Postat la data de: 15.07.2024, ora 18:04

Concurs 14 posturi de subofițer operativ principal, ordine publică-sursă externă

Gruparea de Jandarmi Mobila Timisoara organizează:
| concurs - încadrare directă || concurs - rechemare în activitate (cadre militare) |
În conformitate cu:
  1. Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare
  2. Ordinul M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare
  3. Nota – Raport a I.G.J.R. nr. 175416 din 26.04.2024 privind solicitarea aprobării procedurilor de concurs prin rechemare în activitate / încadrare directă, în vederea încadrării unor posturi de execuție vacante de la nivelul Jandarmeriei Române
  4. Adresa I.G.J.R. nr. 175622 din 15.05.2024 privind funcțiile de execuție vacante aprobate a fi ocupate prin rechemare în activitate sau încadrare directă la Gruparea de Jandarmi Mobilă Timișoara
Posturi scoase la concurs:
Cadru militar
  • Subofițer

Nivel funcție: Execuție - perioadă nedeterminată

  1. poz. 100 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 2 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  2. poz. 116 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 2 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  3. poz. 133 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 2 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  4. poz. 160 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 2 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  5. poz. 180 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 3 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  6. poz. 182 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 3 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  7. poz. 191 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 3 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  8. poz. 209 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 3 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  9. poz. 225 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 3 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  10. poz. 255 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 4 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  11. poz. 267 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 4 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  12. poz. 287 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 4 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  13. poz. 314 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 4 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
  14. poz. 317 - Subofițer operativ principal prevăzut cu gradul de Sergent major - arma: Jandarmeria Romana, unitatea: IGJ- Gp.J.Mb. Timisoara - Detașamentul 4 Jandarmi Mobil Ordine Publică, jud. TM, MUNICIPIUL TIMISOARA, Domeniu de activitate: Ordine publică
Mențiuni despre concurs:
Candidatul se poate înscrie: Pentru toate posturile obligatoriu
Condiții generale și criterii specifice:

