Postat la data de: 01.07.2024, ora 16:42

Anunț concurs TCO ofițer specialist II - Serviciul Ordine și Siguranță Publică (P.C.F.A)

Inspectoratul de Jandarmi Judetean Tulcea organizează:
| concurs - trecere în corpul ofițerilor |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Ofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  • poz. 25 - Ofițer specialist II prevăzut cu gradul de Locotenent-colonel - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: Insp.Jd.Jud. Tulcea - Compartimentul Prevenirea și combaterea faptelor antisociale din cadrul Serviciului Ordine și Siguranță Publică, jud. TL, MUNICIPIUL TULCEA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pe un singur post
Condiții generale și criterii specifice:

Subofițerul / maistrul militar poate participa la concurs dacă îndeplinește cumulativ următoarele condiții:
a) au absolvit studii superioare
b) sunt declaraţi "apt" la evaluarea psihologică organizată în acest scop; Evaluarea psihologică se susține anterior probelor de concurs. Candidaţii declaraţi „inapt” psihologic nu vor fi programați la concurs, candidaturile acestora urmând a fi respinse ca urmare a neîndeplinirii condițiilor legale.
c) nu sunt cercetaţi disciplinar sau nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
d) nu sunt puşi la dispoziţie ori suspendaţi din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare. (**)
e) au o vechime de cel puţin doi ani în cadrul MAI;
f) au obţinut calificativul de cel puţin «foarte bun» la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI.
(**) Art. 17 alin. (2): „La propunerea consiliilor de onoare și a comandanților de unități, cadrul militar este pus la dispoziție când este trimis în judecată sau judecat de către instanțele judecătorești în stare de libertate pentru fapte în legătură cu exercitarea atribuțiilor funcției în care este încadrat.”
Art. 21 lit. a) și b): „Cadrul militar se suspendă din funcție de drept în următoarele situații:
a) este arestat preventiv sau se află în arest la domiciliu:
b) se află sub control judiciar sau control judiciar pe cauțiune și s-a dispus interdicția exercitării profesiei;”


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sublocotenent
  • pregătire de bază: Studii superioare de lungă durată sau studii universitare de licenţă – ciclul I de studii universitare, absolvite cu diplomă de licenţă, în una din ramurile de ştiinţă: ştiinţe juridice, științe administrative, științe politice, ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică
  • pregătire de specialitate: - nu este cazul
  • alte cunoştinţe: - de cultură generală;
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: - avizul şefului Direcţiei Ordine şi Siguranţă Publică;
    - autorizaţie de acces la informaţii clasificate, clasa „secret de stat” nivel “secret” (obținută după numirea pe funcție);
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: - nu este cazul;
  • vechime în funcţii de conducere: - nu este cazul;
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: - 3 luni;
  • aptitudini şi abilităţi necesare: Atenţie selectivă – dezvoltare bună;
    Atenţie distributivă - dezvoltare bună.
    Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună.
    Raţionament deductiv – dezvoltare bună;
    Elaborarea, proiectarea şi descrierea amănunţită a dispozitivelor şi echipamentelor – dezvoltare bună.
    Învăţarea activă – dezvoltare bună.
    Capacitatea de înţelegere – dezvoltare medie.
    Capacitate de exprimare – dezvoltare medie.
    Gândirea critică – dezvoltare medie.
    Luarea deciziilor şi rezolvarea de probleme – dezvoltare medie.
    Coordonarea muncii şi activităţii altora – dezvoltare bună.
    Oferirea de consultanţă şi recomandări altora – dezvoltare bună.
  • atitudini necesare/comportament: Atenţie la detalii - dezvoltare bună.
    Gândire analitică - dezvoltare bună.
    Responsabilitate - dezvoltare bună.
    Autocontrol - dezvoltare bună.
    Toleranţa la stres - dezvoltare bună.
    Obiectivitate - dezvoltare bună.
    Discreţie - dezvoltare bună.
    Integritate - dezvoltare bună.
    Cooperare - dezvoltare medie.
    Independenţă - dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: - apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului;
  • trăsături psihice şi de personalitate: - Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuție;


