Postat la data de: 01.07.2024, ora 11:35

Concurs TCO -ofițer specialist II - Financiar

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Brasov organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 5 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Brasov - Compartimentul Financiar, jud. BV, MUNICIPIUL BRASOV, Domeniu de activitate: Financiar-contabil
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • pregătire de bază: studii universitare de lungă durată sau studii universitare de licenţă ciclul I de studii universitare, absolvite cu diplomă de licenţă în unul din domeniile de licenţă:
    - Administrarea afacerilor - toate specializările;
    - Cibernetică, statistică şi informatică economică - toate specializările;
    - Contabilitate - toate specializările;
    - Economie - toate specializările;
    - Finanţe - toate specializările;
    - Management - toate specializările;
    - Marketing - toate specializările;
    - Economie şi afaceri internaţionale - toate specializările;
    - Ştiințe militare, informaţii şi ordine publică - specializarea Management economico-financiar.
  • pregătire de specialitate: cursuri de specializare și/sau de perfecționare în specialitatea postului, după numirea în funcție/pe post;
  • alte cunoştinţe: de cultură generală;
    cunoştinţe generale în domeniul P.C.;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizaţie de acces la informaţii clasificate, nivelul de autorizare „Secret”, obţinut/ă după numirea în funcţie. Neobținerea acesteia atrage eliberarea din funcție, în condițiile legii
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: manageriale – organizatorice, decizionale, de anticipaţie situaţională, conducere,
    coordonare şi control;
    rigurozitate, exigenţă şi fermitate, spirit critic, obiectivitate, hotărâre şi promptitudine în luarea deciziilor;
    reprezentări, atenţie, memorie, inteligenţă, practică/teoretic – aplicativă (sesizarea
    rapidă, înţelegerea şi soluţionarea rapidă care necesită documentare şi studiu); capacitate de analiză şi sinteză;
    spirit de inovare/imaginaţie, gândire pozitivă în abordări;
    abilităţi de comunicare;
    cunoaşterea sistemului organizatoric şi funcţional al structurilor de profil din M.A.I. şi a tehnicilor specifice de lucru, oportunitate şi operativitate în luarea celor mai bune decizii, lucru sub presiunea timpului/în condiţii de stres, spirit de observaţie, putere de mobilizare şi influenţare a subalternilor în realizarea sarcinilor, o bună gândire analitică şi conceptuală, să lucreze cu supervizare redusă, utilizarea la nivel foarte bun al staţiilor de lucru.
  • atitudini necesare/comportament: spirit de iniţiativă, devotament şi loialitate faţă de instituţie: dezvoltare bună;
    disciplină, punctualitate, conştiinciozitate, capacitate de asumare a răspunderii,
    perseverenţă: dezvoltare foarte bună.
    capacitate de lucru în echipă : dezvoltare bună;
    disponibilitate la schimbare : dezvoltare bună;
    temperament corespunzător, inteligenţă, flexibilitate în gândire, trăsături pozitive de caracter, obiectivitate, exigenţă, spirit critic, fermitate: dezvoltare foarte bună.
    confidenţialitate privind lucrările efectuate sau conţinutul diferitelor documente
    primite sau expediate : dezvoltare foarte bună;
    păstrarea secretului asupra documentelor ce conţin informaţii clasificate :
    dezvoltare foarte bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiții sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului.
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru ocuparea postului;
    adaptare psihică la problemele de stres prelungit;
    stabilitate emoţională;
    inexistenţa stărilor impulsive;
    echilibru psihic;
    putere de analiză şi decizie.

  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul;
  • definirea sumara a atributiilor postului: coordonează şi răspunde de ţinerea corectă şi la zi a operaţiunilor contabile şi a
    evidenţei financiar - contabile a unităţii;
    verifică şi certifica corectitudinea calcului drepturilor bănești ce se cuvin personalului unității si terților, a impozitelor și contribuțiilor sociale aferente acestora, precum și reținerilor din salariu ce se cuvin terților, a căror plată se efectuează de la subdiviziunile clasificației bugetare pentru care este desemnat responsabil/administrator de credite.
    execută în perioada de absenţă de la program a contabilului şef sarcinile ce revin
    acestuia;
  • gradul militar: sublocotenent
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Adeverință
    eliberată de medicul de unitate din care să rezulte că este ”apt medical”