Încadrare directă:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale.
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv.
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin încadrare directă;
l) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; Verificarea cerinţei se realizează cu ocazia examinării medicale. Criteriul specific nu se aplică pentru încadrarea directă în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia;
m) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Rechemare în activitate:
a) să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
b) să cunoască limba română, scris şi vorbit;
c) să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
d) să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic; Aptitudinea/inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale MAI, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu. În situaţia în care se constată inaptitudinea pentru oricare dintre situaţii, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv. Evaluarea psihologică se susţine înaintea examinării medicale. (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”). Adeverința eliberată în urma examinării medicale sau, după caz, în urma soluționării contestației privind rezultatul acesteia se depune la compartimentul cu sarcini de recrutare în maximum 45 de zile de la afișarea/postarea tabelului cu rezultatele finale;
e) să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
f) să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate; Îndeplinirea condiţiei se constată de către Direcţia Generală de Protecţie Internă, prin emiterea unui aviz, respectiv de către compartimentele de resurse umane, prin întocmirea Notei de cunoaştere (efectuarea verificărilor de specialitate se realizează doar cu privire la persoana candidatului declarat «admis». Rezultatul verificărilor de specialitate se concretizează în emiterea unui aviz). În cazul emiterii unui aviz negativ, procedura de recrutare încetează pentru candidatul respectiv;
g) să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
h) să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
i) să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
j) să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
k) să îndeplinească condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, pentru încadrarea în funcţii de cadre militare prin rechemare în activitate;
l) nu au fost trecute în rezervă în condiţiile art. 85 lit. a), d), i), j), k) sau ale art. 87 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare; (**)
m) nu au tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară; criteriul specific nu se aplică pentru rechemarea în activitate în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă sau în cadrul unităţilor subordonate acestuia; Verificarea criteriului specific se realizează cu ocazia examinării medicale. Concluziile privind continuarea procedurii de recrutare şi selecţie a candidaţilor în situaţia observării directe, în cursul examinării medicale, a existenţei la candidaţi a unor tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentaţie, în ţinuta de vară, se stabilesc de către compartimentele de resurse umane/persoanele cu sarcini de recrutare, prin raportare la condiţiile legale şi criteriile specifice de recrutare şi selecţie, precum şi la modelul uniformei de vară stabilit de cadrul normativ incident pentru structura în care este prevăzut postul;
n) prin încadrare, potrivit vechimii în specialitatea dobândită pe timpul studiilor, raportat la atribuţiile din fişa postului şi la stagiile minime în grad, nu dobândesc grade militare mai mari decât gradele militare maxime ale posturilor pentru care s-a organizat concurs.
Persoanele care au dobândit grade militare în rezervă ca urmare a îndeplinirii serviciului militar, participării la convocări de pregătire sau în urma concentrării şi nu au avut calitatea de cadru militar în activitate/poliţist nu fac obiectul recrutării în vederea rechemării în activitate pe timp de pace.
(**) art. 85 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate pot fi trecuţi în rezervă sau direct în retragere, după caz, în următoarele situaţii:
a) la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă;
d) au împlinit limita de vârstă în grad;
i) când manifestă dezinteres în îndeplinirea atribuţiilor şi sarcinilor de serviciu sau în perfecţionarea pregătirii lor militare şi de specialitate;
j) când comit abateri grave de la prevederile regulamentelor militare sau de la alte dispoziţii legale;
k) când, pentru o infracţiune săvârşită din culpă, li s-a aplicat prin hotărâre judecătorească suspendarea executării pedepsei sub supraveghere ori a amenzii, precum şi în cazurile când au beneficiat de amnistie sau graţiere înainte de începerea executării pedepsei;
art. 87 – (1) Ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii în activitate condamnaţi prin hotărâre judecătorească la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, precum şi cei condamnaţi pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa închisorii cu suspendarea executării ori cu amenda se trec în rezervă sau direct în retragere.
(2) Cadrele militare în activitate condamnate prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia se trec în rezervă sau direct în retragere din oficiu.
(3) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale condamnate pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie la pedeapsa amenzii penale sau cu închisoare, cu suspendarea executării ori graţiate înainte de începerea executării pedepsei pot fi trecute în rezervă sau direct în retragere ori pot fi menţinute în activitate, pe baza propunerilor înaintate ierarhic, prin ordin al comandanţilor/şefilor care au competenţe în acest sens, stabilite prin ordin al ministrului apărării naţionale, dispoziţiile art. 43 aplicându-se în mod corespunzător.

ATENȚIE! Candidații care au promovat concursul și urmează să ocupe funcție de cadru militar nu trebuie să aibă calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic, potrivit statutului aplicabil.


