Postat la data de: 01.07.2024, ora 14:02

Anunț concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II - P.C.F.A. - S.O.S.P.

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Giurgiu organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 30 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Giurgiu - Serviciului Ordine și Siguranță Publică, jud. GR, MUNICIPIUL GIURGIU, Domeniu de activitate: Prevenirea și combaterea faptelor antisocialeIGJR
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: sublocotenent
  • pregătire de bază: - studii universitare de licenţă - ciclu I / studii universitare de licenţă - ciclu I Bologna sau studii universitare de lungă durată cu licenţă, în unul din domeniile cuprinse în ramura de ştiinţă: științe juridice sau științe militare, informații și ordine publică.
  • pregătire de specialitate: - curs de tehnician de intervenţie profesională – (după numirea în funcţie)
  • alte cunoştinţe: - de cultură generală, cunoştinţe generale în domeniul juridic şi de operare cu tehnica de comunicații și informatică; (nefiind nevoie de documente justificative).
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - autorizaţie de acces pentru acces la informaţii clasificate din clasa ,,secrete de serviciu”, la nivelul „Secret de serviciu” (se poate obține după numirea în funcție). Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcție de drept;
    - avizul şefului Direcţiei Ordine şi Siguranţă Publică (se obține înainte de numirea în funcție).
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este necesar.
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este necesară experienţă managerială.
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Evaluarea sistemelor – dezvoltare bună;
    - Rezolvarea problemelor complexe – dezvoltare bună;
    - Receptivitate la probleme – dezvoltare bună;
    - Gândire critică – dezvoltare bună;
    - Instalare – dezvoltare bună;
    - Instruire – dezvoltare bună;
    - Coordonare – dezvoltare bună;
    - Luarea deciziilor – dezvoltare bună;
    - Comprehensiune – dezvoltare bună;
    - Fluența ideilor – dezvoltare bună;
    - Originalitate – dezvoltare medie;
    - Raționament deductiv – dezvoltare bună;
    - Raționament inductiv – dezvoltare bună;
    - Atenție selectivă – dezvoltare bună;
    - Atenție distributivă – dezvoltare bună;
    - Disponibilitate pentru dialog şi negocieri - dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: - Perseverență – dezvoltare bună;
    - Inițiativă – dezvoltare bună;
    - Cooperare – dezvoltare bună;
    - Autocontrol – dezvoltare bună;
    - Toleranță la stres – dezvoltare bună;
    - Adaptabilitate/flexibilitate – dezvoltare bună;
    - Responsabilitate – dezvoltare bună;
    - Atenție la detalii – dezvoltare bună;
    - Gândire analitică – dezvoltare bună;
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să poată îndeplini în bune condiții sarcinile, îndatoririle și responsabilitățile specifice postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: - inteligenţă, flexibilitate a gândirii, stabilitate comportamentală, rezistent, echilibrat emotiv, motivat profesional, comunicativ, adaptabil;
    - aviz - “apt psihologic” pentru îndeplinirea funcției, la încadrare și la evaluările periodice.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - 2 ani vechime în muncă din care 2 ani vechime în instituții din sistemul de apărare, ordine publică și securitate națională.
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - nu e cazul
  • vechime în armă: 2 ani vechime în armă
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: 2 ani vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: nu e cazul.
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este necesară experienţă managerială.
  • definirea sumara a atributiilor postului: 5. Definirea sumară a atribuţiilor postului:
    - elaborează documente operative specifice compartimentului pe linia prevenirii şi combaterii faptelor antisociale;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la constatarea şi probarea faptelor de natură penală, contravenţională şi activităţile ulterioare și cu privire la executarea mandatelor de aducere emise de organele judiciare, în condiţiile legii;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la actualizarea bazelor de date gestionate de Jandarmeria Romane;
    - planifică, organizează, coordonează şi execute acţiuni preventive cu caracter-educativ, independent sau în sistem integrat cu alte instituţii, în funcţie de domeniul de competenţă, împoriva faptelor de antisociale;
    - participă la executarea misiunilor specifice, prin desfăşurarea unor activităţi concrete de constatare a faptelor de natură penală şi contravenţională, identificarea şi prinderea făptuitorilor, identificarea persoanelor vătămate, a martorilor şi a mijloacelor materiale de probă, întocmirea actelor de sesizare şi predarea acestora organelor de urmărire penală pentru continuarea cercetărilor;
    - desfăşoară activităţi de probare a faptelor antisociale la locul faptei, prin înregistrări video operative.



Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării nu vor fi replanificați.

  6. Nesusținerea evaluării psihologice conform planificării sau din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de către instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se vor denumi prin introducerea în titlul mesajului a numelui, respectiv a prenumelui candidatului și se vor transmite la adresa de căsuță poștală - resurseumane@jandarmeriagiurgiu.ro.

  5. Nota acordată după soluționarea contestației la proba scrisă rămâne definitivă.

Departajare:
  1. În situaţia în care la concursul pentru ocuparea unei funcții de execuție vacante mai mulţi candidaţi obțin aceeaşi notă, departajarea candidaţilor se realizează pe baza rezultatelor obţinute în urma susţinerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat „admis” candidatul care obţine nota cea mai mare. Acest interviu nu se poate contesta. Candidații declarați "respins" la concursul organizat pentru ocuparea unui post vacant nu pot ocupa, în baza notei finale obținute la respectivul concurs, alte posturi vacante în aceeași unitate sau în alte unități

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. Se vor accepta adeverințele de studii doar dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  9. În cazul în care ocuparea posturilor vacante pentru care s-a organizat concurs nu este posibilă din motive care ţin exclusiv de persoana candidatului declarat „admis”, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.

  10. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului sau sunt plastifiate, atrag respingerea candidatului din concurs.

  11. Candidații au obligația de a verifica portalul de servicii electronice al M.A.I., zilnic după transmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea susținerii evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii, înainte de verificarea îndeplinirii condițiilor de participare la concurs.

Informații suplimentare:
  1. În cadrul probei de concurs, candidații vor avea asupra lor doar documentul de identitate
    și un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare,
    dicționare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de
    comunicare, etc.).

  2. Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea.
    Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din
    concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  3. Documentele se transmit scanate lizibil, în integralitatea lor, preferabil în format PDF, la
    adresa de e-mail:
    resurseumane@jandarmeriagiurgiu.ro
    (atașamentele trebuie să nu depășească dimensiunea de 10 Mb.)

  4. În conformitate cu prevederile art. 24 alin. (1) la Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, proba de concurs test scris va fi înregistrată/supravegheată audio/video.

  5. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului ŞI NU DACĂ DOCUMENTELE SUNT CORECT ÎNTOCMITE SAU SCANATE CORESPUNZĂTOR!

  6. SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE.

  7. În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului numărul e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: PCFA_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).

  8. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și celelalte transmise la orice altă căsuță poștală decât cea indicată, nu vor fi luate în considerare.

  9. Recrutarea în vederea încadrării posturilor cu trecerea maiştrilor militari/subofiţerilor în corpul ofiţerilor, vizează doar maiştrii militari/subofiţerii în activitate din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

  10. Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Serviciul Resurse Umane al I.J.J. Giurgiu, în scopul identificării de soluții care să nu impieteze înscrierea candidaților în concurs.

Date de contact:
  1. Relații suplimentare privind organizarea și desfășurarea examenului/concursului pot fi
    obținute de la Inspectoratul de Jandarmi Județean Giurgiu, Serviciul Resurse Umane, în
    zilele lucrătoare, apelând numărul de telefon 0246.219.631 interior 24535, 24557, între
    orele 09.00-15.00.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC DE CONCURS.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:22
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:34
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:34
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 12:34
  4. Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 13:34
  5. Anunț - 3746-Anunț concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II - P.C.F.A. - S.O.S.P. - Anunț concurs trecere în corpul ofițerilor - ofițer specialist II - P.C.F.A. - S.O.S.P..pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:02
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.