Postat la data de: 29.06.2024, ora 12:21

Concurs - Ofițer specialist II la Pază și Protecție Instituțională

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Botosani organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 176278/16 din 27.06.2024 și Nota-Raport nr. 176278/14 din 14.06.2024 ambele privind aprobarea demarării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de ofițer la nivelul Inspectoratului Genearal al Jandarmeriei Române.
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 51 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Sublocotenent - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Botosani - Pază și Protecție Instituțională, jud. BT, MUNICIPIUL BOTOSANI, Domeniu de activitate: Pază, control acces și protecție instituțională
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii universitare de licență (ciclul I de studii universitare) sau studii universitare de lungă durată cu licență, în unul din domeniile de licență cuprinse în ramura de știință: științe juridice/ științe administrative/ științe militare, informații și ordine publică
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul
  • alte cunoştinţe: Militare, juridice, cultură generală și operare P.C.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: Autorizație de acces la informații clasificate, clasa ,,secret de stat” - nivel ,, secret” (obținută după numirea în funcție)
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Organizatorice, de coordonare, control și planificare - bune; Capacitate de concepție, de analiză și sinteză - foarte bune; Capacitate de evaluare a situațiilor de risc și a priorităților - foarte bună; Flexibilitate în gândire și capacitate de adaptare la situații noi - foarte bune; Capacitate de reacție adecvată la situații limită - foarte bună; Capacitate de comunicare și relaționare - bune; Spirit de observație și capacitate de relaționare - bune; Abilități de orientare spațială - foarte bune; Capacitate de autocontrol emoțional - foarte bună; Capacitate de mobilizare și perseverență în sarcină - foarte bună;
  • atitudini necesare/comportament: Conduită morală, integritate, discreţie, obiectivitate, sinceritate - foarte bune; Tact, disponibilitate pentru dialog şi corectitudine - foarte bune; Capacitatea de asumare a riscului şi a responsabilităţii actului profesional - foarte bune; Receptivitate şi disponibilitate la schimbări de situaţii - foarte bună;
    Tendinţă de autoperfecţionare, nevoie permanentă de cunoaştere - bune; Iniţiativă şi conştiinciozitate în muncă, perseverenţă şi hotărâre în realizarea obiectivelor - foarte bune; Loialitate faţă de instituţie şi solidaritate cu grupul profesional - foarte bune; Disponibilitatea de a suporta privaţiunile mediului militar - foarte bună; Disponibilitate de respectare a normelor şi autorităţii legitime - foarte bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: „apt medical” pentru ocuparea unei funcţii de execuţie
  • trăsături psihice şi de personalitate: Fără afecţiuni psihice; Echilibru psiho-emoţional - foarte bun; Autocontrol comportamental - foarte bun;
    Dinamism - bun; Rezistenţă la oboseală, la stres, la solicitările afective şi intelectuale - foarte bună;
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu este cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu este cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: Verifică executarea de către subunităţi a ordinelor primite pe linie de pază şi protecţie instituţională ; Coordonează activitatea comandanţilor de subunităţi pe linie de organizare şi executare a misiunii de
    pază şi protecţie; Elaborează şi actualizează documentele operative pe linia organizării, conducerii şi executării misiunilor pe linie de pază şi protecţie; Asigură transmiterea la timp în subunităţile de pază şi protecţie a ordinelor şi dispoziţiilor executarea misiunii de pază şi protecţie;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Nesusținerea evaluării psihologice din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de către instituția care efectuează evaluarea psihologică sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

  6. Candidatii care detin un aviz psihologic valabil (6 luni de la data evaluarii), indiferent de rezultat (apt / inapt) nu pot sustine o noua evaluare psihologică organizată pentru același scop.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi inregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail contact@jandarmeriabotoșani.ro, se denumește în mod corespunzător specialitatea funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex: ”Contestație_Vasile.Ion_PPI”). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obţinut nota finală cea mai mare (minim 7,00). În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi vor obţine aceeaşi notă finală, departajarea candidaților se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale în baza aceleaşi tematici şi bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la data, ora și locul de desfășurare ce vor fi stabilite ulterior şi afișate în secțiunea “Fișiere anunţ” din această pagină, urmând a fi declarat „admis” candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea ocupării postului vacant prin trecerea maiştrilor militari/ subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari și subofiţerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.

  9. In situatia in care candidatul declarant admis nu prezinta toate documentele solicitate si/sau nu prezinta documentele in original in vederea certificarii pentru conformitate a copiilor si/sau in situatia in care se constata ca documentele prezentate nu sunt autentice, prezinta deteriorari sau alterari ale elementelor de siguranta care nu permit stabilirea autenticitatii documentului sau sunt plastifiate, prevederile art. 57^1, alin. (5) din Anexa nr. 3 la OMAI 177/2016 privind activitatea de management resurse umane in unitatile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, se aplica in mod corespunzator.

