Postat la data de: 01.07.2024, ora 11:31

concurs ocupare post ofiţer specialist II prin T.C.O. – P. C.F. A

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Ialomita organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 30 - ofiter specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Ialomita - Serviciului Ordine şi Siguranţă Publică - compartimentul Prevenirea şi combaterea faptelor antisociale, jud. IL, MUNICIPIUL SLOBOZIA, Domeniu de activitate: Prevenirea și combaterea faptelor antisocialeIGJR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licență - ciclul I de studii universitare, absolvite cu diplomă de licență, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: ştiinţe juridice, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică;
  • pregătire de specialitate: Nu este cazul
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - avizul şefului Direcţiei Ordine şi Siguranţă Publică;
    - obţinerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate secrete de stat, nivelul ,,secret”, după ocuparea postului. Neavizarea sau retragerea avizului de acces la informaţii clasificate atrage eliberarea de drept din funcţie.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenție selectivă – dezvoltare bună; Atenție distributivă - dezvoltare bună; Capacitate de înțelegere – dezvoltare foarte bună; Capacitate de exprimare – dezvoltare foarte bună; Procesarea informațiilor – dezvoltare foarte bună; Învățare activă – dezvoltare bună; Receptivitate la probleme – dezvoltare bună; Raționament deductiv – dezvoltare bună; Gândire critică – dezvoltare foarte bună; Organizarea, planificarea şi stabilirea priorităților în muncă – dezvoltare bună; Stabilirea şi menţinerea relațiilor interpersonale – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: Atenție la detalii - dezvoltare bună; Ascultare activă – dezvoltare bună; Responsabilitate – dezvoltare bună; Realizare/efort – dezvoltare bună; Inițiativă - dezvoltare bună; Autocontrol – dezvoltare bună; Toleranța la stres – dezvoltare bună; Obiectivitate – dezvoltare bună; Discreție – dezvoltare bună; Integritate – dezvoltare bună; Cooperare – dezvoltare bună; Independență – dezvoltare bună.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: apt medical
  • trăsături psihice şi de personalitate: apt psihologic pentru ocuparea postului
  • definirea sumara a atributiilor postului: Coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii pe linia activităţii de prevenire şi combatere a faptelor antisociale executate de către subunităţile inspectoratului, conform prevederilor legale şi reglementărilor interne.
    Coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la constatarea şi probarea faptelor de natură penală şi activităţile ulterioare
    Coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la desfăşurarea activităţilor de intervenţie preventivă;
    Coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la probarea faptelor antisociale şi evidenţa filmărilor video operative şi fotografiilor realizate de către personalul unităţii;
    Coordonează activitatea de evidenţă a faptelor de natură penală sesizate organelor de urmărire penală prin Registrul de evidenţă a faptelor de natură penală sesizate organelor de urmărire penală;
    Coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la actualizarea bazelor de date gestionate de Jandarmeria Române, pe linie de fapte penale şi contravenţionale;
    Organizează, conduce şi execută misiuni specifice, independent sau în sprijinul subunităţilor, în zona de responsabilitate a unităţii, precum şi activităţi specifice pe linia prevenirii şi combaterii faptelor antisociale;
    Elaborează analize, rapoarte, studii şi informări, privind rezultatele activităţii de prevenire şi combatere a faptelor antisociale;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului
  13. *Adeverință
    eliberată de medicul de unitate din care să rezulte că este "APT" din punct de verere medical pentru a participa la concurs, conform prevederilor din fișa postului.

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidaţii care au fost evaluaţi psihologic pentru ocuparea unor funcţii de execuţie cu cel mult 6 luni anterior datei desfăşurării testului scris vor menţiona acest lucru în cererea de înscriere, astfel încât unitatea organizatoare să poată solicita în timp util avizul. Candidaţii care nu au susţinut evaluarea psihologică vor fi planificaţi pentru susţinerea evaluării prin grija Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Ialomiţa, aceştia având obligaţia de a participa conform planificării.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Contestațiile se depun pe adresa de e-mail concurs@jandarmeriaialomita.ro

  5. Rezultatele obținute după soluționarea contestației sunt definitive

  6. Rezultatul contestației va fi comunicat prin sectiunea "Fișiere publicate ulterior activării anunțului" din această pagină.

Departajare:
  1. Nota finală reprezintă nota obţinută la testul scris. Sunt declaraţi «admis» candidaţii care au obţinut nota finală cea mai mare, în ordine descrescătoare, dintre candidaţii înscrişi, în limita locurilor scoase la concurs. În situaţia în care, la concursul pentru ocuparea unui post de execuţie vacant, mai mulţi candidaţi au aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat «admis» candidatul care obţine nota cea mai mare, indiferent de aceasta. Interviul pentru departajare nu se contestă

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Recrutarea din sursă internă în vederea ocupării posturilor vacante are drept scop identificarea şi atragerea candidaţilor care corespund cerinţelor postului, din rândul personalului încadrat în unitatea în care este prevăzut postul sau în alte unităţi ale MAI. – art.1 alin (2) din Anexa 2 la O. M.A.I. nr. 177 din 16 noiembrie 2016privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare;

  9. În conformitate cu prevedreile art. 5^1 din Anexa 3 la O. M.A.I. nr. 177 din 16 noiembrie 2016privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările şi completările ulterioare, numirea în funcţie nu se realizează în situaţia în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soţi sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înţelege raportul dintre soţ/soţie sau ruda de gradul I şi şeful care îndeplineşte atribuţiile funcţiei de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  10. Dacă pentru ocuparea unor posturi este necasar obţinerea unor avize / autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii , cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85, alin (1) lit. m) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, precum si celelalte documente constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise SCANATE, în volum complet și în integralitatea lor, cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, preferabil în format .PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), la adresa de e-mail concurs@jandarmeriaialomita.ro

  2. Candidaţii vor primi un e-mail de confirmare a înscrierii (ulterior înscrierii) şi li se va comunica și codul unic de identificare respectiv în baza căruia se pot identifica în anunţurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului, întrucât nu se vor utiliza numele şi prenumele acestora

  3. Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora (ex. documente studii, certificat naştere candidat, certificat naştere soţie etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex. ”PCFA.IONESCU Vasile”).

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepţia e-mail-ului şi nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la nr. de telefon 0243/231057, interior 24507, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.

  5. Se impune verificarea permanentă a secţiunii „Fişiere publicate ulterior activării anunţului” - informaţiile ulterioare publicării anunțului de concurs vor fi postate în această secțiune.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea examenului/concursului pot fi obţinute de la Inspectoratul de Jandarmi Judeţean Ialomiţa, telefon 0243/231057, interior 24507, de luni până vineri între orele 09.00-15.00.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC CONCURS.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:05
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:46
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:46
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 10:46
  4. temetica si bibliografia.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:04
  5. Anunț - 3719-concurs ocupare post ofiţer specialist II prin T.C.O. – P. C.F. A - concurs ocupare post ofiţer specialist II prin T.C.O. – P. C.F. A.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 11:31
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.