Cerințele postului:
  • gradul militar: Sergent major
  • pregătire de bază: Școala Militară de Subofițeri sau studii medii cu diplomă de bacalaureat
  • pregătire de specialitate: Curs tehnician de intervenție profesională, (TIP)/curs tehnician de trecere operațională (TTO)-obținut după ocuparea postului
  • alte cunoştinţe: Nu e cazul
  • limbi străine:citit/scris/vorbit: Nu e cazul
  • vechime în funcţii de conducere: Nu e cazul
  • perioada pentru acomodarea la cerinţele postului: 3-6 luni
  • aptitudini şi abilităţi necesare: - Orientare spaţio-temporală – dezvoltare bună;
    - Atenţie selectivă – dezvoltare bună;
    - Atenţie distributivă – dezvoltare bună;
    - Receptivitatea la probleme – dezvoltare bună;
    - Raţionament deductiv – dezvoltare bună;
    - Procesarea informaţiilor – dezvoltare bună;
    - Abilităţi de comunicare verbală şi scrisă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de reacţie adecvată la situaţii limită - dezvoltare bună;
    - Învăţarea activă – dezvoltare medie;
    - Capacitate de exprimare – dezvoltare medie;
    - Ascultare activă – dezvoltare medie.
  • atitudini necesare/comportament: - Atenţie la detalii – dezvoltare bună;
    - Responsabilitate – dezvoltare bună;
    - Capacitatea de a lucra în echipă – dezvoltare bună;
    - Capacitate de evaluare a situaţiilor de risc şi a priorităţilor – dezvoltare bună;
    - Toleranţă la stres – dezvoltare bună;
    - Obiectivitate – dezvoltare bună;
    - Discreţie – dezvoltare bună;
    - Integritate – dezvoltare bună;
    - Iniţiativă – dezvoltare medie;
    - Cooperare – dezvoltare medie;
    - Independenţă – dezvoltare medie.
  • parametri privind starea sănătăţii somatice: Apt medical, astfel încât să-şi poată îndeplini în bune condiţii sarcinile specifice postului
  • trăsături psihice şi de personalitate: Aviz apt psihologic pentru funcţia de execuție
  • alte cerințe: Nu e cazul
  • vechime în muncă/din care în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu e cazul
  • vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei: Nu e cazul
  • vechime în armă: Nu e cazul
  • vechime în specialitatea structurii pentru care se organizează concurs: Nu e cazul
  • vechime în exercitarea profesiei sau ocupaţiei: Nu e cazul
  • vechime în funcții de conducere în instituții din sistemul național de apărare, ordine publică și securitate națională: Nu e cazul
  • definirea sumara a atributiilor postului: - execută la timp și în mod corespunzător activităţile, misiunile şi sarcinile încredinţate;
    - se îngrijeşte de propria pregătire profesională, ordinea și disciplina militară, ordinea interioară, starea tehnică și de întreţinere a armamentului și tehnicii din dotare;
    - asigură protecţia informaţiilor clasificate, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
  • autorizaţii speciale pentru exercitarea atribuţiilor postului: autorizație de acces la informații clasificate, clasa „Secret de serviciu” (obținută după numirea pe funcție). Neacordarea accesului la documente clasificate de nivel solicitat atrage eliberarea din funcţie de drept!
    - pentru pozitia 116 este necesar atestatul pentru folosirea puștii mitralieră (obținut după dotarea cu armament special)
    - pentru pozițiile 133, 209, 255, 287, 314, 317 este necesar atestatul pentru folosirea puștii semiautomate cu lunetă (obținut după dotarea cu armament special)
    - pentru pozitia 180 este necesar atestatul pentru folosirea lansatorului de cartușe/grenade cu efecte speciale, (obținut după dotarea cu armament special)
    - pentru pozitia 182 este necesar atestatul pentru folosirea puștii/carabinei pentru muniție cu diverse proiectile, (obținut după dotarea cu armament special)
    - pentru pozitia 225 este necesar atestatul pentru folosirea pulverizatorului de gaze capacitate mărită (obținut după dotarea cu armament special)
Dată Limită:
Dată limită depunere dosar: 
31.07.2024, ora 16:00
Dosar recrutare