  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: - nu este necesar;
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: - nu este necesar;
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: - nu este necesar;
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: - nu este necesar;
  • definirea sumara a atributiilor postului: - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la desfăşurarea activităţilor preventiv-educative;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la constatarea şi probarea faptelor antisociale şi activităţile ulterioare;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la executarea mandatelor de aducere emise de organele judiciare, în condiţiile legii;
    - coordonează, sprijină şi îndrumă activitatea personalului unităţii cu privire la actualizarea bazelor de date gestionate de Jandarmeria Română.
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: minim 2 ani vechime în structurile operative ale Jandarmeriei Române;
Dată Limită:
Dată limită depunere cerere înscriere:
03.07.2024, ora 16:00
Dată limită depunere dosar: 
12.07.2024, ora 14:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare - TCO
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  6. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  7. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  8. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  9. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  10. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  11. *Adeverinţă eliberată de structura de resurse umane a unităţii unde este încadrat
    (din adeverință trebuie să reiasă următoarele:
    - candidatul nu este cercetat disciplinar şi nu se află sub efectul unei sancţiuni disciplinare;
    - nu este pus la dispoziţie ori suspendat din funcţie în condiţiile art. 17 alin. (2) şi art. 21 lit. a) şi b) din anexa nr. 7 la ordinul m.a.i. nr. 177/2016 privind activitățile de management resurse umane în unitățile militare ale MAI, cu modificările și completările ulterioare;
    - calificativele obţinute la ultimele două aprecieri anuale de serviciu în cadrul MAI;
    - vechimea în structuri ale MAI.
    Adeverința este valabilă doar dacă a fost emisă ulterior publicării acestui anunț.
    )
  12. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

  5. Candidații care nu se prezintă la locul, data și ora comunicată pentru susținerea evaluării nu vor fi replanificați;

  6. Nesusținerea evaluării psihologice din motive care țin exclusiv de persoana candidatului, ori ca urmare a nerespectării măsurilor impuse de către instituția care efectuează evaluarea psihologică, sunt situații care au ca efect neemiterea avizului psihologic și atrag după sine respingerea din concurs.

  7. Candidații au obligația de a verifica Portalul de servicii și informații la nivelul MAI - Secțiunea Carieră MAI, zilnic, după trasmiterea cererii de înscriere, deoarece planificarea pentru susținerea evaluării psihologice se va realiza începând cu data înscrierii.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - test scris
Perioada de desfășurare a probei: 27.07.2024
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

  5. Concursul va consta în susținerea unui test scris - tip grilă pentru verificarea cunoștințelor necesare îndeplinirii atribuțiilor postului, pe baza tematicii și bibliografiei stabilite pentru concurs.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

  4. Eventualele contestații se transmit la adresa de email: resurseumane@jandarmeriatulcea.ro Nota acordată după soluționarea contestației ramâne definitivă.

Departajare:
  1. În situația în care doi sau mai mulți candidați vor obține aceeași notă finală, departajarea între aceștia se va realiza pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu pe subiecte profesionale în baza aceleiași tematici și bibliografii stabilite pentru proba scrisă, la o data ce va fi stabilită ulterior și comunicată prin anunț, fiind declarat "admis" candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul de departajare nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În cadrul probei de concurs, candidaţii nu vor avea asupra lor decât documentul de identitate şi un pix/pixuri cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notiţe, însemnări, precum şi cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare, etc.).
    Nu se admit pixuri care permit ştergerea şi/sau rescrierea.
    Fraudele, precum şi tentativa de săvârşire a acestora se sancţionează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaţilor în cauză.

  9. Legitimarea candidaţilor prezenți pentru susținerea probei de concurs se va face cu cartea de identitate și, după caz, cu alte documente de legitimare eliberate temporar de unitatea din care fac parte, iar ţinuta va fi cea de reprezentare, conform anotimpului.

  10. Potrivit art. 57^1 alin. (6) din Anexa nr. 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177/2016, „Dacă pentru ocuparea unor posturi vacante este necesară obţinerea unor avize/autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor, iar dacă acestea nu se obţin ulterior numirii în funcţie, cadrul militar este eliberat din funcţie şi pus la dispoziţie în condiţiile legii, cu excepţia situaţiilor prevăzute de art. 85 alin. (1) lit. m) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare”.