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Evaluare psihologică se susține înainte de validarea dosarelor de concurs, de către candidații care nu au participat ( cu maxim 6 luni înainte de proba - test scris) la testarea psihologică pentru ocuparea unei funcții de execuție. Deoarece examinarea psihologică este de competența personalului specializat de la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, data, ora , locul și celelalte detalii vor fi comunicate ulterior candidaților, prin publicarea în prezentul portal, pe site-ul Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și afișarea la avizierul unității. Lista cu rezultateloe obținute la testarea psihologică (conform codului unic de identificare) se va aduce la cunoștința candidaților prin publicarea în n prezentul portal, pe site-ul Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și afișarea la avizierul unității. Candidații care au fost deja planificați pentru susținerea evaluării psihologice, de către altă unitate organizatoare de concurs, au obligația să aducă la cunoștință depre acest lucru prin mesaj text la adresa de e-mail concursru@jandarmeriabrasov.ro, odată cu depunerea cererii de înscriere, menționând unitatea care a făcut planificarea. Avizele psihologice comunicate de către instituția organizatoare se adaugă la dosarele de recrutare ale candidaților, de către secretarul comisiei de concurs. În situația în care se constată inaptitudinea psihologică, procedura de recrutare încetează. Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării, ori din motive care țin exclusiv de persoana candidatului sau ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică și care are ca efect neemiterea avizului psihologic, atrag după sine respingerea din concurs. Atenție!!! candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza testarea psihologică, aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a anunțurilor concursurilor la care s-au înscris, prin prezentul portal, și/sau consultarea avizierului unității.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi inregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de către secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail concursru@jandarmeriabrasov.ro, se denumește în mod corespunzător specialității funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex: Contestație_Popescu.Maria_FIN). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care, la concursul pentru ocuparea unui post ed execuție vacant, mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fără a depăși tematica și bibliografia și în concordanță cu atribuțiile și responsabilitățile prevăzute în fișa postului scos la concurs. Pentru fiecare întrebare se elaborează o grilă de apreciere, care va fi afișată la finalizarea interviului defășurat cu ultimul candidat. Notele se acordă independent de către fiecare membru al comisiei de concurs, exceptând președintele și se trec în borderou. Nota finală se calculează ca medie aritmetică dintre notele acordate de membrii comisiei de concurs, cu două zecimale, fără rotunjire. Este declarat ”admis” candidatul care obține nota cea mai mare la interviul structurat pe subiecte profesionale. Interviul prevăzut mai sus nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Cererea de înscriere la concurs precum și celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANAT, în format PDF, denumite în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex: cerere înscriere, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex: FIN_Popescu_Maria);

  9. În urma depunerii cererii de înscriere la adresa de e-mail concursru@jandarmeriabrasov.ro, candidații vor primi un e-mail de confirmare, ce va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora.

  10. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  11. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de natura candidatului, se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov ( tel.0268/545898 int. 24535 respectiv 24557) în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților.

  12. În situația în care documente din dosarul de recrutare sunt clasificate, acestea se depun la sediul unității, cu respectarea normelor incidente în domeniul protecției informațiilor clasificate.

  13. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate și ustensile de scris de culoare albastră , nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice mijloace de calcul sau comunicare, etc. Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

Informații suplimentare:
  1. Fișa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidați, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate, la sediul unității, între orele 08.00 -16.00, de luni până vineri.

  2. Documentele constitutive dosarului de concurs se vor transmite SCANAT, în format PDF, lizibil, la adresa de e-mail concursru@jandarmeriabrasov.ro

  3. Adeverințele de studii se vor accepta numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

Date de contact:
  1. Documentele se trimit de către candidat la adresa de e-mail concursru@jandarmeriabrasov.ro
    Relații suplimetare privind organizarea și desfășurarea concursului pot fi obținute la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, cu sediul în municipiul Brașov, str. Vasile Goldiș nr. 1-3, sau la telefon 0268/545898 int. 24535 respectiv 24557, de luni până vineri, între orele 08.00 -16.00.

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs TCO financiar.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:28
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:36
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:36
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 29.06.2024, ora 12:36
  4. Tematica si bibliografia.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:08
  5. Anunț - 3620-Concurs TCO -ofițer specialist II - Financiar - Concurs TCO -ofițer specialist II - Financiar.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:35
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.