    Dosar cadre militare si SGP - incadrare / rechemare / transfer la cerere
  1. *Cerere de înscriere
    (conform modelului anexat)
  2. *Curriculum Vitae, modelul comun european
    (conform modelului anexat)
  3. *Copii ale documentelor care atestă nivelul și specializarea studiilor impuse de cerințele postului
    (- diploma de absolvire a studiilor și, după caz, foaia matricolă / suplimentul la diploma și/sau orice alte documente care atestă nivelul și specializarea studiilor;
    - se vor accepta adeverinţele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate;
    - candidaţii care au absolvit studii în alte state vor prezenta documentele echivalate de Centrul Naţional de Recunoaştere şi Echivalare a Diplomelor din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale;
    - candidatul se va asigura că nu lipsesc pagini din aceste copii
    )
  4. *Copie act identitate
    (- copia cărții de identitate
    - cartea de identitate trebuie să se afle în perioada de valabilitate
    )
  5. Copia carnetului de muncă / certificatului de stagiu de cotizare și/sau alte documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă
  6. Copia livretului militar
    (dacă este cazul, obligatoriu pentru cadrele militare în rezervă)
  7. *Copia certificatului de naștere al candidatului
  8. Copie certificat de naștere al soțului/soției
    (obligatorie pentru candidații căsătoriți)
  9. Copie certificate de naștere ale copiilor
    (obligatorie pentru candidații care au copii)
  10. Copie certificat de căsătorie
    (obligatorie pentru candidații care sunt căsătoriți)
  11. Copie hotărâre judecătorească privind starea civilă
    (obligatorie pentru candidații care au fost căsătoriți)
  12. *Autobiografie
    (scrisă olograf (de mână) de către candidat, conform modelului anexat)
  13. *Tabel nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului
    (candidatul trebuie să completeze documentul potrivit notei de subsol a modelului anexat;)
  14. *Extras de pe cazierul judiciar/certificat de cazier judiciar/ consimțământ obținere certificat
    (-Candidatul poate să opteze pentru una dintre variante.
    -Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimțământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit și de un certificat de cazier judiciar depus de candidat, aflat în termen de valabilitate, respectiv 6 luni de la data eliberării.
    )
  15. *Fotografie color 9x12
    (fotografie clară tip portret al candidatului)
  16. *Adeverință medicală eliberată de medicul de familie în condițiile ordinului ministrului afacerilor interne privind examinarea medicală a candidaților la concursurile de admitere în instituțiile de învățământ care formează personal pentru nevoile MAI, precum și la concursurile de încadrare în MAI, din care să rezulte că este clinic sănătos pentru participarea la concursul de încadrare în MAI, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției
    (conform modelului anexat)
  17. *Consimțământ informat examinare medicală
    (conform modelului anexat)
  18. *Aviz psihologic din care să rezulte aptitudinea privind deținerea, portul și folosirea armelor și munițiilor letale sau neletale supuse autorizării, emis cu cel mult 6 luni anterior derulării selecției, de către un psiholog autorizat pentru efectuarea unor astfel de examinări, atestat în condițiile legii
  19. *Declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (conform modelului anexat)
  20. Orice alte documente pe care candidatul le consideră importante în cadrul concursului

    1. Documentele marcate cu * sunt obligatorii.
Verificare Aptitudini
Examinare medicală
  1. Examinarea medicală se realizează de către structurile de specialitate ale MAI potrivit programărilor nominale.

  2. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  3. Candidaţii pot contesta rezultatul examinării medicale printr-o contestaţie scrisă formulată în termen de cel mult două zile de la data luării la cunoştinţă a concluziei examinării/examenelor medicale.

  4. Data, ora și locul de desfășurare a examinării medicale vor fi comunicate de către medicul de unitate al structurii organizatoare / de recrutare.

Evaluare psihologică
  1. Evaluarea psihologică se realizează de către structurile de specialitate ale MAI.

  2. Data, ora și locul de desfășurare a evaluării psihologice vor fi afișate în secțiunea ”Fișiere anunț” din această pagină.

  3. Alte informații se regăsesc în secțiunea ”Condiții generale și criterii specifice” de mai sus.

  4. Contestaţia se formulează în scris, în nume personal, se adresează Centrului şi se depune la sediul structurii organizatoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la luarea la cunoştinţă a avizului psihologic.

Validarea dosarelor:
  1. După depunerea dosarelor de recrutare, comisia de concurs va verifica, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înaintea primei probe a concursului, corectitudinea întocmirii dosarelor de recrutare a candidaţilor, respectiv îndeplinirea de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, urmând a se pronunţa cu privire la validarea/invalidarea acestora.
  2. Lista candidaţilor care nu îndeplinesc condiţiile de participare la concurs, cu precizarea acestora, se afişează în secțiunea de fișiere a acestui anunț, cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de desfășurarea primei probe de concurs.
Probe Concurs
Probă - Evaluarea performanței fizice (eliminatorie)
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Proba de evaluare a performanței fizice se apreciază și se notează potrivit normelor și baremelor specifice prevăzute în anexă la anunț.

