condiţiile art. 9 alin. (2), i se acordă gradul profesional în funcţie de vechimea în structurile Ministerului Afacerilor Interne.
    Conform art. 21 alin. (7) din Legea nr. 360/2002, ofiţerii de poliţie proveniţi din rândul agenţilor de poliţie, absolvenţi cu diplomă de licenţă sau echivalentă a instituţiilor de învăţământ superior cu profil corespunzător specialităţilor necesare poliţiei, se încadrează în funcţii de execuţie prevăzute în statele de organizare cu grade profesionale egale sau mai mari cu cel mult 3 trepte faţă de cele pe care le au.

Date de contact:
  1. telefon 021-3162598 interior 19389, în zilele lucrătoare în intervalul orar 08.00-14,00
    e-mail: cariera2@igpf.ro

Grafic concurs:
  1. GRAFIC TCO.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:32
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:19
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:19
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:19
  4. Tematica si bibliografia DPEC.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:31
  5. Anunț - 3538-5 posturi de ofițer de poliție la IGPF - DPEC - trecere în corpul ofițerilor de poliție - 5 posturi de ofițer de poliție la IGPF - DPEC - trecere în corpul ofițerilor de poliție.pdf - Adăugat la: 28.06.2024, ora 17:44
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.