Postat la data de: 29.06.2024, ora 11:52

Concurs trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II Structura de Securitate (C.S.T.I.C)

Gruparea de Jandarmi Mobila Targu Mures organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 42 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Tg.Mures - Structura de Securitate (C.S.T.I.C), jud. MS, Com. SANGEORGIU DE MURES, Domeniu de activitate: Structura de securitate
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă ciclul I Bologna sau studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă în una din specializările din domeniile de licență: Matematică — Matematică informatică, Informatică, Fizică — Fizică informatică, Chimie — Chimie informatică, Inginerie chimică – Ingineria și informatica proceselor chimice și biochimice, Inginerie electrică – Inginerie electrică și calculatoare / Informatică aplicată în inginerie electrică, Inginerie energetică — Energetică și tehnologii informatice, Inginerie electronică, telecomunicații și tehnologii informaționale, Calculatoare și tehnologia informației, Ingineria sistemelor, Științe inginerești aplicate — Informatică industrială / Matematică și informatică aplicată în inginerie, Ingineria materialelor — Informatică aplicată în ingineria materialelor, Inginerie management — Inginerie și management în domeniul comunicațiilor militare, Științe militare, informații și ordine publică — Managementul sistemelor de comunicații militare / Managementul organizației — brevet de ofițer în arma/serviciul comunicații și informatică, specialitatea militară transmisiuni, Științe administrative — Administrație publică — brevet de ofițer în arma/serviciul comunicații și informatică, specialitatea militară transmisiuni, Cibernetică, statistică și informatică economică — Cibernetică economică / Informatică economică, Contabilitate — Contabilitate și informatică de gestiune.
  • pregătire de specialitate: absolvirea "Cursului de Instruire și Perfecționare în Lucrul cu Cifru de Stat” (CIPLCS) organizat de către OCC, după numirea în funcție și avizarea pentru lucrul cu cifru de stat;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate nivel STRICT SECRET, avizul pentru lucrul cu Cifru de Stat eliberat de organul de cifru al M.A.I. (se obţin după numirea în funcţie);
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: a) Evaluarea sistemelor;
    b) Rezolvarea problemelor complexe;
    c) Receptivitate la probleme;
    d) Gândire critică;
    e) Instalare;
    f) Instruire;
    g) Coordonare;
    h) Luarea deciziilor;
    i) Comprehensiune;
    j) Originalitate;
    k) Raționament deductiv;
    l) Raționament inductiv;
    m) să posede calități și aptitudini pentru activitatea de cifru, spirit de observație, atenție la detalii și amănunte, grijă și prevedere, stăpânire a regulilor de exprimare corectă în scris, etc;
  • atitudini necesare/comportament: a) Perseverență;
    b) Inițiativă;
    c) Cooperare;
    d) Autocontrol;
    e) Toleranță la stres;
    f) Adaptabilitate/flexibilitate;
    g) Responsabilitate;
    h) Atenție la detalii;
    i) Gândire analitică;
    j) Să dovedească un profund atașament față de țară, probitate profesională, integritate morală și o temeinică pregătire militară și de specialitate;
    k) Să fie ordonat și un bun organizator al activității și locului de muncă, să fie capabil să ia decizii și să acționeze cu promptitudine într-un cadru normativ care trebuie respectat cu strictețe;
    l) Să fie în măsură să păstreze și să apere secretul profesional în relațiile de serviciu și în orice împrejurare și să aibă bune deprinderi și predispoziții pentru lucrul cu documente ce conțin informații din clasa secretelor de stat.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: -apt medical, astfel încât să își poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului;
    -apt medical pentru lucrul cu cifru de stat.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - aviz - apt psihologic pentru funcția ocupată, la încadrare și Ia evaluările periodice;
    - aviz - apt psihologic pentru lucrul cu cifru de stat.
  • definirea sumara a atributiilor postului: organizează, coordonează, îndrumă, sprijină și controlează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în format electronic, INFOSEC, precum și organizează și desfășoară activitatea oficială de cifru Ia nivelul unității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Durata de rezolvare a testului va fi de 3 ore.

  6. Proba scrisă va consta într-un test scris, de tip grilă elaborat de către Comisia de concurs din cadrul IGJR, din tematica și bibliografia recomandată, având ca scop verificarea cunoștințelor de specialitate pe care le au candidații.

  7. Candidații vor avea asupra lor doar documentul de identitate și pix/stilou de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și orice alte mijloace de calcul sau de comunicare). Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentative de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestațiile se depun pe adresa de e-mail resurseumane@jandarmeriamobilamures.ro

Departajare:
  1. În situaţia în care doi sau mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă la testul scris, departajarea acestora se va realiza pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, în baza aceleași tematici și bibliografiei stabilite pentru proba scrisă, la o dată ce va fi stabilită ulterior și comunicată prin anunț, fiind declarat „Admis” candidatul care a obține nota cea mai mare. Proba interviu NU SE CONTESTĂ. În eventualitatea susținerii interviului de departajare, tabelul nominal cu rezultatele obținute se va afișa în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului”.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr.177/2016, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  9. În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt
    autentice, prezintă deteriorări sau alterări care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, prevederile art. 57^1 , alin. 5 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 se aplică în mod corespunzător.

  10. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la data finalizării studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora și NU de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ

Informații suplimentare:
  1. Recrutarea în vederea încadrării postului vacant prin trecerea maiștrilor militari/subofițerilor în corpul ofițerilor, vizează doar maiștrii militari/subofițerii în activitate din Ministerul Afacerilor Interne.
    2. Documentele vor fi transmise exclusiv electronic, scanat, în format PDF, la adresa de email resurseumane@jandarmeriamobilamures.ro, inclusiv în zilele de repaus săptămînal, de sărbători legale și în celelelte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, conform precizărilor din graficul de desfășurare a concursului; Ataşamentul nu trebuie să depăşească dimensiunea de 10 Mb şi va fi denumit astfel: structura unde se înscrie și NUME PRENUME (ex: MO-POPESCU VASILE)
    3. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă
    documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.
    4. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se infomeze prin verificarea permanentă a secțiunii „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” cu privire la eventualele modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice.
    5. Candidaţii care depun cererile de înscriere la concurs în intervalul alocat pentru înscriere, vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii în cel mai scurt timp, în intervalul orar 08:00-16:00 al zilelor lucrătoare, li se va atribui un cod unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute de la Compartimentul Resurse Umane, strada Parcul Mariaffi Lajos, nr. 7, comuna Sângeorgiu de Mureş, jud. Mureş sau la Tel. 0265-319856, interior 065-24504/065-24515.
    E-mail: resurseumane@jandarmeriamobilamures.ro

Grafic concurs:
  1. Grafic desfășurare concurs CSTIC.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 11:26
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:49
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:49
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 10:49
  4. TEMATICA CSTIC.pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 11:25
  5. Anunț - 3604-Concurs trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II Structura de Securitate (C.S.T.I.C) - Concurs trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II Structura de Securitate (C.S.T.I.C).pdf - Adăugat la: 29.06.2024, ora 11:52
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.