  3. Rezultatele la probă se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.

Probă - test scris
  1. Locul unde se va desfăşura proba, precum și ora începerii acesteia, se vor stabili în funcţie de numărul candidaţilor şi se vor comunica prin afișarea în secțiunea de fișiere a acestui anunț.

  2. Pentru a fi declarat „admis”, candidații trebuie să obţină minimum nota 7,00. Candidaţii care nu au obţinut minimum nota 7,00 vor fi declaraţi „respins”.

  3. Aprecierea rezultatelor finale ale probei se face cu note de la 1 la 10 (1 punct se acordă din oficiu).

  4. Rezultatele la proba „test scris” se afişează în secțiunea fișiere a acestui anunț.


Contestații:
  1. Candidatul nemulțumit de rezultatul obținut la proba/probele eliminatorie/eliminiatorii sau la testul scris, respectiv de rezultatul la concursul pentru ocuparea postului de conducere vacant poate formula contestație, o singură dată pentru fiecare probă, in termen de 24 de ore de la afișare.

  2. Candidații pot contesta numai notele la propriile lucrări.

  3. Contestațiile se soluționează în termen de 2 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere.

Departajare:
  1. În situația în care după susținerea probei scrise, există o situație de egalitate, departajarea candidaților se realizează pe baza rezultatelor obținute în urma susținerii unui interviu structurat pe subiecte profesionale, fiind declarat admis candidatul care obține nota cea mai mare. Interviul nu se contestă.

Atenționări:
  1. Nu se admit derogări de la niciuna dintre condițiile de participare la concurs, prevăzute în prezentul anunț.

  2. Fişele posturilor pot fi consultate de către candidaţi, la sediul structurii de care aparține postul, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecția informațiilor clasificate.

  3. La concurs pot participa numai candidaţii care îndeplinesc condiţiile legale, criteriile specifice de recrutare, condiţiile de ocupare prevăzute în fişa postului, respectiv cei ale căror dosare de recrutare/documente sunt complete, corect întocmite şi depuse în termenul prevăzut în anunţul de concurs.

  4. Candidații poartă întreaga răspundere pentru transmiterea dosarelor de recrutare/documentelor incomplete sau incorect întocmite.

  5. Candidatul declarat admis depune documentele din dosarul de recrutare.
    După caz, copiile documentelor se certifică pentru conformitate cu originalul prezentat și se semnează de către persoana desemnată și de către candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după certificarea copiilor.
    În situația în care candidatul declarat admis nu prezintă toate documentele solicitate și/sau nu prezintă documentele în original în vederea certificării pentru conformitate a copiilor și/sau în situația în care se constată că documentele prezentate nu sunt autentice, oferta de ocupare a postului se face candidatului clasat pe următorul loc, în ordinea descrescătoare a notelor obținute.
    În situația în care candidatul depune documentele în copii legalizate, nu mai este necesară certificarea pentru conformitate cu originalul.

  6. Candidații au obligația ca, pe întreaga perioadă de organizare și desfășurare a concursului, să se informeze permananet prin verificarea paginii de internet cu privire la eventuale modificări în calendarul desfășurării concursului sau ale locului de desfășurare a probelor și activităților specifice desfășurate în cadrul procedurii.

  7. Atenţie! Candidaţii trebuie să se prezinte în ziua, data, ora şi locul în care au fost planificaţi pentru susţinerea evaluării psihologice şi nu vor putea solicita o reprogramare.

  8. În constituirea dosarului de candidat, candidații vor avea în vedere obținerea consințământului rudelor prevăzute în Tabelul nominal cu rudele candidatului și soțul/soția candidatului privind prelucrarea datelor cu caracter personal, materializat prin semnătura acestora în rubrica Consimt la prelucrarea datelor cu caracter personal potrivit Regulamentului (UE) 2016/679.