Informații suplimentare:
  1. Cererea de înscriere la concurs, copia cărţii de identitate, C.V.-ul (model comun european) și declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptării condiţiilor de recrutare se transmit exclusiv SCANATE la adresa de e-mail: resurseumane@jandarmeriatulcea.ro, preferabil în format PDF (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb), până la data și ora stabilite în graficul de concurs.

  2. Documentele la concurs vor fi transmise în forma lor completă la adresa de e-mail prevăzuta la secțiunea „DATE DE CONTACT” ale prezentului anunț și se denumesc în mod corespunzător, în funcţie de conţinutul acestora, cu atașarea numelui și prenumelui complet al candidatului și nu vor conține diacritice (ex.: Cerere inscriere – POPESCU Vasile, C.V. – POPESCU Vasile, copie C.I. – POPESCU Vasile, etc.), iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele complet al candidatului
    (ex.: IJJTL_OFIȚER_SP. II_PCFA_POPESCU_Vasile).

    A T E N Ţ I E !
    În perioada alocată conform graficului de concurs, candidaţii constituie dosarul de recrutare exclusiv în format electronic, prin depunerea unor fişiere, preferabil în format .pdf (ataşamentele trebuie să nu depăşească dimensiunea de 10 Mb.) care să cuprindă documentele enunţate în prezentul anunţ.

    Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunţul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmând doar recepţia e-mail-ului ŞI NU DACĂ DOCUMENTELE SUNT CORECT ÎNTOCMITE SAU SCANATE CORESPUNZĂTOR!

    SE VA EVITA, PE CÂT POSIBIL, TRANSMITEREA DOCUMENTELOR ÎN FORMAT DE IMAGINE ELECTRONICĂ/FOTOGRAFIATE (ex. formate fișier: .jpg, .jpeg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng) SAU ORICE ALT FORMAT CARE VA NECESITA INSTALAREA UNOR PROGRAME SPECIFICE PENTRU CA ACESTEA SĂ FIE ACCESATE!

    În situația necesității transmiterii în cadrul mai multor e-mail-uri a documentelor necesare înscrierii/completării dosarului de recrutare se va preciza în cadrul titlului mesajului nr. e-mail-ului din câte e-mail-uri sunt necesare pentru a transmite informația în cauză (ex.: IJJTL_OFIȚER_SP. II_PCFA_POPESCU_Vasile_nr_1_din_5).
    Se va încerca, pe cât posibil, respectarea condițiilor de denumire ale fișierelor, al titlului mesajului electronic, precum și forma de scanare a documentelor în cauză cu ocazia transmiterii e-mail-ului!
    Orice problemă de natură tehnică, privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunţă telefonic la Biroul Resurse Umane al I.J.J. Tulcea, în scopul identificării de soluţii care să nu impieteze înscrierea candidaţilor în concurs.
    În conformitate cu prevederile art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I. Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau rudă de gradul I și șeful care îndeplinește atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.
    Prin înscrierea la concurs, candidații își manifestă acordul cu privire la condițiile și modul de organizare și desfășurare a concursului.

  3. Documentele solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, precum și celelalte transmise la orice altă adresă de email decât cea indicată, nu vor fi luate în considerare.

Date de contact:
  1. Adresa de email pentru transmiterea documentelor ce constituie dosarul de recrutare candidat este: resurseumane@jandarmeriatulcea.ro

    Relații suplimentare se pot obține la Biroul Resurse Umane din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Tulcea, telefon 0240/534012, interior 24535, luni - vineri, între orele 08:00-16.00

Grafic concurs:
  1. Grafic concurs .pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 16:37
Fișiere anunț:
  1. Model - Cerere participare concurs.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:05
  2. Model - CV.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:05
  3. Model - Declarație confirmare cunoastere condiții recrutare.docx - Adăugat la: 01.07.2024, ora 14:05
  4. Tematica si bibliografie.pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 15:28
  5. Anunț - 3766-Anunț concurs TCO ofițer specialist II - Serviciul Ordine și Siguranță Publică (P.C.F.A) - Anunț concurs TCO ofițer specialist II - Serviciul Ordine și Siguranță Publică (P.C.F.A).pdf - Adăugat la: 01.07.2024, ora 16:42
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
Nu a fost încărcat niciun fișier, însă pot fi încărcate ulterior.