Postat la data de: 30.06.2024, ora 13:34

Anunț trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II - Structura de Securitate - C.S.T.I.C

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Calarasi organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Adresa Inspectoratului General al Jandarmeriei Române nr. 176278 din 27.06.2024 și Nota-raport nr. 176278 din 14.06.2024 ambele privind aprobarea demarării procedurilor de concurs prin trecerea maiștrilor militari și subofițerilor în corpul ofițerilor, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de ofițer la nivelul Inspectoratului General al Jandarmeriei Române
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 54 - ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Calarasi - Compartimentul Structura de Securitate, jud. CL, MUNICIPIUL CALARASI, Domeniu de activitate: Structura de securitate
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii universitare de licenţă ciclul I Bologna sau studii superioare de lungă durată cu diplomă de licenţă în una din specializările din domeniile de licență: Matematică-Matematică informatică, Informatică, Fizică-Fizică informatică, Chimie - Chimie Informatică, Inginerie chimică-Ingineria și informatica proceselor chimice și biochimice, Inginerie electrică - Inginerie electrică şi calculatoare/ Informatică aplicată în inginerie electrică, Inginerie energetică-Energetică și tehnologii informatice, Inginerie electronică, telecomunicaţii şi tehnologii informaţionale, Calculatoare şi tehnologia informaţiei, Ingineria sistemelor, Ştiinţe inginereşti aplicate -Informatică industrială/ Matematică şi informatică aplicată în inginerie, Ingineria materialelor- Informatică aplicată în ingineria materialelor, Inginerie management-Inginerie și management în domeniul comunicațiilor militare, Științe militare, informații și ordine publică-Managementul sistemelor de comunicații militare/Managementul organizației-brevet de ofițer în arma/serviciul comunicații și informatică, specialitatea militară transmisiuni, Ştiinţe administrative-Administraţie publică – brevet de ofiţer în arma/serviciul comunicaţii şi informatică, specialitatea militară transmisiuni, Cibernetică, statistică şi informatică economică - Cibernetică economică/Informatică economică, Contabilitate - Contabilitate şi informatică de gestiune.
  • pregătire de specialitate: absolvirea “Cursului de Instruire și Perfecționare în Lucrul cu Cifru de Stat (CIPLCS) organizat de către OCC, după numirea în funcție și avizarea pentru lucrul cu cifru de stat;
  • alte cunoştinţe: nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: certificat de securitate nivel STRICT SECRET, aviz pentru lucrul cu Cifru de Stat eliberat de Organul Central de Cifru (OCC) al M.A.I. (se obţin după numirea în funcţie).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: nu este cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: nu este cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: nu este cazul
  • vechime în armă: nu este cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: nu este cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu este cazul
  • vechime în funcţii de conducere: nu este cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: a) Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună
    b) Rezolvarea problemelor complexe – dezvoltare bună
    c) Receptivitate la probleme – dezvoltare bună
    d) Gândire critică – dezvoltare bună
    e) Instalare – dezvoltare bună
    f) Instruire – dezvoltare bună
    g) Coordonare – dezvoltare bună
    h) Luarea deciziilor – dezvoltare bună
    i) Comprehensiune – dezvoltare bună
    j) Originalitate – dezvoltare medie
    k) Raționament deductiv – dezvoltare bună
    l) Raționament inductiv – dezvoltare bună
    m) Să posede calități și aptitudini pentru activitatea de cifru, spirit de observație, atenție la detalii și amănunte, grijă și prevedere, stăpânire a regulilor de exprimare corectă în scris, etc;
  • atitudini necesare/comportament: a) Perseverență – dezvoltare bună
    b) Inițiativă – dezvoltare bună
    c) Cooperare – dezvoltare bună
    d) Autocontrol – dezvoltare bună
    e) Toleranță la stres – dezvoltare bună
    f) Adaptabilitate/flexibilitate – dezvoltare bună
    g) Responsabilitate – dezvoltare bună
    h) Atenție la detalii – dezvoltare bună
    i) Gândire analitică – dezvoltare bună
    j) Să dovedească un profund atașament față de țară, probitate profesională, integritate morală și o temeinică pregătire militară și de specialitate;
    k) Să fie ordonat și un bun organizator al activității și locului de muncă, să fie capabil să ia decizii și să acționeze cu promptitudine într-un cadru normativ care trebuie respectat cu strictețe;
    l) Să fie în măsură să păstreze și să apere secretul profesional în relațiile de serviciu și în orice împrejurare și să aibă bune deprinderi și predispoziții pentru lucrul cu documente ce conțin informații din clasa secretelor de stat.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să își poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului.
    - apt medical pentru lucrul cu cifru de stat.
  • trăsături psihice şi de personalitate: - aviz - apt psihologic pentru funcţia ocupată, la încadrare și la evaluările periodice.
    - aviz - apt psihologic pentru lucru cu cifrul de stat.
  • definirea sumara a atributiilor postului: - organizează, coordonează, îndrumă, sprijină şi controlează activitatea de protecție a informațiilor clasificate în format electronic, INFOSEC, precum și organizează și defășoară activitatea oficială de cifru la nivelul unității.
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Adeverință medicală
    adeverință medicală eliberată de medicul unității de proveniență, care este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior datei publicării prezentului anunț de concurs, din care să rezulte îndeplinirea condiției impuse de fișa postului, respectiv: Parametrii privind starea necesitaţii somatice: apt medical, astfel încât să își poată îndeplini în bune condiții sarcinile specifice postului.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Evaluarea psihologică a candidaților se suține înainte de perioada de verificare a dosarelor de recrutare, iar planificarea candidaților la evaluarea psihologică se va realiza prin grija unității care desfășoară activitățile de recrutare

  6. Candidații care au susținut evaluare psihologică în scopul ocupării unui post de execuție de ofițer în M.A.I. în ultimele 6 luni anterioare datei susținerii testului scris vor înștiința despre acest lucru completând în mod corespunzător cererea de înscriere la concurs.