  9. Extrasul de pe cazierul judiciar/certificatul de cazier judiciar, devine document obligatoriu la dosarul de candidat, în situația în care candidatul nu depune consințământul privind obținerea certificatului de cazier.

Informații suplimentare:
  1. Documentele constitutive ale dosarului de recrutare, vor fi transmise, SCANAT în volum complet și în integralitatea lor, cu respectarea precizărilor din prezentul anunț, la adresa de e-mail grjmbtm@jandarmeriamobilatimisoara.ro, preferabil în format .pdf (atașamentele nu trebuie să depășească dimensiunea de 10 Mb).
    Documentele depuse se denumesc în mod corespunzător, în funcție de conținutul acestora. Ex. copie cerere însciere, copie CV, copie declarație etc. iar în titlul mesajului electronic se va înscrie structura unde este prevăzută funcția pentru care se organizează concurs, precum și numele și prenumele candidatului (ex. SOP-Popescu.Alexandru), iar documentele transmise se vor denumii în mod corespunzător (ex. Cerere de înscriere Popescu Alexandru, C.V. Popescu Alexandru, etc.)

  2. După depunerea documentelor, candidații vor primi un e-mail de confirmare a primirii documentelor și li se va comunica numărul de înregistrare atribuit, iar celor care solicită să le fie acordat un cod unic de identificare, li se va comunica codul respectiv în baza căruia se pot identifica în anunțurile postate ulterior, referitoare la desfășurarea concursului.

  3. Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, depuse după data și ora menționată în graficul organizării concursului, nu vor fi luate în considerare.
    Cererile de înscriere, precum și celelalte documente solicitate prin prezentul anunț, transmise la orice altă căsuță poștală decât cea prevăzută în prezentul anunț, nu vor fi luate în considerare.

  4. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului, nu și dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  5. Dacă documentele solicitate în original prezintă deteriorări sau alterări ale elementelor de siguranţă care nu permit stabilirea autenticităţii documentului, atrag respingerea candidatului din concurs.

  6. Se vor accepta adeverințele de studii numai dacă aceste documente sunt în termenul de valabilitate, respectiv 12 luni de la finalizarea studiilor. Termenul de valabilitate al adeverinței de studii se calculează de la data finalizării acestora, nu de la data eliberării adeverinței de către instituția de învățământ.

  7. Atenție! Candidații se vor asigura de transmiterea în timp util a dosarului de recrutare la adresa de email menționată mai sus.

  8. Cererea de contestare a probei/concursului, după caz, se denumește în mod corespunzător și va avea atașat numele și prenumele complet al candidatului (ex. contestație - POPESCU.Alexandru)

  9. Verificarea depunerii documentelor solicitate prin anunțul de concurs, revine candidatului, secretarul comisiei de concurs confirmă doar recepția e-mail-ului și nu dacă documentele sunt corect întocmite sau scanate corespunzător.

  10. Orice problemă de natură tehnică privind transmiterea documentelor solicitate, independentă de persoana candidatului, se anunță telefonic la Compartimentul Resurse Umane al Grupării de Jandarmi Mobile „Glad Voievod” Timişoara (tel. 0256/490367) în scopul identificării de soluții care să nu împieteze înscrierea candidaților în concurs.

  11. În cadrul probei de concurs candidații vor avea asupra lor doar documentul de identificare și un pix cu pastă de culoare albastră (nu vor avea voie cu materiale documentare, notițe, însemnări, precum și cu orice alte mijloace de calcul sau de comunicare etc.) Nu se admit pixuri care permit ștergerea și rescrierea. Fraudele, precum și tentativa de săvârșire a acestora se sancționează prin eliminarea din concurs a candidatului/candidaților în cauză.