  10. In situatia in care candidatul ,,admis” nu obtine avizul/autorizatia pentru exercitarea atributiilor este eliberat din functie si pus la dispozitie in conditiile legii, cu exceptia situatiilor prevazute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare

  11. Se vor accepta adeverintele de studii numai daca aceste documente sunt in termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor.
    Termenul de valabilitate al adeverintei de studii se calculeaza de la data finalizarii acestora si NU de la data eliberarii adeverintei de catre institutia de invatamant.

  12. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul MAI nr. 177/2016, numirea in funcție nu se realizează in situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  13. Recrutarea din sursă internă, în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea și atragerea candidaților care corespund cerințelor postului, din rândul personalului încadrat in unitatea în care este prevăzut postul, sau la alte unități ale MAI – art. 1 alin. (2) din Anexa nr. 2 la OMAI 177/2016 privind activitatea de management resurse umane in unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare;

Informații suplimentare:
  1. Se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv maximum 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinţei de către instituţia de învăţământ.

  2. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare;

  3. Cererea de înscriere la concurs, C.V.-ul, cartea de identitate și declarația de confirmare cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare se transmit SCANAT la adresa de e-mail: contact@jandarmeriabotosani.ro în format pdf (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb), până la data de 03.07.2024 ora 16.00

  4. La primirea cererii de înscriere, C.V.-ului, cărții de identitate și declarației de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare, candidații vor primi un e-mail de confirmare a înregistrării cererii și codul unic de înregistrare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior pe pagina de internet a unității, referitoare la desfășurarea concursului.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător;

  6. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.)
    Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea.
    Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  7. Candidatii vor manifesta atentie maxima ca documentele sa fie completate corect si integral

  8. Atât proba testului scris, cât și interviul de departajare (organizat doar în situația în care se impune departajarea candidațiilor) se înregistrează audio/video.

  9. Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul în de organizare și desfășurare a concursului.

  10. Prin depunerea cererilor de înscriere, candidații iau la cunoștință despre faptul că aprobarea înscrierii la concurs nu induce în mod obligatoriu participarea la concurs, aceasta fiind aprobată numai după verificarea îndeplinirii tuturor condițiilor stabilite.

  11. Candidații declarați „respins” la concurs, nu pot ocupa în baza notei finale obținute, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități ale M.A.I.

  12. Potrivit prevederilor art.22, alin. (2), lit. d) din Anexa 3 la OMAI 177/2016, fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate (fișa postului nu se transmite prin e-mail, consultarea acesteia se realizează la sediul fiecărei unități beneficiare, în zilele lucrătoare, în intervalul orar 09.00-15.00)

  13. Documentele transmise în scopul înscrierii la concurs se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: Cerere înscriere, C.V., Declaratie, etc. Popescu Vasile), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie numele și prenumele complet al candidatului și unitatea de proveniență (ex.: PopescuVasile IJJ_BT)

  14. Celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare vor transmise SCANAT în volum complet și în integralitatea lor, în format pdf (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb.) la adresa de e-mail: contact@jandarmeriabotosani.ro, până la data de 12.07.2024, ora 14.00.

  15. Cererea de contestare a probei/concursului se denumește în mod corespunzător și va avea atașat numele și prenumele candidatului și nu va conține diacritice (Ex.: Contestatie PopescuVasile IJJ_BT).
    Cererea de contestare va fi transmisă la adresa de e-mail: contact@jandarmeriabotosani.ro.

  16. Adeverința eliberată de structura de resurse umane din unitatea de proveniență a candidatului va cuprinde următoarele informații:
    - gradul militar deținut;
    - data încadrării în M.A.I.
    - perioada de valabilitate a autorizației de acces la informații clasificate și nivelul de acces;
    - dacă sunt cercetați disciplinar, dacă se află sub efectul unei sancțiuni disciplinare sau sunt puși la dispoziție ori suspendați din funcție în condițiile art. 17 alin. (2) și art. 21 lit. a) și b) din Anexa 7 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne;
    - vechimea în muncă / din care în instituțiile din sistemul național de apărare, ordine publică și securitatea națională;
    - calificativele obținute cu ocazia aprecierii anuale de serviciu pe întreaga perioadă acarierei profesionale;
    -sancțiuni disciplinare aplicate de-a lungul carierei;
    - recompense acordate de-a lungul carierei.
    - gradația și data acordării;


Date de contact:
  1. Relații suplimentare referitoare la desfășurarea concursului se pot obține la numărul de telefon 0231.511.533, interior 24527, în zilele lucrătoare, între orele 08.00-16.00.

Grafic concurs:
  1. 4.1 Grafic concurs - PPI.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:13
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:53
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:53
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 9:53
  4. 3.3 Tematica concurs.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:00
  5. Anunț - 3591-Concurs - Ofițer specialist II la Pază și Protecție Instituțională - Concurs - Ofițer specialist II la Pază și Protecție Instituțională.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:21
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.