  7. Candidații nu vor fi anunțați personal cu privire la data, ora și locul unde se va organiza testarea psihologică, aceștia fiind obligați să se informeze prin verificarea permanentă a secțiunii „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” a prezentului anunț. Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării, ori din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, sau ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de instituția care efectuează evaluarea psihologică și care au ca efect neemiterea avizului psihologic, atrage după sine respingerea din concurs

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Testul scris va fi înregistrat audio-video, sens în care candidații își vor exprima acordul prin completarea unei declarații, pusă la dispoziție de secretarul comisiei de concurs înainte de începerea probei


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestația se depune în termenul stabilit, exclusiv electronic la adresa de e-mail resurse_umane@jandarmeriacalarasi.ro, se denumește în mod corespunzător specialității funcției pentru care a candidat și va avea atașat numele și prenumele al candidatului (ex: Contestație_Vasile.Ion_CSTIC). Nota acordată după soluționarea contestației la testul scris este definitivă

Departajare:
  1. Va fi declarat „admis” la concurs candidatul care a obținut nota finală cea mai mare(minim nota 7,00). În situația în care mai mulți candidați au aceeași notă, departajarea acestora se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, în baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, activitate care va fi organizată și adusă la cunoștința celor interesați ulterior prin publicarea unui anunț în secțiunea „Fișiere publicate ulterior activării anunțului” din acest anunț. Declarat „admis” va fi candidatul care obține nota cea mai mare la interviu. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea în vederea ocupării postului vacant prin trecerea maiștrilor militari și subofițerilor în corpul ofițerilor, vizează maiștri militari și subofițerii în activitate din M.A.I.

Informații suplimentare:
  1. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă acestea sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  2. Cererile de înscriere precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului și cele transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț nu vor fi luate în considerare.

  3. În perioadă alocată conform graficului de concurs, candidații constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea documentelor, preferabil în format .PDF(atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10mb) la adresa de e-mail resurse_umane@jandarmeriacalarasi.ro
    Cererea de înscriere și declarația de confirmare a condițiilor de participare la concurs se vor descărca din prezentul anunț și se vor completa personal de candidat, cu pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră, lizibil, fără ștersături sau corecturi, datate și semnate.
    Cererea de înscriere, copia cărții de identitate, declarația de confirmare a condițiilor de participare la concurs și CV-ul se vor transmite printr-un singur e-mail, scanate, de preferat .PDF, la adresa de e-mail: resurse_umane@jandarmeriacalarasi.ro

  4. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora (ex.: cerere de înscriere, CV, certificat de naștere, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului ( ex. Vasile.Ion_CSTIC)

  5. În urma depunerii cererii de înscriere, candidații vor primi un e-mail de confirmare ce va conține codul unic de identificare, în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele și prenumele acestora

  6. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător

  7. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Biroul Resurse Umane al Inspectoratului de Jandarmi Județean Călărași( telefon:0242/317771, interior 24535 sau 042 24535 - RCVD), în scopul identificării de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților în concurs

  8. În cadrul probei de concurs, candidații nu vor avea asupra lor decât documentele de identitate și pix/stilou cu pastă/cerneală de culoare albastră(nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.). Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  9. În situația în care documentele din dosarul de recrutare sunt clasificate, acestea se depun, conform graficului prezentului anunț, la Biroul Resurse Umane al I.J.J. Călărași, cu respectarea normelor incidente în domeniul protecției informațiilor clasificate

  10. În cazul în care ocuparea postului vacant pentru care s-a organizat concurusul nu este posibilă, motive care țin exclusiv de persoana candidatului admis, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc în ordinea descrescătoare a notelor obținute

  11. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranță care nu permit stabilirea autenticității documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs

  12. Candidații au obligația de a verifica portalul de servicii electronice al MAI(hub.mai.gov.ro) zilnic, după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs

Date de contact:
  1. Relații suplimentare pot fi obținute la Biroul Resurse Umane al Inspectoratului de jandarmi județean Călărași, telefon: 0242/317771, interior 24535 sau RCDV 0242 24535, în fiecare zi lucrătoare, între orele 09:00 - 15:00

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS OFITER CSTIC 54.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 13:14
Fișiere anunț:
  1. Model - CV.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 10:22
  2. anexa 3 TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE CONCURS CSTIC54.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:34
  3. Model - Cerere de înscriere - anexa 1 cerere inscriere.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:39
  4. Model - Declarație de confirmare a condițiilor - anexa 2 declaratie conditii.docx - Adăugat la: 30.06.2024, ora 12:39
  5. Anunț - 3644-Anunț trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II - Structura de Securitate - C.S.T.I.C - Anunț trecere în corpul ofițerilor - Ofițer specialist II - Structura de Securitate - C.S.T.I.C.pdf - Adăugat la: 30.06.2024, ora 13:34
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.