  12. În conformitate cu prevederilor art. 5^1 din Anexa nr. 3 la O.M.A.I. nr. 177/2016 privind activitatea de management resurse umane în unitățile militare al Ministerului Afacerilor Interne, cu modificările și completările ulterioare, numirea în funcție nu se realizează în situația în care determină raporturi ierarhice nemijlocite între soți sau rude de gradul I.
    Prin raport ierarhic nemijlocit se înțelege raportul dintre soț/soție sau ruda de gradul I și șeful care îndeplinște atribuțiile funcției de comandă a compartimentului în care acesta este încadrat.

  13. Nu pot face obiectul încadrării directe persoanele care la data emiterii actului administrativ de chemare în activitate au atins vârsta standard de pensionare, așa cum este prevăzută de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.

  14. La transmiterea documentelor constitutive ale dosarului de recrutare, candidații nu vor folosi servicii de stocare de tip Cloud.
    Se va evita, pe cât posibil, transmiterea documentelor în format de imagine electronică / fotografiate (ex. formate fișier: .jpeg, .jpg, .gif, .png, .tiff, .psd, .mrw, .thm, .xmp, .dng), sau orice alt format care va necesita instalarea unor programe specifice pentru ca acestea să fie accesate!

  15. Conform art. 22 alin. (2), lit.(d) din Anexa 3 la Ordinul M.A.I. nr. 177 din 16.11.2016 privind activitatea de management resurse umane în unităţile militare ale Ministerului Afacerilor Interne, fişa postului scos la concurs poate fi consultată de către candidaţi, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia informaţiilor clasificate, la sediul unităţii organizatoare.

  16. În ceea ce privește locul, datele și orele de desfășurare a probelor de concurs, pot surveni modificări în raport cu numărul candidaților și activitățile specifice organizatorice ce pot apărea independent de voința organizatorilor.

  17. C.V.-ul va fi datat și semnat de către candidat.

Date de contact:
  1. Relaţii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea concursului se pot obţine de la Compartimentul Resurse Umane din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Timişoara, telefon 0256/490990, interior 24412, 24665, 24662, între orele 08.00-16.00.

Grafic concurs:
  1. GRAFIC concurs incadrare directa SOF.OP.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 17:59
Fișiere anunț:
  1. TEMATICA SI BIBLIOGRAFIE concurs incadrare directa SOF.OP.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 15:16
  2. Model - Anexa nr. 1 - Cerere inscriere concurs subofiter - Anexa nr. 1 - Cerere inscriere concurs subofiter.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:05
  3. Model - Anexa nr. 2 - Declaratie de confirmare - Anexa nr. 2 - Declaratie de confirmare.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:06
  4. Model - Anexa nr. 3 - Îndrumar pentru întocmirea autobiografiei - Anexa nr. 3 - Îndrumar pentru întocmirea autobiografiei.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:29
  5. Model - Anexa nr. 4 - Tabel nominal cu rudele - Anexa nr. 4 - Tabel nominal cu rudele.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:30
  6. Model - Anexa nr. 5 - Acord solicitare extras cazier judiciar - Anexa nr. 5 - Acord solicitare extras cazier judiciar.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:30
  7. Model - Anexa nr. 6 - ADEVERINTA MEDICALA - Anexa nr. 6 - ADEVERINTA MEDICALA.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:31
  8. Model - Anexa nr. 7 - CONSIMTAMANT INFORMAT - Anexa nr. 7 - CONSIMTAMANT INFORMAT.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:31
  9. Model - Anexa nr. 8 - Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice - Anexa nr. 8 - Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:32
  10. Model - Model - CV - Model - CV.docx - Adăugat la: 15.07.2024, ora 16:33
  11. Anunț - 3948-Concurs 14 posturi de subofițer operativ principal, ordine publică-sursă externă - Concurs 14 posturi de subofițer operativ principal, ordine publică-sursă externă.pdf - Adăugat la: 15.07.2024, ora 18:04
Fișiere publicate ulterior activării anunțului:
  1. Erată - Erata la Anexa nr. 8 - Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice - Erata la Anexa nr. 8 - Proba, normele şi baremele pentru evaluarea performanţei fizice.pdf - Adăugat la: 17.07.2024, ora 10:05